سینماهای مشهد

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1403/05/10
بازدید: 6773

سینما رفتن در سفر به مشهد برای شما یک تفریح است یا فیلم دیدن بخشی اجتناب‌ناپذیر از زندگی شما شده که باید در هر شرایطی به آن بپردازید؟ شما جزو کسانی هستید ک تمام فیلم‌های اکران شده در سینما را بلافاصله می‌بینند یا صرفا برای گذراندن اوقات فراغت تان این کار را می‌کنید؟ سینما رفتن با کیسه‌های پر از خوراکی برای تماشای فیلم، یکی از کارهایی است که کمتر کسی آن را دوست ندارد. یکی از سرگرمی‌های جذاب در سفر این است که در سینما فیلم ببینیم و از وقت گذراندن در کنار افراد دیگر لذت ببریم. شهر مشهد که یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای ایران است، سالانه پذیرای تعداد زیادی مسافر تور مشهد از نقاط مختلف ایران و خاورمیانه است. تعداد بالای گردشگر در این شهر باعث شده تا لزوم وجود تفریحات مختلف در این شهر بیشتر شود. رفتن به سینما قطعا یکی از فعالیت‌هایی است که می‌تواند برای بیشتر افراد جذاب باشد و به همین دلیل، وقتی به این شهر بروید شاهد تاسیس سینماهای مشهد در نقاط مختلف شهر خواهید بود. هرکدام از این سینماها دارای امکانات، ساعت کاری و ویژگی های مختلفی هستند که افراد می‌توانند با توجه به شرایط خود، هر یک را برای گذراندن اوقات فراغت خود انتخاب کنند. اگر شما هم قصد دارید تا در آینده به این شهر زیارتی و سیاحتی سفر کنید، تا پایان این مقاله ما را در لحظه آخر همراهی کنید تا شما را با سینماهای مشهد و موقعیت مکانی آن‌ها آشنا کنیم.

سینماهای مشهد

معرفی سینماهای مشهد

وجود حرم امام رضا (ع) و جاذبه‌های دیدنی بسیار مشهد، سالانه بالغ بر 30 میلیون گردشگر تور داخلی و خارجی را به این شهر می‌کشاند. همین امر موجب شده تا سال‌های اخیر، مسئولین شهری مشهد، اقدامات فرهنگی متعددی را در جهت ارتقا سطح امکانات فرهنگی و تفریحی در این شهر انجام دهند. این شهر که در سال ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شد، دارای انواع سینماها و مراکز مختلفی است که بازدید از آن‌ها برای افراد بسیاری، جذاب است. در حال حاضر قدیمی ترین سینمای مشهد، سینما هویزه بوده و مدرن ترین سینما مشهد نیز سینما پلاژتوییست است که هر کدام در نقاط متفاوتی از شهر واقع شده اند. فرقی نمی‌کند که در کدام بخش از شهر مشهد باشید چون اگر بخواهید زمانی را به تماشای فیلم اختصاص دهید، در هر گوشه از این شهر می‌توانید یک سینمای خوب را پیدا کنید تا زمانتان را به شکل خاطره‌انگیزتری سپری کنید. البته اگر کیفیت فضای سینما برای شما مهم است، ما در ادامه چند عدد از بهترین سینماهای مشهد را به شما معرفی می‌کنیم تا مطمئن شویم که شما اوقات خوشی را در سفر با تور مشهد تجربه خواهید کرد.

شهر مشهد - اطلاعاتی کامل در مورد شهر مشهد جاذبه‌های آن!

1. سینما آفریقا مشهد؛ تماشای فیلم در فضایی نوستالژیک

سینما آفریقا بعد از سینما هویزه، قدیمی‌ترین سینمای مشهد است که این مکان در سال 1350 با یک سالن 1100نفری تاسیس شد. این سینما که در ابتدا با نام سینما فرنگ شناخته می‌شد، دارای فضاسازی است که رفتن به آن نه تنها یک تجربه تماشای فیلم به‌یاد ماندنی را برایتان رقم می‌زند بلکه حس و حال نوستالژیک جالبی را هم در شما به وجود می‌آورد. متاسفانه به دنبال جریانات انقلاب سال 57 این سینما در جریانات انقلاب دچار آتش سوزی شد و مدتی غیر قابل استفاده بود ولی پس از مدتی با مرمت و بازسازی دوباره، آغاز به کار کرد. این سینما به دلیل ارزش فرهنگی بالایی که برای شهر دارد، بارها مورد نوسازی قرار گرفته است. در سال 1400 آخرین بازسازی سینما آفریقا در مشهد انجام شده که طی این تغییرات، دو سالن با ظرفیت‌های 27 و 47 نفر به آن اضافه شده است. از امکانات این سینما می‌توان به کافه رستوران، امکان خرید اینترنتی بلیط سینما و پیشرفته‌ترین سیستم‌های صوتی و تصویری برای دیدن فیلم را اشاره کرد.

