سواحل ازمیر

زمان مطالعه: 6 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/01
بازدید: 2785
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در کنار دریای اژه سواحل ازمیر قرار دارد که به عنوان یکی از اهداف و مقاصد مهم گردشگری ترکیه به شمار می‌رود. در سواحل ازمیر می‌توانید آفتاب بگیرید، در آب گرم و کم عمق آن یا ساحل ماسه‌ای آن قدم بزنید و حتی در چشمه‌های درمانی حوالی آن، به درمان سنتی بپردازید. تنها با یک ساعت رانندگی از مرکز شهر ازمیر می‌توانید وارد شهر ساحلی آن شوید. با سفر به ازمیر، زیباترین سواحل ازمیر را خواهید دید. این مناطق یکی از محبوب‌ترین نقاط تابستانی در ترکیه هستند.

سواحل ازمیر

بهترین زمان برای رفتن به سواحل ازمیر

در تابستان هوای گرم و شرجی سواحل ازمیر باعث می‌شود اقامت در هتلی با تهویه مطبوع و کولر ضرورت پیدا کند؛ در غیر این صورت شب‌ها خواب راحتی نخواهید داشت. اگر چه باد خنکی از سمت دریا، هوا را کمی خنک می‌کند؛ اما باز هم کافی نخواهد بود. در این میان زمستان‌های ازمیر هم با باران‌های طولانی و باد‌های سرد از سمت دریا همراه است. بنابراین بهترین زمان جهت سفر به سواحل ازمیر میانه‌های بهار یعنی از ‌آوریل تا میانه ژوئن خواهد بود. همچنین در فصل پاییز و از میانه سپتامبر تا اکتبر هم به عنوان گزینه دوم مناسب است؛ اما روز‌ها کوتاه بوده و احتمال بارش باران هم وجود دارد.

ساحل بایراکلی

فاصله ساحل بایراکلی تا مرکز شهر ازمیر حدود ۷. ۷ کیلومتر بوده که زمان تقریبی آن ۱۰ دقیقه است. در منطقه بایراکلی در جنوب شهر ازمیر ساحل بایراکلی قرار دارد و فاصله نزدیک آن با مرکز شهر، باعث شده تا آن را یکی از سواحل محبوب ازمیر به شمار آورد. این ساحل برای پیاده روی و دوچرخه سواری مکانی مناسب خواهد بود. وجود کافه‌های ساحلی و رستوران‌های متعددی نیز در امتداد آن امکانات مجموعه را کامل‌تر می‌کند. ساحل بایراکلی از نظر زیبایی به چشم‌انداز جادویی خود از غروب آفتاب معروف است. بنابراین پیشنهاد می‌شود غروب آفتاب را در این ساحل تجربه نمایید.

آدرس: ترکیه، استان ازمیر، شهر ازمیر، منطقه بایراکلی

ساحل بایراکلی ازمیر

ساحل ماوی شهیر

فاصله ساحل ماوی شهیر تا مرکز شهر ازمیر حدود 15.5 کیلومتر است که به صورت تقریبی 22 دقیقه زمان می‌برد. در محله ماوی شهیر در شمال غرب ازمیر، ساحل ماوی شهیر قرار دارد. این ساحل برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری بوده و از نظر امکاناتی دارای رستوران و کافه‌های ساحلی و قایق‌های پدالی برای گشت زدن در دریا است. تجربه‌ دیدن طلوع و غروب آفتاب در این ساحل جذاب‌ترین قسمت سفر شما خواهد بود.

بیشتر گردشگرانی که در هتل‌های نزدیک به این ساحل اقامت می‌کنند، در زمان‌های طلوع و غروب جهت ثبت عکس به ساحل ماوی شهیر مراجعه می‌نمایند. این تجربه‌ای است که هرگز فراموش نخواهید کرد. ساحل بستانلی و ساحل کارسیاکا از دیگر سواحل واقع در شهر ازمیر محسوب می‌شوند، سواحلی که در نزدیکی مراکز خرید و جاذبه‌های شهر ازمیر قرار دارند.

