شهرهای گرجستان

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1401/12/23
بازدید: 1412
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا تا به حال نام شهر زیبای تفلیس به گوشتان خورده است؟ آیا شما هم دلتان می‌خواهد برای گذراندن تعطیلات خود به کشوری نزدیک به ایران که جاذبه‌های تاریخی و دیدنی جذابی داشته باشد سفر کنید؟ گرجستان کشوری در دو قاره اروپا و آسیا است که به همین دلیل هم کشوری اروپایی محسوب می‌شود و هم کشوری آسیایی. بدین خاطر شما با سفر به این کشور در برخی نقاط آن معماری و فرهنگ آسیایی را مشاهده خواهید کرد و در برخی دیگر فرهنگ اروپایی. گرجستان از آن جهت که هر ساله گردشگران بسیاری را از نقاط گوناگون به سمت خود جذب می‌کند، در صنعت گردشگری و توریسم به پیشرفت چشم‌گیری رسیده است.

گرجستان

معرفی توریستی ترین شهرهای گرجستان

گرجستان یکی از قدیمی‌ترین کشورهای جهان و با فرهنگی غنی است که هر یک از شهرهای آن به دلایل گوناگونی، مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرند. یکی از بارزترین دلایلی که این کشور در میان ایرانیان به عنوان مقصدی محبوب شناخته می‌شود، امکان سفر به آن بدون دریافت ویزا است. همچنین این کشور مردمی بسیار خونگرم و مهمان‌نواز دارد که هر فرد با یک بار سفر علاقه‌مند به دیدن مجدد آن می‌شود. البته از طعم غذاهای بی‌نظیر آن نیز نباید غافل شد که همین امر خود موجب رونق اقتصادی و گردشگری این کشور شده است. در ادامه می‌خواهیم اطلاعاتی را در مورد چند شهر گرجستان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا اگر به این کشور سفر کردید از دیدن شهرهای زیبای آن غافل نشوید.

شهرهای گرجستان

تفلیس گرجستان

نام آشنای تفلیس، پایتخت کشور گرجستان و یکی از بزرگ‌ترین شهرهای آن است را حتما شنیده‌اید. قدمت این شهر که در دو طرف رود کر قرار دارد و از سه طرف به واسطه کوه احاطه شده است، به قرن پنجم میلادی بازمی‌گردد. شهر تفلیس دارای تاریخچه‌ای غنی بوده که آن را می‌توان در معماری قرون وسطی، معماری نئوکلاسیک و معماری استالینیست آن کشف کرد. در ابتدا نام این شهر به خاطر چشمه‌های آب گرم متعددی که داشت، تبریز نام‌گذاری شد که بعدها به تفلیس تغییر پیدا کرد. 

سفری ارزان به کشوری اروپایی

تفلیس تا به امروز حدود 29 بار ویران و بازسازی شده است و پادشاهان مختلف آن را به عنوان پایتخت خود تعیین کرده‌اند. در این شهر شما می‌توانید خیابان‌هایی با سنگفرش‌های باریک و مارپیچ قدیمی،  بالکون‌هایی با سبک چند صد سال پیش و کلیساهای قدیمی که بخشی از آن‌ها باقی‌مانده است را مشاهده کنید. همچنین در بخشی از شهر که سبکی قدیمی و تاریخی دارد، آثاری از معماری اسلامی و خاورمیانه به چشم می‌خورد. از این رو موجب جذابیت و محبوبیت این شهر در میان توریست‌ها شده است.

تفلیس

شهر باتومی گرجستان

شهر باتومی از دیگر شهرهای توریستی گرجستان است که یکی از بهترین تفرجگاه‌های ساحلی آن به حساب می‌آید. این شهر یک گزینه بسیار خوب برای کسانی خواهد بود که می‌خواهند اوقات فراغتی به یادماندنی داشته باشند و تعطیلات تابستانی خود را در اقامتگاه‌های لوکس ساحلی بگذرانند. باتومی از آن جهت که در خود بناهای تاریخی و جاذبه‌های تفریحی بسیاری را جای داده است، هر ساله مسافران زیادی را از سراسر جهان به سوی خود می‌کشاند. شهر باتومی که در جنوب غربی گرجستان قرار گرفته به مروارید دریای سیاه نیز مشهور است. در آن شما می‌توانید درختان نخل سر به فلک کشیده و ساختمان‌های رنگارنگ را نیز مشاهده نمایید.