  • قیمت بلیط سینما آفریقا: 60 هزار تومان
  • ساعت کاری: 10 صبح تا 12 بامداد
  • آدرس: مشهد، خیابان کوهسنگی، ضلع جنوب غربی میدان شریعتی (میدان تقی آباد)
  •  تلفن: 05138597454

موقعیت مکانی و راه‌های دسترسی

این سینما در موقعیت نسبتا مرکزی از شهر مشهد واقع شده و به جاذبه‌های شهر مشهد از جمله ‌ کوهسنگی، رستوران پسران کریم، کباب ترکی دیزین ترک، رستوران معین درباری، زیست خاور و موزه بزرگ خراسان نزدیک است. برای رفتن به این مکان، می‌توانید از تاکسی‌های مسیری یا اینترنتی استفاده کنید. همچنین با توجه به قرارگیری این مجموعه در خیابان کوهسنگی، می توانید از طریق مترو شریعتی یا ایستگاه اتوبوس خیابان بهار یا ایستگاه اتوبوس خیابان دانشگاه نیز خود را به این مکان برسانید.

سینما آفریقا مشهد

2. پردیس سینما هویزه مشهد؛ سینمایی با بیش از نیم قرن قدمت

این سینما که در ابتدا با نام سینما دایموند در سال 1347 تاسیس شده، قدیمی‌ترین سینما شهر مشهد محسوب‌ می‌شود. این مجموعه فرهنگی و تفریحی، با ظرفیت 2200 نفری فعالیت خود را به عنوان بزرگ‌ترین سینمای خاورمیانه آغاز کرد و پس از آن در سال 1391 بر اساس استانداردهای روز دنیا مورد بازسازی قرار گرفت و با نام سینما هویزه، فعالیت خود را ادامه داد. این پردیس سینمایی با داشتن چندین سالن مختلف، یکی از مدرن‌ترین سینماهای این شهر نیز به شمار می‌رود. سینما هویزه دارای 8 سالن با ظرفیت 1134 نفر است که سالن 1 با ظرفیت 479 نفر و سالن 2 با ظرفیت 208 نفر از بزرگ‌ترین سالن‌های این سینما هستند. یکی از نکاتی که باعث تمایز این سینما می‌شود این است که در بین سینماهای مشهد، ساختمان پردیس هویزه از جمله بناهایی است که فقط برای سینما مورد استفاده قرار گرفته و مانند سایر سینماهای سطح شهر در مراکز خرید و مجتمع‌های اداری قرار نگرفته است. علاوه بر این، سینما هویزه مشهد دارای امکاناتی نظیر سیستم آپارات دیجیتال و Full HD، سیستم صوتی دالبی قوی، کافه سینما، غرفه خوراکی، سینما گالری، نمازخانه، سرویس بهداشتی است که این موارد باعث شده تا این مکان در بین جوانان و مسافران از محبوبیت بسیاری برخوردار باشد.  لازم به ذکر است که برای تهیه بلیط این سینما حتما نیاز نیست که به صورت حضوری اقدام کنید و بلیت مورد نظرتان را می‌توانید از سایت‌های فروش بلیط، به صورت آنلاین تهیه کنید.

  • قیمت بلیط سینما هویزه: 60 تا 80 هزار تومان
  • ساعت کاری: 10 صبح تا 1 بامداد

آدرس و موقعیت مکانی

سینما هویزه که یکی از بهترین سینماهای شهر مشهد محسوب می‌شود، در خیابان دانشگاه قرار گرفته است. این سینما به جاهای دیدنی شهر از جمله پردیس کتاب، مرکز خرید آلتون، رستوران پسران کریم، زیست خاور، کوهسنگی و موزه خراسان نزدیک است پس شما می‌توانید قبل از تماشای فیلم، سری هم به این مکان‌ها بزنید. استفاده از ماشین شخصی و تاکسی نیز می‌توند راه سریع‌تر و راحت‌تری برای شما باشد ولی برای رفتن به این مکان می‌توان از طریق ایستگاه مترو شریعتی یا ایستگاه اتوبوس خیابان دانشگاه هم خود را به سینما رساند.

