برنامه سفر 7 روزه استانبول

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1403/05/02
بازدید: 556

اگر فقط برای سفر تفریحی تور استانبول 6 شب و 7 روز را رزرو کرده باشید، زمان کافی را برای گشت و گذار در شهر دارید. تا حدی که حتی برخی از جاذبه‌های کم‌تر دیده شده‌ی این شهر را تماشا کنید. اما برای این کار به طور حتم به یک برنامه‌ی جامع و کامل احتیاج دارید. به همین دلیل هم این برنامه‌ی سفر 7 روزه را برای شما تدارک دیده‌ایم تا در صورت سفر به استانبول با مدت زمان ذکر شده بتوانید برنامه‌ریزی خوبی برای سفرتان داشته باشید.

برنامه سفر 7 روزه استانبول

روز اول؛ رسیدن به استانبول و ترانسفر استقبال تا هتل

صبح: پرواز از شهر خود به استانبول (حدود 4 تا 5 ساعت) و رسیدن به فرودگاه.

  • انتقال به هتل: با استفاده از تاکسی، اتوبوس یا هاواباس می توانید به هتل خود بروید. هزینه تاکسی حدود 200-300 لیر ترکیه، اتوبوس حدود 5 لیر ترکیه و هاواباس حدود 30 لیر ترکیه است. در صورتی که تور استانبول را از سایت لحظه آخر خریداری کرده باشید، ترانسفر استقبال به رایگان برای شما انجام می‌شود.
  • استراحت در هتل: پس از رسیدن به هتل، می توانید چمدان های خود را بگذارید و کمی استراحت کنید.
  • ناهار: می توانید در رستوران هتل یا رستوران های اطراف هتل ناهار بخورید. رستوران های ایرانی زیادی در منطقه سلطان احمد وجود دارند که می توانید غذاهای ایرانی را با قیمتی مناسب میل کنید.

بعد از ظهر:

  • مسجد ایاصوفیه: این مسجد که زمانی کلیسا و سپس مسجد بوده است، اکنون موزه و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استانبول است. پس در برنامه سفر 7 روزه استانبول بایستی در صدر فهرست‌تان باشد. هزینه ورودی این مجموعه حدودا 85 لیر ترکیه است. بازدید از این مجموعه حدودا 2 الی 3 ساعت زمان می‌برد. فاصله‌ی مسجد ایاصوفیه تا بهترین هتل‌های این شهر حدودا 15 دقیقه است.
  • بازار بزرگ: این بازار سرپوشیده یکی از بزرگترین و قدیمی ترین بازارهای جهان به حساب می‌آید و مکانی عالی برای خرید سوغاتی، ادویه جات و جواهرات است. ورود به بازار رایگان است. برای بازدید از این بازار بایستی حداقل دو ساعت از زمان‌تان را کنار بگذارید.
  • شام: می توانید در رستوران های سنتی ترکی در منطقه سلطان احمد شام بخورید. رستوران Çiya Sofrasi (غذاهای ترکی سنتی) و Hafiz Mustafa  1864 (بستنی و دسرهای ترکی) از جمله رستوران های محبوب در این منطقه هستند. این رستوران‌ها حدودا 15 دقیقه تا بازار بزرگ استانبول فاصله دارند.

روز اول؛ رسیدن به استانبول و ترانسفر استقبال تا هتل

روز دوم، زمان بازدید از محله سلطان احمد

صبح:

  • کاخ توپکاپی: این کاخ که زمانی محل اقامت سلاطین عثمانی بوده است، اکنون موزه ای است که مجموعه ای گسترده از آثار باستانی و مصنوعات را در خود جای داده است. برای بازدید از این مسجد به سه الی 4 ساعت زمان نیاز دارید. هزینه ورودی 90 لیر ترکیه است.
  • ناهار در رستوران  Gülhane Park Sofrasi: این رستوران داخل محوطه کاخ توپکاپی قرار دارد.
  • مسجد سلطان احمد: پس از صرف ناهار با 5 دقیقه پیاده‌روی می‌توانید به مسجد سلطان احمد برسید. این مجموعه‌ی مقدس که به مسجد آبی نیز معروف است، یکی از زیباترین مساجد جهان است و به دلیل شش مناره و کاشی های آبی رنگش مشهور است. ورود به مسجد رایگان است.

