سواحل گرجستان

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1401/12/24
بازدید: 1360
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کشوری با فراز و نشیب بسیار در کنار دریای سیاه که نیمی از آن در قاره سبز و نیمی دیگر در قاره زرد قرار دارد. کشور گرجستان با قدمت بالای خود، شهرهایی با سواحلی زیبا و بسیار متنوعی را در بر می‌گیرد. افراد می‌توانند علاوه بر سفر به این شهر‌ها، از سواحل گرجستان نیز دیدن نمایند و از جاذبه‌های طبیعی آن‌ها لذت ببرند. کشور گرجستان سواحل متعددی دارد که هر کدام از این ساحل‌ها دارای طبیعت و فعالیت‌های ورزشی بسیاری هستند. لازم است پیش از سفر اطلاعات کاملی را در خصوص سواحل و جاذبه‌های طبیعی این محل به دست آورید. با داشتن اطلاعات کافی سفری خوش و فراموش نشدنی را تجربه می‌کنید.

سواحل گرجستان

ساحل تایبی آیلند

ساحل تایپی آیلند یکی از زیبا‌ترین و بهترین سواحل گرجستان است. از ویژگی‌های مثبت این ساحل می‌توان به این موضوع اشاره کرد که این ساحل با شهر ساوانا ۲۹ کیلومتر فاصله دارد. همین امر سبب می‌شود افرادی که در این شهر زندگی می‌کنند دسترسی مناسب و خوبی به ساحل تایپی آیلند داشته باشند‌. این ساحل از جمله مهم‌ترین سواحل مرزی در کشور گرجستان است که زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد. در هنگام جزر و مد منظره‌ای فوق العاده جذاب و زیبا در این منطقه به وجود می‌آید که هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. محیط ساحل تایپی آیلند برای خانواده‌ها بسیار مناسب است و اطراف این ساحل توسط فانوس‌های زیبایی پوشیده شده است‌.

سفری ارزان به کشوری اروپایی

ساحل سارپی

ساحل سارپی یکی از بهترین سواحل گرجستان است. ساحل سارپی در سال‌های اخیر بسیار بکر بوده اما اکنون به علت تعداد زیاد گردشگرانی که به این منطقه می‌آیند، بسیار شلوغ شده است. این ساحل بسیار زیبا، آرام و تمیز بوده و همچنین در اطراف این ساحل صخره‌های بسیار زیبایی وجود دارند. به علاوه مسافران و گردشگران می‌توانند در این آب شنا کنند. پیشنهاد می‌شود افرادی که علاقه‌ بسیاری به مکان‌های بکر دارند حتما یک بار به این ساحل سر بزنند و از زیبایی‌های خیره کننده آن بهره‌مند شوند‌.

ساحل سنت سیموز آیلند

ساحلی که در کنار یک جزیره قرار داشته و زیبایی خیره کننده‌ای دارد‌ را ساحل سنت سیموز آیلند می‌نامند. این ساحل برای افرادی که علاقه‌‌مند هستند به همراه خانواده و دوستان خود در آن اقامت کنند بسیار مناسب است. فضای ساحل سنت سیموز آیلند برای خانواده‌ها بسیار مناسب است. همچنین فعالیت‌های هیجان‌انگیزی در این ساحل صورت می‌گیرد، از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به قایقرانی و ماهیگیری اشاره کرد. این ساحل دارای ماسه‌ها نرم و محیط بسیار مناسبی است.

زیباترین سواحل باتومی - آشنایی با معروف ترین و جذاب ترین سواحل شهر باتومی!

ساحل کواریتی

محبوب بودن و معروف بودن از جمله صفات بارز ساحل زیبای کواریتی محسوب می‌شود. این ساحل در کنار دریای سیاه قرار داشته و یک دهکده کوچک به حساب می‌آید. هتلی بسیار معروف و زیبا در این دهکده قرار دارد که اکثر مسافران و گردشگران برای اقامت در آن به این ساحل می‌آیند. این ساحل منظره و چشم‌انداز بسیار زیبایی داشته و تماشای دریا از آن بسیار لذت‌بخش است. طبیعت اطراف این هتل بسیار زیبا بوده و گردشگران می‌توانند از این جنگل‌ها نیز دیدن کرده و لذت ببرند.

ساحل کواریتی گرجستان

ساحل گونیو

اگر به دنبال آرامش و سکوت هستید ساحل گونیو را از دست ندهید. ساحل گونیو نسبت به سایر سواحل گرجستان بسیار خلوت‌تر و ساکت‌تر است. در کنار این ساحل یک قلعه‌ای به نام گونیو وجود دارد که باعث معروفیت آن می‌شود. همچنین در اطراف این دریا طبیعت بسیار زیبا و بکری وجود داشته که گردشگران می‌توانند از طبیعت لذت ببرند. آب دریای این ساحل بسیار تمیز و زلال بوده و مناسب انواع تفریحات آبی است. 

معرفی کشور گرجستان - دین، مذهب، زبان و هر آنچه را که از گرجستان می خواهید بدانید! 

شکوتیلی

ساحل شکوتیلی جزو بزرگ‌ترین سواحل در کشور گرجستان است. این ساحل بر خلاف سایر ساحل‌ها دارای شن تیره و سیاه‌ رنگ است‌. بسیاری افراد بر این عقیده هستند که این شن‌ها برای مشکلات و بیماری‌هایی مانند بیماری‌های سیستم عصبی، بیماری‌های عضلانی و بیماری‌های قلبی مفید هستند. این ساحل دارای طبیعت بسیار زیبایی در اطراف آن است. جنگل‌هایی بسیار سر سبز و مملوء از درختان کاج جلوه‌ بسیار زیبایی به این ساحل می‌بخشد. به علاوه آب زلال و شفاف ساحل شکوتیلی موقعیت مناسبی برای شنا کردن افراد به وجود آورده است.

ساحل جکیل آیلند

ساحل جیکل آیلند یکی از بهترین سواحل در کشور گرجستان است. این ساحل برای افرادی که علاقه بسیاری به ماجراجویی و محیط‌های جذاب دارند مناسب خواهد بود. در ساحل جکیل آیلند فعالیت‌های هیجان‌انگیز و لذت‌بخشی همانند قواصی و ماهیگیری صورت می‌گیرد بنابراین افرادی که علاقه زیاد به این فعالیت‌ها دارند می‌توانند در سفر با تور خود به گرجستان به این ساحل رفته و از تفریحات موجود در آن نهایت لذت را ببرند. همچنین در این ساحل منظره‌ی بسیار زیبایی از حیات وحش و درختانی با ظاهر عجیب و زیبا خودنمایی می‌کنند. همچنین مسافران و گردشگران می‌توانند در حین سفر خود در این ساحل، لانه‌های لاک پشت‌های دریایی را ببینند که بسیار زیبا هستند.

بهترین زمان سفر به گرجستان - چه زمانی به کشور اقتصادی اوراسیایی گرجستان سفر کنیم؟

ساحل Mtsvane Kontskhi 

ساحلی خیره کننده‌ در کنار دریای سیاه و با شهرتی جهانی که ساحل Mtsvane Kontskhi نامیده شده است. این ساحل فاصله بسیار کمی با شهر باتومی داشته و تنها ۹ کیلومتر با این شهر فاصله دارد. این ساحل به علت دارا بودن جنگل‌ها، سرسبزی و آب زلال و شفاف آن همانند بهشت زیبایی است. گردشگران در کنار ساحل Mtsvane Kontskhi می‌توانند به شنا، انواع تفریحات، رفتن به کافه‌ها و رستوران‌ها و گرفتن عکس‌های زیبا بپردازند.

ساحل  Mtsvane Kontskhi 

ساحل واساو آیلند

ساحل واساو آیلند یکی از انواع سواحل مرزی در کشور گرجستان بوده که مسافران برای دسترسی به این ساحل لازم است از قایق‌های اجاره‌ای استفاده کنند. دیدن از سواحل مرزی این امکان را به گردشگران و مسافران می‌دهد که از دیدن زیبایی‌های حیات وحش نهایت لذت را ببرند. به علاوه در این ساحل مکان‌های مناسبی برای پیاده‌روی و همچنین دوچرخه سواری وجود دارد. مسافران و گردشگران می‌توانند با انجام این قبیل فعالیت‌ها در این ساحل علاوه بر انجام ورزش، از آب و هوای عالی و فوق العاده این ساحل لذت ببرند.

سخن پایانی

سالانه افراد زیادی برای گذراندن تعطیلات و برای تفریح به کشور گرجستان سفر می‌کنند. ساحل دریا همیشه یکی از مکان‌هایی بوده است که برای گذراندن لحظات خاطره‌انگیز از آن دیدن می‌نمایند. کشور گرجستان مکان‌های دیدنی، تاریخی، طبیعی و تفریحی بسیاری دارد و همین امر سبب شده توجه گردشگران معطوف به آن شود‌. یکی از مکان‌های زیبا و آرامش‌بخش این کشور ساحل‌های چشم‌نوازش محسوب می‌شود. با سفر به این کشور می‌توانید از زیبایی‌های آن نهایت لذت را ببرید. مطمئن باشید لحظات و خاطرات فراموش نشدنی را در کنار ساحل گرجستان، در ذهن و یاد خود ثبت خواهید کرد. 

غذا‌های گرجستان - آشنایی با معروف ترین و بهترین ها به همراه معرفی غذاهای خیابانی و سنتی 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + آدرس
خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + آدرس
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 100 کاربر