شهر پلودیو

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/01
بازدید: 1349
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شهری با معماری مدرن و کلاسیک را تصور کنید که آب و هوای بسیار رؤیایی مانند فیلم‌های تخیلی دارد. این شهر دومین شهر بزرگ بلغارستان است که از دوران رنسانس باز‌مانده است. عکس کوه‌ها، تپه‌های سرسبز و خانه‌های رنگی فقط بخشی از زیبایی‌های این شهر خواهد بود. خیابان‌های پلوودیو پر از درخت است که رانندگی را دلنشین‌تر می‌کند. خانه‌ها علاوه بر زیبایی معماری، حیاط‌های بزرگ با درختان تزئین شده‌ دارند. قدم‌زدن در این شهر مانند راه‌رفتن در خواب و رؤیا می‌ماند.

شهر پلودیو بلغارستان

راهنمای مسافرتی به پلودیو

شهر پلودیو با قدمت 9000 ساله‌اش در اروپا  از مهم‌ترین مراکز تمدن جهان باستان است. در حال حاضر پلودیو حدود 683027 نفر جمعیت دارد. این شهر تا امروز نام‌های زیادی داشته که این موضوع خود نشان‌دهنده تاریخی بودن پلودیو است. قبل از سفر به پلودیو جاذبه‌های گردشگری، رستوران‌ها، امکانات و هتل‌های آن را بشناسید. مردم پلودیو با گردشگران رفتار گرم و صمیمی دارند و مهمان‌نواز هستند.

قوانین کشور گرجستان - بررسی قوانین اولیه و بسیار مهم این کشور در رابطه با مهاجرت اتباع خارجی

پلودیو

آب و هوای پلودیو بلغارستان

آب و هوای شهر پلودیو نسبتاً گرمسیری و مرطوب بوده که تابستان‌های خشکی دارد. در ماه‌های آگوست و جولای پلودیو به بالاترین درجه حرارت خود، 33 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. زمستان‌های سرد پلودیو از ماه سپتامبر شروع شده و در برخی روزها عمق برف به طور متوسط به 2 تا 4 سانتی‌متر می‌رسد. روزهای برفی این شهر به طور میانگین 15 روز است و بهارهای معتدل دارد. میزان رطوبت نسبی هوای پلودیو به 73% می‌رسد و بالاترین میزان رطوبت 86% است. در ماه آگوست رطوبت هوای این شهر به پایین‌ترین درجه خود می‌رسد.

سفری ارزان به کشوری اروپایی

پلودیو بلغارستان

بهترین زمان سفر به پلودیو

فصل زیبای بهار با هوای نسبتاً معتدل که در اواسط فصل گرم شده، بهترین زمان سفر به پلودیو است. فصل بهار در پلودیو از ماه مارس تا ماه می ادامه دارد. ابتدای ماه سپتامبر نیز هوای این شهر به سوی خنکی می‌رود. بیشتر گردشگران فصل بهار و پاییز را برای سفر به پلودیو انتخواب می‌کنند تا از زیبایی‌ها و سرسبزی هوا در این شهر بهره ببرند. دمای هوا در بهار پلودیو به طور متوسط بین 15 تا 25 درجه، و دمای پاییز بین 11 تا 20 درجه سانتی‌گراد است.

تفریحات پر طرفدار گرجستان - گرجستان تفریحات بی نظیری دارد که در این مقاله با آن ها آشنا می شوید. 

سفر به پلودیو

اطلاعات کلی شهر پلودیو

زبان مردم شهر پلودیو بلغاری بوده و واحد پولشان لف (BGN) است. 

