موج های آبی مشهد

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1403/01/19
بازدید: 77557
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

سرزمین موج های آبی مشهد یکی از بزرگترین پارک های آبی در ایران و در عین حال یکی از مهمترین مقاصد مسافران این شهر است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. در این مطلب مختصر و مفید از لحظه آخر، شما را به طور کامل با امکانات، آدرس، شرایط، ساعت کاری، عکس‌ها و... همه چیز درباره این مجموعه استخرهای آبی آشنا می‌کنیم. همراه ما باشید.

سرزمین موج های آبی مشهد

معرفی امکانات سرزمین موج های آبی مشهد

سرزمین موج های آبی، این اقیانوس پرشور و نشاط، در سال 1386 در غرب این شهر مقدس راه‌اندازی شد و بزرگ‌ترین و کامل‌ترین پارک آبی ایران لقب گرفت. این مجموعه عظیم تفریحی، با وجود فاصله از هر نوع منبع آبی، دنیایی از شگفتی‌ها و نشاط‌های آبی را در غالب مساحت 23 هزار متر مربع برای بازدیدکنندگان به ارمغان آورده و نه تنها مشهد را به عنوان مقصدی زیارتی بلکه به عنوان مقصدی سیاحتی نیز مطرح کرده است. امروزه بسیاری تنها با انگیزه تفریح در این مجموعه، راهی مشهد می‌شوند. 
نخستین و بزرگترین پارک آبی سرپوشیده ایران تا پیش از سال 1397 به صورت یک روز در میان برای بازدید آقایان و بانوان باز بود اما اکنون با افتتاح یک ساختمان مجزا مختص بانوان، روزانه میزبان شادی و نشاط همگان است. هم اکنون مشهد با دارا بودن ۴ پارک آبی سرپوشیده، رتبه اول را در منطقه خاورمیانه کسب کرده ‌است و در رتبه‌بندی، شهرهایی همچون دبی، تهران، کرج و شارجه پس از مشهد قرار می‌گیرند.

مشهد - همه چیز درباره بزرگترین شهر زیارتی ایران

سرسره تویستر

مجموعه پارک های آبی مشهد، امکانات متنوع بسیاری همچون انواع استخرها، انواع سرسره‌ها، انواع تفریحات کودکانه، انواع جکوزی و سنا و ... را دارد که به طور خلاصه می‌توان آنها را به شکل زیر لیست کرد:

  • استخر موج: 

استخری بسیار بزرگ و دیدنی به طول 40 متر که با استفاده از مدرن‌ترین سیستم‌های موج‌سازی مصنوعی و فناوری روز دنیا، قادر است موج‌هایی عظیم، پیوسته و کاملاً شبیه به امواج خروشان و طوفانی اقیانوس‌ها تولید کند و احساس حقیقی شنا در دریای آزاد را به شناگران القا نماید. شناگران می‌توانند بر روی این امواج غول‌پیکر شنا کرده و لذت سوار شدن بر موج‌های پرتلاطم و پرجنب‌وجوش اقیانوس‌های بیکران را تجربه نمایند.

  • استخر آکوآپلی: 

فضایی بسیار زیبا و شاد با طراحی معماری منحصربه‌فرد که به طور اختصاصی برای کودکان 3 تا 10 ساله در نظر گرفته شده و مجهز به انواع گوناگونی از وسایل سرگرم‌کننده و جذاب آبی از قبیل آبشارهای متعدد مصنوعی، سرسره‌های اختصاصی کودکان، اسباب‌بازی‌های آبی رنگارنگ و غیره می‌باشد که می‌تواند برای ساعات طولانی کودکان را سرگرم ساخته و لذت و شادی بی‌حد و حصری را به آنها هدیه دهد.

شهربازی پارک ملت مشهد _بزرگترین و هیجان انگیز ترین شهر بازی مشهد است و بزرگترین چرخ و فلک خارومیانه هستش.

  • استخر بزرگسالان: 

دقیقا همان چیزی که از هر استخری انتظار رفته و هر مجموعه‌ای آن را دارد. استخری معمولی، بزرگ و آرام بدون هیچ گونه موج یا تلاطمی در آب که به طور ایده‌آلی نیاز افرادی را که در آن لحظه خاص به دنبال هیجان و شادی نبوده و صرفاً مایلند در آبی آرام و بی‌سر و صدا شنا کنند، برطرف می‌نماید.

