شهرهای بلغارستان

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1401/12/23
بازدید: 1082
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که در تعطیلات به کدام کشور سفر کنید که هر یک از شهرهایش از دیگری زیباتر باشد؟ تا به حال نام کشوری که از آن به عنوان الماس شرق اروپا یاد می‌کنند را شنیده‌اید؟ می‌دانید که هر یک از شهرهای بلغارستان به خاطر اماکن تاریخی، طبیعت بکر و دیدنی و حال‌وهوای منحصربه‌فردی که دارند در لیست دیدنی‌ترین شهرهای جهان جای گرفته‌اند؟ 
کشور بلغارستان در جنوب شرقی اروپا و ساحل دریای سیاه قرار دارد که پایتخت آن شهر صوفیه است. به جرئت می‌توان گفت زیبایی این کشور به حدی است که هر فردی یک بار به آن سفر کند، بی‌شک تحت تاثیر جاذبه‌هایش قرار می‌گیرد. تمامی کشورها، بلغارستان را به خاطر کوه‌های زیبا، سواحل طلایی، روستاهای کوچک و سنتی و غذاهای خوش‌مزه و لذیذ آن می‌شناسند که سفر به آن خالی از لطف نخواهد بود.

معرفی شهرهای بلغارستان

معرفی شهرهای بلغارستان

بلغارستان شهرهای دیدنی بسیاری دارد که هر یک از آن‌ها به دلایل گوناگون شهرت یافته‌اند. شهرهای بلغارستان یکی از مقصد بسیار خوب برای زندگی، کار و تحصیل برای مهاجران خارجی هستند. در ادامه می‌خواهیم اطلاعاتی را در مورد چند شهر بلغارستان را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا در سفرهای تابستانی خود از بازدید آن‌ها غافل نشوید. 

شهرهای توریستی بلغارستان

بدون شک بلغارستان کشوری توریست‌پذیر است. چرا که سالانه گردشگران بسیاری برای گذراندن تعطیلات خود و پیاده‌روی در میان شهرهای تاریخی آن، سفر به بلغارستان را انتخاب می‌کنند. چند نمونه از شهرهای توریستی بلغارستان عبارتند از:

شهر پلودیو/plovdiv 

شهر پلوودیو یکی از شهرهای توریستی و تاریخی بلغارستان است که دومین شهر بزرگ آن نیز به شمار می‌رود. این شهر که قدمت آن به شش هزار سال پیش باز می‌گردد یکی از قدیمی‌ترین شهرهای مسکونی اروپا محسوب می‌شود. می‌توان در آن خیابان‌های سنگی، مجسمه‌های ملی بلغاری و موزه‌های قدیمی را مشاهده نمود. اگر به شهر پولودیو بلغارستان سفر کردید فراموش نکنید که حتما بازید از آمفی تئاتر رومی و کلیسا‌های آن را در برنامه خود قرار دهید. همچنین این شهر غذاهای خوش‌مزه و لذیذی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد تا با چشیدن آن‌ها عاشق این شهر زیبا شوند. 

 پلودیو/

صوفیه

شهر صوفیه پایتخت کشور بلغارستان است که یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین شهرهای آن به حساب می‌آید. این شهر که قدمت آن به ۳۰ هزار سال پیش باز می‌گردد، دوازدهمین شهر بزرگ در اتحادیه اروپا است که در غرب بلغارستان و در جوار ناحیه کوهستانی قرار دارد. اگرچه شهر صوفیه یکی از قدیمی‌ترین شهرهای بلغارستان محسوب می‌شود، اما شما می‌توانید در این شهر پیوند دنیای جدید و قدیم را به بهترین شکل ممکن تماشا کنید.
در صوفیه کاخ‌های سلطنتی، کلیسا‌های مختلف تاریخی و کافه‌ها و رستوران‌های توریستی و دنج در کنار یکدیگر خودنمایی می‌کنند. همچنین در صوفیه پارک‌های بی‌نظیر و مناطق پیاده‌روی بسیار بکری وجود دارد که تماشای غروب آفتاب در هنگام پیاده‌روی در پارک‌های آن بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

ولیکو تارنووو

شهر ولیکو تارنووو یکی از شهرهای کوچک در بلغارستان است که به آن شهر تزارها نیز می‌گویند. این شهر که در واقع قدیمی‌ترین پایتخت و یکی از شهرهای مهم کشور بلغارستان محسوب می‌شود هر ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به خود جذب می‌کند. یکی از عواملی که این شهر در بلغارستان را به یکی از شهرهای توریست‌پذیر تبدیل کرده، معماری خیره‌کننده آن است. همچنین وجود قلعه تساروتس در میانه شهر و شب‌های پر نور همراه با موسیقی‌های گوش‌نواز در طول شب از دیگر عوامل جذب گردشگر به حساب می‌آید.

سوغات بلغارستان - بهترین سوغاتی های بلغارستان برای خرید

وارنا

شهر وارنا پس از شهرهای صوفیه و پلوودیو سومین شهر بزرگ بلغارستان است. این شهر که بر کرانه دریای سیاه در نزدیکی دریاچه وارنا قرار دارد، یکی از بنادر مهم در بخش شرقی بلغارستان و پایتخت ساحلی آن به حساب می‌آید. از جمله اماکن دیدنی این شهر می‌توان به کلیسای جامع، پارک باغ دریایی و موزه دلفین‌ها اشاره کرد. 
همچنین این شهر به خاطر حال‌وهوای بی‌نظیری که دارد تفریحات ساحلی و مفرحی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد. در شهر وارنا شما می‌توانید به بهترین و جذاب‌ترین کافه‌ها، رستوران‌های ساحلی و مراکز خرید دسترسی داشته باشید که هر کدام در نوع خود جذاب و دیدنی هستند.

