بهترین دانشگاه های ارمنستان

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/05
بازدید: 5936
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

ارمنستان کشوری کوچک و زیبا در قفقاز است که به دلیل سیستم آموزش عالی برجسته‌اش، به مقصدی محبوب برای دانشجویان خارجی تبدیل شده است. دانشگاه‌های ارمنستان با کیفیت بالای آموزش و هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه زندگی، سالانه مورد استقبال دانشجویان بیشتری قرار می‌گیرند. تحصیل همواره یکی از ارزش‌های اساسی در فرهنگ ارمنستان بوده و دانشگاه‌های این کشور از نظر سطح علمی و کیفیت آموزشی با استانداردهای جهانی هماهنگ هستند و با اجرای سیستم آموزشی بولونیا و همکاری با سایر دانشگاه‌های جهان، اعتبار و جایگاه خود را در سطح بین‌المللی افزایش داده‌اند. این دانشگاه‌ها از کتاب‌های مرجع به‌روز و منابع آموزشی معتبر استفاده می‌کنند و اساتید آن‌ها از دانش و تجربه بالایی برخوردار ودر مجامع علمی بین‌المللی شناخته‌شده هستند. برترین دانشگاه ارمنستان از نظر رتبه‌بندی جهانی، دانشگاه دولتی ایروان است که در سال ۲۰۲۳ رتبه ۶۰۰ را در بین دانشگاه‌های جهان کسب کرده است. این دانشگاه ظرفیت پذیرش حدود ۱۲ هزار دانشجو را دارد و اساتید برجسته ارمنی در آن به تدریس مشغول هستند. در حال حاضر، نزدیک به ۳ هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های ارمنستان تحصیل می‌کنند. این آمار در سال‌های اخیر به طور پیوسته در حال افزایش است.

بهترین دانشگاه های ارمنستان

بهترین دانشگاه های ارمنستان

در دانشگاه‌های ارمنستان سیستم امتیازدهی بر اساس شرایط و ضوابط خاصی صورت می‌گیرد. بهترین دانشگاه‌های ارمنستان که بر اساس این سیستم رتبه بندی شده اند شامل دانشگاه‌های زیر می‌باشند.

  • دانشگاه ایالتی ایروان
  • دانشگاه آمریکایی ارمنستان
  • دانشگاه‌ دولتی وابسته به علم آموزش
  • دانشگاه دولتی اسلامی روسیه‌ای ارمنستان
  • دانشگاه دولتی زبان و علوم اجتماعی بروسو دولتی
  • دانشگاه دولتی اقتصاد ارمنی
  • دانشگاه دولتی پزشکی ایروان
  • دانشگاه ملی ارمنستان

قیمت تور ارمنستان - لیست قیمت های ارزان و لحظه آخری با تضمین بهترین قیمت⚡️

1.دانشگاه ایالتی ایروان

دانشگاه ایالتی ایروان در سال 1919 تاسیس شد. این دانشگاه به صورت غیر دولتی می‌باشد که در شهر ایروان قرار دارد. در کنار آن، این دانشگاه دارای انواع پردیس‌های مختلفی می‌باشد که در این شهر قرار دارد. برخی از پردیس‌های این دانشگاه شامل ایجوان می‌باشد که توسط وزارت آموزش و پرورش شهر ایروان مورد تایید است و دیگر پردیس این دانشگاه یک موسسه مختلط آموزش عالی در کشور ارمنستان می‌باشد.

این دانشگاه دارای انواع رشته‌های مختلفی در  مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است. رشته‌های موجود در این دانشگاه که مورد تدریس قرار می‌گیرد شامل هنر و انسانی، بازرگانی و علوم اجتماعی، مهندسی و علوم فناوری می‌باشد.

دانشگاه دولتی ایروان

2.دانشگاه آمریکایی ارمنستان

این دانشگاه جزو یکی از بهترین دانشگاه‌های ارمنستان است که یک موسسه غیر انتفاعی در اطراف ایروان می‌باشد. این دانشگاه مختلط، رشته‌های گوناگونی را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد. نرخ  ورودی این دانشگاه، دانشگاه آمریکایی ارمنستان را تبدیل به یکی از بهترین دانشگاه‌های ارمنستان تبدیل کرده است. علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده در بالا، دانشجویان خارجی نیز می‌توانند در این دانشگاه معتبر درخواست برای تحصیل ارائه دهند.

بهترین دانشگاه های جهان - معرفی از بهترین دانشگاه های جهان از نظر رنکینگ و QS

دانشگاه آمریکایی ارمنستان

3.دانشگاه دولتی وابسته به علم آموزش

این دانشگاه یک موسسه غیر انتفاعی عمومی می‌باشد که از سال ۱۹۲۲ در شهر ایروان ارمنستان واقع شده است. تعداد محصل‌های این دانشگاه به 3000 نفر نیز می‌رسد. این دانشگاه نیز همانند دیگر دانشگاه‌ها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌های متنوعی را ارائه می‌دهد. یکی از ویژگی‌های این دانشگاه آزمون ورودی مخصوص این دانشگاه است که طبق این آزمون هر دانشجویی که بخواهد در داخل دانشگاه به تحصیل بپردازد، باید این آزمون را داده و بر اساس شرایط و نمره‌ها در مراکز آموزشی که تحصیل کرده است اجازه ورود را به دانشگاه بگیرد. شرایط ویژه این آزمون باعث شده تا این دانشگاه جزو بهترین دانشگاه‌های ارمنستان به حساب بیاید.