  • سرسره آهسته: 

مجموعه‌ای نسبتا مرموز و پیچیده از انواع سرسره‌هایی با مسیرهای کاملاً نامشخص و پنهان که حس شگفتی، هیجان، کنجکاوی و غافلگیری را به طور مداوم در سوارشوندگان برمی‌انگیزاند و آنها را در طول مسیر پرپیچ‌وخم در حالتی از تعلیق و التهاب نگه می‌دارد.

  • سرسره پیچشی: 

یک سرسره طولانی و پرپیچ‌وخم با تعداد بسیار زیادی دوران و چرخش 360 درجه‌ای متوالی و سرسام‌آور که موجب ایجاد چرخش‌هایی سریع و طوفانی می‌شود و احساسی شدید از سرگیجه و هیجان را برای سوارشوندگان به ارمغان می‌آورد به طوری که انگار در حال تجربه‌ای از یک توفان پر تلاطم و پرهیجان دریایی هستید. 

بازی کودکان در سرزمین های آبی مشهد

  • سرسره موج: 

طولانی‌ترین و بلندترین سرسره پارک با ارتفاعی عظیم در حدود 14 متر و طولی هولناک در حدود 300 متر که مجهز به پیشرفته‌ترین سیستم‌های ایجاد موج برای تولید موج‌های پیوسته و فوق‌قدرتمند چهارطرفه است که باعث ایجاد احساس شدید سرعت، چرخش و حتی گیجی در سوارشوندگان می‌شود. امکان تیوب سواری نیز در این سرسره وجود دارد.

  • سرسره تویستر: 

این سرسره دارای تعداد بسیار زیادی چرخش 360 درجه‌ای پشت سر هم و طولانی است که باعث ایجاد احساس شدید و طولانی‌مدت گیجی و سردرگمی در سوارشوندگان می‌شود. سرعت و طول مدت چرخش‌ها به گونه‌ای است که سوارشوندگان احساس می‌کنند در چرخ و فلکی از هیجان و سرگیجه گرفتار آمده‌اند.

  • سرسره تورنادو: 

این سرسره به شکل یک تونل بسیار بزرگ با ارتفاع 14 و طول 130 متر است، به نحوی که فرصت تجربه سواری گروهی را به سوارشدگان آن هدیه می‌دهد و همین تجربه سوار شدن گروهی است که تورنادو را منحصر به فرد می‌کند. طراحی خاص و بزرگ این سرسره باعث می‌شود گروه سوارشوندگان احساس کنند گویی در تونلی هیجان‌انگیز گرفتار شده‌اند.

  • سرسره سوپرلوپ:

این سرسره بسیار بلند با ارتفاعی در حدود 14 متر و طول حدود 140 متر، سوارشوندگان را با سرعت و شتابی که باورش سخت است، به سمت پایین می‌کشاند. طراحی این سرسره به گونه‌ای است که احساس سقوط آزاد و هیجان را برای سوارشوندگان به ارمغان می‌آورد.

پارک های آبی ایران - بهترین پارک های آبی ایران برای تجربه یک روز پرماجرا

  • سرسره تاپسی توروی: 

این سرسره منحصربفرد به شکل یک قیف بسیار بزرگ طراحی شده که سوارشوندگان را مثل یک گردباد قدرتمند در خود می‌پیچد. سوارشوندگان در حین حرکت در این سرسره، احساس می‌کنند که در یک گردباد شدید گرفتار شده‌اند و با سرعت زیادی به پایین کشیده می‌شوند.

  • سرسره سقوط آزاد: 

تجربه‌ای بسیار هیجان‌انگیز، پر تپش و خلاقانه از سقوط آزاد که طی آن سوارشوندگان پس از قرار گرفتن در موقعیت ویژه‌ای، به طور ناگهانی و غیرمنتظره از ارتفاع بسیار زیادی به سمت پایین سقوط کرده و به صورت شگفت‌انگیزی درون آب‌های روان و عمیق غوطه‌ور می‌شوند. این تجربه هیجان‌انگیز می‌تواند ضربان قلب هر شخصی را به طرز حیرت‌انگیزی بالا ببرد.

