سواحل وارنا

زمان مطالعه: 6 دقیقه
بروزرسانی: 1402/05/10
بازدید: 2274
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا به دنبال مقصدی دنج و شگفت‌انگیز برای تعطیلات خود می‌گردید؟ سواحل وارنا بهشت شیفتگان سواحل تفریحی و طبیعت‌گردان محسوب می‌شود. بلغارستان کشوری بوده که به دریای سیاه تکیه داده است. از این رو، سواحل دیدنی و چشم‌اندازهای زیبایی در این کشور به چشم می‌خورد که در امتداد دریای نیلگون و کریستالی این سواحل جای خوش کرده‌اند. تنها با یک تور بلغارستان یا حتی بهتر، یعنی تور وارنا عاشقان طبیعت و طبیعت‌گردی می‌توانند به این جاذبه دیدنی سفر کنند و خاطرات به یاد ماندنی برای خودشان رقم بزنند. چه یک توریست با تجربه باشید و چه برای اولین بار به وارنا بلغارستان سفر می کنید، سواحل وارنا بدون شک خاطره خوشی در سفرنامه شما به جا می گذارند.

سواحل وارنا

جا‌های دیدنی وارنا - معرفی بهترین جاذبه های گردشگری وارنا در بلغارستان

معروف‌ترین سواحل وارنا بلغارستان

سواحل شهر وارنا به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد در خط ساحلی بلغارستان، سرشار از مناظر خیره کننده هستند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. بهترین سواحل وارنا با ترکیبی دلربا از شن‌های طلایی، آب‌های شفاف و مجموعه‌ای از تفریحات آبی، بهشتی برای عاشقان ساحل است. فعالیت های ورزشی آبی هیجان انگیز، همراه با تاریخ غنی این منطقه و جاذبه های گردشگری، سواحل وارنا را به تجربه ای فراموش نشدنی برای هر مسافری تبدیل کرده است که در ادامه با بهترین سواحل وارنا آشنا خواهیم شد.

 سواحل طلایی وارنا | ساحل سانی 

از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین سواحل زیبای وارنا، می‌توان به ساحل سانی در بلغارستان اشاره کرد. این ساحل متعلق به دریای سیاه بلغارستان است. این ساحل در نزدیکی شهری در لیست میراث فرهنگی به نام نسبار قرار دارد. صدها رستوران و کافه و تعداد زیادی فروشگاه در این ساحل به سبب رفاه توریست‌ها فراهم گردیده است. ماه می تا اکتبر (خرداد تا آبان) بهترین زمان برای بازدید و کسب تجربه از ساحل سانی محسوب می‌شود. متوسط دمای این منطقه در تابستان ۲۷ درجه سانتی‌گراد بوده و نوار ساحلی سانی دارای ۱۰ کیلومتر طول است. عرض بعضی قسمت‌های آن به ۶۰ کیلومتر می‌رسد. ساحل سانی شن‌های طلایی، تپه‌های شنی طبیعی و دریای عمیق و تمیزی دارد. طبیعت پاکیزه‌ ساحل سانی موفق به دریافت جایزه‌ بین‌المللی پرچم آبی شده است. این منطقه مجهز به بیش از ۲۰۰ رستوران با موزیک زنده بوده که اغلب آن‌ها می‌توانند مکانی مناسب برای خانواده‌ها و کودکان باشند. ساحل سانی برای کودکان شما نیز تفریحات ویژه‌ای در نظر داشته که ‌کلوپ‌های بازی، برنامه‌های انیمیشن، اسب سواری، استخرهای شنا، سرسره و... نمونه‌هایی از آن است.

ساحل سانی

 منطقه ساحلی گلدن سندز، مروارید دریای سیاه

از پر طرفدارترین سواحل وارنا می‌توان به ساحل گلدن سندز اشاره کرد. از ساحل گلدن سندز به علت وجود پارکی دیدنی، ساحل شنی و طلایی و طبیعت منحصربه‌فرد اطرافش، به عنوان مروارید دریای سیاه نیز یاد می‌شود. امکان ندارد که توریستی به دیدن وارنا برود و ساحل گلدن سندز را فراموش کند. زیرا این ساحل از مهم‌ترین سواحل وارنا به شمار می‌رود. آفتاب درخشان و ساحل طلایی و آرامش‌بخش، همان چیزی است که خیلی از گردشگران به دنبال آن می‌گردند. ساحل گلدن سندز دارای طول ۵.۳ کیلومتری و عرضی ۱۰۰ متری است. ساحل گلدن سندز، کلی تفریحات آبی و ساحلی  برای مسافران خود تدارک دیده است و بی‌شک می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای سپری کردن تعطیلات شما باشد. در حاشیه ساحل، هتل‌های متنوع و با کیفیتی برای رفاه هرچه بیشتر مسافران ایجاد شده است. ویژگی بارز این هتل‌ها مشرف‌ بودن به سواحل شهر وارنا است و فاصله کمی با آن ها دارند. آب‌های شفاف و نقره‌فام، در کنار سواحل شنی و طلایی و چشمه‌های آب معدنی، به قدری آن را شگفت‌انگیز کرده که هر گردشگری مجذوب سواحل می‌شود.