آدرس: ترکیه، استان ازمیر، شهر ازمیر، منطقه ماوی شهیر

ساحل ماوی شهیر ازمیر

ساحل فوجا ازمیر

در چند کیلومتری شمال غرب شهر ازمیر شهر فوجا، در احاطه شمار زیادی از قایق‌های کوچک قرار دارد. ساحل فوجا در امتداد دو خلیج بزرگ و کوچک‌تر این شهر قرار می‌گیرد. در قرن پنجم فوجا شهری پررونق بود و مردمان آن، دریانوردانی مجرب بودند. خلیجی که در این منطقه واقع شده، مکانی جهت تردد کشتی‌ها به دریای سیاه، دریای اژه و مدیترانه است. همچنین فوجا زیستگاه یک گونه نادر به نام فک‌های راهب (Monk Seal)  است. جانداری که ظاهراً تنها ۴۰۰ عدد از آن در جهان وجود دارد. بنابراین سواحل فوجا از مناطق محافظت شده ترکیه محسوب می‌شود.

در صورت خوش شانسی ممکن است بتوانید این موجودات دوست داشتنی را ملاقات کنید. سواحل اندکی در فوجا وجود دارد که گردشگران بسیاری را در فصل تابستان به ‌سمت خود جلب می‌کنند. البته در خط ساحلی این شهر هتل‌ها و اقامتگاه‌هایی نیز ساخته شده که در صورت اقامت در آن‌ها می‌توانید از سواحل خصوصی آن‌ها بهره‌مند شوید. قایق‌های کوچک ماهیگیری زیادی در سواحل فوجا قرار دارد.

از دیگر جذابیت‌های این ساحل می‌توان به جزایر زیبا و سواحلی با پرچم آبی، پناهگاه‌های ساحلی، در کنار آسیاب‌های بادی قدیمی، صخره‌های شیب‌دار و رستوران‌های دریایی فوکا اشاره داشت. در منطقه فوجا بیش از ۲۶ ساحل وجود دارد که در میان آن‌ها می‌توان به سواحل عمومی «کاناک کویو»، ساحل مرسیناکی، ساحل کالبرنو، ساحل سازلیکا، ساحل آتاتورک، کلاب «فوکایا»، ساحل هتل «هاندان»، ساحل ینی فوجا و ساحل فاتح اشاره نمود.

ساحل فوجا ازمیر

ساحل دیکیلی

شهر ساحلی دیکیلی به عنوان منطقه‌ای چشم‌نواز با بیش از ۴۰ کیلومتر خط ساحلی بوده که آن را عنوان یکی از بهترین اقامتگاه‌های تابستانی ترکیه می‌توان دانست. چرا که آب این منطقه به نسبت دیگر سواحل ازمیر کمی سردتر است. این شهر در شمال شهر ازمیر قرار دارد و جاده‌ای مناسب جهت دسترسی به آن‌ها وجود دارد. در نزدیکی دیکیلی شهر باستانی چاندارلی واقع شده است.

در خط ساحلی دیکیلی هتل‌ها، ویلا‌های ساحلی و مراکز تفریحی متعددی احداث شده‌اند. ضمن اینکه می‌توان وجود خیابان‌های سنگ‌فرش شده، رستوران‌های غذا‌های دریایی خانوادگی، کافه و فروشگاه‌های کوچک از امکانات ویژه‌ی این ساحل دانست. بهتر است از کفش‌های مخصوص ساحل در سواحل دیکیلی استفاده کنید. همچنین در اطراف این سواحل، چشمه‌های آب گرمی با خواص درمانی وجود دارند که مربوط به دوره‌ای است که رومیان به ‌طور سنتی از آن‌ها مصرف می‌کردند.

می‌توانید در گستره ساحلی دیکیلی تجربه‌ی دیدن یکی از زیباترین چشم‌انداز‌های غروب خورشید در دنیا را داشته باشید. گردشگران در هر نقطه از دیکیلی که دارای پنج ساحل با پرچم آبی است، می‌توانند به شنا و آب‌تنی بپردازند. ساحل «فیم»، «پیسا»، «ایکیزلر» و بارسلونا از سواحل معروف این منطفه هستند.

ساحل دیکیلی

ساحل آلیشا

یکی از سواحل بسیار زیبا و جذاب ازمیر ساحل آلیشا است که محبوبیت زیادی بین بومیان و گردشگران دارد. از عوامل پربازدید بودن ساحل آلیشا دسترسی آسان به این منطقه با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و ساحل بکر است. این ساحل تقریباً در تمام آخر هفته‌ها و تعطیلات میزبان مردم بومی ازمیر و افرادی است که در شهر‌های اطراف ازمیر زندگی می‌کنند و عاشق شنا، حمام آفتاب و ساحل‌گردی هستند. در صورتی که به دنبال فضایی آرام و دنج می‌گردید، ساحل آلیشا انتخاب خوبی خواهد بود.

راهنمای سفر به ازمیر - قبل از اینکه به ازمیر بری حتما این راهنمای سفر به ازمیر رو بخون تا بدونی چیکار باید بکنی!

سواحل مندرس

در جنوب ازمیر منطقه مندرس (Menderes) دارای ۴۳ کیلومتر خط ساحلی است. در این ساحل برخی از بهترین سواحل ازمیر از جمله سواحل اوزدره و گومولدور قرار دارند. این منطقه به دلیل برخورداری از خاک حاصلخیز مزارع و باغ‌های متعددی در آن ایجاد شده که به درختان نارنگی و تاکستان‌های زیبا و متعدد مشهور است. قدمت این منطقه به دوران روم باستان بر می‌گردد و یکی از مکان‌های تاریخی ترکیه که پارک باستان‌شناسی ترکیه است، در آنجا قرار دارد. با وجود مجتمع‌های گردشگری و ورزش‌های آبی متعدد سواحل منطقه مندرس، از سواحل محبوب ازمیر محسوب می‌شوند. از ویژگی‌های این سواحل برخورداری از امکاناتی چون اقامتگاه‌ها، هتل‌ها و رستوران‌های متعددی با قیمت‌های متنوع بوده که محبوبیت این ساحل را نیز افزایش داده است.

سواحل مندرس ازمیر

ساحل اوزدره

از محبوب‌ترین مناطق توریستی در ازمیر ساحل اوزدره ازمیر است. سواحل پرچم آبی، خلیج‌های زیبا و طبیعتی که آبی و سبز را در کنار هم نشان می‌دهد. فاصله اوزدره ازمیر با فرودگاه عدنان مندرس تنها ۳۵ کیلومتر بوده که مناطق کمپینگ و پیک نیک خوبی ایجاد کرده است. این منطقه ضمن برخورداری دریای باشکوه اوزدره را به مقصد مناسبی جهت تعطیلات روزانه و استراحت آخر هفته تبدیل می‌کند. این ساحل به عنوان مهم‌ترین مکان‌های تور‌های قایقرانی و قایق بادبانی در شهر ساحلی ازمیر به شمار می‌رود.

ساحل اوزدره ۳۰ متر عرض شنی دارد و یکی از مکان‌هایی است که بیشترین تعداد گردشگران در تابستان را به خود جذب می‌کند. ساحل تفریحی اوزدره در منطقه، جایزه بین‌المللی را به عنوان میدان دار پرچم آبی‌ها کسب کرده است. امکانات تفریحی و استفاده از ساحل در حد نرمال در بخش ساحل عمومی فراهم شده که حتی بخش‌هایی نیز در طول ساحل وجود دارد، به پرداخت هزینه ورودی نیازی ندارند.

ساحل اوزدره ازمیر

ساحل گومولدور

فاصله ساحل گومولدور تا مرکز شهر ازمیر ۵۴٫۴ کیلومتر است که حدوداً ۵۵ دقیقه زمان می‌برد. از ساحل گومولدور با نام سرزمین نارنگی‌های ساتسومایی یاد می‌شود؛ نارنگی‌هایی که در فصل پاییز عطری مسحورکننده به فضای گومولدور هدیه می‌کنند. در فاصله ۳۵ کیلومتری فرودگاه عدنان مندرس ازمیر این ساحل قرار گرفته که دسترسی به آن بسیار راحت است. ساحل گومولدور را می‌توان یکی از سواحل پرطرفدار منطقه مندرس دانست که تنها نیم ساعت با مرکز آن فاصله دارد.

وجود رودخانه‌های آب شیرین برای ماهیگیری، داشتن ساحل‌هایی با پرچم آبی برای شنا و قابلیت پرداختن به تفریحات آبی از جاذبه‌های ساحل گومولدور محسوب می‌شود. در اوایل تا اواسط پاییز درختان نارنگی، سراسر گومولدور را نارنجی رنگ می‌کنند که چشم‌انداز‌هایی جادویی را به وجود می‌آورد. به همین دلیل ماه‌های اکتبر و نوامبر مناسب‌ترین زمان برای رفتن به ساحل گومولدور خواهد بود.

