آبشارهای تهران

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/18
بازدید: 3578
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

هنگامی که فصل‌های گرم سال آغاز می‌شود، تنها چیزی که می‌تواند روحیه هر فردی را شاداب کند، آبشارهای خنک هستند که با استفاده از هوای سردشان می‌توانند گرمای فصل را برای افراد خوشایند کنند. دانستن آبشارهای تهران خالی از لطف نیست و می‌تواند لذت طبیعت گردی را دوچندان کند. در این مقاله از سایت لحظه آخر قصد داریم تا شما را با آبشارهای تهران آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

آبشار خور

اولین آبشاری که در این لیست قرار دارد، آبشار خور است که جزء اولین آبشار ایران هم محسوب می‌شود. برای بازدید از این آبشار باید به 17 کیلومتری جاده کرج – چالوس بروید. همچنین این آبشار در استان البرز واقع شده که از میان کوه‌ها سرازیر می‌شود و ارتفاع 50 متری دارد. لذا برای اینکه بتوانید به این آبشار برسید باید حدود یک ساعت را پیاده‌روی کنید و مناظر اطراف می‌تواند جذابیت پیاده‌روی را دوچندان کند. مسیر پیاده‌روی این آبشار بسیار هموار است و همه افراد می‌توانند از این طبیعت استفاده کنند. میل کردن میوه‌های تابستانی درکنار آب و هوای خنک آبشاری که ارتفاع 2 هزار و 800 متری دارد، حسی بی‌سابقه را به طبیعت گردان می‌دهد.

 

آبشار خور

 

بهترین فصل برای بازدید از این جاذبه، فصل تابستان است که فصلی گرمسیر محسوب می‌شود؛ در دیگر فصل‌ها هم می‌توانید از این آبشار دیدن کنید ولی شاید نیازمند لباس‌های گرمتری نسبت به تابستان باشید! همچنین دیدن مناظر زمستانی این آبشار خالی از لطف نیست!

سفر به زیباترین شهرهای داخلی با لحظه آخر

آبشار برجی کلا

اگر عاشق طبیعت هستید و درکنار سفرتان به روستا، دوست دارید با آبشاری لذت سفرتان را دوچندان کنید، آبشار برجی کلا یکی گزینه‌هایی است که افراد می‌توانند داشته باشند. در بازدید از این آبشار می‌توانید حس آرامش را تجربه کنید. از آنجا که این آبشار در مناطق ییلاقی قرار گرفته، فصل تابستان بهترین زمان برای بازدید از این طبیعت محسوب می‌شود. مسیری که علاقمندان به طبیعت باید برای رسیدن به این آبشار طی کنند، بسیار هموار و ساده می‌باشد.

 

آبشار برجی کالا

 

آبشار آبنیک

از دیگر آبشارهایی که در این لیست قرار دارد، آبشار آبنیک است که برای آب‌تنی هم می‌توانید از آن استفاده کنید. این آبشار در فشم قرار دارد. برای بازدید از این آبشار باید مسیر نچندان سختی را طی کنید که بعد از روستای سرسبز لالان واقع شده است. هنگامی که توانستید مسیر سی دقیقه‌ای را طی کنید، می‌توانید خستگی راه را با شنا کردن جبران کنید.

این آبشار هم همانند بیشتر آبشارها، فصل تابستان بهترین گزینه برای بازدید می‌باشد؛ اما اگر از سرما لذت می‌برید، می‌توانید در فصل زمستان از این آبشار دیدن کنید تا مسیر یخ‌زده‌ای را هم تجربه کنید.

 

آبشار آبنیک

 

آبشار ایگل

آبشار ایگل از دیگر آبشارهای اطراف تهران است که با ارتفاع 2000 متری توانسته در دامنه‌های توچال قرار بگیرد. برای دسترسی به آبشار ایگل باید وارد جاده لواسان شده و به سمت اوشان بروید. قبل از رسیدن به آهار جاده فرعی وجود دارد که روستای ایگل در انتهای این جاده است. این آبشار از ذوب شدن ارتفاعات کوه‌های شمالی تهران تغذیه می‌کند. از آنجا که این آبشار در ارتفاعات بالایی قرار دارد، همچنین مسیر طولانی هم به خود اختصاص داده و مسافرین باید حدود دو ساعت بر روی شیبی ملایم پیاده‌روی کنند تا بتوانند به این آبشار برسند. مسیر این آبشار به گونه‌ای است که می‌توان گفت کوه نوردی ساده‌ای را هم درکنار طبیعت گردی انجام می‌دهید.