پردیس سینما هویزه مشهد

3. سینما سیمرغ مشهد؛ تفریح در اولین پردیس سینمایی کشور

سینما سیمرغ یکی از بهترین سینماهای مشهد است که در سال 1377 افتتاح شده است. این سینما در سال 1394 مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است و در حال حاضر دارای 1264 نفر ظرفیت است . این مکان برای اینکه تجربه تماشاچیان را لذت‌بخش‌تر کند، از پیشرفته‌ترین سیستم‌های صوتی و آپارات‌های دیجیتال استفاده کرده و شما می‌توانید فیلم‌های جدید و به روز را با بیشترین کیفیت در این مکان ببینید. پردیس سیمرغ، تنها سینمای مشهد در شهرک غرب (قاسم آباد) است و همین موضوع باعث شده تا این سینما از محبوبیت بالایی در این منطقه برخوردار باشد. این سینما دارای پنج سالن با ظرفیت‌های مختلف بوده که سه سالن آن VIP است و بیشترین ظرفیت آن متعلق به سالن شماره پنج است.

  • قیمت بلیط پردیس سینمایی سیمرغ:  40 تا 80 هزار تومان
  • ساعت کاری: 10 صبح تا 1 بامداد
  • آدرس: مشهد، شهرک غرب،قاسم آباد، میدان مادر، بلوار ادیب نیشابوری
  • تلفن: 05136204063

آدرس و موقعیت مکانی

این مجموعه تنها سینمای منطقه شهرک غرب مشهد است پس دسترسی آن به مرکز شهر کمی سخت است. البته سینما سیمرغ به مجموعه‌های تفریحی از جمله، سرزمین موج‌های آبی، پارک آبی ایرانیان و مجتمع تجاری ابریشم نزدیک است و شما می‌توانید با رفتن به این بخش از شهر، در این مراکز نیز تفریح کنید. لازم به ذکر است که دسترسی مترو به سینما دشوار است ولی ایستگاه اتوبوس بلوار شاهد در فاصله اندکی از آن واقع شده است.

سینما سیمرغ مشهد

4. سینما پیروزی مشهد؛ سینمایی برای پیروزی

این مکان جزء دسته سینماهای بخش خصوصی شهر مشهد است. دو سالن نمایش فیلم با ظرفیت ۴۵۸ صندلی دارد که ظرفیت سالن‌های این مجموعه به ترتیب 245 و 213 صندلی است. سینما پیروزی در سال ۱۳۸۷ هجری شمسی در بلوار پیروزی، افتتاح گردید. سینما پیروزی به دلیل فاصله از دیگر سینماهای سطح شهر ،از استقبال خوبی در این منطقه برخوردار است.  در این سینما امکانات مناسبی از جمله سیستم صوتی و تصویری دیجیتال برای تماشای فیلم وجود دارد که این موضوع باعث بالا بردن کیفیت پخش فیلم و ساخت تجربه‌ای جذاب برای تماشاچیان این سینما می‌گردد.

آدرس و موقعیت مکانی

این سینمای خصوصی در بلوار پیروزی واقع شده که همین موضوع باعث ارجحیت موقعیت مکانی این سینما بر دیگر سینماهای شهر شده است. برای دسترسی به این مکان می‌توانید از ماشین شخصی یا تاکسی‌های اینترنتی استفاده کنید. در صوتی که ترجیح می‌دهید جابه جایی شما مقرون به صرفه تر باشد، می‌توانید از طریق ایستگاه اتوبوس میدان حر به این مکان دسترسی پیدا کنید و پس از چند دقیقه پیاده‌روی ساختمان سینما را روبروی خود بیابید.

  • آدرس: بلوار پیروزی، بین پیروزی ۳۳/۱ و ۳۳/۲، ایستگاه اتوبوس میدان حر
  • شماره تماس: 05138837011