بعد از ظهر:

  • گشت و گذار در تنگه بسفر: تنگه بسفر که دریایی باریک است که دریای سیاه را به دریای مرمره متصل می کند، یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استانبول است. می توانید با کشتی کروز در تنگه بسفر گشت و گذار کنید یا از یکی از بسیاری از رستوران های کنار آب لذت ببرید. اگر قصد سفر با و گشت و گذار با کشتی‌های تفریحی کروز را دارید، باید هزینه‌ای 50 دلاری نیز بپردازید.
  • شام: می توانید در رستوران های شیک با منظره تنگه بسفر شام بخورید. رستوران Eleos (غذاهای دریایی) و Mikla (غذاهای ترکی مدرن) از جمله رستوران های محبوب در این منطقه هستند.

روز دوم، زمان بازدید از محله سلطان احمد

روز سوم؛ به دوران جنگ‌های صلیبی بازگردید!

صبح:

  • قلعه روملی حصار: بنایی باشکوه از دوران عثمانی، در ورودی شمالی تنگه بسفر واقع شده و یادآور فتح قسطنطنیه است. بازدیدکنندگان می‌توانند در محوطه قلعه قدم بزنند، از مناظر پانوراما لذت ببرند و تاریخ را از نزدیک لمس کنند. برای بازدید از این قلعه بایستی 60 لیر بپردازید و حدودا 3 ساعت زمان برای بازدید کنار بگذارید.
  • محله سلطان احمد: این محله قلب تاریخی استانبول به حساب می‌آید که تعدادی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری شهر از جمله مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد و کاخ توپکاپی را در خود جای داده است. اگر قصد بازدید به صورت کامل از این محله را دارید باید دو ساعت زمان کامل را به آن اختصاص دهید.
  • ناهار: شما می‌توانید وعده‌ی ظهر خود را هم در محله سلطان احمد و رستوران " Sultanahmet Köftecisi" )کوفته سنتی ترکی) صرف کنید.

قیمت بلیط حمام ترکی استانبول - برای مشاهده قیمت حمام های ترکی استانبول وارد لینک شوید. 

بعد از ظهر:

  • حمام ترکی سنتی: حمام ترکی سنتی یک تجربه ضروری برای هر بازدید کننده ای از استانبول است. می توانید در حمام استراحت کنید، ماساژ دریافت کنید و از یک حمام حوضچه گرم لذت ببرید. هزینه حمام سنتی ترکی حدود 40 لیر ترکیه است. می‌توانید 2 الی 3 ساعت زمان را در این مجموعه بگذرانید.
  • شام: می توانید در رستوران های محلی در محله سلطان احمد شام بخورید. رستوران Ciya Sofrasi (غذاهای ترکی سنتی) از جمله رستوران های محبوب در این منطقه هستند.

روز سوم؛ گشتی در محله‌ی سلطان احمد

روز چهارم؛ بازدید از مشهورترین برج استانبول

صبح

  • برج گالاتا: این برج که بلندترین برج شهر است، منظره های پانوراما از استانبول را ارائه می دهد. هزینه ورودی 35 لیر ترکیه است. در صورتی که از مترو استفاده کنید، از ایستگاه مترو تکسیم تا این جاذبه‌ی استانبول 10 دقیقه پیاده راه دارید. برای بازدید از آن دو ساعت زمان لازم است.
  • ناهار در رستوران Pandeli: این رستوران در نزدیکی برج گالاتا قرار دارد.

موزه باستان شناسی استانبول - موزه‌ای وسیع با بخش‌های متنوع که هر قسمت آن واقعه‌ای جهانی را نشان می‌دهد.

بعد از ظهر:

  •  بازار ادویه: این بازار سرپوشیده مکانی عالی برای خرید ادویه، گیاهان، چای و قهوه است. ورود به بازار رایگان است. پس از صرف ناهار می‌توانید با ده دقیقه پیاده‌روی به این مجموعه برسید.
  • موزه باستان شناسی استانبول: این موزه مجموعه ای غنی از آثار باستانی از سراسر جهان را در خود جای داده است. هزینه ورودی 60 لیر ترکیه است. این موزه 15 دقیقه تا بازار ادویه فاصله دارد و برای بازدید از آن دو تا سه ساعت زمان لازم است.
  • شام: می توانید در رستوران های بین المللی در محله بی اوغلو شام بخورید. رستوران Nicole (غذاهای فرانسوی) و Asitane Restaurant (غذاهای ترکی عثمانی) از جمله رستوران های محبوب در این منطقه هستند.

روز چهارم؛ بازدید از مشهورترین برج استانبول

روز پنجم؛ در جزایر پرنس قدم بزنید!

صبح:

  • جزایر پرنس: جزایر پرنس گروهی از 9 جزیره زیبا در دریای مرمره هستند. می توانید با کشتی از استانبول به جزایر پرنس بروید. هزینه بلیط کشتی حدود 25 لیر ترکیه است. حداقل یک و نیم ساعت مسیر شما در این گشت طول می‌کشد.
  • ناهار: ناهار را می‌توانید در جزیره "Büyükada" و رستوران "adalar mangal" صرف کنید.

