شهر راجستان

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1403/02/01
بازدید: 118
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

معرفی شهر راجستان هند؛ سفر به سرزمین رنگارنگ پادشاهان

قدمت و اصالت اولین موردی است که می‌تواند هر شخصی را مجاب کند تا از این ایالت کهنه کشور هند بازدید داشته باشد. شهر راجستان هند طبق گفته دانشمندان قدمتی بیش از 4000 سال را دارد. این استان یکی از بزرگترین ایالت‌های هند براساس مساحت محسوب می­شود اما به دلیل آب و هوایی خاصی که دارد؛ جمعیت آن به شدت کم است. البته ناگفته نماند که راجستان هند دارای 29 شهر و 33 ناحیه بوده و اگر در زمان مناسب تور هند را تهیه کنید؛ قطعا جاهای دیدنی بسیار زیادی انتظار شما را خواهد کشید. پس از تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا سفری به سرزمین پادشاهان هند داشته باشیم.

شهر راجستان هند

بهترین زمان سفر به راجستان هند؛ مناسب ترین زمان ممکن

قبل از سفر به راجستان هند حتما تقویم خود را چک کنید! شرایط آب و هوای این استان به گونه‌ای است که همیشه امکان سفر به راجستان را ندارید. بهترین زمان سفر به راجستان؛ از اواسط مهر تا اواخر اردیبهشت ماه است؛ در این 6 ماه بارش باران کمتر بوده و امکان این را برای شما فراهم می­کند تا راحت­تر بتوانید به تمام جاهای دیدنی راجستان بروید. البته لازم به ذکر است که در این مدت مسافران از سراسر جهان به این استان خواهد آمد. پس اگر علاقه به شلوغی دارید و می­خواهید در کنار این موضوع از آب و هوای مطلوب شهر راجستان لذت ببرید؛ این چند ماه را برای خرید تور هند انتخاب کنید.

محبوبترین رزرو تورهای تکی هند

در تابستان به راجستان سفر کنید تا زنده زنده پخته شوید!

هر چقدر که مهر تا اردیبهشت آب و هوای شهر راجستان مطلوب است؛ تابستان و اواخر بهار آب و هوای نامطلوب، شرجی و گرمی را به همراه دارد. در این ایام در استان راجستان هند؛ دمای هوا به 50 درجه هم می‌رسد. پس اگر علاقه دارید تا به صورت زنده پخته شوید؛ در تابستان به راجستان سفر کنید. شایان به ذکر است که میانگین دمای هوا در بقیه ایام سال بین 10 تا 15 درجه خواهد بود.

در تابستان به راجستان سفر کنید تا زنده زنده پخته شوید!

برای بازدید از راجستان چقدر زمان نیاز داریم؟

اگر راستش را بخواهید؛ برای بازدید از تمام جاهای دیدنی راجستان حداقل 1 تا 2 ماه زمان لازم دارید؛ چون همانطور که گفتیم این استان به تنهای دارای 29 شهر است که هرکدام از آن­ها چندین جاذبه تاریخی، طبیعی و تفریحی را دارد. اما اگر بخواهید اولویت بندی کنید؛ شما 2 تا 3 روز باید برای گشت و گذار در شهرهای مهم راجستان هند زمان بگذارید. در ادامه همین مقاله شهرهای مهم این ایالت پهناور کشور هند را به شما معرفی خواهیم کرد.

اختلاف ساعت ایران و هند - اختلاف ساعت بین ایران و هند چقدر است؟

ارزان ترین وسیله نقلیه در شهر راجستان چیست؟

سه چرخ­ها که به نام تاک تاک و ریشکا هم شناخته می­شوند؛ ارزان­ترین وسیله حمل و نقل شهری در استان راجستان هندوستان هستند. این وسایل عموما امکان جا به جا کردن 2 تا 3 نفر را دارند.

هزینه سفر به هند | چقدر برای سفر به هند باید هزینه کرد؟

اتوبوس، تاکسی، تاک تاک یا مترو؛ کدام روش مناسب تر است؟

حقیقت امر این است که شما برای رسیدن به مقصد در استان راجستان هند، دستتان باز خواهد بود. تاکسی، اتوبوس­های شهری، تاک تاک یا همان سه چرخ­های معروف هندوستان می­توانند شما را به هر مقصدی که بخواهید برسانند. لازم به ذکر است که در راجستان فقط شهر جایپور دارای مترو بوده که ایستگاه­های آن محدود نیز هستند. نکته قابل توجه دیگر این است که سفر با اتوبوس به دلیل تراکم جمعیت زیاد مردم خود شهرها، برای گردشگران مطلوب نیست.

اتوبوس، تاکسی، تاک تاک یا مترو؛ کدام روش مناسب تر است؟

گول رانندگان تاکسی را نخورید؛ قبل از سوار شدن توافق کنید

یکی از شگردهای رانندگان تاکسی در شهر راجستان این است که بدون توافق بر سر قیمت گردشگران را سوار می­کنند و عدد نامعقولی را از آن­ها دریافت می­کنند. پس بهتر است بدانید که بهترین راه برای اینکه در دام رانندگان تاکسی متر در شهر راجستان نیافتید این است که قبل از سوار شدن بر سر مبلغ کرایه تاکسی توافق کنید.

واحد پول هند - واحد پول کشور هند چیست

گول رانندگان تاکسی را نخورید؛ قبل از سوار شدن توافق کنید

معروف ترین شهرهای استان راجستان که باید بشناسیم

  1. شهر جیپور یا جایپور

معروف­ترین شهر و مرکز استان راجستان شهر جی­پور است. این شهر نخستین شهر هندوستان بوده که براساس معماری ویژه و خاص خودش لقبی به خود اختصاص داده. به شهر جیپور راجستان، شهر صورتی هم گفته می­شود. دلیل این لقب را می­توانید هنگام گشت و گذار در جای جای شهر جیپور پیدا کنید. این شهر حدود سه میلیون جمعیت دارد و شلوغ­ترین شهر استان راجستان هند است. دژهای ناهارگر و جایگر، کاخ هوا محل، رصدخانه و مجموعه اخترشناسی جنتر منتر از جاهای دیدنی راجستان خواهد بود که باید حتما پس از سفر به هند از آن­ها دیدن کنید.

جاهای دیدنی هند - زیباترین مکان های دیدنی هند برای گردش

  1. شهر جیسلمیر یا جایسالمر

یکی از وسیع­ترین شهرهای استان راجستان، شهر جایسالمر است. این شهر به دلیل طراحی معماری و شن­های زردی که دارد به نام شهر طلایی شناخته می­شود. جیسلمیر جزو شهرهای گرمسیر استان راجستان هند است. جاذبه­های تاریخی و گردشگری این شهر شما را مات و مبهوت خود خواهد کرد.

شهر جیسلمیر یا جایسالمر

  1. شهر باهیل وارا

یکی دیگر از شهرهای گرمسیر استان راجستان، شهر باهیل وارا است. این شهر جنوب ایالت راجستان واقع شده و در گذشته محل داد و ستد تجار بوده. همچنین شاهزاده اودایپور نیز در شهر باهیل وارا سکونت داشته است. آب و هوای این شهرستان به نسبت دیگر شهرستان­های ایالت راجستان گرم­تر است. از جاهای دیدنی شهرستان باهیل وارا می­توان به بازارهای سنتی آن اشاره کرد.

  1. شهر پالی

شهر پالی دقیقا در شمال ایالت راجستان کشور هندوستان قرار دارد. این شهرستان مملو از رودخانه­های خروشان بوده و طبیعت بکر و دست نخورده­ای برای گردشگران که به جاذبه­های طبیعی علاقه دارند؛ خواهد داشت. خود شهرستان پالی به بخش سنتی و مدرن تقسیم می­شود. این شهر هم در گذشته محل داد و ستد تاجران چای و پنبه بوده.

نکات جالبی که باید قبل از سفر به راجستان هند بدانیم

  • هر شهر از ایالت راجستان براساس ویژگی که دارد به یک رنگ تشبیه شده است. به عنوان مثال شهر جایپور به دلیل رنگ صورتی استفاده شده در کاخ­ها و دیوارهای سطح شهر به شهر به نام شهر صورتی نیز شناخته می­شود.
  • استان راجستان یک معبد دارد که به معبد موش­ها معروف بوده و مخصوص موش پرستان هندوستان است. هرجای این عبادتگاه را که نگاه کنید؛ موش خواهید دید. مردم محلی در معبد موش اعتقاد دارند که اگر بتوانید موش سفید رنگ ببینید؛ یعنی آینده شما روشن خواهد بود. نام دیگر این معبد کارتی ماتا است.
  • جالب است بدانید که مساحت استان راجستان هند به تنهایی از کشورهایی مانند آلمان، انگلستان و سوئیس بزرگ­تر است.
  • بزرگ­ترین کویر هند در راجستان هند واقع شده است. گفته می­شود که در بعضی از روزهای فصل تابستان دمای هوا در این کویر به قدری بالا می­رود که هیچ موجود زنده­ای قادر به نفس کشیدن در آن نیست. نام این کویر ثار است.
  • در شهر جیسالمر استان راجستان؛ یک روستا وجود دارد که هیچ کسی دیگر در آن سکونت ندارد.
  • راجستان تنها استان کشور هند است که به تنهایی دارای 9 جای دیدنی بوده که توسط سازمان میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است.
  • در شهر جیسلمیر، قلعه­ای وجود دارد که مردم در آن منطقه هنوز در آنجا سکونت دارند. این قلعه جزو عجیب­ترین جاذبه­های تاریخی، گردشگری استان راجستان هند محسوب می­شود. پیشنهاد می­کنیم در سفر با تور اقساطی هند، حتما از این قلعه زیبا و حیرت انگیز دیدن کنید.

نکات جالبی که باید قبل از سفر به راجستان هند بدانیم

چرا باید به راجستان هند سفر کنیم؟

درست است که همیشه امکان سفر یا تهیه تور هند و رفتن به استان راجستان وجود ندارد؛ اما بازدید از این ایالت شگفت انگیز که زمانی مرکز شهر پادشاهان مختلفی بوده خالی از لطف نیست. علاوه بر جاذبه­های تاریخی، استان راجستان مملو از جاهای دیدنی طبیعی و بکری است که اگر در زمان مناسب به آنجا بروید قطعا پشیمان نخواهید شد. فقط باید در نظر داشته باشید تا نکاتی که توسط لحظه آخر به شما گوشزد شده را رعایت کنید تا سفر دلپذیرتری به هند را تجربه کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + قیمت و آدرس خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + قیمت و آدرس
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر