بهترین زمان سفر به استانبول

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/23
بازدید: 11729
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا قصد سفر به استانبول را دارید و به دنبال یک زمان مناسب هستید؟ جاهای دیدنی استانبول به‌قدری است که هر زمان که به آنجا بروید، زمان مناسب به شمار می‌‌آید. استانبول با دارا بودن قدمت بسیار زیاد، مراکز خرید، مکان‌‌های تفریحی و فستیوال‌‌های مختلفی که برگزار می‌‌کند، به یکی از قطب‌‌های گردشگری دنیا تبدیل شده است. اگر شما هم مایل هستید که بیشتر با بهترین زمان سفر به استانبول آشنا شوید، پس تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.

بهترین زان سفر به استانبول

بهترین زمان سفر به استانبول از نظر آب و هوایی چه موقع است؟

موقعیت جغرافیایی استانبول و البته آب و هوای این شهر سبب شده تا همواره برای توریست‌‌ها جاذبه‌های خاص خود را داشته باشد. اما برای برخی افراد شرایط جوی استانبول در فصول مختلف بسیار اهمیت دارد. بنابراین ترجیح می‌دهند تا در فصل مورد نظر خود به این شهر سفر کنند. با توجه به این امر، در ادامه به صورت جداگانه وضعیت آب و هوای شهر استانبول را بررسی خواهیم کرد:

وضعیت آب و هوای استانبول در فصل بهار

فصل بهار در استانبول اصلا قابل توصیف نیست و زیبایی‌های بکر این شهر چشم هر گردشگری را خیره می‌کند. بهترین زمان سفر به استانبول در طول سال را می‌توانیم، بهار بدانیم و به شما توصیه می‌کنیم همین الان بدون معطلی به دنبال رزرو تور استانبول بروید. فصل بهار در استانبول با طراوت بهاری و بارش‌‌های کم فصلی همراه است. 
در ارتباط با فصل بهار استانبول بهتر است بگوییم که، فصل بهار در این شهر از مارس شروع می‌شود و تا می ادامه دارد. به عبارتی بهار در ترکیه از اواسط اسفند تا اواسط خرداد است. بارش‌هایی که در این ماه‌ها وجود دارد، به تدریج کم می‌شود و آب و هوایی بسیار مطلوب را شاهد خواهید بود. سفر خود را به تعویق نیندازید و سفر به استانبول را در این فصل تجربه کنید. 

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

استانبول در فصل بهار

وضعیت آب و هوای استانبول در فصل تابستان

تابستان را به عنوان شلوغ‌‌ترین فصل سفر به استانبول باید بدانیم. البته دلیل این موضوع به تعطیل شدن مدارس و فراغت بیشتر خانواده‌‌ها برمی‌‌گردد. استانبول در تابستان بسیار شلوغ است و می‌توانید تور ارزان استانبول را در این فصل رزرو کنید. فصل تابستان در استانبول از ماه ژوئن تا آگوست می‌‌باشد. لازم است بدانید که این ایام مصادف با اواسط خرداد تا اواسط شهریور است. از لحاظ جوی و آب و هوایی فصل تابستان در این شهر بسیار گرم است و برای افرادی که به گرما علاقه خاصی ندارند، توصیه نمی‌‌شود.

وضعیت آب و هوای استانبول در فصل پاییز

اگر منتظر فرصتی هستید تا تور ارزان قیمت استانبول را رزرو نمایید، پس باید تا پاییز صبر کنید. شرایط جوی که در فصل پاییز روی استانبول حاکم می‌‌شود، سبب شده تا هوایی معتدل در این منطقه به وجود آید. البته بهتر است در اوایل پاییز به این شهر سفر کنید. زیرا هر چه به اواسط پاییز نزدیک شود، بارندگی‌‌ها بیشتر خواهد شد و این موضوع موجب می‌‌شود تا نتوانید خیلی خوب به گشت و گذار بپردازید.
فصل پاییز در استانبول از اواسط ماه سپتامبر تا نوامبر به طول خواهد انجامید. این تاریخ مصادف با اواسط شهریور تا اواسط آذر می‌‌باشد. دمای هوا در این فصل چیزی بین 10 تا 22 درجه سانتی‌گراد است. فستیوال‌های پاییزی و هتل ارزان در استانبول می‌تواند به شما کمک کند که سفری بسیار جذاب و مقرون به صرفه را تجربه نمایید. در نظر داشته باشید که اواسط آبان تا اواسط آذر بارش-های متناوب در این شهر به شکل وسیع صورت می‌‌گیرد.