بعد از ظهر:

  • گشت و گذار در جزایر پرنس: می توانید در جزایر پیاده روی یا دوچرخه سواری کنید. از سواحل یا از مناظر زیبا لذت ببرید.
  • شام: می توانید در رستوران های محلی در جزایر پرنس شام بخورید. رستوران Kaymakdonduran (بستنی و دسرهای سنتی ترکی) یکی از محبوب‌ترین غذاخوری‌های این جزیره به حساب می‌آید.

روز پنجم؛ در جزایر پرنس قدم بزنید!

روز ششم؛ از مسجد ییلدیز دیدن کنید

صبح:

  • مسجد ییلدیز: این مسجد که به سبک باروک ساخته شده است، دارای مناره های زیبا و داخلی مجلل است. ورود به مسجد رایگان است.
  • پارک امیرگان: این پارک زیبا مکانی عالی برای استراحت و لذت بردن از فضای باز است. در این پارک می توانید از گل ها، درختان و مناظر زیبا لذت ببرید. اختصاص تا دو ساعت زمان برای بازید از این مجموعه کافیست. این مجموعه در فاصله 45 دقیقه‌ای با میدان تکسیم قرار دارد. 2 ساعت زمان برای بازدید از این پارک لازم دارید.
  • ناهار: رستوران  Çiya Sofrasi Nişantaşı 45 دقیقه تا 1 ساعت، در محله Nişantaşı (با تاکسی یا اتوبوس حدود 30 دقیقه از Taksim)

راهنمای سفر به استانبول - هر آنچه باید قبل از سفر به استانبول بدانید!

بعد از ظهر:

  • محله Nişantaşı(نشانتاشی): این محله شیک مکانی عالی برای خرید، غذا خوردن و گشت و گذار است. در این محله می توانید بوتیک‌های طراحان، کافه های شیک و رستوران های مجلل را پیدا کنید.
  • شام: می توانید در رستوران های شیک در محله Nişantaşı شام بخورید. رستوران Mikla (غذاهای ترکی مدرن) و Neolokal (غذاهای ترکی مدرن) از جمله رستوران های محبوب در این منطقه هستند.

روز ششم؛ از مسجد ییلدیز دیدن کنید

روز هفتم؛ زمان خرید سوغاتی و وداع با استانبول

صبح:

  • موزه هنرهای مدرن استانبول: این موزه مجموعه ای از آثار هنری مدرن و معاصر را در خود جای داده است. برای ورود به این مجموعه بایستی 30 دلار بپردازید.
  • محله Karaköy: این محله تاریخی مکانی عالی برای گشت و گذار و کاوش است. در این محله می توانید خیابان های باریک، مغازه های عتیقه فروشی و کافه های محلی را پیدا کنید. گشت و گذار در این محله حدودا 3 ساعت طول می‌کشد. کاراکوی 20 دقیقه تا میدان تکسیم فاصله دارد.

معروف‌ترین سوغات ترکیه - 16 تا سوغاتی های خوراکی، لباس و صنایع دستی ترکیه

بعد از ظهر:

  • خرید سوغاتی: می توانید در بازار بزرگ، بازار ادویه یا خیابان Istiklal خرید سوغاتی انجام دهید. ممکن است این کار حدودا 2 ساعت زمان را از شما بگیرد.
  • شام: می توانید در رستوران های محلی در محله Karaköy شام بخورید. رستوران Karaköy Güllüoğlu (بکلاوا) و Çiya Sofrasi (غذاهای ترکی سنتی) از جمله رستوران های محبوب در این منطقه هستند.
  • انتقال به فرودگاه: پیشنهاد می‌کنیم پروازهای ساعت 8 شب به بعد را بگیرید. به‌این‌ترتیب پس از انجام تمامی کارهای روز هفتم، می توانید با تاکسی، اتوبوس یا هاواباس به فرودگاه بروید.

روز هفتم؛ زمان خرید سوغاتی و وداع با استانبول

چرا نباید برای مدت متفاوت، از برنامه 7 روزه استفاده کنیم؟

در نظر داشته باشید که مطالب ذکر شده، برنامه سفر 7 روزه به استانبول است. در صورتی که مدت زمان سفرتان متفاوت است باید به سایر برنامه سفرهای سایت لحظه آخر بر اساس مدت اقامت‌تان مراجعه کنید؛ زیرا در صورت انتخاب این برنامه برای یک گردش سه روزه ممکن است نتوانید از همه‌ی جاذبه‌های مهم این شهربازدید کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر