سواحل گوا

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1403/02/17
بازدید: 103
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

سواحل گوا، بخش تماشایی شهر بندری گوا، در جنوب غربی هندوستان قرار دارند. این سواحل آن‌چنان متنوع هستند که همه افراد با هر سلیقه و توقعی از ساحل دریا، می‌توانند مکان مناسب خود را انتخاب کنند. به‌عنوان مثال ساحل کوئریم (Querim Beach) که در ضلع شمالی این شهر قرار گرفته، برای دیدن غروب آفتاب و قدم زدن بسیار مناسب است. از شمال تا جنوب ایالت گوا، پوشیده از سواحلی بوده که شن‌ها و لاک‌پشت‌های بامزه‌ای که در آن به‌ چشم می‌خورند، حرف‌های زیبایی را برای گفتن دارند. در این سواحل می‌توانید از رستوران‌های اطراف با غذاهای تند آن‌ها نیز لذت ببرید.

سواحل گوا

آیا گوا یک جزیره در هند است؟

ممکن است این سوال برای شما نیز مطرح گردد که سواحل گوا کجاست؟ بسیاری از مردم این مکان را به‌‌عنوان جزیره گوا می‌شناسند؛ اما برخلاف تصور آن‌ها، گوا جزیره نیست، بلکه شهری در هندوستان بوده که به‌ دلیل قرار‌گرفتن در حاشیه اقیانوس هند از نظر‌ داشتن سواحل بسیار، غنی است. جزیره گوا هند اصطلاحی غیرواقعی است که به مجموع سواحل این شهر گفته می‌شود. این موضوع باعث شده تا دسترسی به سواحل گوا آسان‌تر باشد؛ چراکه رسیدن به شهر گوا از راه‌های زمینی و هوایی امکان‌پذیر خواهد بود. طبیعت سرسبز در کنار سواحل شنی وسیع در شهر گوا، لذت یک طبیعت‌گردی کامل را برای مخاطبان خود به ارمغان می‌آورد. البته انتخاب سواحل به نوع اقامت شما هم بستگی دارد؛ زیرا گوا به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم می‌شود.

محبوب‌ترین رزرو تورهای تکی هند

سواحل جنوبی یا شمالی گوا، کدام را انتخاب کنیم؟

همان‌طور که گفتیم گوا به دو بخش شمالی جنوبی تقسیم می‌شود. هر یک از این بخش‌ها برای یک گروه از مسافران مناسب هستند. ساحل شمالی برای انجام تفریحات دریایی و به‌تبع آن جشن‌های شاد و پر جنب‌وجوش مناسب است. اما در ساحل جنوبی مسافران عمدتا به استراحت در کنار ساحل می‌پردازند. به طور مثال می‌توان به ساحل آگوندا (Agonda Goa Beach) سفر کرد.

ساحل آگوندا؛ بهترین جا برای قرارهای عاشقانه

ساحل آگوندا محل مناسبی برای خلوت کردن و قرارهای عاشقانه است. البته در این ساحل تمام امکانات رفاهی برای رفاه توریست‌ها فراهم شده‌اند. در این ساحل کلبه‌های چوبی بسیار زیادی وجود دارند که برای داشتن یک اقامت رویایی می‌توانید آن‌ها را اجاره کنید. وسعت زیاد ساحل سبب گردیده که فضای مناسبی برای تفریح به‌ وجود آید و هیچ‌گونه ازدحامی در این ساحل وجود نداشته باشد. در نزدیکی این ساحل روستایی با همین نام قرار گرفته است. ساحل آگوندا در سال 2018 به‌عنوان بهترین ساحل آسیا شناسایی شده و در آن می‌توان مناظر زیبای لاک‌پشت‌های ساحلی، رستوران‌ها و فروشگاه‌های سوغاتی‌ معروف هندی را مشاهده کرد.