آدرس: ترکیه، استان ازمیر، ۳۳ کیلومتری جنوب مرکز منطقه مندرس

ساحل گومولدور

سواحل کارابورن

در شمال غرب استان ازمیر منطقه‌ای کارابورن قرار دارد که ضمن داشتن سواحل زیبای تفریحی از جاذبه‌های گردشگری دیگری همچون پوشش گیاهی منحصربه‌فرد، خلیج‌های بکر و آرام، انواع جشنواره‌ها و دیدنی‌های تاریخی برخوردار است. سواحل این منطقه خلوت و دنج بوده و به افرادی که علاقه‌مند به سکوت و طبیعت بکر هستند، توصیه می‌شود. سواحل کارابورن دارای آب و هوایی نسبتاً خنک و مطبوع بوده و برای عکاسی، شنا، غواصی، قایق‌سواری، ماهیگیری و تجربه‌ی خوردن غذا‌های محلی مناطق مناسبی به شمار می‌رود.

دو ساحل کویوجاک و آکواریوم در بین سواحل منطقه کارابورن دارای پرچم آبی هستند. پیاده‌روی‌های دسته‌جمعی در طبیعت، تور‌های روستایی، اکوتوریسم و گردشگری کشاورزی را از دیگر جاذبه‌های منطقه کارابورن می‌توان دانست. لازم به ذکر است که برخی از سواحل و خلیج‌های زیبای داخل و اطراف کارابورن را نمی‌توان از طریق جاده‌ها رفت و می‌بایست برای کشف آن‌ها با تور‌های قایق سواری همراه شوید. فاصله سواحل کارابورن تا مرکز شهر ازمیر حدوداً ۱۰۲ کیلومتر بوده که تقریباً ۸۸ دقیقه زمان می‌برد.

آدرس: ترکیه، استان ازمیر، منطقه کارابورن

سواحل کارابورن

سواحل سفری حیصار

در جنوب ازمیر منطقه تاریخی سفری حیصار یا سفرحیصار قرار دارد که دارای سواحلی زیبا با آبی زلال و شفاف است. این منطقه برای افرادی که به دنبال سکوت، امنیت و آرامش هستند، بی‌نهایت توصیه می‌شود. خط ساحلی این منطقه حدود ۵۰ کیلومتر بوده که ۹ ساحل عمومی دارای نشان پرچم آبی را در خود حفظ می‌کند. رتبه اول پرچم‌های آبی ساحلی از نظر تعداد، در ترکیه را به خود اختصاص می‌دهد.

از بهترین سواحل ازمیر در منطقه سفری حیصار سواحل ساکیز آغاجی، اورکمز، بنگیلر، آکارجا، باهایدر و گمی سویو هستند. گردشگران می‌توانند در سواحل عمومی تجربه شنا، انواع ورزش‌های آبی و غواصی را داشته باشند و از آفتاب و هوای مطبوع ساحل لذت ببرند. این منطقه از نظر زیبایی و طبیعت بکر، برای افرادی که به دنبال لوکیشن زیبا برای عکاسی‌اند مناسب است. فاصله این شهر تا مرکز شهر ازمیر حدوداً ۵۳٫۲ کیلومتر است که ۵۵ دقیقه زمان می‌برد.

سواحل سفری حیصار

سواحل چشمه

چنانچه که حدوداً یک ساعت از مرکز شهر ازمیر فاصله داشته باشید، به شهر بسیار زیبای ساحلی چشمه می‌رسید. از شهر ساحلی چشمه می‌توان به عنوان یکی از دنج‌ترین و جذاب‌ترین شهر‌های ساحلی ترکیه یاد کرد. مردم بومی منطقه نیز برای تفریح در فصل تابستان به سواحل آن مراجعه می‌کنند. ساحل ایلیجیا یک ساحل ۲ کیلومتری بوده که به دلیل داشتن شن‌های سفید رنگ و آب‌های آبی رنگ زلال، در چشمه مشهور است. ضمن اینکه به دلیل چشمه‌های آب گرمی که در آن وجود دارد، به عنوان یکی از خاص‌ترین سواحل چشمه معرفی می‌گردد.