سینما پیروزی مشهد

5. سینما اطلس مشهد؛ مکانی برای دورهمی ‌های خانوادگی

این سینما در بهمن ماه سال 1361 افتتاح شده و به عنوان بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین مجموعه سینمایی در کشور شناخته شده است. سینما اطلس مشهد دارای 14 سالن مختلف است که یک سالن آن VIP، دو سالن مخصوص کودکان و نوجوانان و یک سالن آن ویژه پخش فیلم‌های 7 بعدی است. درمورد  سالن‌های ‌VIP جالب است بدانید که آن‌ها به صورت مبله طراحی شده‌اند و انتخاب فیلم و ساعت رزرو به عهده خودتان است. علاوه بر این سرو انواع تنقلات ، نوشیدنی‌های سرد و گرم و ناهار و شام نیز در این سالن‌ها برای شما وجود دارد که همین امر سالن VIP سینما اطلس را برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه برای تماشای فیلم، بسیار جذاب می‌کند. همچنین پردیس سینمایی اطلس، اولین سینما کودک مشهد را نیز راه‌اندازی کرده است. این سالن‌ها با رنگ‌بندی‌های شاد و جذاب، سیستم‌های صوتی و تصویری مناسب کودکان و صندلی‌های راحت طراحی شده اند. در این بخش قابلیت پخش 10 انیمیشن دو بعدی یا سه بعدی  در روز برای کودکان وجود دارد. گر با ماشین شخصی به این مکان می‌روید، پارکینگ مجموعه با ظرفیت حدود 1200 خودرو، نگرانی شما بابت جای پارک را برطرف می‌کند.

  •  قیمت بلیط سینما اطلس: با توجه به به سانس و سالن مورد نظر بین 30 هزار تومان تا 60 هزار تومان متغییر است. هزینه سالن VIP نیز برای هر نفر 160 هزار تومان است.
  •  ساعت کاری: 12 ظهر تا 1 بامداد
  • آدرس: مشهد، بزرگراه سردار سلیمانی، میدان حافظ، بازار بزرگ اطلس، طبقه F
  •  تلفن: 05133001

آدرس و موقعیت مکانی

از سینماهای محبوب مشهد در بین فیلم‌بازان که فاصله بسیار کمی تا حرم مطهر دارد، می‌توان به سینما اطلس اشاره کرد. سینما اطلس در میدان حافظ در مجتمع بزرگ اطلس مال واقع شده و علاوه بر آن به بوستان کوهسار، باغ گیاه شناسی، پارک ژوراسیک، بوستان بابا قدرت و پارک جنگلی غدیر نیز نزدیک است. برای رفتن به این سینما، می‌توانید از تاکسی‌های اینترنتی و عبوری شهر مشهد استفاده کنید.

سینما اطلس مشهد

6. سینما ویلاژتوریست؛ سینمایی با مجهزترین امکانات

این مکان که در نزدیکی بهترین مراکز خرید مشهد واقع شده، با انتخاب و رزرو بلیط این سینما برای تماشای فیلم، با یک تیر چند نشان می‌زنید. شما با رفتن به این مکان، می‌توانید در مراکز خرید لوکس و بزرگ مانند مرکز خرید ویلاژ توریست، تیراژه، اکسیژن و تشریفات خرید خود را انجام دهید و هم اوقاتی را به تماشای فیلم بگذرانید. این مجموعه در طبقه فوقانی مجتمع توریستی و تفریحی ویلاژتوریست واقع شده و علاوه بر سینما می‌توانید از سایر امکانات این مجموعه همچون مرکز خرید، شهربازی، بولینگ، بیلیارد، فودکورت، پارکینگ نیز بعد از دیدن فیلم،  بهره ببرید. سینما ویلاژ تویست که با نام سینما طرقبه مشهد هم شناخته می‌شود، در سال 1396 با 12 سالن مجزا و 1075 صندلی افتتاح گردید. این سینما 8 سالن عادی دارد که سالن هفت و هشت VIP، سالن نه CIP، سالن یازده سینما کودک و سالن دوازده به واقعیت مجازی (VR) اختصاص داده شده است. اگرچه بلیط سینماهای مشهد عموما به یک شکل است ولی سالن‌ها این سینما به دلیل امکانات متفاوتی که دارند، کمی گران‌تر از بقیه‌ مراکز هستند.

  • قیمت بلیط پردیس سینمایی ویلاژتوریست: سالن‌های عادی 80 تا 90 هزار تومان – سالن وی آی پی 180 هزار تومان – سالن سی آی پی 100 هزار تومان
  •  ساعت کاری: 4 بعد از ظهر تا 1 بامداد
  • آدرس: مشهد، ابتدای جاده طرقبه، نبش خیابان امام رضا (ع) 8، مجتمع ویلاژتوریست، طبقه سوم
  •  تلفن: 05135595300

 آدرس و موقعیت مکانی

اگر به طرقبه مشهد رفتید و دوست داشتید تا اوقاتی را به تماشای فیلم بگذرانید، می‌توانید سری به این سینما بزنید. این سینما همچنین به مکان‌های دیدنی از جمله باغ وکیل آباد، امام زاده یاسر و ناصر و سرزمین موج‌های خروشان نیز نزدیک است پس شما این فرصت را دارید تا قبل یا بعد از تماشای فیلم، به این جاهای دیدنی نیز سر بزنید.