همه چیز درباره گرجستان - معرفی صفر تا صد کشور گرجستان

  • مساحت پلودیو: 5972.9 کیلومتر مربع
  • کد تلفن پلودیو: 32
  • کد تلفن بلغارستان: ++359
  • اختلاف ساعت تهران تا پلودیو: 1 ساعت و نیم عقب.تر از تهران
  • فاصله پلودیو تا وارنا: 284 کیلومتر
  • فاصله پلودیو تا صوفیه: 131 کیلومتر 
  • شماره اضطراری آمبولانس: 150
  • شماره آتش‌نشانی و امداد و نجات: 160
  • فرودگاه: فرودگاه پلوودیوف

پلودیو

هزینه اقامت در پلودیو

هتل‌های بسیار راحت و شیک در این شهر وجود دارند که بدون نگرانی می‌توانید در آن‌ها اقامت داشته باشید. هتل‌های موجود در پلودیو همگی فضای تمیز و مناسبی دارند و رفتار کارکنان آن‌ها بسیار صمیمی بوده و به شما حس راحتی می‌دهند. برای رزرو هتل می‌توانید با آژانس‌های مسافرتی معتبر هماهنگ کنید تا گزینه‌هایی برای اقامت شما در نظر بگیرند. 
اگر قصد اجاره آپارتمان در پلودیو را دارید بهتر است بدانید هزینه اجاره، بستگی به مکان و اندازه‌اش دارد. به طور متوسط اجاره ماهیانه در بلغارستان بین 250 تا 600 یورو بوده که در شهرهایی مثل پلودیو و بانسکو کمتر از این قیمت است.

هزینه اقامت در پلودیو

هتل های پیشنهادی در شهر پلودیو

گراند هتل پلودیو ( Grand Hotel Plovdiv) پیشنهاد خوبی برای سفر چند روزه است. هتل 5 ستاره گراند هتل امکاناتی مانند خشک‌شویی، باشگاه، رستوران و... را دارد. برای رزرو اتاق در این هتل می‌توانید از وب سایتGrandhotelplovdiv.bg  اقدام کنید یا با آن‌ها تماس بگیرید. هتلLandmark Creek  نیز هتل 4 ستاره‌ای بوده خوبی که برای اقامت چند روزه مناسب است. هتل لندمارک کریک با امکانات رفاهی بالا راحتی و آسایش را در حین سفر شما فراهم می‌کند.

گرجستان بهتر است یا ارمنستان - کدام کشور برای سفر بهتر است؟

برای رزرو اتاق از این هتل می‌توانید از وب سایت Landmarkhotel.bg اقدام کنید یا با شماره آن‌ها تماس بگیرید. هتل اگو از دسته هتل‌های ارزان پلودیو بوده که با چوب‌های تیره تزئین شده است. این هتل تعدادی اتاق همراه با بالکن دارد. یک سالن کنفرانس 20 تا 40 نفره در این هتل ساخته شده است. این مکان شما را به جاذبه‌های گردشگری شهر پلودیو، به خصوص موزه علوم طبیعی نزدیک می‌کند. هتل اگو به صبحانه‌های بی‌نظیرش معروف است.

هتل های پیشنهادی پلودیو  

هزینه خورد و خوراک در پلودیو

در این شهر به دلیل موقعیت خاصی که دارد غذاهای گیاهی دارند که از انواع سبزیجات و میوه‌ها در تهیه آن‌ها استفاده می‌کنند. غذاهای پلودیو و فرهنگ بلغاری شامل غذاهای ترکی و یونانی است. هزینه غذا در شهر پلودیو را می‌توانید در سایت Numbeo مشاهده کنید. برای مثال بر اساس آمار این سایت یک وعده غذای ارزان قیمت در رستوران باید 10 الف پرداخت کنید. قیمت غذاهای مک دونالد در این شهر نسبتاً ارزان‌تر است. کسانی که می‌خواهند سفر اقتصادی داشته باشند، رستوران‌های Street Food گزینه مناسبی بوده تا غذای مورد علاقه خودشان را میل کنند.

بهترین زمان سفر به گرجستان - چه زمانی به کشور اقتصادی اوراسیایی گرجستان سفر کنیم؟

پلودیو

رستوران های پیشنهادی در شهر پلودیو

اگر به غذاهای ترکی علاقه‌مند هستید، رستوران ترکی صورفا را از دست ندهید. SORFA Turkish Restaurant به جز غذاهای ترکی انواع غذاهای مدیترانه‌ای و اروپایی را سرو می‌کند. در شهر پلودیو انواع رستوران‌های لاکچری و ارزان قیمت دیگری نیز وجود دارند. رستوران فرانسوی در شهر پلودیو به نام لِ پتیت هم غذاهای خوشمزه‌ و متفاوتی دارد که بسیار مشهور است. از دیگر رستوران‌های پیشنهادی در شهر پلودیو می‌توان رستوران Victoria پلودیو، La Veranda پلودیو، Elea پلودیو، Maramao پلودیو و Hebros hotel را نام برد.

مترو تفلیس - هر آنچه باید در مورد مترو پایتخت گرجستان بدانید.

شهر پلودیو

هزینه حمل و نقل در پلودیو

برای حمل و نقل در پلودیو گزینه‌های زیادی مثل اتوبوس، قطار، تراموا، تاکسی و مترو در تمام سطح شهر وجود دارد. برای سفرهای روزانه با استفاده از اتوبوس با 2 یورو می‌توانید کل روز را از خدمات آن‌ها استفاده کنید. اخیراً کارت‌های 3 روزه‌ای ارائه شده که با قیمت 10 یورو، می‌توانید به مکان دلخواهتان بروید. تاکسی‌های درون شهری برای مکان‌های نزدیک حدود 3 یا 4 یورو و برای مکان‌های دور تا 10 یورو هزینه دارند. قیمت هر لیتر بنزین در پلودیو 1.20 یورو ( 2.02 لف) است.

بهترین زمان سفر به باتومیسفر به شهری رویایی در دل گرجستان!

حمل و نقل در پلودیو

جاذبه های گردشگری در  پلودیو

شهر پلودیو به دو قسمت مدرن و قدیمی تقسیم شده که بخش قدیمی با معماری‌های تاریخی مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار دارد. این شهر بر روی هفت تپه سینیت با خاکی حاصلخیز در جنوب بلغارستان قرار گرفته است که برخی از این تپه‌ها تا250 متر ارتفاع دارند. پلودیو اول محل سکونت تراکیان بوده که بعدها توسط امپراتوری روم به شهر اصلی آن‌ها تبدیل شده است. از این رو آثاری از رومیان قدیم همچنین معماری آن‌ها در این شهر وجود دارد. وجود دژها، برج‌های نظامی و حفاظتی با سنگفرش‌های محکم پلودیو را به مکانی زیبا برای گردشگری تبدیل کرده است.

رستوران ایرانی در باتومی - معرفی رستورانی ایرانی با غذاهای ایرانی در باتومی گرجستان

پلودیو

تئاتر رومی پلودیو

در این مکان که فضای فوق‌العاده‌ای به شهر داده است، انواع تئاترهای رومی و نمایش‌های جالب برگزار می‌کنند. تئاتر رومی پلودیو قدمتی بیش از 18 قرن دارد. در ساختمان تئاتر رومی هر ساله فستیوال‌ها و جشنواره‌های زیادی برگزار می‌نمایند. ظرفیت این بنا بسیار زیاد است، طوریکه می‌تواند بین 5 تا 7 هزار نفر را در خود جای دهد. این مکان که میزبان  فستیوال‌های راک، فولکلور و جشنواره اپرا بوده امروزه به عنوان سمبل شهر پلودیو شناخته شده است.

راهنمای سفر به تفلیس - راهنمای کامل و جامع سفر به پایتخت زیبای گرجستان

پلودیو

موزه Ethnographic

موزه قوم‌نگاری پلودیو در دو زمینه علمی آموزشی و فرهنگی گردشگری فعالیت می‌کند. این موزه که دومین موزه تخصصی در این شهر بوده، 100 سال قدمت دارد و دارای 6 نمایشگاه است. این بنا که به سبک باروک ساخته شده تا زمانی که به موزه تبدیل شود به عنوان خوابگاه دختران و انبار استفاده می‌شد. در این موزه حدود 40 هزار اثر ارزشمند در زمینه کشاورزی، صنایع دستی، آلات موسیقی، مبلمان، کارهای هنری و... جای دارد. این موزه در تابستان از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر فعالیت داشته و روز دوشنبه‌ها نیز تعطیل است.