راهنمای سفر به استانبول - هر آنچه باید قبل از سفر به استانبول بدانید!

استانبول در فصل پاییز

وضعیت آب و هوای استانبول زمستان 

فصل زمستان برای افرادی که می‌‌خواهند به تفریح و گشت و گذار در استانبول بپردازند، زمان مناسبی محسوب نمی‌‌شود. البته می‌‌توانید از حراجی‌‌های زمستانه استانبول بهره ببرید. فصل زمستان از دسامبر آغاز شده و تا فوریه ادامه دارد. این تاریخ با در نظر گرفتن ماه‌‌های شمسی، مصادف با اواخر آذر تا اواخر بهمن است. در این فصل، استانبول بسیار سرد است و بارش برف به شکل گسترده رخ می‌‌دهد. فصل زمستان در این شهر بسیار سرد است، اما می‌‌تواند به شما کمک کند بهترین عکس‌‌های زمستانی را از خود به ثبت برسانید.

آب و هوای استانبول - بررسی شرایط جوی شهر استانبول ترکیه

بهترین زمان سفر به استانبول برای خرید

یکی از دلایل مهمی که استانبول را به یک شهر گردشگری در دنیا تبدیل کرده است، وجود مراکز خرید می‌‌باشد. خرید کردن و به دست آوردن اجناس ارزان قیمت در استانبول سبب شده تا این شهر به صورت متداول شلوغ باشد. در طول سال مراکز خرید استانبول حراجی‌‌های مختلفی را برگزار خواهند کرد و زمان بسیار مناسبی برای خرید ارزان در استانبول است. 
با در نظر داشتن تعداد بسیار زیاد مراکز خرید در شهر، هنگامی که فصل حراجی آغاز می‌‌شود، می‌توانید با قیمت بسیار خوب و ارزان بهترین لباس‌ها و کالاهای برند را تهیه کنید. به صورت کلی اگر بخواهیم به شما بهترین زمان خرید ارزان در استانبول را معرفی کنیم، باید بگوییم بهترین زمان پایان هر فصل است. 
دلیل این که پایان هر فصل زمان مناسبی برای خرید است، مرتبط با این موضوع می‌باشد که فروشگاه‌‌ها و مراکز خرید اجناس فصل را با تخفیف‌‌های بسیار خوب عرضه می‌‌کنند تا بتوانند محصولات فصل جدید را تهیه و جایگزین نمایند. البته به غیر از این که می‌‌توانید در پایان فصول اجناس ارزان را خریداری کنید، در برخی دیگر از مناسبت‌‌ها هم تخفیف‌‌های قابل ملاحظه‌‌ای روی محصولات قرار می‌‌گیرد. 
این مناسب‌‌ها به صورت معمول شامل سال نو، عید فطر و ولنتاین است. در صورتی که تمایل داشتید در فصل تابستان به این شهر بروید، می‌‌توانید سفر خود را موکول به اوایل تیر تا اواخر مرداد نمایید. زیرا در این ایام حراج تابستانه را از دست نخواهید داد. برای حراجی‌‌های زمستانه هم بهتر است سفر خود را در اواسط آذر تا دی ماه انجام دهید و از خریدی ارزان و با کیفیت لذت ببرید.

استانبول

بهترین زمان برای سفر به استانبول از نظر قیمت

یکی از مواردی که برای همه اهمیت دارد و بر اساس آن سفرهای خود را تنظیم می‌‌کنند، هزینه‌‌های سفر است. اگر در پی سفری با کمترین هزینه هستید، پس بهتر است سفر خود را در آذر تا بهمن انجام دهید. در این ایام، قیمت هتل‌‌ها به شدت کاسته می‌‌شود و می‌‌توانید تا حد زیادی در هزینه‌‌های سفر خود صرفه‌‌جویی نمایید. در ماه‌‌های ذکر شده مسافران می‌‌توانند هزینه‌‌ای را که در دیگر ایام سال برای یک هتل 3 ستاره پرداخت می‌‌کنند، برای رزرو هتل 5 ستاره در استانبول خرج کنند. این اقامت می‌‌تواند یکی از بهترین تجربه‌‌های سفر برای هر کسی باشد.