راهنمای سفر به باتومی - آشنایی با همه آن چیزی که باید در مورد باتومی بدانید!

در سفر به باتومی حتما به یاد داشته باشید که از میدان پیتزا آن نیز دیدن نمایید. چرا که با بازدید از این مکان و در کنار رستوران‌های فانتزی به همراه موزیک زنده آن خود را در جایی وسط ایتالیا احساس خواهید کرد. در شهر باتومی از آن جهت که یکی از شهرهای مهم بندری گرجستان به حساب می‌آید، صنایعی مانند کشتی‌سازی، غذایی، بسته‌بندی و ساخت رونق دارد.

شهر باتومی گرجستان

بورجومی گرجستان

یکی از شهرهای گرجستان که برای تفریحات بهاری بسیار مناسب است، شهر بورجومی بوده که در استان سامتسخه- جاواختی، در ۱۵۰ کیلومتری غرب تفلیس قرار دارد. از جمله مواردی که موجب محبوبیت این شهر در میان گردشگران شده، وجود معادن آب معدنی خالص و ریزورت‌ها در آن است. پارک ملی بورجومی و روستای لیکانی از دیگر اماکن دیدنی در این شهر هستند که شما می‌توانید با بازدید از آن‌ها با فرهنگ و سنت‌های مختلف مردم گرجستان آشنا شوید.

بورجومی گرجستان

مستیا گرجستان

مستیا یکی از شهرهای توریستی گرجستان است که در نزدیکی شهرهای کوتایسی و پوتی قرار داشته و شهری عالی برای اقامت به حساب می‌آید. مستیا در ۱۲۸ کیلومتری پایتخت گرجستان واقع شده و یکی از دورافتاده‌ترین نقاط این کشور بوده که از قرون وسطا باقی مانده است. شهر مستیا در دامنه کوه‌های قفقاز در شمال غربی کشور گرجستان است و ارتفاع حدود ۱۵۰۰ متر از سطح دریا دارد. مستیا بهترین گزینه برای افرادی است که علاقه‌مند به طبیعت‌گردی و پیاده‌روی‌های کوهستانی هستند.

هزینه سفر به تفلیس - سفر به تفلیس چقدر آب می‌خورد؟

مستیا گرجستان

تلاوی گرجستان

شهر تلاوی در گرجستان آثار تاریخی بسیار منحصربه‌فردی را در دل خود جای داده که بدین خاطر به یکی از بهترین شهرها برای علاقه‌مندان به تاریخ تبدیل شده است. این شهر در گذشته محل سکونت پادشاه ارکل دوم بوده که همین امر آن را به مرکزی فرهنگی و سیاسی در گرجستان تبدیل می‌کند. شهر تلاوی که در شرقی‌ترین استان کشور گرجستان قرار دارد، حدود ۴۹۰ متر از سطح دریا فاصله داشته و فصل پاییز بهترین زمان برای بازدید از آن خواهد بود. چرا که در این هنگام جشن‌های انگور برگزار می‌شود و خاطره‌ای به یاد ماندنی برای شما به یادگار می‌ماند.

تلاوی گرجستان

شهر زیبای استپانتسمیندا در گرجستان 

استپانتسمیندا شهری در بخش شمالی گرجستان است که یکی از برترین و قدیمی‌ترین شهرهای آن محسوب می‌شود. نام این شهر برگرفته از اسم راهبی مسیحی، ارتدکس به نام بتان استپان است که پس از ساخت عمارتی مذهبی در این شهر نام خود را روی آن گذاشت. تا به امروز نیز به این نام باقی مانده است. شهر استپانتسمیندا جاذبه‌های گردشگری بسیار متنوع مانند اسب سواری، کوهنوردی، دوچرخه‌سواری، یخ‌نوردی و پاراگلایدر دارد.