دانشگاه روسی ارمنی ارمنستان

4.دانشگاه دولتی اسلاوی روسیه‌ای ارمنستان

این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه‌های ارمنستان است که در سال ۱۹۹۸ و در شهر ایروان تاسیس شده است که حدود 3000 هزار دانشجو دارد. این دانشگاه همانند دیگر دانشگاه‌ها دارای مقاطعی برای کارشناسی، کارشناسی ارشد و درجه دکتری برای رشته‌های گوناگون می‌باشد. یکی از مسئله‌های مهمی که باعث شده این دانشگاه به یکی از بهترین دانشگاه‌های ارمنستان تبدیل شود، وجود مقطع دیپلم در این دانشگاه است. این دانشگاه نیز دارای آزمون ورودی به دانشگاه است که با قبولی در این آزمون شما می‌توانید وارد این دانشگاه شوید.

رشته‌هایی که در این دانشگاه تدریس می‌شوند شامل موارد زیر است:

  • بازرگانی و علوم اجتماعی
  • زبان و فرهنگ
  • پزشکی و سلامتی
  • فناوری اطلاعات

5.دانشگاه دولتی اقتصاد ارمنی

این دانشگاه یک موسسه غیر انتفاعی عمومی است که در سال 1930 تاسیس شد. در این دانشگاه حدود 7000 نفر دانشجو در حال تحصیل می‌باشند. در این دانشگاه همانند دیگر دانشگاه‌های ارمنستان، رشته‌های مختلفی در مقاطع تحصیلی مختلف از جمله لیسانس، فوق لیسانس و دکتری تدریس می‌شوند. یکی از ویژگی‌های مهم این دانشگاه وجود آزمون ورودی برای وارد شدن به دانشگاه است که بر اساس نمره قبولی می‌باشد.

دانشگاه دولتی اقتصاد ارمنی

6.دانشگاه دولتی زبان و علوم اجتماعی بروسوف دولتی

یک موسسه غیر انتفاعی زبان و علوم اجتماعی است که در سال 1935 در شهر ایروان ارمنستان واقع شد و حدود 4000 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل می‌باشند. در این در این دانشگاه مقاطع تحصیلی از جمله دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و همینطور مقطع دکتری نیز تدریس می‌شود. این دانشگاه هم مانند دیگر دانشگاه‌ها دارای یک آزمون ورودی است که در صورت قبول شدن در این آزمون، وارد دانشگاه می‌شوید.

ارز دانشجویی - هرآنچه باید درباره ارز برای دانشجویان بدانید!

دانشگاه دولتی زبان و علوم اجتماعی بروسوف دولتی

7.دانشگاه دولتی پزشکی ایروان

این دانشگاه نیز یک دانشگاه موسسه غیر انتفاعی عمومی است که در شهر ایروان ارمنستان فعالیت می‌کند. در این دانشگاه حدود 8000 هزار نفر دانشجو در مقاطع تحصیلی دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می‌کنند. این دانشگاه یک آزمون ورودی دارد که براساس نمره‌های قبلی وارد این دانشگاه می‌شوند. رشته‌هایی که در این دانشگاه مورد تدریس قرار می‌گیرد شامل سلامتی و پزشکی از مقطع دیپلم تا دکتری می‌باشد.

دانشگاه دولتی پزشکی ایروان

8.دانشگاه ملی ارمنستان

این دانشگاه نیز  یک موسسه غیر انتفاعی ست که در سال 1930 در شهر ایروان تاسیس شده است.  در این دانشگاه در حدود 900 دانشجو در مقاطع مختلف از دپیلم تا دکتری تحصیل می‌کنند . این دانشگاه نیز یک آزمون ورودی دارد که نمره قبولی در آن‌ها و نمرات قبلی در آن در نظر گرفته می‌شود که این ویژگی باعث شده تا این دانشگاه تبدیل به یکی از بهترین دانشگاه‌های ارمنستان شود.

این دانشگاه دارای رشته‌های مختلفی از جمله علوم اجتماعی و بازرگانی در چهار مقطع تحصیلی و مهندسی و علوم فناوری در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری تدریس می‌شود. اگر به دنبال تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه‌های ارمنستان هستید، ما در این مطلب، به معرفی بهترین آن‌ها برای شما پرداختیم، شما می‌توانید با توجه به شریط خود دانشگاه مناسب خود را انتخاب کنید و در آن به تحصیل بپردازید.

دانشگااه ملی ارمنستان

نظرات کاربران

  1. حنا احمدی حنا احمدی 1402/10/02
    0 نفر پسندیدند
    سلام میشه یه بلاگ هم درمورد بهترین داتشگاه های پزشکی ارمنستان بنویسید ممنون میشم

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 101 کاربر