ساحل آگوندا؛ بهترین جا برای قرارهای عاشقانه

دسترسی راحت به امکانات با اقامت در نزدیکی آرامبول

موقعیت مکانی این ساحل که در نزدیکی فرودگاه دابولیم (Dabolim Airport) قرار گرفته، باعث شده تا همواره در این مکان گردشگران حضور داشته باشند. این ساحل در گذشته مکانی برای ماهیگیری محسوب می‌شد؛ اما امروز در این مکان ورزش‌هایی مانند یوگا،‌ تای چی، ریکی و مدیتیشن اجرا می‌شوند. موسیقی‌های شبانه‌ای که در ساحل آرامبول (Arambol Beach) به گوش می‌رسند، لحظات خاطره‌انگیزی را برای گردشگران فراهم می‌کنند. در این ساحل می‌توان از تفریحات آبی مانند غواصی و دیدن دلفین‌ها نیز لذت برد.

هزینه سفر به هند | چقدر برای سفر به هند باید هزینه کرد؟

مسافران ساحل باگا همیشه در خطر هستند!

این ساحل را می‌توان بهترین ساحل گوا دانست که با امواج بسیار سنگین آن شناخته می‌شود. در این مکان ده‌ها بوفه، رستوران و کافه برای صرف غذاهای دریایی و سنتی هند وجود دارند که محیط پرشور و نشاطی را به‌ وجود آورده‌اند. قیمت غذا در ساحل گابا ارزان است و اکثر خانواده‌ها با صرف غذا در این محل، تفریح مقرون‌به‌صرفه‌ای را تجربه می‌کنند. در ساحل گابا،‌ جشن‌های شبانه‌ای برگزار می‌گردند که با برنامه‌هایی مفرح، لذت شب‌‌زنده‌داری در کنار ساحل را برای شما به‌همراه دارند. در این ساحل قایق‌‌های سنتی هندی نیز به‌چشم می‌خورند که می‌توانند لذت یک ماجراجویی آبی را برای شما آغاز کنند. از جمله تفریحات دیگر این پارک می‌توان به قایق‌های موتوری، پاراگلایدر و فروشگاه‌‌‌ها اشاره کرد.

تماشای دریا از روی قلعه در ساحل واگاتور

این ساحل را با قلعه و سنگ‌های قرمز رنگ آن می‌شناسند. ساحل واگاتور (Red-cliffed Vagator Beach) یکی از سواحل آرام، خلوت و تمیز منطقه گوا بوده که در قلب طبیعتی روستایی قرار گرفته است. بسیاری از افراد برای آفتاب گرفتن به این ساحل می‌آیند. وجود درختان نارگیل و طبیعت ساحلی لذت طبیعت‌گردی در این مکان را دوچندان می‌سازد. در این ساحل جشنواره Sunburn در هفته آخر دسامبر برگزار می‌شود که می‌توانید در آن شرکت کنید.

تماشای دریا از روی قلعه در ساحل واگاتور

 

خطراتی که سواحل گوا برای مردم و مسافران دارند!

گوا، شهری است که به‌ دلیل شرایط اقلیمی خاص خود در برخی از فصول، مانند پاییز شاهد بارش باران‌های موسمی است. در این شرایط در اکثر سواحل پرچم قرمزی برای نشان‌دادن خطر شنا‌کردن نصب می‌شود. مقامات شهر گوا نیز در این راستا به مردم توصیه می‌کنند که در این فصل‌ها از شنا و نزدیک شدن به صخره‌‌های ساحلی خودداری نمایند.

موزه‌های عجیب هند - موزه های هند همه را متعجب کرده است!

به تمامی موارد فوق، شیوع شدید بیماری‌های واگیردار را هم در برخی سواحل این شهر اضافه کنید که به دلیل وجود تعداد بالای گردشگران رخ می‌دهد. در نتیجه بهتر است که برای لذت بردن از سواحل گوا، ساحل‌های خلوت را انتخاب کنید. به‌ دلیل تابش شدید نور خورشید، ممکن است دچار آفتاب‌سوختگی شوید که این موضوع به‌راحتی با استفاده از کرم‌های ضدآفتاب قابل کنترل است.

خطراتی که سواحل گوا برای مردم و مسافران دارند!

