خرافات و رسوم عجیب هند

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1403/06/24
بازدید: 44

در مورد رسم و رسوم عجیب هند چیزی می‌دانید؟ مردم هند باورها، خرافات و رسم و رسومات عجیبی دارند که توجه بسیاری از مردم دنیا و گردشگران را به سمت خود جلب کرده است. اگرچه هر کشوری باور و رسم‌های خاص خود دارد؛ اما این مسئله در کشور هند، عجیب و شگفت‌آور است. اگر مشتاق هستید در این زمینه اطلاعات کسب کنید و در مورد خرافات عجیب در هند بیشتر بدانید، همراه ما باشید تا عجیب‌ترین رسوم هند را بررسی کنیم.

خرافات و رسوم عجیب هند

ونی دان؛ رسم عجیب ازدواج در هند

یکی از خرافات عجیب در هند که به رسم تبدیل شده، برگزاری مراسم ازدواج است. بر اساس این رسم، زن و شوهر به یکدیگر قول می‌دهند نه تنها در این زندگی، بلکه در زندگی پس از مرگ هم شریک یکدیگر باشند. در مراسم عروسی، مرد موی زن را می‌بافد و بخشی از موی بافته شده را می‌برد تا به رودخانه بی‌اندازد. با برگزاری این مراسم، به یکدیگر قول می‌دهند تا در 7 زندگی در کنار یکدیگر باشند.

سفر به شهر زیبای هند و تماشای عمارت های باستانی و زیبای این کشور

عروسی گرفتن برای قورباغه ها؛ رسمی عجیب برای گردشگران

یکی از خرافات عجیب در هند که نظر بسیاری از گردشگران را به سمت خود معطوف کرده است، عروسی گرفتن برای قورباغه‌هاست. آن‌ها معتقد هستند برای راضی نگه داشتن خدای باران، باید یکسری رسم و رسومات را حفظ کنند. در صورتی که بین ماه‌های ژوئن و سپتامبر باران نبارد، هندی‌ها برای جلوگیری از خشک شدن زمین‌های کشاورزی، یک قورباغه نر به‌نام وارون (خدای آب) و قورباغه ماده به‌نام ورشا (برگرفته از بادهای موسمی و باران‌زا) را انتخاب کرده و مراسمی برای این دو جانور برگزار می‌کنند. جالب است بدانید این رسم مختص به قورباغه‌ها نبوده و برای سگ و الاغ هم به منظور خشنودی خدای باران، مراسم عروسی می‌گیرند.

عروسی گرفتن برای قورباغه ها

کندن موهای سر؛ رسمی دردآور در هند

می‌دانید که مردم هند، باور و خرافات عجیب خود را دارند و ادیان مختلفی هم در این کشور حاکم است. یکی از مشهورترین ادیان، دین برهمودا است که این دین به ریاضت انسان و احترام به همه موجودات تاکید دارد. بر اساس این دین، انسان باید به حواس و غرایز خود کنترل کامل داشته باشد. یکی از رسم یا خرافات عجیب در هند در میان اهل دین برهمودا، کندن تمامی موهای سر با دستان خالی است. این مراسم بسیار دردآور بوده و قبل از شروع، افراد موی سر خود را به مدفوع گاو آغشته می‌کنند.

پرتاب کودک از ارتفاع؛ رسمی برای آوردن برکت و سلامتی کودک

از دیگر خرافات عجیب در هند این است که اگر کودک را از ارتفاع پرتاب کنند، همراه خود برکت و سلامتی می‌آورد. این رسم کهن با قدمت 700 ساله در میان پیروان هندو و مسلمانان این کشور رایج است. مردم هند برای برگزاری این رسم به معبد سانتسوار می‌روند و کودکان کمتر از 2 سال را توسط یک زاهد از ارتفاع 9 تا 15 متری پرتاب می‌کنند و مردم دیگر در پایین با ملحفه کودک را می‌گیرند تا به وی آسیبی وارد نشود. این رسم برای برکت و سلامتی کودک و تبریک به زوجین برگزار می‌گردد.

