ساحل گونیو

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1401/12/24
بازدید: 1654
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

 آیا تا به حال به ترکیب موسیقی و دریانوردی با هم فکر کرده‌اید؟ یک جو و فضای عاشقانه که فقط می‌توان در ساحل گونیو تجربه کرد. ساحل گونیو مرواریدی کوچک در سواحل گرجستان است. آب فیروزه‌ای دریای سیاه، دامنه‌های سراشیبی پوشیده از درخت که هم فرصت تماشای دریا را به شما می‌دهد و هم جنگل از مزایای غیر قابل انکار این مکان است. از این رو تعطیلات خانوادگی دلپذیر و آرامی را برای شما به ارمغان می‌آورد. ناگفته نماند که حتی مردم محلی باتومی و تفلیس در آخر هفته خود را به ساحل گونیو می‌آیند و این منطقه را بهترین می‌دانند.

ساحل گونیو

آشنایی با ساحل گونیو 

از دریانوردی تا قدم زدن در قلعه رازآلود گونیو! برای دیدن یکی از بکرترین سواحل گرجستان می‌‌توانید به جنوب شهر باتومی بروید تا ساحل گونیو را از نزدیک تماشا کنید. ساحل گونیو  منحصربه‌فردترین ساحل در گرجستان شناخته شده که در مرز گرجستان و ترکیه واقع شده است. لازم به ذکر است که امکانات تفریحی این ساحل در مقایسه با دیگر دیگر سواحل این شهر محدود بوده اما با وجود آب و هوای تمیز، مناظر بکر و سکوت آرامش‌بخش آن از جمله مزایای آن به حساب می‌آید که در سواحل دیگر باتومی کمتر دیده می‌شود.
از مناطق دیدنی دیگر در نزدیکی ساحل گونیو، قلعه‌ معروف است که در چند قدمی این ساحل زیبا قرار دارد و از ساحل گونیو به راحتی می‌توان به آن دسترسی یافت. ساخت این قلعه به دوران قرون وسطی بر می‌گردد که به دلیل رازآلود بودن این بنا افسانه‌های زیادی راجع به آن ساخته شده است.

سفری ارزان به کشوری اروپایی

آب و هوا در ساحل گونیو

آب و هوای نیمه گرمسیری سواحل آدجارا، از جمله سواحل گونیو، با زمستان‌های مطلوب و تابستان‌های گرم، گردشگران را به این مکان زیبا می‌کشاند. عطر شفابخش بیشه گیاه‌های اکالیپتوس واقع در کنار جاده بالاتر از ساحل گونیو، به ترکیبی از هوای دریایی و کوهستانی جلوه‌ای شفابخش و فوق‌العاده می‌دهد. این فضا برای درمان بسیاری از بیماری‌های دستگاه‌های تنفسی، قلبی عروقی و عصبی موثر است. در طول فصل گرم (از نیمه ژوئن تا اواسط سپتامبر) دمای آب در نزدیکی ساحل مطلوب و در حدود 25 درجه خواهد بود. 

زیباترین سواحل باتومی - آشنایی با معروف ترین و جذاب ترین سواحل شهر باتومی!

چگونه به ساحل گونیو برویم؟

از باتومی تا گونیو حدود 15 کیلومتر، سفر در امتداد بزرگراه عالی E70 بین 15 تا 20 دقیقه طول خواهد کشید. می‌توانید سوار تاکسی شوید. همچنین می‌توانید از میدان تفلیس در باتومی، با اتوبوس به ساحل گونیو برسید و از این منطقه زیبا و خوش آب و هوا لذت ببرید.

چگونه به ساحل گونیو برویم؟

زمان ایده ‌آل برای سفر به سواحل باتومی 

از آنجا که دمای هوا در زمان‌های مختلف متغیر بوده با توجه به رطوبت، هوا به غیر از چند هفته بسیار سرد در زمستان، در بیشتر سال دلپذیر است. بر همین اساس بهترین زمان سفر با تور به باتومی بر اساس آب و هوا، ۱۶ آوریل تا ۱۶ جولای (۲۷ فروردین تا ۲۵ تیر) و ۲۷ آگوست تا ۱۸ نوامبر (۵ شهریور تا ۲۷ آبان) است.

تفریحات باتومی - تفریحاتی که در شهر باتومی میتوانید داشته باشید

این دوره بین ماه می و سپتامبر یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به باتومی است. این شهر در فصل تابستان سرزنده‌تر می‌شود. به خصوص رستوران‌ها و هتل‌های کنار دریا میزبان بازدیدکنندگان زیادی هستند. این دوره برای تعطیلات دریایی کاملا ایده‌آل است. تابستان نیز به دلیل آب و هوای گرم و معتدل زمان مناسبی برای ورود به دریا است. از سوی دیگر، بازدید کنندگانی که می‌خواهند در ماه‌های خلوت‌تر تعطیلات را سپری کنند، ممکن است در پاییز به شهر بیایند. در فصل بهار، طبیعت گردی در باتومی بسیار محبوب است. اگر در فصل زمستان به باتومی می‌روید، می‌توانید از مرکز اسکی این منطقه نیز دیدن کنید.

بهترین زمان سفر به باتومیسفر به شهری رویایی در دل گرجستان!

زمان بازدید از ساحل گونیو

کلام آخر 
گونیو دارای ساحلی وسیع بوده که ایده‌آل برای پیاده‌روی است. دریای ساحل گونیو آب بسیار تمیز و گوارا دارد. ساحل گونیو بسیار نزدیک به کوه‌ها هستند که تأثیر مثبتی بر آب و هوای منطقه دارد. پس اگر قصد دارید خاطرات به یادماندنی را در این کشور برای خود رقم بزنید، بازدید از این منطقه را از یاد نبرید.

صفر تا 100 سفر به باتومی - اگر قصد سفر به باتومی دارید بر روی لینک کلیک کنید تا از اطلاعات کامل سفر به این شهر مطلع شوید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 100 کاربر