بعضی از این چشمه‌های آب گرم درست وسط آب دریا قرار دارند که همین موضوع باعث محبوبیت آن‌ها بین توریست‌ها و مردم ازمیر شده است. شما هم می‌توانید با سفر به چشمه، از چشمه‌های آب گرم ساحل ایلیجا استفاده کنید و یا خیلی ساده در آن خودتان را با ورزش‌های آبی مثل موج سواری سرگرم نمایید.

سواحل چشمه ازمیر

ساحل ایلیجا

ساحل ایلیجا، یک ساحل عمومی بوده و به عنوان زیرمجموعه‌های شهر چشمه در غرب ازمیر به شمار می‌رود. ساحل ایلیجیا ساحلی ۲ کیلومتری بوده که به دلیل داشتن شن‌های سفید رنگ و آب‌های آبی رنگ زلالی در ساحل چشمه بسیار محبوب است. این منطقه به دلیل برخورداری از چشمه‌های آب گرم، برای افرادی که قصد آب درمانی دارند مناسب خواهد بود. تعدادی از این چشمه‌های آب گرم درست وسط آب دریا قرار داشته که همین موضوع بر محبوبیت این ساحل در بین توریستان و افراد بومی می‌افزاید.

استفاده از ساحل ایلیجا کاملاً رایگان بوده و هیچگونه هزینه‌ای برایتان نخواهد داشت. از امکانات این ساحل به وجود تخت‌ها و سایه بان‌ها می‌توان اشاره کرد. دسترسی به ساحل ایلیجا خیلی ساده خواهد بود تنها با سوار شدن اتوبوس‌های چشمه و توقف در ترمینال ایلیجا با ۵ دقیقه پیاده روی به ساحل خواهید رسید.

ساحل ایلیجا

ساحل پیرلانتا

اگر قصد کایتسواری دارید به شما ساحل پیرلانتا را توصیه می‌کنیم. هم ماسه و هم دریای این ساحل بی‌نظیر و فوق‌العاده بوده که همین موضوع باعث محبوبیت آن شده است. این ساحل دارای امکانات زیادی است که می‌توانید ضمن لذت بردن از منظره‌ زیبای ساحل، از امکاناتی که در ساحل وجود دارد، بهره‌مند شوید. برای افزایش لذت سفر در شهر ازمیر، تفریحات آبی این ساحل را از دست ندهید.

بهترین مراکز خرید ازمیر - معرفی بهترین و مناسب ترین مراکز خرید ازمیر به همراه آدرس

ساحل آلتین کوم

آلتین کوم یک شهر توریستی در ترکیه به شمار می‌رود که در نزدیکی شهرستان دیدیم و در منطقه غرب کشور ترکیه در استان آیدین قرار دارد. آلتین کوم در گذشته تنها یک منطقه کوچک ماهیگیری بود، ولی با گذشت زمان این منطقه توسعه یافته و به صورت ناحیه توریستی درآمده است. در گذشته آلتین کوم و دیدیم دو شهر کوچک جداگانه بودند؛ اما با توسعه یافتن هر دو با هم ادغام شدند و یک شهر متوسط را ایجاد نمودند.

تعداد زیادی، آلمانی نیز در این شهرستان زندگی می‌کنند. امکان مالکیت آسان در آلتین کوم یکی دیگر از دلایل محبوبیت این منطقه است. رشد و توسعه باعث شده املاک آلتین کوم دستخوش افزایش ارزش و در نتیجه بهره رساندن به خریداران شوند. پلاژ «آلتین کوم» یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری دریایی ترکیه به شمار می‌رود که در شهرستان دیدیم استان آیدین قرار دارد. شن‌های موجود این ساحل در پلاژ و نزدیکی به مرکز شهر دلیل مشهور شدن آن شده که سالانه شمار زیادی از گردشگران خارجی و داخلی را جذب می‌کند.