هزینه سفر به هند | چقدر برای سفر به هند باید هزینه کرد؟

فستیوال تایپوسام؛ گرامیداشت خدای جنگ هندو با سوراخ کردن بدن

از دیگر خرافات عجیب در هند، گرامیداشت خدای جنگ هندو با سوراخ کردن بدن است. این مراسم عجیب در کشورهای دیگر مانند مالزی، سنگاپور و کوالالامپور نیز برگزار می‌شود. در این مراسم مردم برای بزرگداشت خدای جنگ هندو، دهان و زبان خود را با نیزه سوراخ می‌کنند. تعداد نیزه‌ها و ابعاد آن‌ها، به خود شرکت‌کننده بستگی دارد و اصولا در سر نیزه از نارنگی پرتقال استفاده می‌شود.

مردم هند اعتقاد دارند با این کار، به جنگ اهریمنی به‌نام سوراپادمان می‌روند و می‌خواهند با سوراخ کردن دهان و زبان خود، از صحبت کردن با او جلوگیری کنند.

فستیوال تایپوسام

عبور گاو از کمر انسان؛ مراسمی برای خوش اقبالی در هند

رسم و رسومات عجیب هندی تمامی ندارد. گاو، حیوانی مقدس برای مردم هند است؛ بنابراین آن‌ها روی زمین دراز می‌کشند تا سم‌های گاو کمر آن‌ها را لگد کند. به عقیده آن‌ها، این کار سبب کاهش مشکلات در زندگی و خوش اقبالی می‌شود. اگر فردی قصد به‌جای آوردن این رسم را داشته باشد، روز اول جشنواره دیوالی در معابد دعا می‌کند و فردای آن روز در مسیر عبور گاوها دراز می‌کشد.

موزه‌های عجیب هند - موزه های هند همه را متعجب کرده است!

ازدواج با حیوانات؛ خرافات فراتر از حد خود می‌رود

یکی از عجیب‌ترین رسم‌ها و خرافات در کشور هند، ازدواج با حیوانات است. بر اساس این رسم، دخترانی که نقص در صورت خود دارند (نقص مادرزادی) توسط شیاطین تسخیر شده‌اند و برای از بین بردن این تسخیر، باید با یک حیوان ازدواج کنند. پس از آن بدون طلاق گرفتن از حیوان، می‌توانند با یک مرد دیگر ازدواج نمایند.

ازدواج با حیوانات

تیمیتی؛ راه رفتن روی آتش در هند

از دیگر عقاید عجیب مردم هند، راه رفتن روی آتش است. البته این رسم فقط مخصوص کشور هند نیست و کشورهایی مانند ژاپن، اسپانیا، چین، نیوزلند، جزیره فیجی و... نیز این رسم را دارند. این مراسم در حقیقت، مراسمی برای یادبود آئوپادی است. الهه آئپادی، شخصی است که همزمان با 5 برادر ازدواج کرده بود. در این باره روایت‌های متعددی وجود دارد؛ اما در پایان گفته می‌شود این الهه برای اثبات بی‌گناهی خود، روی آتش راه رفت. این مراسم برای طلب آمرزش از الهه آئوپادی است.

کشور هند - عجیب ترین کشور در جهان

گوشت‌آویز انسان زنده؛ رنج بیشتر به معنای نزدیکی به خداست!

در میان خرافات عجیب در هند، به این مسئله می‌رسیم که انسان هر چقدر بیشتر رنج بکشد، به خدای خود نزدیک‌تر است. این مراسم در اکثر مواقع در معبد کالی برگزار می‌شود. در طی این مراسم، افراد را برای تشبیه به عقال در حال پرواز، از گوشت و پوست دست، کمر و پا با قلاب‌های آهنی به تکه چوب آویزان می‌کنند. به افراد آویزان شده گاردوان می‌گویند.