آب و هوای تفلیس - شرایط آب و هوایی شهر تفلیس گرجستان!

شهرهای گرجستان

متسختا گرجستان

از دیگر شهرهای قدیمی گرجستان شهر متسختا است. این شهر که در محل تلاقی دو رودخانه قرار دارد، حدود ۲۰ کیلومتر از شهر مشهور تفلیس فاصله داشته و اهمیت بسیار زیادی برای مردم گرجستان دارد. یکی از دلایل اهمیت این شهر بدین خاطر است که فعالیت‌های اولیه مسیحیت در اینجا صورت می‌گرفت. به طوری که این شهر یکی از اولین شهرهایی بود که مسیحیت را به عنوان یک دین پذیرفت. در متسخا شما می‌توانید کلیسای ارتدکس گرجستان همراه با معماری قدیمی را مشاهده نمایید.

غذا‌های گرجستان - آشنایی با معروف ترین و بهترین ها به همراه معرفی غذاهای خیابانی و سنتی 

متسختا گرجستان

سیغناقی گرجستان

سیغناقی شهری آرام و زیبا با چشم‌اندازی بسیار تماشایی از دره آلازانی است که معماری خارق‌العاده‌ای را می‌توان در آن مشاهده کرد. این شهر که در فاصله ۳ ساعته از تفلیس قرار دارد، بهترین مقصد برای گردشگرانی است که می‌خواهند سفری یک روزه به دیگر شهرهای گرجستان داشته باشند.

سیغناقی گرجستان

اوشگولی گرجستان

اوشگولی روستایی در گرجستان بوده که به خاطر زیبایی بی حد و حصری که دارد در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. اگر چه دسترسی به این مکان به راحتی امکان‌پذیر نیست اما بهترین راه، انتخاب اسب از طریق منطقه مستیا خواهد بود. امروزه در این روستا تنها ۲۰۰ نفر زندگی می‌کنند و شما با طی کردن مسیر به واسطه اسب از طبیعت بکر و دیدنی آن لذت خواهید برد. 

هزینه های سفر گرجستان - سفر به کشور اروپایی گرجستان چه هزینه هایی در بر دارد؟

اوشگولی گرجستان

زوگدیدی گرجستان

یکی دیگر از شهرهای تاریخی گرجستان شهر زوگدیدی است که در فاصله ۳۱۸ کیلومتری از تفلیس قرار دارد. زوگدیدی، شهر مرکزی منطقه سامگرلو، در گذشته محل سکونت خانواده‌های سلطنتی بوده و امروزه کاخ‌هایی از آن‌ها برای بازدید مردم به جا مانده است. یکی از موزه‌های معروف این شهر که در سفر به زوگدیدی نباید آن را از دست داد، موزه کاخ دادیانی است که در آن اشیاء تاریخی از جمله نقاب مرگ ناپلئون نگهداری می‌شود. از دیگر اماکن دیدنی این شهر می‌توان به باغ گیاه‌شناسی، کاخ ملکه و بلوار شهر اشاره نمود.

بهترین رستوران های تفلیس - آشنایی با بهترین رستوران‌های پایتخت گرجستان مخصوص گردشگران

زوگدیدی گرجستان

سخن پایانی

در بالا به چند مورد از شهرهای گرجستان اشاره کردیم تا شما با دیدی بازتر مقصد تفریحی و گردشگری خود را انتخاب نمایید. شهرهای گرجستان به خاطر دلایل متعددی مانند آسان بودن پروسه سفر، جاذبه‌های طبیعی و باستانی و مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه‌ها نسبت به دیگر کشورهای اروپایی، به عنوان یکی از محبوب‌ترین کشورهای خارجی برای مسافرت ایرانیان شناخته می‌شود. فراموش نکنید که اگر به کشور گرجستان سفر کردید علاوه بر شهرهای تفلیس و باتومی به دیگر شهرهای آن نیز سفر نمایید تا با تاریخ و فرهنگ و تمدن آن آشنا شوید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 100 کاربر