سینما ویلاژتوریست

سینماهای مشهد نزدیک حرم

بسیاری افراد ترجیح می‌دهند ک در سفر به مشهد، در کنار زیارت حرم امام رضا(ع) از دیگر تفریحات این شهر نیز استفاده کنند. یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌ها برای سپری کردن اوقات فراغت به صورت خانوادگی و دوستانه، سینما است. در شهر مشهد تعداد زیادی وجود دارد که به دلیل موقعیت مهم حرم در مرکز این شهر، چندین سینما در اطراف آن تاسیس شده تا افراد بتوانند اوقاتی را به دیدن فیلم اختصاص دهند.

هویزه و آفریقا از مشهورترین سینماهای مشهد نزدیک حرم هستند که در حدود 30 دقیقه با حرم امام رضا (ع) فاصله دارند. برای دسترسی به این سینما می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی یا خودروی شخصی استفاده کنید.در ادامه لیست سینماهای مشهد نزدیک حرم را برای‌تان آورده‌ایم:

  • سینما هویزه
  • سینما آفریقا
  • سینما پارک بازار
  • سینما اطلس
  • سینما مهر کوهسنگی

سینماهای مشهد نزدیک حرم

هتل‌های نزدیک به سینماهای مشهد

ر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که تماشای فیلم، بخشی جداناپذیر از زندگی‌تان است و دوست دارید در سفر هم از دیدن فیلم‌های روز سینما عقب نمانید، بهتر است محل اقامت خود را نزدیک به سینماها انتخاب کنید. در سفر به مشهد دست‌تان برای انتخاب هتل باز است اما تعداد محدودی از هتل‌ها نزدیک به سینماهای مشهد هستند. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم این هتل‌ها را به شما معرفی کنیم تا در انتخاب محل اقامت سردرگم نشوید.

نام سینما

نام هتل

هویزه

هتل آرامیس، هتل سلام، هتل رضا، هتل آپارتمان سپهر هشتم

آفریقا

هتل آرامیس، هتل سلام، هتل کیمیا، هتل سارینا، هتل رضا

سیمرغ

هتل توریست توس، هتل نوین پلاس

اطلس

هتل ارم، هتل اسپادانا، هتل گل گندم شباهنگ، هتل قصر طلایی

ویلاژ توریست

هتل پارک حیات، هتل ثامن

پیروزی

هتل پردیسان، هتل آبان، هتل لاله، هتل سی برگ، هتل پارسیان، هتل فرید، هتل هما 1

چرا باید به سینماهای مشهد برویم؟

سینما رفتن از گذشته تا به حال یکی از جذاب‌ترین تفریحاتی است که هر فرد می‌تواند تجربقه کند. تماشای فیلم علاوه بر جنبه سرگرمی که دارد، می‌تواند درباره بسیاری از موضوعات نیز به شما اطلاعات بدهد. شهر مشهد که پایتخت معنوی و فرهنگی ایران است دارای تعداد زیادی مراکز فرهنگی است که سینماهای مشهد نیز در این دسته قرار می‌گیرند. ما در این خش از سایت لحظه آخر به معرفی سینماهای مشهد و قیمت بلیط سینماهای مشهد پرداختیم تا شما مسافر تور مشهد را بیشتر با امکانات مقصد مورد نظرتان آشنا کنیم. اگر به مشهد سفر کردید، می‌توانید با رفتن به سینما و تماشای فیلم‌های روز کشور، تجربه‌ای ماندگار را برای خود و همراهانتان رقم بزنید. در صورتی که شما هم تجربه شرکت در تور داخلی به شهرهای مختلف ایران را داشته اید، می‌توانید نظرات خود را برای ما یادداشت کنید و ما را از آن‌ها مطلع کنید.

رزرو محبوبترین تورهای داخلی در لحظه آخر

نظرات کاربران

  • جواد فدایی جواد فدایی 1402/12/10
    0 نفر پسندیدند
    انتهای کوچه آسیا که منتهی میشد به گنبد سبز الان فکر کنم شده اند خراسانی ۹ از سمت باغ ملی انتها سمت چپ بوی کالباس و خیارشور قدیم بوی نم رطوبت و موست تخمه کدو و آفتاب گردان تلمبار شده ارتفاع سقف کوتاه و تاریکی و چراغ قوه راهنما و بوی سیگار یادش بخیر البته انتهای سالن لچه بودی نباید میرفتی

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4 از 5 | از 101 کاربر