گوشت‌آویز انسان زنده

فستیوال بانی؛ مراسمی ترسناک در هند

فستیوال بانی، یک فستیوال ترسناک و خونین در کشور هند است. این فستیوال، صدها انسان را کور یا مجروح کرده است. به این مراسم، دوارگاتا داسارا هم گفته می‌شود که قدمتی 100 ساله دارد. در این مراسم اغلب جوانان شرکت می‌کنند و با چوب‌های بلند آتشین، بر سر یکدیگر ضربه می‌زنند. زمان برگزاری این مراسم ماه اکتبر است. بانی از نیمه شب آغاز شده و تا طلوع آفتاب ادامه دارد. در این فستیوال، پزشکان و پلیس هم حاضر می‌شوند تا در صورت لزوم مداخله کنند. پایه این فستیوال یکی از خرافات عجیب در هند است که بر اساس روایت‌ها، شیوا، یکی از خدایان هندو، موفق به کشتن اهریمن می‌شود.

جاهای دیدنی هند - زیباترین مکان های دیدنی هند برای گردش

آدم‌خواری؛ رسمی ترسناک و عجیب در هند

آگوری، یکی از قبایل کشور هند است که مردم آن شیوا را به عنوان ایزد و ارباب می‌پرسند. مردم این قبیله اعتقاد دارند شیوا در همه اجزا و موجودات وجود دارد و نباید تبعیضی میان چیزی قائل شد. این هم یکی دیگر از خرافات عجیب در هند است که می‌گویند هیچ‌چیز نجس نیست. برای این مردم گوشت یا مدفوع انسان نجس نیست و همه چیز مقدس است. بیشتر مردم این قبیله، در نزدیکی محل سوزاندن انسان‌ها بدون خانه و لباس زندگی می‌کنند؛ چرا که باور دارند شیوا در این مکان وجود دارد.

در کشور هند، مردمی که فقیر هستند و پول هیزم ندارند، در کنار رود گنگ سوزانده می‌شوند و جسد آن‌ها کامل نمی‌سوزد. باقی مانده جسد آن‌ها، خوراک آگوری‌ها می‌شود. آن‌ها خاکستر افراد مرده را به بدن خود می‌زنند و اعتقاد دارند با این کار، جوان می‌مانند.

آدم‌خواری

غلتیدن روی غذا؛ یک رسم عجیب دیگر در هند

اگر تا این بخش از مقاله بسیار شگفت‌زده شده‌اید، باید بگوییم هنوز تمام نشده است! مردم کشور هند خرافات و اعتقادات عجیب خود را دارند که نظیر آن را در هیچ کشور دیگری نمی‌بینید. غلتیدن روی غذا نیز یکی دیگر از خرافات عجیب در هند است. مردم هند معتقد هستند اگر غذای باقی‌ مانده برهماها را روی برگ موز بریزند و روی آن غلت بزنند، دیگر مریض نمی‌شوند.

اختلاف ساعت ایران و هند - اختلاف ساعت بین ایران و هند چقدر است؟

جنگ آتشین؛ چهارشنبه سوری ایرانی‌ها یک شوخی است!

چهارشنبه‌سوری ایرانی‌ها در برابر جنگ آتشین هند یک شوخی به تمام معناست. آگنی کلی، یک مراسم آتش‌بازی 8 روزه در کشور هند است. در این مراسم، افراد با پای برهنه، مشعل‌های آتش را به سمت یکدیگر پرتاب می‌کنند. این جنگ دو گروه دارد که پیش از آغاز، در رودخانه شسته می‌شوند. در این مراسم، دو گروه با فاصله 20 متری از یک دیگر قرار می‌گیرند. هر 15 دقیقه یک استراحت در نظر گرفته می‌شود که در آن افراد آسیب‌دیده با آب مقدس درمان می‌شوند. به عقیده مردم هند، برگزاری این مراسم، روشی برای بزرگداشت خدای جنگ هندوستان است.

جنگ آتشین

اسلحه‌پرستی در هند؛ سنت عجیب دیگر

در بین مردم هند، پرستش وسایل و اشیائی که در طول روز با آن‌ها سروکار دارند امری عادی است. در میان اشیاء پرستی، پرستش اسلحه بسیار رایج است و بسیاری از مردم، اسلحه می‌پرستند که خرافاتی عجیب برای همه مردم دنیاست.

