معروف ترین سواحل ترابزون

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/30
بازدید: 7017
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا تا به حال از ترابزون ترکیه، به عنوان شهری دنج در ساحل دریای سیاه دیدن کرده‌اید؟ از ترکیه به عنوان تنها مقصد اروپایی که ایرانیان بدون دردسر و مشکل با بودجه‌ای اقتصادی می‌توانند سفر کنند، یاد می‌شود. ساحل تمیز، جنگل‌های انبوه، تنوع فرهنگی، آرامش شهری موجب رونق صنعت گردشگری این شهر شده ‌است. سواحل فراوانی در شهر ترابزون به چشم می‌خورد که زیبایی‌های نگفتنی آن همگان را مسحور خود می‌کند. ساحل دریاچه اوزون گل، ساحل آرسین ترابزون، ساحل چارشی باشی، ساحل یالینجاک و ساحل بشیکدوز نمونه‌هایی از این سواحل هستند.

سواحل ترابزون

ساحل دریاچه اوزون گل

از سری جاذبه‌ها و جاهای دیدنی ترابزون طبیعی معروف ترابزون می‌توان به ساحل دریاچه اوزون گل اشاره کرد. این منطقه همچون بهشتی در شهر ترابزون است. امکان ندارد که گردشگری خارجی عازم سفر به این شهر باشد و ساحل دریاچه اوزون گل را برنامه سفر خود قرار ندهد. در ساحل دریاچه اوزون گل، مکانی رویایی انتظار طبیعت‌گران را می‌کشد. از این دریاچه به همراه روستایی که در جوار آن قرار گرفته‌ است، به نام سوئیس ترکیه یاد می‌شود. علت این نام‌گذاری، زیبایی و تمیزی محیط است. در این منطقه، دریاچه‌ای زیبا در دل طبیعت پدید آمده و از مزیت‌های این منطقه می‌توان به دسترسی راحت به شهر ترابزون اشاره کرد.

سفر به سواحل زیبای شهرهای توریستی ترکیه

اوزون گل در لغت، دریاچه طولانی معنا می‌شود. این دریاچه نگینی آبی، در دل جنگل‌های مرتفع و سرسبز واقع شده ‌است. شما قایق‌سواری، دوچرخه سواری، پیاده‌روی، کوهنوردی، چتربازی بر فراز اورون گل و عکاسی را تجربه کنید. از بهترین فصول بازدید از اوزون گل می‌توان به فصل تابستان بین آوریل و اکتبر اشاره کرد. هتل‌ها و رستوران‌های فراوانی در نزدیکی دریاچه اوزون گل به چشم می‌خورد. جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز در اطراف این دریاچه وجود دارد که می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. دریاچه اوزون گل با تبدیل بستر رودخانه به سدی طبیعی به علت ریزش کوه‌های اطراف شکل گرفت. 

وسعت این دریاچه به حدود ۵۰ هزار متر مربع و عمق این دریاچه به ۱۵ متر است. شاید باورتان نشود اما طول این دریاچه به یک کیلومتر می‌رسد. ۱۶۲۵ هکتار از این منطقه از پوششی گیاهی غنی و طیفی گسترده از حیات‌ وحش برخوردار بوده که به پارک طبیعی مشهور است. مقدار آب این دریاچه بر اساس فصول مختلف سال و مقدار ریزش‌ها تغییر می‌کند. قدم زدن در ساحل همچین دریاچه‌ای بدون شک خاطرات به یاد ماندنی‌ برای شما رقم خواهد زد. صبحانه‌ای رویایی متشکل از غذاهای سالم، تازه و ارگانیک را می‌توانید در ساحل دریاچه اوزون گل تجربه کنید.

آدرس دریاچه اوزون گل ترابزون

دریاچه اوزون گل در ترکیه، شهر ترابزون و کوهپایه هالدیزن واقع شده است. روستای اوزون گل تا شهر ترابزون تنها در حد ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد. یعنی از شهر ترابزون تنها دو ساعت طول می‌کشد تا به اورزون گل برسید. برای رسیدن به دریاچه می‌توانید از ماشین شخصی استفاده نمایید یا اتومبیلی را کرایه کنید. این دریاچه در منطقه چایکارا واقع شده است. 

تور ترابزون - تا حالا به ترابزون ترکیه سفر کردید؟🏝️ تورهای تخفیف خورده ما رو دیدی؟✈️

ساحل دریاچه اوزون گل

ساحل آرسین ترابزون

از مشهورترین سواحل ترابزون می‌توان به ساحل آرسین اشاره کرد. در نزدیکی این ساحل، شاهد آپارتمان‌های مسکونی و هتل‌های بسیار خواهید بود. اغلب ایرانیان با ساحل آرسین به واسطه‌ی آپارتمان‌هایش برای خرید و فروش آشنا هستند. ساحل آرسین، مکان خوبی را برای تفریح فراهم آورده که شما امکان شنا کردن در این دریاچه را دارید. چند ساعتی را در کنار خانواده یا دوستان می‌توانید در ساحل آرسین به خوشی سپری کنید. زیبایی‌های دریای سیاه، شما را به حیرت وا خواهد داشت. قدم زدن در کنار آب‌های این دریای دوست‌داشتنی می‌تواند برای شما لذت‌بخش باشد. 

