جاهای دیدنی ایروان در زمستان

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1403/07/14
بازدید: 22

تجربه‌ای متفاوت از سفر به پایتخت ارمنستان داشته باشید. اگر تصمیم دارید زمستان به کشور ارمنستان سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم جاهای دیدنی ایروان در زمستان را از دست ندهید. این شهر پر از جاذبه‌های زیبایی است که دیدن آن‌ها در زمستان لطف دیگری دارد. این شهر در اکثر روزهای زمستانی سفیدپوش است؛ از این رو جاذبه‌های آن جذابیت دیگری را به‌ رخ بیننده می‌کشند. همراه ما باشید تا با مهم‌ترین جاهای دیدنی ایروان در زمستان آشنا شوید.

ایروان در زمستان

پیست اسکی تساغکادزور؛ یک تجربه برفی هیجان انگیز

اگر عاشق اسکی و تفریحات زمستانی هستید، به پیست اسکی تساغکادزور بروید و اوج هیجان و لذت را در برف تجربه کنید. زمستان بهترین فصل سفر به ارمنستان برای برخورداری از تفریحات مهیج در پیست اسکی‌های معروف آن است. این پیست اسکی، یکی از معروف‌ترین پیست‌های ارمنستان شناخته می‌شود که دارای اسکی و ورزش‌های زمستانی دیگر مانند اسنوبوردینگ است. اگر به این منطقه بروید منظره‌ای زیبا از برف پیش روی شماست.

  • آدرس: شهر تساغکادزور در 60 کیلومتری شمال شرقی ایروان
  • ساعت کاری: 9 صبح تا 5 عصر
  • نحوه دسترسی: از شهر ایروان با تاکسی به شهر تساغکادزور که 1 ساعت فاصله تا ایروان دارد بروید.

پیست اسکی تساغکادزور

سفر به کشور زیبا و تاریخی ارمنستان!

کاسکاد ایروان؛ معروف به هزار پله ایروان

یکی دیگر از جاهای دیدنی ایروان در زمستان که نمایی عالی از شهر را در اختیار شما قرار می‌دهد کاسکاد است. کاسکاد ساختمانی بلند با پله‌های زیاد است که نمادی از معماری شهر ایروان شناخته می‌شود. ارتفاع این جاذبه 50 متر بوده و مرکز شهر را به شما نمایش می‌دهد. ناگفته نماند این مکان دیدنی و زیبا، بخشی از موزه کافسجیان است که شامل پله، فضای سبز، آثار هنری و آبنما است.

  • آدرس: 10 Tamanyan St, Yerevan, Armenia
  • ساعت بازدید: 24 ساعته
  • نحوه دسترسی: اگر در مرکز ایروان هستید، نیازی نیست سوار تاکسی شوید؛ به‌راحتی می‌توانید تا این جاذبه پیاده‌ بروید.

کاسکاد ایروان

موزه تاریخ ارمنستان؛ مجموعه‌ای گران قدر از آثار تاریخی

از دیگر جاهای دیدنی ایروان در زمستان که بسیار شهرت دارد، موزه تاریخ ارمنستان است. این مجموعه مهم‌ترین مکان تاریخی و فرهنگی ایروان محسوب می‌شود که در سال 1921 تاسیس شده و آثاری تاریخی، فرهنگی و باستانی را به نمایش می‌گذارد. در این موزه می‌توانید آثاری مربوط به دوره هخامنشیان، اورارتو، ارمنیان باستان و مسیحیان مشاهده کنید.

  • آدرس: میدان جمهوری، خیابان جمهوری، ایروان، ارمنستان
  • نحوه دسترسی: موزه در مرکز شهر ایروان قرار دارد و به راحتی با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو (ایستگاه "Republic Square") تاکسی یا پیاده‌روی از نقاط مرکزی شهر قابل دسترسی است.
  • ساعت بازدید: دوشنبه تا شنبه: 11:00 صبح تا 6:00 عصر

موزه ی تاریخ ارمنستان

دریاچه سوان؛ تجربه اسکیت روی یخ

دریاچه سوان یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی ارمنستان است که در مرکز شهر ایروان واقع شده و در تمام طول سال زیبایی چشم‌گیری دارد. اگرچه بیشتر افراد دریاچه سوان را یکی از تفریحات ایروان در تابستان می‌دانند؛ اما در ماه‌های زمستان می‌توانید با تجهیزات مخصوص به پیست اسکیت روی یخ بروید و به تفریح بپردازید. تنها چیزی که نیاز دارید یک جفت اسکیت روی یخ است.