پارک آبی تهران - معرفی تمامی پارک های آبی در استان تهران به همراه راه های دسترسی

آبشار ایگل

 

آبشار اوسون

منطقه توچال از تعداد منطقه‌هایی است که مورد توجه بسیاری از طبیعت گردان قرار گرفته و طرفداران بسیار زیادی هم دارد. آبشار اوسون در منطقه محبوب اوسون واقع شده که همین امر می‌تواند زیبایی و جذابیت این طبیعت را تضمین کند. به علاقه‌مندان به کوهنوردی پیشنهاد می‌شود تا حتما از این آبشار دیدن کنند و همچنین مسیر طولانی که دارد می‌تواند برای برخی افراد لذت بخش باشد؛ در حین مسیر حتما از کفش‌های مناسب کوهنوردی استفاده کنید. این آبشار هم همانند آبشار ایگل از ذوب شدن کوه‌های شمالی تهران تغذیه می‌کند.

 

آبشار اوسون

 

آبشار شاهان دشت

از بلندترین آبشارهای ایران و مازندران، آبشار شاهان دشت می‌باشد که در روستایی به نام شاهان دشت قرار گرفته است. یکی از ویژگی‌هایی که توانسته این آبشار را منحصر به فرد کند، ثبت شدن این آبشار در میراث ملی است. فصل تابستان بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه محسوب می‌شود که آبی درخشان و دائمی را به بینندگان هدیه می‌دهد. ارتفاعی که این آبشار مازندران دارد، حدود 180 متر محاسبه شده و به دلیل اینکه در شهر سرسبز ایران قرار گرفته است، جذابیت این آبشار را دوچندان می‌کند. مسیر این آبشار نسبت به برخی آبشارها کوتاه‌تر می‌باشد و برای بازدید از این آبشار باید حدود 15 دقیقه پیاده‌روی کنید.

تفریحات تهران - با مهیج ترین تفریحات تهران آشنا شوید به همراه (تصاویر+آدرس)

آبشار شاهان دشت

 

آبشار ورسک

آبشار ورسک از دیگر آبشارهای تهران به حساب می‌آید و طبیعت گردان باید به این دقت داشته باشند که این آبشار فصل است و این امر بدین معناست که در فصل‌ها مختلف حجم آب هم تغییر می‌کند؛ فصل زمستان کمترین و فصل تابستان بیشترین. این آبشار را با نام‌های آبشار چشمه علی یا بزرگ هم می‌شناسند که برای رسیدن به این آبشار، نیازمند مسافت دو کیلومتری یا حدودا 10 دقیقه‌ای است. مسیری که این آبشار دارد بسیار هموار می‌باشد و همه افراد با هر سنی می‌توانند این مسیر را طی کنند.

جاهای دیدنی تهران - معرفی محبوب‌ترین و زیباترین مکان‌های دیدنی تهران + ویدئو و آدرس!

آبشار ورسک

 

آبشار سنگان

در 20 کیلومتری شمال غربی تهران آبشاری به نام آبشار سنگان وجود دارد که هوایی بسیار مطلوب و خنکی دارد که می‌تواند هر فردی را راضی نگهدارد. حجم آبی که در این آبشار درجریان است می‌تواند چشم هر فردی را به خود مجذوب کند. مسیر دسترسی به این آبشار این گونه می‌باشد که در ابتدا باید به روستای کن و سپس به روستای سنگان حرکت کنید. این سفر یک روزه در فصل تابستان به آبشار سنگان می‌تواند خاطراتی را برایتان رقم بزند که در هیچ آبشاری نمی‌توانید تجربه کنید. مدت زمانی که باید برای پیاده‌روی صرف کنید حدود سه ساعت می‌باشد که این مسیر ملزم به کفش مناسب است.