  • سرسره چاله فضایی: 

شامل چرخشی با سرعتی سرسام‌آور و طوفانی به میزان 360 درجه درون چاله‌ای عظیم و غول‌پیکر مشابه یک گردباد مکنده قدرتمند که سپس سوارشوندگان با شتاب و سرعت حیرت‌انگیزی کشیده شده و وارد تونلی بسیار طولانی، تاریک و مرموز می‌شوند تا یک حس شگفت‌انگیز هیجان و ماجراجویی را تجربه کنند.

پارک آبی مشهد - معرفی تمام پارک های آبی مشهد همراه با آدرس

شرایط ورود به سرزمین موج های آبی

  • رودخانه خروشان و آرام: 

این رودخانه با طولی بسیار زیاد بالغ بر 220 متر و دارای پیچ و خم‌ها و مسیرهای متنوع، فرصتی یگانه و بدیع برای تفریح و رسیدن به آرامش عمیق روحی از طریق شناوری و تویوپ‌سواری در میان آب‌های جاری و پرجنب‌وجوش آن فراهم می‌آورد. صدای آرام‌بخش جریان آب و زیبایی طبیعی مسیر این رودخانه، تجربه‌ای کم‌نظیر برای دور شدن از هیاهوی شهریست.

  • سونای بخار و خشک: 

شامل یک سونای بخار مجهز به جدیدترین سیستم‌های گرمایش و رطوبت‌زنی که تجربه‌ای مطبوع و آرام‌بخش برای پوست و تن فراهم می‌کند، همراه با 3 سونای خشک استاندارد و مدرن که امکان دستیابی به بالاترین سطح آرامش و تجدید قوای روحی و جسمانی را فراهم می‌سازد

  • جکوزی سرد و گرم: 

دو جکوزی بزرگ و مجلل با ظرفیت بالای استفاده همزمان که یکی دارای آب سرد مطبوع و دیگری دارای آب گرم آرام‌بخش است، به گونه‌ای که امکان تجربه همزمان اثرات مفید دو حالت آب سرد و گرم برای دستیابی به آرامش و رفع خستگی عضلانی در آن وجود دارد.

  • حمام ترکی: 

حمام بخار سنتی و معطری در سبک اصیل حمام‌های ترکی که از روغن‌ها و عصاره‌های گیاهی طبیعی و معطر بهره می‌گیرد. این حمام با مساحتی وسیع، بزرگ‌ترین و کامل‌ترین حمام سنتی در کشور است که تجربه‌ای بی‌نظیر از آرامش و تجدید قوا را برای مراجعه‌کنندگان به ارمغان می‌آورد.

  • تویوپ سواری: 

امکان تفریح و تجربه‌ای منحصربه‌فرد از شناوری و حرکت آرام بر روی انواع مختلف تویوب‌ها در رودخانه خروشان و همچنین درون استخرهای موج‌دار این مجموعه وجود دارد

  • رستوران و کافی‌شاپ: 

البته که تمام امکانات این سرزمین آبی، به تفریحات آبی محدود نشده و در طبقه دوم امکانات پذیرایی در قالب رستوران و کافی‌شاپ برای شما عزیزان فراهم گردیده است.

  • فروشگاه لوازم ورزشی: 

مجموعه دارای یک فروشگاه لوازم ورزشی هم هست که می‌توانید از این فروشگاه، لوازمی که برای وارد شدن به استخر نیاز دارید را تهیه کنید.

پارک ساحلی آفتاب - از سرسره سرعتی تا حمام ترکی

نحوه دسترسی و آدرس موج های آبی مشهد

آدرس موج های آبی مشهد، قاسم‌آباد، بلوار اندیشه، نبش اندیشه ۸۳ ساختمان آقایان و نبش اندیشه 79 ساختمان بانوان می‌باشد که هم از طریق وسایل نقلیه شخصی و هم از طریق وسایل نقلیه عمومی مترو و تاکسی در دسترس است. برای دسترسی به این مجموعه با هریک از این وسایل، می‌توانید به شرح زیر عمل کنید:

  • مترو و تاکسی: در ایستگاه پارک ملت از مترو پیاده شده و در ابتدای بلوار امامت تا قاسم آباد تاکسی بگیرید.
  • خودرو شخصی: از سمت بزرگراه میثاق، وارد بلوار اندیشه 72 و سپس 83 برانید. نبش اندیشه 83 می‌توانید نمای پارک آبی را ببینید. در صورتی که از سمت بزرگراه دکتر حسابی می‌آیید، مجموعه را بعد از بلوار اندیشه 79 خواهید دید.