منطقه ساحلی گلدن سندز وارنا

سفر به کشور سرسبز اروپایی با جاذبه‌های دیدنی و سواحل جذاب!

سنت کنستانتین و هلنا | ساحلی برای خانواده‌ها

از قدیمی‌ترین تفرجگاه‌های ساحلی بلغارستان می‌توان به سنت کنستانتین و هلنا واقع در ۸ کیلومتری شمال وارنا اشاره کرد. این ساحل بسیار مناسب آفتاب‌گیری است و شما می‌توانید به خوبی پوست خود را در این ساحل برنزه کنید. کسانی که به دنبال ساحل خلوت می‌گردند، این ساحل برایشان گزینه خوبی می‌تواند باشد. شما در این ساحل امکان کمپینگ به صورت رایگان را دارید. این ساحل به آب‌های درخشان نیلگون و ماسه‌های ریزش شناخته شده است. همچنین این ساحل شهر وارنا مناسب کسانی است که به دنبال مکانی آرام بخش برای خلوت خودشان می‌گردند. ساحل کنستانتین و هلنا در اصل یک تالاب زیبا به شمار می‌رود. در این ساحل می‌توانید شاهد لاک پشت، موجودات دریایی شگفت‌انگیز و پرندگان متنوعی باشید. در این مکان تعدادی تخت حمام آفتاب و چترهای آفتاب در دسترس شما است. شما با پرداخت هزینه کمی امکان اجاره آن‌ها را دارید. رستوران‌های معروف زیادی در اینجا پیدا می‌شود. ورزش‌های آبی ساحل سنت کنستانتین و هلنا دارای مقرراتی بوده که به همین علت بزرگسالان و کودکان بدون هیچ نگرانی‌ می‌توانند در آن شرکت کنند. این ساحل نوعی ساحل خانوادگی به شمار می‌رود و می‌توانید اوقات فراغت خود را به بهترین شکل در ساحل سنت کنستانتین و هلنا سپری کنید.

عکسهای سواحل وارنا

 ساحل آلبنا | شمالی‌ترین ساحل دریای سیاه

از زیباترین مناظر طبیعی شهر وارنا، می‌توان به ساحل آلبنا اشاره کرد. طول ساحل آلبنا به حدود ۷ کیلومتر می‌رسد. این ساحل دارای عرضی ۱۵۰ متری است. ساحل آلبنا نیز دارای جایزه پرچم آبی بوده و در شمالی‌ترین قسمت دریای سیاه و در خلیجی بسیار زیبا قرار دارد. فاصله ساحل آلبنا با شهر وارنا ۳۰ کیلومتر است. آب این ساحل به قدری شفاف و درخشان بوده که کف دریا را می‌توانید به راحتی مشاهده کنید. در این محیط آرامش‌بخش می‌توانید از دریا و آفتاب لذت ببرید. اطراف ساحل آلبنا از تپه‌های سرسبز و محافظت شده پوشیده شده و محافظت از طبیعت این منطقه، سبب پیدایش درختان، گیاهان و حیواناتی نادر شده است. باغ‌های پرگل و طبیعت سرسبز اطراف ساحل آلبنا، زیبایی این منطقه را دوچندان می‌کند. این منطقه دارای آبی عمیق نیست، از این رو حتی با ۱۵۰ متر دور شدن از ساحل و جلو رفتن در آب‌ها، عمقی بیشتر از ۱.۶ متر را تجربه نخواهید کرد. به همین دلیل است که این ساحل مکانی مناسب برای خانواده و کودکان شما به شمار می‌رود. اگر قصد بازدید از این منطقه را دارید، حتماً آب گرم و چشمه‌های آب معدنی را تجربه کنید.

ساحل آلبنا وارنا

همه چیز در مورد وارنا - دین، مذهب، سواحل زیبای وارنا همه و همه را در این مقاله جذاب بخوانید!