کدام سواحل گوا برای شنا مناسب نیستند؟

در انتخاب ساحل، به تابلوی شنا‌ ممنوع دقت داشته باشید! برخی از سواحل گوا در فصل خاصی (معمولاً فصل‌های پربارش) برای شنا کردن مناسب نخواهند بود. برخی از سواحل گوا مانند ساحل مارجیم (Morjim Beach) که به ساحل لاک‌پشت نیز معروف است، محل مناسبی برای شنا نیستند. در این ساحل، لاک‌پشت‌هایی در معرض انقراض وجود دارند که برای طی کردن سیکل طبیعی زندگی خود می‌بایست به‌طور مداوم بین دریا و خشکی جابه‌جا شوند. این ساحل محل مناسبی برای تماشای پرندگان و لذت بردن از طبیعت ساحلی به‌حساب می‌آید. ساحل کولا (Cola Beach) و پالولم (Palolem Beach) نیز سواحلی آرام برای دیدن غروب آفتاب و آرامش هستند و کمتر برای تفریحات آبي مورد استفاده قرار می‌گیرند.

واحد پول هند - واحد پول کشور هند چیست

معرفی هتل های ساحلی گوا

در کنار برخی از سواحل گوا مانند ساحل آنجونا (Anjuna Beach) و کولوا (Colva Beach)، هتل‌ها و مسافرخانه‌های نسبتاً ارزانی راه‌اندازی شده‌اند که می‌توانند اقامتگاه‌‌های خوبی در کنار طبیعت ساحلی باشند. در این هتل‌ها می‌توان رستوران‌های ساحلی را از چشم‌انداز آن‌ها مشاهده کرد. از جمله هتل‌های ساحلی گوا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داک ان چیل در ساحل آگوندا (Duck N Chill Hotel)
  • ووپرس پارتی در ساحل پالولم (Whoopers Party Hostel)
  • هتل لییلا در ساحل کاواسویم (Leela Beach Resort)
  • هتل لابوس در ساحل کارمونا (Lobo's Hotel)
  • هتل کاراولا در ساحل کارامونا (Caravela Beach Resort)
  • هتل سیزنس این د سان در ساحل بتالباتیم (Seasons in the sun Hotel)

چرا در هند، باید گوا را برای استراحت انتخاب کنیم؟

شهر گوا به‌ دلیل تنوع کم‌نظیر در سواحل خود، به‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای ساحل‌گردی شناخته می‌شود. بیش از 15 ساحل کوچک و بزرگ با چشم‌‌انداز و طبیعتی متفاوت در گوا وجود دارند که در آن‌ها می‌توان از تفریحات آبی، مهمانی‌‌های شبانه، قایق‌سواری، ماهیگیری، حمام آفتاب و دیدن مناظر ساحلی استفاده کرد.

در این سواحل رستوران‌ها و کلبه‌های چوبی وجود دارند که باعث رفاه حال مسافران شده‌اند. همچنین در شهر گوا به‌ دلیل سلطه پرتقالی‌ها می‌توان رد و نشانی از فرهنگ آن‌ها را در غذاها و بافت شهر مشاهده کرد. بسیاری از رستوران‌های گوا هند، غذاهای پرتقالی، گوشت گاو و گوشت خوک سرو می‌کنند که برحسب سلیقه خود می‌توانید از آن‌ها میل کنید. شما می‌توانید برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود از خدمات تور سواحل گوا بهره ببرید و از اکثر سواحل این خطه دیدن نمایید.

در برخی از سواحل گوا، ورزش‌های آبی، ماساژ، یوگا و مدیتیشن‌ با کمک افراد حرفه‌ای و باتجربه انجام می‌شوند که آرامش سفر شما را تامین می‌کنند. این تفریحات در کنار مناظر شگفت‌انگیز ساحل اقیانوس هند، مطمئناً لحظات خاطره‌انگیزی را برای شما به وجود خواهند آورد. بازارها و فروشگاه‌هایی که برای خرید سوغاتی در سواحل گوا قرار گرفته‌اند، محیط خاطره‌‌انگیزی را برای شما به نمایش می‌گذارند. تمامی این موارد دلایلی بر استفاده از سواحل گوا برای استراحت و حتی تفریح است.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
12 مورد از شهرهای هند که باید در سال 2024 از آنها دیدن کنید 12 مورد از شهرهای هند که باید در سال 2024 از آنها دیدن کنید
خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + آدرس
خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + آدرس
بیشتر بخوانید
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تعرفه خدمات ناوبری و فرودگاهی _ به تفکیک هر هواپیما
تعرفه خدمات ناوبری و فرودگاهی _ به تفکیک هر هواپیما
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 102 کاربر