همچنین چنانچه از سمت حرم امام رضا (ع) می‌خواهید به استخر موج های آبی بروید، باید حدود 15 کیلومتر رانندگی کنید. برای این کار ابتدا باید وارد بلوار شیراز و سپس توحید شده و مسیر را تا میدان توحید ادامه دهید. بعد از این میدان وارد، بلوار قرائنی شده و به سمت میدان فردوسی برانید. سپس وارد بلوار فردوسی شده و دوباره مسیر را تا میدان جانباز ادامه دهید. مسیر را تا انتهای بلوار جانباز ادامه داده تا به خیابان امامت 43 برسید. از اینجا به بعد می‌توانید وارد بلوار اندیشه شوید که در انتهای آن و اندیشه 79 می‌توانید نمای مجموعه این استخرهای آبی را ببینید.
خلاصه مسیر حرم تا پارک‌های آبی: حرم – بلوار شیراز – بلوار توحید – بلوار قرائنی – میدان فردوسی – بلوار فردوسی – میدان جانباز – بلوار جانباز – بلوار اندیشه (79) – موج‌های آبی.

 

نحوه رزرو و اطلاعات تماس پارک آبی مشهد

برای اطلاع از نحوه رزرو و اطلاعات بیشتر درباره خرید و قیمت بلیط موج های آبی به دیگر صفحه راهنمای لحظه آخر یا سایت رسمی این سرزمین آبی، مراجعه کنید. همچنین می‌توانید به صورت تلفنی نیز با پشتیبانی مجموعه به شماره 05136008 تماس بگیرید. توجه داشته باشید که بهتر است قبل از مراجعه حضوری، بلیط را تهیه کنید تا وقت‌تان تلف شود.

قیمت بلیط سرزمین موج های آبی مشهد - سرزمین موج های آبی یکی از معروف ترین جاذبه های تفریحی موجود در شهر مشهد

سرزمین موحهای آبی کجاست

سانس و ساعت کاری سرزمین موج های آبی

ساعت کاری استخرهای آبی مشهد اغلب در روزهای مختلف هفته، متفاوت است. زمان باز بودن این مجموعه برای هر روز هفته (به روز شده در نیمه اول سال 1403) به شرح زیر است:

  • شنبه تا سه شنبه: از ساعت 11 تا 21
  • چهارشنبه تا جمعه: از ساعت 10 تا 21

توجه داشته باشید که با توجه به موجود بودن دو ساختمان مجزا در این مجموعه، سانس بانوان و آقایان به صورت جداگانه وجود ندارد و همه می‌توانند در همه ساعت‌ها به طور همزمان حضور داشته باشند.

همچنین لازم به ذکر است که هیج یک از سانس‌های این پارک محدودیت زمانی نداشته و گردشگران از زمان شروع شیفت تا پایان ساعت کاری می‌توانند از امکانات مجموعه استفاده کنند.

پارک های آبی مشهد

قوانین و شرایط ورود سرزمین موج های آبی

در ضمن پارک های آبی مشهد تابع شرایط و قوانین خاصی است که همه افراد ملزم به رعایت آنها هستند.

  • عکسبرداری و فیلم برداری ممنوع است.
  • ورود به پارک آبی با خوراکی ممنوع است.
  • بردن موبایل به داخل پارک آبی مشهد ممنوع است.
  • استفاده از کلاه شنا برای افرادی که موهای بلند دارند، برای موارد ایمنی الزامی است.
  • ورود بانوان باردار به پارک آبی ممنوع بوده چرا که ممکن است جنین بچه آسیب ببیند.
  • ورود خانم ها با زیورآلات ممنوع است از این در بخش امانات حتما آن ها را تحویل دهید.
  • ورود با آرایش به پارک ممنوع بوده، بنابراین لازم است خانم‌ها قبل از ورود آرایش خود را پاک کنند.
  • افرادی که دچار بیماری قلبی هستند به دلیل هیجان بالا امکان استفاده از وسایل پر استرس را ندارند.
  • افرادی که دچار بیماری‌های پوستی هستند و یا التهاب دارند نمی‌توانند از این مجموعه استفاده کنند.
  • کودکان زیر 4 سال حق ورود به مجموعه را ندارند و استفاده از سونا فقط برای افراد بالای 15 سال ممکن است.
  • ورود کودکان دختر به پارک مخصوص آقایان و ورود کودکان پسر به پارک مخصوص بانوان ممنوع است.