 

ساحل کاباکوم در وارنا

از سری سواحل خلوت و آرام وارنا می‌توان به ساحل کاباکوم اشاره کرد. در این ساحل می‌توانید ماه عسلی به یاد ماندنی را تجربه کنید. کلبه‌های چوبی فراوانی در این ساحل به چشم می‌خورد که تحت عنوان مغازه مشغول فعالیت هستند. در امتداد ساحل کاباکوم، آلاچیق‌هایی وجود دارد که جلوه خاصی به این ساحل داده‌اند و این آلاچیق‌ها به عنوان فروشگاه اغذیه و... به کار گرفته شده اند. آلاچیق‌های موجود در ساحل کاباکوم به صورت پراکنده قرار گرفته‌اند و سبب برقراری فضای سنتی و بومی در سواحل وارنا بلغارستان شده‌اند. چشم‌اندازی فوق‌العاده را در ساحل کاباکوم می‌توانید تجربه کنید. فضای خاص و تماشایی این ساحل، به شما حس حضور در داستان‌های ملوانان و دریانوردان گذشته را می‌دهد. شاید ساحل کاباکوم در لیست بهترین ساحل‌های وارنا قرار نگرفته باشد، اما فضای دنج و آرامش‌بخش آن توجه خیلی از گردشگران را به خود جلب کرده است. 

ساحل کاباکوم

مجموعه ساحلی سانی دی

در ۱۰ کیلومتری شمال وارنا، ساحل سانی دی یا روز آفتابی قرار دارد. این ساحل در یک خلیج آرام و در کنار تفرجگاه سنت کنستانتین و هلنا قرار گرفته است. از لوکس‌ترین سواحل وارنا می‌توان به ساحل سانی دی اشاره کرد. در یک مجموعه اقامتی زیبا و دلنشین، شاهد مجموعه ساحلی سانی دی هستید. اطراف ساحل هتل‌‌های لوکس و رستوران‌های منحصربه‌فردی دیده می‌شود. امکاناتی تفریحی همچون محوطه بازی کودکان، زمین تنیس، قایق‌سواری، خدمات درمانی و... در این مجموعه فراهم گردیده است. موقعیت خوب ساحل سانی دی سبب جذب گردشگران زیادی به این مجموعه می‌شود. این ساحل با امکانات و دسترسی‌های فوق‌العاده خود، اقامتگاهی مناسب را برای گردشگران این مجموعه فراهم کرده است.

مجموعه ساحلی سانی دی وارنا

همه چیز در مورد بلغارستان - جاهای دیدنی، سواحل، شهرها و هر آنچه که می‌خواهید در مورد بلغارستان بدانید را در این مقاله بخوانید!

ساحل سوزوپل، پاتوقی برای یونانیان

 دریانوردان یونانی، در قرن ششم قبل از میلاد این ساحل را کشف کردند. ساحل سوزوپل تا مدت‌ها پاتوق یونانیان مقیم بلغارستان به شمار می‌رفت. زیرا شباهت زیاد این ساحل شهر وارنا به سواحل یونان، از دلتنگی آن‌ها برای وطنشان کم می‌کرد. در برنامه سفر بسیاری از گردشگران اروپایی که به وارنا و کشور بلغارستان سفر کرده‌اند، ساحل سوزوپل گنجانده شده است. ساحل سوزوپل از لحاظ زیبایی شباهت زیادی به سواحل یونانی دارد. این ساحل دارای طرفداران زیادی است و به عنوان یکی از خاص‌ترین سواحل وارنا از آن یاد می‌شود. آب شفاف دریا، آب و هوای خنک و مطبوع، ماسه‌های گرم و لذت‌بخش از سری دلایل محبوبیت این ساحل به شمار می‌رود. ساحل سوزوپل جزو ساحل‌های قدیمی بلغارستان است. اتفاقات تاریخی و مراسم فرهنگی هر ساله در این منطقه برگزار می‌شود. برخی از رویدادهای مهم تاریخی کشور بلغارستان در ساحل سوزوپل رخ داده است، از این رو، این ساحل ارزش تاریخی فراوانی دارد. به هنگام بازدید از این ساحل، فراموش نکنید که از لباس‌های شنای ملوانی دیدن فرمایید.

ساحل سوزوپل وارنا

ساحل آسپاراهوو | مقصد موج‌سواران

طرفداران رشته ورزشی موج سواری، بی‌شک این ساحل را به خوبی می‌شناسند. ساحل آسپاراهوو از زیباترین سواحل وارنا به شمار می‌رود. فضای جذاب و عاشقانه‌ ساحل آسپاراهوو این ساحل را به یکی از مقاصد زوجین تبدیل کرده است. اگر چه ساحل آسپاراهوو کمی دورتر از مرکز شهر وارنا واقع شده و برای دسترسی به آن مجبور به استفاده از حمل و نقل عمومی هستید، اما فضای رویایی و رمانتیک آن، سبب قرارگیری این ساحل در لیست سواحل تفریحی وارنا شده است. وزش باد در ساحل آسپاراهوو همیشه سبب خروشان شدن دریا می‌شود. گردشگران و مسافران زیادی با هدف موج‌سواری به این ساحل وارنا سفر می‌کنند. ساحل آسپاراهوو در قسمت جنوبی خود متصل به جنگلی سرسبز و انبوه است. از این رو جلوه‌های طبیعی و بسیار زیبایی در این منطقه به چشم می‌خورد. شما می‌توانید لحظات شگفت‌انگیزی را در این ساحل به همراه خانواده یا دوستان تجربه کنید. 