واحد پول هند - واحد پول کشور هند چیست

جشن رنگ هندوستان؛ کتک زدن مردان در شمال هند

همه ما جشن رنگ هند یا فستیوال هولی را می‌شناسیم. ریشه برگزاری این جشن، افسانه لرد ویشنو و هیرانیاکاشیپو است که در نبرد خیر و شیر با هم جنگیدند و خاکستر هیرانیاکاشیپو باقی ماند. مردم هند تا سال‌ها خاکسترهایی را به سر و صورت خود می‌زنند که به تدریج این خاکستر با پودرهای رنگی جایگزین شد.

نکته عجیب، برگزاری این جشن در شمال هندوستان است. در شمال هند، زنان در طی برگزاری این مراسم، مردها را با چوب می‌زنند و تنها وسیله دفاعی مردان از خود، یک سپر چرمی است. این رسم ریشه در بزرگ‌ترین خدای هند دارد. مردم شمال هند اعتقاد دارند کریشنا، بزرگ‌ترین خدای هند و دوستانش به روستای همسر وی، رادا رفتند و قبل از ریختن رنگ بر روی او، رادا را با چوب کتک زدند.

جشن رنگ هندوستان

رسم شکستن نارگیل با سر؛ خرافاتی دیگر در هند

در میان بیان خرافات عجیب در هند، به رسم شکستن نارگیل با سر می‌رسیم. در افسانه‌ها آمده، انگلیسی‌ها در زمان استعمار هند، به‌منظور احداث راه‌آهن، قصد ویران کردن یکی از معابد هند را داشتند که مردم در برابر این مسئله مقاومت کردند. این معبد از 187 سنگ که از رودخانه استخراج شده بود، ساخته شد. انگلیسی‌ها برای اینکه مردم را منصرف از آن‌ها خواستند تمام سنگ‌ها را با سر خود بشکنند تا هیچ ریلی از موقعیت معبد نگذرد. مردم روستا در این ماموریت پیروز شدند. این رسم از آن زمان تا به امروز فراموش نشده و در حال حاضر مردم سعی می‌کنند با سر خود نارگیل‌های سفت را بشکنند. این مراسم بسیار تلفات داشته است.

سوزاندن عروس در هند؛ یک رسم وحشتناک

در نهایت، یکی از خرافات عجیب در هند، سوزاندن عروس به دلیل تکمیل نبودن جهیزیه اوست. یکی از کارهای عجیب در کشور هندوستان، پرداخت پول و جهیزیه به خانواده داماد است. در صورتی که خانواده داماد فکر کنند جهیزیه یا کالای دریافت شده به قدر کافی نیست، عروس را زنده زنده می‌سوزانند که آمار مرگ و میر به خاطر این مسئله، در سال 2010 در هند به هشت هزار نفر رسید. اگرچه دولت سخت‌‎گیری‌های زیادی برای این مسئله اعمال کرده؛ اما هم‌چنان در برخی محله‌های هند این رسم وجود دارد.

سوزاندن عروس در هند

خرافات در هند؛ سفری به سرزمین اعتقادات باورنکردنی

هند، سرزمین رنگ‌ها و چیزهای عجیب، نه تنها در فرهنگ و مذهب، بلکه در خرافات و رسوم عجیب نیز در دنیا همتا ندارد. باورهای مرموز و غیرعادی در نقاط مختلف این کشور هنوز ریشه دارند. سوزاندن عروس به دلیل جهیزیه کم، عبور گاو از کمر انسان برای خوش‌شانسی، عروسی گرفتن برای قورباغه‌ها برای بارش باران و... تنها بخشی از خرافات عجیب در هند است. این باورها، بخشی از میراث چند هزار ساله هند هستند که ترکیبی از افسانه، دین و واقعیت‌های فرهنگی را بازتاب می‌دهند. اگر شاهد برگزاری این مراسم‌ها از نزدیک بوده‌اید و یا رسم عجیب دیگری در کشور هند می‌شناسید که در مطالب فوق به آن اشاره نشده، در بخش ثبت دیدگاه نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

تاکنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4.5 از 5 | از 101 کاربر