جاهای تفریحی مشهد - آشنایی با تفریحات مهیج و منحصر به فرد مشهد

ساعت کار موج های آبی

جاهای دیدنی و هتل های اطراف موج های آبی 

پارک های آبی مشهد در یکی از مناطقی واقع شده است که دارای جاذبه‌های جاذبه‌های تفریحی زیادی است که قبل یا بعد از استخر می‌توانید از آنها بازدید کنید و به شرح زیرند:

  • بوستان نیلوفر آبی
  • باغ گل‌های مشهد
  • پارک چهل بازه
  • پارک وکیل‌آباد
  • باغ وحش وکیل‌آباد

جاهای دیدنی مشهد - اگر قصد سفر به مشهد دارید با کلیک بر روی لینک از دیدنی های این شهر مطلع شوید.

جاهای دیدنی اطراف موج های آبی 

اگر هم فقط به خاطر این مجموعه استخر به مشهد رفته‌اید، شاید هتل های نزدیک این مجموعه برای‌تان جالب توجه باشد:

  • هتل توریست توس 
  • هتل پردیسان
  • هتل ثامن
  • هتل پارس
  • هتل میثاق

همچنین مسلما برای گشت و گذار در اطراف این مجموعه، قطعا نیاز است به رستوران های اطراف هم سر بزنید:

  • رستوران یاس
  • رستوران ویلا
  • رستوران باقرالعلوم
  • رستوران فانوس
  • رستوران دلنوازان

گالری عکس موج های آبی مشهد

در پایان نیز می‌توانید قبل از مراجعه، تصاویر عکس های پارک آبی مشهد را در گالری زیر تماشا کرده و حتی توسط تور مجازی آن، همه جای این مجموعه را به صورت 360 درجه ببینید.

نمای بیرونی موج های آبی
محل بازی کوکدکان
استخر موج های آبی
جکوزی
سنا
حمام سنتی
تویوپ موج های آبی
پارک موج های آبی
سرسره موج های آبی
سرسره

سرزمین موج های آبی مشهد، یک مجموعه تفریحی کامل و بی‌نظیر است که می‌تواند یک تجربه فراموش‌نشدنی را برای شما رقم بزند. اگر به دنبال یک روز پر از هیجان و تفریح در مشهد هستید، حتما از این مجموعه دیدن کنید.

نظرات کاربران

  1. سمانه علیدوستی سمانه علیدوستی 1402/10/20
    5 نفر پسندیدند
    موج های آبی مشهد محشره تمیز و مجهز با ی عالمه وسایل پرهیجان
  2. محمد محمد 1402/09/08
    7 نفر پسندیدند
    سرزمین موج های آبی مشهد یکی از بزرگترین و مجهزترین مجموعه های آبی در ایرانه این مجموعه امکانات و تفریحات متنوعی را برای گردشگران فراهم می کنه که تجربش رو به شدت پیشنهاد می کنم.
  3. sadaf sadaf 1402/09/08
    6 نفر پسندیدند
    من به تازگی از سرزمین موج های آبی مشهد بازدید کردم و تجربه بسیار خوبی داشتم. از سرسره های آبی هیجان انگیز گرفته تا استخرهای بزرگ و آرام، همه چیز عالی بود. پرسنل مجموعه بسیار خوش برخورد و محترم بودند و فضای مجموعه بسیار تمیز و بهداشتی بود. در کل، من سرزمین موج های آبی مشهد را به همه کسانی که به دنبال یک تفریح هیجان انگیز و خاطره انگیز هستند، توصیه می کنم.

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 111 کاربر