  • آدرس: استان گغارکونیک، در حدود 60 کیلومتری شمال شرق ایروان، ارمنستان
  • نحوه دسترسی: از ایروان می‌توانید با خودرو شخصی یا تاکسی در حدود 1 تا 1.5 ساعت به دریاچه سوان برسید. همچنین اتوبوس‌های عمومی از ایروان به مقصد این منطقه در دسترس هستند.
  • ساعت کاری: هر روز از ساعت 11 صبح تا 10 شب

دریاچه سوان

پارک یراز؛ قدم زدن در یک افسانه زمستانی

در میان جاهای دیدنی ایروان در زمستان، سری به پارک یراز که تنها 25 دقیقه با ایروان فاصله دارد بزنید. این پارک زیبایی چشم‌گیری دارد که در فصل زمستان سفیدپوش شده و زیبایی آن نیز دوچندان می‌شود. این پارک در طول زمستان مملو از چراغ‌های زیبا است که شما را به دنیای افسانه‌ها می‌برد. اسکیت روی یخ، کافه، خانه‌های ترول، خانه بابانوئل و... از جمله امکانات این مجموعه برای یک روز سرد زمستانی است.

  • آدرس: خیابان مارشال باقرامیان، محله یراز، ایروان، ارمنستان
  • نحوه دسترسی: پارک یراز در ناحیه مرکزی ایروان واقع شده و به راحتی با تاکسی یا وسایل نقلیه عمومی قابل دسترسی است. اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های محلی که در مسیر خیابان مارشال باقرامیان حرکت می‌کنند، شما را به این پارک می‌رسانند.
  • ساعت بازدید: 24 ساعته

هتل های ایروان - معرفی هتل های باکیفیت اما ارزان در ایروان.

مجموعه ورزشی کارن دمیرچیان؛ فرصت بازدید از بزرگ ترین کنسرت ایروان

مجتمع ورزشی و کنسرت کارن دمیرچیان، یکی از شاهکارهای معماری شوروی شناخته می‌شود که طراحی بسیار جالبی دارد. این مجموعه ورزشی حدود 15 دقیقه با مرکز شهر ایروان فاصله داشته و یک پیست اسکیت روی یخ بزرگ دارد. این پیست اسکیت بسیار معروف و بزرگ است و زمینه را برای یک تفریح زمستانی مهیج فراهم می‌کند. علاوه بر این، مجموعه ورزشی و کنسرت کارن دمیرچیان شامل برگزاری نمایش و مسابقات خوب است که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید.

  • آدرس: خیابان تسیتسرناکابرد، ایروان، ارمنستان
  • نحوه دسترسی: این مجموعه در نزدیکی تپه تسیتسرناکابرد و یادبود نسل‌کشی ارامنه قرار دارد و با تاکسی یا اتوبوس‌های محلی از مرکز شهر ایروان به راحتی قابل دسترسی است. اتوبوس‌ها از ایستگاه‌های اصلی در مرکز شهر حرکت می‌کنند.
  • ساعت بازدید: ساعت بازدید و دسترسی به مجموعه بسته به رویدادها و برنامه‌های برگزارشده متغیر است.

مجموعه ورزشی کارن دمیرچیان

خیابان شمالی ایروان؛ گشت و تفریح در بازار کریسمس

از دیگر جاهای دیدنی ایروان در زمستان، خیابان شمالی است. این خیابان یکی از مشهورترین خیابان‌های پیاده‌روی در ایروان است که اگر کریسمس در ارمنستان باشید، خیابان‌های آن را چراغانی و زیبا می‌بینید. در این خیابان هر ساله بازار کریسمس برگزار می‌شود که می‌توانید در آن بگردید و چیزهای جالبی بخرید.

  • آدرس: خیابان شمالی ایروان نزدیک به میدان جمهوری

مراکز خرید ایروان - لذت و تجربه خرید در لوکس‌ترین فروشگاه‌های برند ایروان!

جوموک؛ آب‌تنی در چشمه‌های آب گرم

جوموک یکی از مناطق معروف شهر ایروان است که به چشمه‌های آب گرم خود شهرت دارد. از این رو اگر در زمستان به فکر یک آب‌تنی مفصل هستید، پیشنهاد می‌کنیم به جوموک بروید و در هتل‌های اسپا، خود را به یک آرامش وصف‌نشدنی دعوت کنید.

تور زمستانی ایروان؛ فرصتی برای یک تجربه جدید از سفر

با رزرو تور ایروان زمستان، می‌توانید یک تفریح و سفر خاص و منحصر به فرد داشته باشید. از آنجایی که بیشتر گردشگران در فصل‌های بهار و تابستان تصمیم به سفر به ارمنستان می‌گیرند، قیمت تورها در این بازه‌ها بالاست؛ اما با رزرو تور ایروان زمستان می‌توانید با قیمتی مناسب به این شهر زیبا سفر کنید و از جاهای دیدنی ایروان در زمستان که در مطالب فوق مطرح کردیم، دیدن نمایید. اگر شما هم تفریح یا جاذبه‌ای خاص در زمستان می‌شناسید، در بخش ثبت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

تاکنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر