شهر ورونا ایتالیا

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/02
بازدید: 1785
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در سمت شمالی کشور ایتالیا شهری به نام ورونا که در زبان ایتالیایی Verona گفته می‌شود، قرار دارد. این شهر زیبا به گفته افراد ایتالیایی معروف به شهر عشق بوده، زیرا خانه رومئو و ژولیت در مرکز این شهر که از عشاق‌ معروف ایتالیا هستند، قرار دارد. شهر ورونا ایتالیا، شهری تاریخی بوده که با داشتن خانه‌های باستانی هر ساله تعداد زیادی از افراد از نقاط مختلف جهان به سوی آن می‌آیند.

شهر ورونیا

خانه‌ رومئو و ژولیت/ Romeo House and Juliet House

داستان عاشقانه و غم‌انگیز رومئو و ژولیت را حتما شنیده‌اید. وقتی بحث از داستان عاشقانه و رمانتیک پیش می‌آید همه یک داستان تخیلی که آخرش خوب تمام شود را ترجیح می‌دهند. داستان عاشقانه رومئو و ژولیت از آن دسته داستان‌ که شهرت جهانی پیدا کرده و آهنگ‌ها و فیلم‌های متعددی بر اساس داستانی که شکسپیر نوشته است ساخته‌اند. یکی از مشهورترین مقصد گردشگری در ورونا متعلق به (خانه ژولیت) است. جالب است بدانید داستان رومئو و ژولیت کاملا تخیلی بوده و هیچ ارتباطی با این مکان معروف در ورونا ندارد. اما گردشگران زیادی برای دیدن این خانه به ورونا می‌آیند و حس قدردانی و تعلق خودشان را نسبت به این داستان رمانتیک نشان می‌دهند. نمایش‌نامه رومئو و ژولیت در سال ۱۵۹۷ به چاپ رسید، این موضوع در ورونا اتفاق افتاد که دو جوان عاشق هم می‌شوند. اما به دلیل دشمنی دیرینه‌ای که بین خانواده‌ها بود، نمی‌توانند این عشق را اعلام کنند. دشمنی این خانواده آنقدر ادامه می‌یابد که باعث مرگ هر دو آن‌ها می‌شود. به طور کلی داستان شکسپیر هیچ پایه و بنیادی ندارد و همه آن بر اساس ذهن نویسنده نشأت گرفته است. در این داستان نویسنده از تاریخ و فرهنگی که در میان مردم جریان دارد استفاده می‌کند. در این داستان از شهرهای ایتالیا مانند ورونا و ونیز سخن گفته و همچنین درباره روم باستان، سرزمینی به نام ایریلیا و جزیره‌ای بی نام و نشان که ارواح در آن رفت‌وآمد دارند، نوشته شده است.

همه چیز درباره کشور ایتالیا - درباره کشور ایتالیا بیشتر بدانید!

قلعه‌ ویکو/ Castelvecchio

موزه هنر Castelvecchio در شهر ورونا ایتالیا و در قلعه‌ای در قرون وسطی که در سال ۱۳۵۴_ ۱۳۵۶ ساخته شد، قرار گرفته است. در سال ۱۹۲۵ این ساختمان به نمایشگاه مجسمه و نقاشی تبدیل شد. این ساختمان توسط معماری به ‌نام کارلو اسکاریا در سال ۱۹۳۷_ ۱۹۳۵ مرمت گردید و قسمتی از آن را برای نمایشگاه آماده سازی کردند. سبک خاص معماری کارلو اسکاریا به خوبی در این قلعه می‌توانید مشاهده کنید از پله‌ها، درگاه‌ها، مبلمان‌ها و اثاثیه در موزه به خوبی قابل مشاهده و تحسین است. موزه قلعه ویکو از سال ۱۹۷۰ شروع به نمایش اینستالیشن‌های معماری بزرگ برای کمک در پیشبرد دیالوگ میان هنر معاصر پرداخته است. از آثار موزه قلعه ویکو در شهر ورونا ایتالیا می‌توان به باغ گام‌های از دست رفته که شهرت جهانی دارد، اشاره کرد. این پروژه نمادی از باور اعتقادات آیزنمن است. این موزه مکان مورد علاقه معماران بوده و قلعه ویکو از مهم‌ترین آثار در شهر ورونا محسوب می‌شود.

پیاتزا پل اربه/ Pizza delle Erbe

میدان پیاتزا پل اربه از تماشایی‌ترین میدان‌ها در این شهر بوده که از شادابی و سرزندگی این میدان گرفته تا سایبانی برای آثار تاریخی در شهر ورونا محسوب می‌شود. این میدان در روزهای شنبه و یکشنبه به بازار سبزیجات و میوه تبدیل می‌شود. در سال ۱۳۶۸ فواره‌ای در قسمت شمالیه این میدان قرار گرفت و در کنار آن مجسمه‌ مریم مقدس وجود دارد. برج لامبرتی، خانه ماتزانتی از آثار مهم قرار گرفته در میدان است و برای زیباسازی و تزیین آن از مجسمه خدایان یونانی مانند آپولو، ژوپیتر، ونوس قرار داده‌اند.

راهنمای سفر به ایتالیا - سفر به کشور زیبای ایتالیا

آمفی تئاتر رومی/ Roman amphitheater

یکی از آثار باستان جهانی ورونا آرنا آمفی تئاتر رومی که تا کنون ساختار اولیه خود را حفظ کرده است. این مکان از جنگ گلادیاتور تا کنسرت گروه وان و از نیزه بازی قرون وسطی و همچنین اپرای پوچینی را شاهد بوده است. شهر ورونا به دلیل موقعیت استراتژیک خود و رود آدیجه مورد توجه بوده و از این شهر به عنوان پایگاه نظامی شمالی استفاده می‌کردند و مرکز جاده‌های مهم بوده است. 
آرنا با استفاده از سنگ‌های سفید و صورتی بنا شده، سه ردیف به صورت طاق ساخته شد که امروزه دو ردیف از آن به‌جای مانده است. این بنا در سال‌های اولیه خود باغ بر ۲۰۰۰۰ نفر را در خود جای می‌داد و مکان جشنواره‌ها، فستیوال بوده که مردم از سراسر جهان برای دیدن می‌آمدند. در قرن شانزدهم میلادی بازی و مسابقات در این سالن تئاتر برگزار می‌شد، اولین مسابقه در سال ۱۹۵۰ میلادی با مظمون نیزه‌ بازی سواری به ثبت رسیده است. از دیگر بازی‌های آن می‌توان به مهارت سوارکاری و مبارزه شوالیه‌ها اشاره کرد. آرنا تا کنون شاهد بسیاری از رویدادهای مهم تاریخی و فرهنگی بوده و فستیوال تابستانه آمفی تئاتر رومی یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای اپرا معرفی شد. در فستیوال تابستانه چهار نمایش اجرا می‌شد و از مشهورترین خواننده‌های اپرا جهان و بازیگران معاصر به آنجا می‌آمدند.

بهترین زمان سفر به ایتالیا - بهترین زمان برای سفر به کشور زیبای ایتالیا

کلیسا سن زنو/ Basilica of San Zeno Maggiore

کلیسای سن زنو، کلیسایی کوچک در وارنا که در سال‌های ۹۶۷_ ۱۳۹۸ میلادی بنا شده است. شهرت این کلیسا از افسانه‌ آن است که گفته می‌شود در سال ۵۸۹ رود آدیجه طغیان کرده و تا کلیسا پیش می‌رود تا اینکه ‌جلوی محل دفن هشتمین اسقف ورونا به نام سنت زنو متوقف می‌شود. به همین دلیل اسم کلیسای روم باستان به کلیسای سن زنو تغییر کرد.

پیاتزا دی سینیوری/ Pizza dei Signori

در اطراف میدان پیاتزا دی سینیوری بناهای مهم و متعددی قرار دارد که به وسیله گذرگاه طاق شکل به هم متصل شده‌اند. شاعر معروف ایتالیایی به نام دانته که پس از اخراج از فلورانس، به زندگی در ورونا روی آورد. مجسمه شاعر بزرگ دانته در وسط میدان سینیوری قرار گرفته است. از مهم‌ترین بناهای قرار گرفته در نزدیکی میدان می‌توان به لوجا دل کنسیلیو اشاره کرد. سبک معماری این بنا رنسانس ایتالیایی بوده و در قسمت شمالی این میدان قرار دارد. همچنین بر روی سقف شیروانی آن مجسمه افراد مشهور قرار گرفته است.

آرامگاه خانواده‌ اسکالیجر/ Santa Maria Antica

در قرن سیزدهم و چهاردهم میلادی خانواده اسکالیجر در ورونا حکومت می‌کردند. کلیسای سانتا ماریا آنتیکار را تبدیل به محل موکت خود کردند. اکنون همه کلیسای سانتا ماریا آنتیکارا را نمی‌شناسند بلکه این بنا را به نام آرامگاه خانواده‌ اسکالیجر می‌شناسند. در بالای مقبره‌ فرمانروایان به‌طور کامل زره‌پوش بوده و قسمتی که در این آرامگاه توجه افراد را به خود جلب می‌کند تابوت و نسخه کپی شده مجسمه سوار بر اسب است که در قسمت بالای درب ورودی آرامگاه قرار دارد.

کلام آخر 

از دلایل قرار گرفتن اسم شهر عشق برای شهر ورونا، داستان فوق‌العاده رمانتیک و عاشقانه رومئو و ژولیت به دست نویسنده معروف شکسپیر است که روی این شهر گذاشتند. معماری و آثار تاریخی این شهر قدمتی از زمان روم باستان دارد. شهر ورونا ایتالیا در زمستان بسیار سرد بوده و در تابستان مرطوب و خنک است حتما قبل از سفر ورونا آب‌وهوا را چک کنید تا باعث بروز مشکل نشود.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.7 از 5 | از 100 کاربر