پلودیو

شهر قدیمی پلودیو

گاهی اوقات گردشگران بیشتر تمایل دارند تا به مناطق تاریخی شهر پلودیو سربزنند. شهر قدیمی پلودیو در بالای تپه‌های آن قرار دارد و دارای خیابان‌های سنگ فرش شده با معماری و فضای قدیمی است. اکثر خانه‌های این شهر قدیمی در پلودیو، امروزه موزه شده‌اند و کمتر مسکونی هستند. پیاده‌روی در شهر قدیمی پلودیو روی سنگ فرش‌های زیبا در کنار طبیعت سرسبز حسی سراسر آرامش برای گردشگران و مردم این شهر دارد.

شهر قدیمی پلودیو

موزه باستان شناسی پلودیو

موزه باستان شناسی پلودیو که یکی از اولین مراکز فرهنگی پلودیو شناخته شده، در سال 1882 میلادی تأسیس شده است. امروزه بیش از هزار 100 اثر هنری مانند صنایع دستی کلیساها، جواهرات، موزاییک‌کاری روم باستان و تندیس‌های زیبای تاریخی در این موزه وجود دارند. همچنین در این مکان از ظروف قدیمی دوره‌های تاریخی برای علاقه‌مندان این سبک نیز رونمایی کرده‌اند. تا سال 1920 به این ساختمان مؤسسه پژوهش فرهنگی و باستان‌شناسی گفته می‌شد. 

موزه باستان شناسی پلودیو

مراکز خرید پلودیو

برای خرید سوغاتی از پلودیو می‌توانید به فروشگاه‌های اطراف آمفی‌تئاتر این شهر سری بزنید. در این فروشگاه‌ها انواع صنایع دستی، لوازم هنری، وسایل تزئینی و... را با قیمتی مناسب می‌فروشند. بجز فروشگاه‌های سطح شهر، مراکز خرید دیگری نیز وجود دارند که خرید را برای شما آسان‌تر می‌کنند. شما با مراجعه به مراکز خریدی مانند پلودیو مال و مارکو تپه مال می‌توانید انواع لباس‌های این شهر و اجناس مورد نظرتان را تهیه کنید. در این مراکز خرید علاوه بر تولیدات داخلی، مارک‌ها و برندهای خارجی نیز به فروش می‌رسد.

پلودیو

مرکز خرید Trade Center Grand

مرکز خرید بزرگی را تصور کنید که در آن هر وسایلی که نیاز داشته باشید به راحتی پیدا می‌کنید. این مرکز خرید پاساژ بزرگی در شهر پلودیو است که برای راحتی و آسایش بیشتر بازدیدکنندگان پارکینگ اختصاصی در فضای باز دارد.

مرکز خرید پلودیو

مرکز خرید Mall Plovdiv

این مرکز خرید در شهر پلودیو مکان بزرگی است که می‌توانید هر خریدی که دارید به راحتی انجام بدهید. از خدمات ارائه شده در این مرکز خرید می‌توان از زمین بازی مخصوص کودکان نام برد. در مرکز خرید Mall Plovdiv انواع برندهای داخلی و برخی برندهای خارجی به فروش می‌رسند.

مرکز خرید پولدو
 

سخن آخر 

کسانی که برای زیبایی طبیعت ارزش و احترام قائل‌اند قطعاً از سرسبزی شهر پلودیو لذت خواهند برد. قله‌های مرتفع و سبز نمای خیره کننده و رؤیایی به این شهر می‌دهد. در شهر پلودیو از هوای تمیز استفاده کنید، غذاهای خوشمزه این شهر را بخورید و از نزدیک شاهد فرهنگ و تاریخ پلودیو باشید. دومین شهر بزرگ بلغارستان با قدمت چند هزار ساله برای ایرانیانی که قصد سفر به اروپا را دارند گزینه مناسبی است. شهر پلودیو در ردیف شهرهای باستانی مانند آتن یونان و رم ایتالیا قرار دارد. این شهر شاهد بیشتر جنگ‌های تاریخی بوده که نقش سیاسی مهمی در بلغارستان داشته‌اند.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 100 کاربر