در ساحل آرسین، چشم‌اندازی جذاب از دریای سیاه به چشم می‌خورد. لوکس‌ترین مجتمع‌های مسکونی را می‌توانید در این منطقه بیابید. ساحل آراسین، جزو معروف‌ترین سواحل در قسمت خوش آب‌وهوای  ترابزون ترکیه به شمار می‌رود. ساحل تجاری بیشتر از هرچیزی به دادوستدهای تجاری شناخته می‌شود. آب‌وهوای منطقه آرسین شباهت بسیار زیادی به آب‌وهوای حاکم بر منطقه دریای سیاه دارد که در تابستان آب‌وهوایی معتدل و در زمستان نسبتاً سرد است. نوار ساحلی شهر آرسبن موفق شده که استان ترابزون و استان ریزه را به هم مرتبط سازد. 

همین نوار ساحلی، به ارزش توریستی آرسین افزوده است. علاوه بر این موقعیت استثنایی، طبیعت زیبا و آب‌وهوای دلپذیر سبب جذب گردشکران زیادی به این ساحل دیدنی شده و ترکیبی از سرسبزی کوه‌ها و آبی بیکران دریا در این منطقه توانسته است منظره‌ای دل‌انگیز پدید بیاورد. 

تفریحات ترابزون - تفریحات فوق العاده ای که در شهر زیبای ترابزون میتوانید داشته باشید

ساحل چارشی باشی ترابزون

یک شهر و ناحیه در استان ترابزون به نام چارشی باشی وجود دارد. این شهر در قدیم به عنوان ایسکفیه شناخته می‌شد. ساحل چارشی باشی از دیگر سواحل ترابزون به شمار می‌رود. اگر عازم سفر به این شهر هستید، خوب است بدانید که علاوه بر ساحل و صخره در این منطقه، می‌توانید به روستاگردی نیز بپردازید. در اطراف این ساحل همچنان شاهد بافت سنتی خواهید بود. در اصل چارشی باشی نوعی مکان مسکونی به شمار می‌رود و طبیعت جذاب این ساحل، توجه گردشگران تور ترابز را به خود معطوف کرده است. 

ساحل چارشی باشی ترابزون

ساحل یالینجاک ترابزون

از یالینجاک به عنوان منطقه مسکونی در ترکیه یاد می‌شود. این منطقه در ترابزون قرار گرفته ‌است و از دیگر سواحل ترابزون می‌توان به ساحل یالینجاک اشاره کرد. در شرق ترابزون این ساحل واقع شده که ساحل یالینجاک ترابزون تنها ۱۱ کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد. یالینجاک گزینه خوبی برای گشت‌وگذار و طبیعت‌گردی به‌شمار می‌آید.

کسانی که از شلوغی شهر فراری هستند و به دنبال مکانی خلوت و آرامش‌بخش می‌گردند، ساحل یالینجاک ترابزون بهترین گزینه است. طبق سرشماری سال ۲۰۱۱ میلادی جمعیت این منطقه به ۳۲۳۱ نفر می‌رسد. رستوران‌های بی‌نظیری را می‌توانید در این ساحل پیدا کنید. حتماً غذاهای محلی این رستوران‌ها را امتحان کنید. 

جاهای دیدنی ترابزون - زیباترین مکان های دیدنی ترابزون برای تفریح و داشتن لحظاتی شاد

ساحل بشیکدوزو ترابزون

از دیگر مناطق ساحلی ترابزون می‌توان به بشیکدوز اشاره کرد. این ساحل امکانات چندانی برای گردشگران خود فراهم نکرده است. اما با این حال، حتماً از گشت‌‌وگذار در بافت سنتی و معاشرت با بومیان این منطقه لذت خواهید برد. در یک کیلومتری جنوب شهرترابزون این ساحل قرار گرفته‌ است و چشم‌اندازی زیبا از دریای سیاه، شما را به وجد خواهدآورد. قدمت این منطقه از ترابزون به نزدیک ۱۰۰ سال می‌رسد و این ساحل دارای مساحتی بیشتر از ۱۲۱ کیلومترمربع است. 

ساحل بشیکدوزو ترابزون

فاصله ترابزون تا باتومی - مسافت و نحوه سفر از ترابزون به باتومی چقدر است؟!

سخن پایانی
بخش قابل توجهی از دریای سیاه را کشور ترکیه در آغوش گرفته است. از این رو، در شهرهای ترکیه از جمله ترابزون می‌توانید شاهد سواحل فراوان و شگفت‌انگیزی باشید. جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۳ از ترابزون به عنوان تمیزترین شهر ترکیه یاد شد. شاید باور نکنید اما طول ساحل ترابزون به نزدیک ۱۱۴ کیلومتر می‌رسد و قرارگیری سواحل به موازات کوهستان سبب شده که از سواحل ترابزون به عنوان بهترین جاذبه‌های دیدنی این شهر یاد شود. افراد زیادی برای شنا و تفریحات ساحلی راهی این شهر می‌شوند و از معروف‌ترین سواحل ترابزون، نهایت لذت را می‌برند.

نظرات کاربران

  1. علی علی 1402/09/28
    1 نفر پسندیدند
    این طبیعیت ترابزون اصلا شبیه ترکیه نیست ولی
  2. آرمین آرمین 1402/09/27
    0 نفر پسندیدند
    من خوشم نیومد حس ترکیه نمی داد به آدم
  3. مهناز صداقتی مهناز صداقتی 1402/09/27
    0 نفر پسندیدند
    برای یه سفر مستقل خوب نیست اما اگه رفتید ترکیه یه سر بزنید جالبه

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تعطیلات عید فطر امسال کجا برویم؟
تعطیلات عید فطر امسال کجا برویم؟
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 105 کاربر