بهترین فصل سفر به استانبول ترکیه از نظر برگزاری فستیوال

در صورتی که شما هم عاشق شرکت در فستیوال‌‌های مختلف هستید پس با فستیوال‌‌ها و جشنواره‌های استانبول، زمان سفر خود را تنظیم کنید. این فستیوال‌های متعدد که در طول سال به صورت متداول برگزار می‌‌شود همراه با هیجان بسیار زیادی است. در ادامه به برخی از جشنواره‌‌ها و فستیوال‌‌های مهم استانبول خواهیم پرداخت:
فستیوال هیدیرلس: این فستیوال را می‌‌توان یکی از مهم‌‌ترین فستیوال‌‌های ترکیه بدانیم. اما اهمیت آن را باید به این دلیل دانست که مردم ترکیه در اواخر ماه می، آن را به مناسبت فصل بهار برگزار می‌کنند. 

  • فستیوال مولانا و درویش‌‌های چرخان: بله درست شنیدید، در استانبول جشنواره‌‌ای برای بزرگداشت یاد مولانا شاعر ادیب و پارسی زبان ایرانی برگزار می‌‌شود. این فستیوال همه ساله از 10 تا 17 دسامبر برپا خواهد شد. لازم به ذکر است که این فستیوال را در قونیه برگزار می‌‌کنند.
  • فستیوال جاز استانبول: افرادی که به موسیقی علاقه دارند، بهتر است که این فستیوال را از دست ندهند. فستیوال جاز در اوایل ژوئیه برگزار خواهد شد و می‌‌توان در آن شاهد به اجرا درآمدن موسیقی فولکلور، انوازه، جاز، بلوز و.. بود. علاوه بر این حضور موزیسین‌‌های مشهور دنیا در فستیوال جاز استانبول، یکی دیگر از دلایل محبوبیت این فستیوال می‌‌باشد.
  • جشنواره گل لاله: گل و گیاه همیشه طرفداران خاص خود را دارد. جشنواره گل لاله استانبول در اردیبهشت ماه برگزار می‌‌شود و سیل عظیمی از علاقمندان به گل در این فستیوال حضور پیدا می‌‌کنند. استانبول یکی از مراکز پرورش گل لاله است که جشنواره گل لاله را به صورت متداول در پارگ امیرگان و همچنین 11 پارک دیگر به اجرا در می‌‌آورد.
  • جشنواره دو سالانه استانبول: یکی از کارهای مهمی که بنیاد فرهنگ و هنر استانبول هر دو سال یکبار آن را انجام می‌‌دهد، برگزاری جشنواره هنر مدرن است. این جشنواره به منظور دیدار مخاطبان آثار مختلف، با هنرمندان فرهنگ‌‌های گوناگون است و در پایتخت فرهنگی اروپا به اجرا در می‌‌آید. برای حضور در این جشنواره باید اواسط سپتامبر اقدام کنید. البته جشنواره دو سالانه استانبول تا اواسط نوامبر ادامه خواهد داشت.

ارزانترین زمان سفر به استانبول

برای اینکه بدانیم ارزان‌ترین زمان سفر به استانبول ترکیه چه زمانی است، ابتدا باید به این نکته پی ببریم که در چه فصل هایی از سال تورهای استانبول ترکیه در گران ترین قیمت خود قرار دارند؟ که در پاسخ باید بگوییم از آنجایی که فصل بهار و تا حدودی فصل تابستان آب و هوای استانبول در بهترین شرایط خود قرار دارد، به همین جهت نیز در این فصول تورها در اوج قیمت خود هستند. از طرفی در فصل پاییز و زمستان که آب و هوا کمی سرد تر از دیگر روزهای سال است، به همین جهت نیز این دو فصل را می‌توانیم ارزانترین زمان سفر به استانبول بنامیم.

کلام آخر
شهر استانبول یکی از قطب‌‌های گردشگری کشور ترکیه به حساب می‌‌آید که جاذبه‌‌های بسیاری را در دل خود قرار داده است. سفرهای خارج از کشور نیاز به تنظیم زمان و برنامه ریزی‌‌های مختلفی دارد، که در این مطلب سعی داشتیم آن را بر اساس موارد بسیار مهمی تقسیم‌‌بندی کنیم. بهتر است سفرهای خود را همیشه در لحظه آخر برنامه‌‌ریزی نکنید تا سفری عجله‌‌ای و بدون بررسی موارد مهم نداشته باشید. در برنامه‌‌ریزی‌‌های خود برای سفرهای خارجی حتما وضعیت آب و هوا، قیمت و جاذبه‌‌های فصل مورد نظر برای سفر را ارزیابی کنید. در صورتی که اطلاع دقیقی از وضعیت مقصد مورد نظر خود ندارید، می‌‌توانید با مشاوران ما تماس حاصل کنید. از این که تا پایان ما را همراهی کردید از شما سپاس گزاریم.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 100 کاربر