کمتر آبشاری را می‌توانید پیدا کنید که فصل زمستانش همانند تابستان، زیبا و جذاب باشد، آبشار سنگان از این ویژگی بهره می‌برد و قندیل‌های یخی که در طی مسیر به وجود آمده می‌تواند برای برخی افراد جذاب باشد. نکته‌ای که حائز اهمیت می‌باشد، مسیر یخ‌زده این آبشار در این فصل است که نباید با ماشین تا مسیر بالا حرکت کنید و باید از کفش‌های مناسب استفاده کنید تا رخ دادن خطر را کاهش دهید!

 

آبشار سنگان

 

آبشار ولیلا

در روستای ولیلا مازندران، آبشاری به نام ولیلا وجود دارد که برای مشاهده کردن این آبشار باید مسافت سرسبزی را طی کنید و سپس برای رسیدن به آبشار نیازمند پیاده‌روی 15 دقیقه‌ای می‌باشید. بهترین زمان برای بازدید از این آبشار همانند دیگر آبشارها، فصل گرمسیر تابستان هست و از آنجا که مسیر رسیدن به این آبشار، جنگلی است؛ پس زیبایی و خاطره انگیزی این آبشار در فصل تابستان بیشتر می‌شود.

تهرانگردی - تهران کجا بریم خوبه؟

آبشار ولیلا

 

آبشار شوراب

از دیگر آبشارهایی که در استان مازندران قرار گرفته، آبشار شوراب می‌باشد که در نزدیکی تهران هم واقع شده است و به همین علت می‌توان آن را در لیست آبشارهای تهران قرار داد. گوگردی که در مسیر این آبشار حاضر شده، باعث شده تا آب این آبشار غیرقابل شرب و آشامیدن و همچنین رنگ این آبشار به سرخی نزدیک شود. به همین علت این آبشار فقط جنبه زیبایی و خاطره انگیزی دارد.

 

آبشار شوراب

 

آبشار کلوگان

از دیگر آبشارهایی که در این لیست قرار دارد، آبشار کلوگان می‌باشد که مسیری بسیار سخت دارد و همچنین در منطقه‌ای به نام شمیرانات واقع شده است. این آبشار در جاده اوشان – فشم می‌باشد. بر گفته بسیاری از افرادی که به این آبشار رفته‌اند، مسیری سخت و غیرهمواری دارد که نیازمند کفش و لوازمات مناسب هست.

زیبایی و جذابیتی که این آبشار در فصل تابستان دارد، غیرقابل باور است و این زیبایی را در دیگر فصل‌های سال مشاهده نخواهید کرد. همچنین اگر طبیعت گردی هستید که درکنار آبشار قصد دارید به قله کوه هم سفر کنید، آبشار کلوگان بهترین انتخاب شماست و دسترسی که این آبشار به قله‌هایی نظیر: مهرچال، روستای امامه، کلوگان و ... دارد، باعث شده تا بتوانید دو طبیعت را در یک روز انجام دهید.

 

آبشار کلوگان

 

آبشار دوقلو

آبشار دوقلو در مسیر کوهنرودی توچال و دربند قرار دارد که توسط یک تخته سنگ به دو قسمت تقسیم شده و به همین علت این آبشار نام دوقلو را به خود اختصاص داده است. آب‌های این آبشار همانند آبشار ایگل و اوسون از برف‌ کوه‌های شمالی تهران نشات و تغذیه می‌کند و همچنین از ارتفاع 20 متری تشکیل شده.

میزان زمانی که افراد برای رسیدن به این آبشار باید پیاده‌روی کنند، حدود 2 ساعت است که همچنین مسیر سختی هم دارد. مسیر این آبشار بهترین گزینه برای افرادی است که تجربه کوهنوردی و طبیعت گردی دارند و می‌توانند مسیر سخت این آبشار را به راحتی طی کنند. بهترین فصل برای هر آبشار، تابستان می‌باشد؛ اما فصل‌های سردسیر سال مانند زمستان هم این جاذبه، زیبایی‌های خود را هم دارد ولی باید علاوه بر کفش مناسب، لباس‌های گرم و مناسبی را هم داشته باشید.

 

آبشار دوقلو

 

آبشار شکرآب

از دیگر آبشارهایی که می‌توان در این لیست نام برد، آبشار شکرآب است؛ برای بازدید از این آبشار باید به نزدیکی روستای آهار سفر و سپس به روستای شکرآب حرکت کنید تا بتوانید این آبشار زیبا را در قلب طبیعت مشاهده کنید. برای طی کردن این مسیر، باید با ماشینتان به روستای آهار برسید و باقی مسیر را به صورت پیاده‌روی بپیمایید. این مسیر دوساعته پیاده‌روی، شیب زیادی دارد که باید حتما از وسایل مناسب کوهنوردی استفاده شود.

 

شکرآب

 

آبشار رجب

یکی از آبشارهایی تهران که مسیر دسترسی ساده‌ای را هم دارد، آبشار رجب است که برای رسیدن به این این مقصد باید به میدان تجریش حرکت کنید و سپس راهی دربند شوید، پس از طی کردن دو راهی اوسون به یکی از زیباترین و سرسبزترین آبشارهای تهران می‌رسید. برگفته بسیاری از افراد نام این آبشار از داستان‌های کیقباد الهام گرفته شده است.

یکی از ویژگی‌هایی که این آبشار را به نسبت دیگر آبشارها متمایز کرده، نزدیک بودن آبشار رجب به آبشار دوقلو می‌باشد و همچنین این جاذبه طبیعت گردی در منطقه شیرپلا قرار دارد. از دیگر گردشی که می‌توانید پس از این آبشار انجام دهید، رفتن و بازدید کردن از روستای پس قلعه می‌باشد که قدمت این روستا قبل از اسلام است. مسیر پیاده‌روی این آبشار مقداری سخت و نیازمند لوازمات مناسب کوهنوردی می‌باشد.

 

آبشار رجب

 

آبشار سوتک

آبشار سوتک، از دیگر آبشارهای تهران محسوب می‌شود که پس از بازدید از آبشار رجب و دوقلو به سراغ این آبشار بروید. تقریبا هوای این آبشار در همه فصل‌ها اعم از تابستان، سرد است و به همین دلیل باید حواستان باشد تا با لباس مناسب به این منطقه سفر کنید. در این منطقه هم باید لوازمات کوهنوردی را هم به همراه داشته باشید تا به راحتی بتوانید مسیر را طی کنید.

 

ناران و سوتک

 

آبشار ناران

آبشار ناران در بخش شمالی روستای کند قرار دارد که این روستا فاصله 700 متری از محله ناران قرار گرفته است. از آنجا که این روستا در منطقه رویایی ایران، لواسان قرار گرفته، پس می‌توان زیبایی این آبشار را تضمین کرد. آبشار ناران یکی از قدیمی‌ترین آبشارهای تهران محسوب می‌شود که ارتفاعی 10 تا 15 متری دارد. این آبشار برعکس بسیاری از آبشارهای تهران در فصل بهار حجم آب افزایش می‌یابد.

برای اینکه بتوانید به آبشار ناران دسترسی داشته باشید، باید حتما از قسمت شرقی حرکت کنید؛ اما به طور کلی آدرس این آبشار: لواسان، بلوار امام خمینی، خیابان اسدیان، روستای کند.

شهر تهران - هر آنچه که باید در مورد شهر تهران بدانید!

آبشار تنگه واشی

تنگه واشی یکی از مناطق زیبای تهران به حساب می‌آید که آب و هوای بی‌نظیری را به مسافرین می‌دهد. فاصله این آبشار با شهر تهران حدود 150 کیلومتر می‌باشد؛ اما زیبایی و موقعیت عالی که این آبشار دارد، می‌تواند خستگی راه را جبران کند. این آبشار در نزدیکی شهر فیروزکوه واقع شده است.

 

تننگه واشی

 

رفت و آمد در این آبشار بسیار زیاد می‌باشد و همین امر می‌تواند پیاده‌روی در این آبشار را مقداری سخت کند. همراه داشتن کفش و وسایل مناسب برای پیاده‌روی یکی از واجبات این آبشار محسوب می‌شود. آب این آبشار حتی در فصل‌های تابستان هم سرد و خنک است که به همین دلیل برخی از افراد محلی این منطقه، اسب‌هایی را اجاره می‌دهند تا همه افراد بتوانند از این آبشار عبور کنند.

مترو تهران - آشنایی با خطوط مترو تهران + دانلود جدیدترین نقشه مترو تهران با کیفیت بالا + (معرفی ایستگاه های ویژه افراد دارای معلولیت)

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 100 کاربر