ساحل آسپاراهوو وارنا

 ساحل وارنا، با بهترین دسترسی

دقیقاً در مرکز شهر، ساحل وارنا قرار دارد. در سفر به وارنا، هر کجای شهر که باشید، ساحل وارنا جزو نزدیک‌ترین ساحل به شما خواهد بود. در هر نقطه‌ای از شهر، تنها بعد از چند دقیقه پیاده‌روی می‌توانید شاهد ساحل زیبای وارنا باشید. این ساحل از چشم‌اندازی فوق‌العاده و امکاناتی بی‌نظیر بهره‌مند است. امکاناتی همچون هتل‌های مختلف، رستوران‌های لوکس و عالی، محوطه بازی کودکان و... در دسترس شما قرار دارند.

ساحل وارنا

ساحل راپونجی | ساحلی برای آرامش

از میان تمیزترین و خلوت‌ترین سواحل وارنا می‌توان به ساحل راپونجی اشاره کرد. این ساحل گزینه مناسبی برای سفر در تابستان با دوستان و حتی خانواده است. ساحل راپونجی از امکانات بی‌نظیری بهره‌مند بوده و شما می‌توانید اوقات خوشی را در این ساحل سپری کنید. در ساحل راپونجی، بخش‌های خاصی را به شنا با خانواده اختصاص داده اند. این امتیاز را در دیگر ساحل‌های شهر وارنا نمی‌توانید بیابید. در در بخش میانی ساحل، انواع و اقسام تفریحات شبانه برای جوانان برقرار است. می‌توانید نهایت استفاده را از این امکانات برده و از سفر خود لذت ببرید.

ساحل راپونجی وارنا

ساحل تراکاتا، بکرترین ساحل وارنا

ساحل تراکاتا لیست سواحل وارنا را تکمیل خواهد کرد. این ساحل جزو آن گروه از سواحل کمتر شناخته شده است. همانند گوهری نهفته در صدف، از دید گردشگران پنهان مانده تا صرفاً ساکنان این منطقه از مناظر زیبای آن لذت ببرند.  جمعیت کمتری از گردشگران و مسافران از این ساحل دیدن می‌کنند‌. این دورافتادگی موجب برقراری آرامش خاصی در این ساحل شده است. از آن نوع آرامش‌هایی که دل کندن از آن را به شدت سخت می‌کند. ساحل تراکاتا محیطی بکر دارد. از این رو در این محدوده شاهد امکانات چندانی نیستید. پس به شما توصیه می‌شود که قبل از سفر به این ساحل، وسایل مورد نیاز خودتان را تهیه کرده و به همراه داشته باشید.

ساحل تراکاتا

جاهای دیدنی بلغارستان - آشنایی با زیباترین جاذبه‌های گردشگری بلغارستان!

سخن پایانی

آیا باور می‌کنید که سواحل وارنا به علت شگفتی‌های ویژه و ماسه‌های طلایی دارای شهرتی جهانی هستند؟ شما تنها با یک تور سواحل وارنا می‌توانید خستگی روزهای کاری و تلاش بی‌وقفه‌ خود را از تن به در کنید. گستردگی و سواحل بزرگ بلغارستان سبب شده که گردشگران این کشور را در اولویت سفر خود قرار بدهند. قضیه وقتی هیجان‌انگیز می‌شود که شما با یک تور وارنا، سواحل اعجاب‌انگیز آن را از نزدیک ببینید. نگران هیچ‌ چیز نباشید. شما در لحظه آخر میتوانید به سادگی انواع تور بلغارستان را انتخاب کرده و در سواحل وارنا، سرگرمی‌هایی همچون ورزش‌های آبی، تفریحات هیجان‌انگیز، زندگی شبانه و... را تجربه کرده و در رفاه کامل به سر خواهید برد. 

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. علی علی 1402/05/07
    4 نفر پسندیدند
    من عاشق منطقه ساحلی گلدن سندز شدم باید از نزدیک ببینید این منطقه رو
  2. علی لحظه آخر 1402/05/09
    3 نفر پسندیدند
    ممنون از نظرتون علی جان

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
15 اردیبهشت روز شیراز؛ بزرگداشت شهر بهار نارنج با جشن‌های شاد
15 اردیبهشت روز شیراز؛ بزرگداشت شهر بهار نارنج با جشن‌های شاد
بیشتر بخوانید
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 100 کاربر