ساحل آلتین کوم

خلیج آیایورگی

فاصله خلیج آیایورگی تا مرکز شهر ازمیر حدوداً ۸۹٫۴ کیلومتر بوده که از ازمیر تا خلیج آیایورگی یک ساعت زمان می‌برد. خلیج آیایورگی که به آن آیایورگی کویو نیز می‌گویند، یکی از سواحل منطقه چشمه ترکیه به شمار می‌رود که ساحلی مناسب جهت تفریح خانوادگی محسوب می‌شود. همه‌ امکانات رفاهی و تفریحی از جمله امکانات و تجهیزات شنا و سایر ورزش‌های آبی، رستوران و کافه، موسیقی زنده و امکان پیاده‌روی در ساحل و فضای سبز نزدیک ساحل احداث شده‌اند. ضمن اینکه برنامه‌های اجرای موسیقی، به ‌خصوص هنگام غروب آفتاب و بعد از آن، خلیج آیایورگی را به مکانی جذاب و خاص تبدیل می‌کنند. این ساحل در فاصله ۱۸ دقیقه‌ای مرکز شهر چشمه قرارگرفته است.

آدرس: ترکیه، استان ازمیر، منطقه چشمه، ۱۳ کیلومتری شمال غرب مرکز شهر چشمه

پارک آبی ازمیر - لذت هیجانی خاطره انگیز با پارک‌های آبی جذاب ازمیر!

ساحل ماوی

فاصله ساحل ماوی تا مرکز شهر ازمیر ۹۶ کیلومتر است که برای رفتن به آنجا حدوداً ۶۵ دقیقه در راه خواهید بود. یکی از بهترین ساحل‌های ازمیر در شهر چشمه ساحل ماوی است. آب دریا در این ساحل آنقدر زلال است که بسیاری از بخش‌های کف دریا و آبزیانی که در آن زندگی می‌کنند را به راحتی می‌توان مشاهده نمود. به طور کلی ساحل ماوی را می‌توان نوعی آکواریوم طبیعی به شمار آورد که مکانی ‌ایده‌آل برای تماشای دنیای زیر آب محسوب می‌گردد.

در فاصله ۲۵ دقیقه‌ای مرکز شهر، چشمه این ساحل قرار دارد و امکانات تفریحی همچون قایق‌های تفریحی، رستوران‌ها و کافه‌هایی متعددی را برای رفاه گردشگران در خود جای داده است. این قایق‌ها ضمن اینکه گردشگران را جابه‌جا می‌کنند امکان سرو انواع خوراکی‌ها و غذا‌های محلی و بین‌المللی در داخل آن‌ها وجود دارند. گردشگران در آب دریا می‌توانند به راحتی شیرجه بزنند و با استفاده از تور‌های قایقی خود را به یک خلیج کوچک در همین حوالی برسانند.

آدرس: ترکیه، استان ازمیر، منطقه چشمه، ۲۳ کیلومتری غرب مرکز شهر چشمه

ساحل ماوی ازمیر

ساحل بویالیک

فاصله ساحل بویالیک تا مرکز شهر ازمیر را می‌توان ۸۴ کیلومتر تخمین زد که برای رفتن به آنجا حدوداً یک ساعت رانندگی باید کرد. ساحل بویالیک را می‌توان به عنوان یکی از سواحل خلوت و بکر منطقه چشمه دانست که در آن خبری از هیاهو و شلوغی نیست؛ به همین خاطر، برای افرادی که به‌ دنبال گذراندن اوقاتی آرام هستند، این ساحل انتخاب خوبی خواهد بود.

البته اگر داشتن آرامش به استفاده از امکانات تفریحی و ورزش‌های آبی اولویت شما است. این ساحل سفید رنگ و زیبا دو کیلومتر طول دارد. در این ساحل کافه‌های دنج زیادی به چشم می‌خورند. در ساحل بویالیک بیشتر اوقات وزش نسیم دلنوازی را خواهید داشت. در فاصله ۱۴ دقیقه‌ای مرکز شهر چشمه این ساحل قرار گرفته است.

آدرس: ترکیه، استان ازمیر، منطقه چشمه، ۱۰ کیلومتری شمال مرکز شهر چشمه

ساحل بویالیک

سخن پایانی

ازمیر به عنوان سومین شهر پرجمعیت ترکیه شناخته می‌شود که از نظر موقعیتی در ساحل دریای اژه قرار دارد. وجود زیباترین سواحل ازمیر در این منطقه باعث افزایش محبوبیت جاذبه‌های گردشگری این شهر شده است. با وجود سواحل سفید و آب‌های فیروزه‌ای، از ازمیر به عنوان مالدیو دریای اژه یاد می‌شود. این شهر در غرب کشور ترکیه قرار دارد که خلیج‌های زیادی را در خود جای داده است.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 100 کاربر