وارنا

بورگاس

شهر بورگاس چهارمین شهر بزرگ کشور بلغارستان است که یکی از شهرهای مهم از نظر صنعتی، حمل‌ونقل، فرهنگی و توریستی به شمار می‌آید. بورگاس شهری ساحلی در بلغارستان بوده که در کنار دریا و چندین دریاچه واقع شده است و سالانه گردشگران بسیاری از آن دیدن می‌کنند. از جمله مکان‌های دیدنی این شهر می‌توان به موزه مردم نگاری، موزه طبیعت و علوم، موزه تاریخی بورگاس، گالری شهر، تئاتر آدریانا بودفسکا و... اشاره کرد.

مهم‌ ترین شهرهای بلغارستان

همان ‌طور که در بالا نیز اشاره کردیم کشور بلغارستان دارای شهرهای متعدد و زیبایی است که هر کدام به نحوی موجب جذب گردشگر شده‌اند. در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین شهرهای بلغارستان اشاره کرده‌ایم تا اگر به این کشور سفر کردید لذت دیدن آن‌ها را از دست ندهید.

جاهای دیدنی بلغارستان - آشنایی با زیباترین جاذبه‌های گردشگری بلغارستان!

نسبار

نسبار یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین شهرهای بلغارستان بوده که در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این شهر دارای دو بخش بوده که بخش تاریخی آن در یک جزیره قرار دارد و با یک گذرگاه مصنوعی به بخش اصلی آن متصل می‌شود. از آنجایی که شهر نسبار در بلغارستان تمدن‌های متعددی را به خود دیده است، بنابراین از نظر تاریخی ارزش بسیار زیادی دارد. در این شهر شما می‌توانید کلیساهای متعددی که برخی تنها ویرانه‌هایی از آن‌ها باقی‌مانده که قدمتشان به قرن ۱۱ میلادی باز می‌گردد را مشاهده نمایید. نسبار همچنین به خاطر وجود سواحل بسیاری که دارد، به مروارید دریای سیاه نیز معروف شده است. همچنین ویلاهای ساحلی آن با نمای سفید و کاشی‌های قرمز رنگ نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.

سوزوپول

شهر سوزوپول یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین شهرهای بلغارستان بوده که به همراه شهر نسبار وارث مستمره یونانی آپولونیا است. این شهر با گذشته تاریخی و فرهنگی که دارد معماری از قرن ۱۸ تا ۱۹ میلادی را به نمایش می‌گذارد که همین امر موجب جذب گردشگران از سراسر دنیا شده است. در  سوزوپول شما می‌توانید لذت ماهی‌گیری و شنا در آب‌های دریا سیاه یا استراحت در حمام‌های آبگرم رومی را تجربه نمایید.

بالچیک

شهر بالچیک از دیگر شهرهای بلغارستان است که به خاطر ساحلی بودن یکی از تفرجگاه‌های ساحلی بلغارستان به حساب می‌آید. اغلب افرادی که علاقه به شنا در دریای سیاه، آفتاب گرفتن و بازدید از مناطق دیدنی و تاریخی را دارند شهر بالچیک را به عنوان مقصد تفریحی خود انتخاب می‌کنند.
شهر بالچیک همچنین لقب رمانتیک‌ترین و تاثیرگذارترین شهر بلغارستان را به خود اختصاص داده است. از دیگر اماکن دیدنی شهر بالچیک می‌توان به مجموعه قصر بالچیک، باغ گیاه‌شناسی، اقامتگاه‌های ساحلی، کافه‌ها و رستوران‌های جذاب آن اشاره کرد.

بالچیک

کازانلاک

شهر کازانلاک در بلغارستان به خاطر قبرستان‌های باستانی تراشیان که قدمت آن‌ها به قرن ۳ تا ۴ قبل از میلاد باز می‌گردد شناخته شده است. برای سفر به این شهر شما می‌توانید هنگامی که جشن گل‌های رز برپا می‌شود را انتخاب کنید که دیدن آن خاطره‌ای فراموش نشدنی را برای شما خواهد ساخت‌.

همه چیز درباره کشور بلغارستان - آشنایی  کامل با کشور زیبای بلغارستان

روز

شهر روز از دیگر شهرهای بلغارستان است که به آن وین کوچک نیز گفته می‌شود. در این شهر شما می‌توانید آثاری از معماری‌های ایتالیایی، اتریشی، آلمانی و بلغاری را مشاهده نمایید. در گذشته شهر روز به تنهایی به عنوان بلغارستان شناخته می‌شد. چرا که امپراتوری بلغارستان از این شهر شروع و گسترش پیدا کرده بود و اکنون نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای بلغارستان به حساب می‌آید.
 
سخن پایانی
شهرهای بلغارستان هر یک دارای جاذبه‌های دیدنی و تاریخی بسیاری هستند. هر یک از این شهرها با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود نشان‌دهنده قسمتی از تاریخ و تمدن کشور بلغارستان خواهند بود. از این رو اگر به کشور بلغارستان سفر کردید حتما بازدید از چند شهر مختلف آن را در برنامه خود قرار دهید. این گونه با تاریخ و تمدن این کشور و آثار دیدنی و جذاب آن آشنا خواهید شد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.9 از 5 | از 100 کاربر