جاهای دیدنی شانگهای

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1403/06/24
بازدید: 60

اگر به دیدن دومین شهر بزرگ چین رفتید، بازدید از مهم‌ترین جاذبه‌های آن را از دست ندهید. شانگهای، یکی از شهرهای محبوب و پرجاذبه کشور چین است که وقتی در آن قدم می‌گذارید، ابتدا چشمتان به آسمان‌خراش‌ها می‌افتد و بعد از ورود به عمق شهر، معابد و جاذبه‌های تاریخی آن را می‌بینید که شما را به گذشته‌های دور می‌برد. برای آشنایی با مهم‌ترین جاهای دیدنی شانگهای به‌همراه تصویر و آدرس هر یک از آن ها، ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

جاهای دیدنی شانگهای

موزه شانگهای؛ Shanghai Museum

میدان رن مین، نماد شهر شانگهای و یکی از مهم‌ترین بخش‌های این شهر است. موزه شانگهای در نزدیکی این میدان قرار گرفته و بازدید از آن، فرصت آشنایی با تاریخ و تمدن کشور چین را در اختیار شما قرار می‌دهد. این موزه یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های شانگهای است که در سال 1952 افتتاح شد. موزه شانگهای از 4 طبقه تشکیل شده که هر طبقه آن مملو از آثار و نقاشی‌های باستانی است. مهم‌ترین قسمت این موزه، مجسمه‌های سنگی کهن و مجسمه‌های گچی بودایی هستند که ظاهری زیبا و تاریخی دارند.

پر فروش ترین تورهای چین در لحظه آخر

موزه شانگهای Shanghai Museum

تفریحگاه باند؛ The Bund

از دیگر مکان‌های دیدنی شانگهای، تفریحگاه باند در ضلع غربی رودخانه هوانگ پو است. این مکان در زبان چینی، ژونگشان لو نام دارد. معماری این مکان گردشگری، مشابه با معماری اروپایی بوده و در ساخت آن از سبک فرانسوی و انگلیسی سنتی استفاده شده است. هر یک از ساختمان‌های آن، کاربری بوتیک یا رستوران دارند. این جاذبه با قرارگیری در میان دو رودخانه مشهور به اسم یانگ تسه و هوانگ پو، شهرت زیادی پیدا کرده است. در حاشیه این رودخانه‌ها می‌توانید رقص محلی مردم چین را مشاهده کنید.

  • آدرس تفریحگاه باند: Zhongshan Rd (E-1), Waitan, Huangpu, Shanghai, China, 200002 (آدرس روی نقشه)
  • ساعت بازدید: همه روزه

معرفی کشور چین _ قبل از سفر به چین با مقاصد گردشگری و قوانین این کشور بیشتر آشنا شوید!!!

تفریحگاه باند The Bund

برج جین مائو و ناحیه پودونگ؛ Jin Mao Tower

ناحیه پودینگ با چشم‌اندازی زیبا، یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی شانگهای چین محسوب می‌شود. موزه‌ها، برج جین مائو، دورنمای بلوار باند و... بخشی از زیبایی‌های این منطقه است. در این ناحیه به‌خوبی می‌توانید فرهنگ اصیل چینی را مشاهده کنید. اگر می‌خواهید شهر را از بالا ببینید، می‌توانید به مرتفع‌ترین قسمت این ناحیه بروید و کل شهر را زیر پای خود مشاهده نمایید.

  • آدرس برج جین مائو: 88 Shiji Blvd, Lujiazui, Pudong, China, 200120 (آدرس روی نقشه)
  • ساعت بازدید: 8 صبح تا 10 شب

برج جین مائو و ناحیه پودونگ

مرکز تجارت جهانی شانگهای؛ Shanghai World Financial Center

از دیگر دیدنی‌های شانگهای چین، می‌توان به مرکز تجارت جهانی شانگهای اشاره کرد. در میان ساختمان‌های تجاری و برج‌های آسمان خراش شانگهای، این آسمان خراش، به‌سبب معماری عجیب و زیبای خود، شهرت زیادی در میان برج‌های دیگر دارد. مرکز تجارت جهانی شانگهای، 500 متر ارتفاع و 101 طبقه دارد.

  • آدرس مرکز تجارت جهانی شانگهای: 100 Shiji Blvd, Lujiazui, Pudong, Shanghai, China, 200120 (آدرس روی نقشه)
  • ساعت بازدید: 9 صبح تا 10 شب

جمعیت چین - جمعیت کشور چین چقدر است؟

مرکز تجارت جهانی شانگهای

باغ یویوان؛ Yuyuan Garden

یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری شانگهای، باغ یویوان در جنوب شرقی کشور چین است. انرژی مثبت حاکم در این باغ سبب شده مردم محلی به آن باغ خوشبختی بگویند. با ورود به این باغ می‌توانید گونه‌های مختلف گیاهی، دریاچه و استخر زیبای آن را مشاهده نمایید. این جاذبه، معماری شگفت‌انگیزی دارد. تالار بهار، مشهورترین قسمت باغ یویوان است که در سال 1853 تا 1855 محل حکمرانی شرکت شمشیرهای کوچک بود. این باغ در دوران پادشان مینگ در قرن 16 ساخته شده است.

  • آدرس باغ یویوان: 279 Yu Yuan Lao Jie, 四牌楼 Huangpu, Shanghai, China, 200000 (آدرس روی نقشه)
  • ساعت بازدید: 9 صبح تا 4 عصر

 

باغ یویوان Yuyuan Garden

معبد لونگ هوا؛ Longhua Temple

یکی از سازه‌های قدیمی و باستانی شهر شانگهای، معبد لونگ هوا است. برای ساخت این معبد از چوب و آجر استفاده شده و یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن 44 متر ارتفاع دارد. قدمت این معبد، به سال 242 بعد از میلاد بازمی‌گردد. معبد لونگ هوا، محل برگزاری آیین‌های بودایی بوده و درون آن کتاب‌های دست‌نویس کهن وجود دارد.

  • آدرس معبد لونگ هوا: 2853 Longhua Rd, Xuhui District, Shanghai, China, 200232 (آدرس روی نقشه)
  • ساعت بازدید: 8 صبح تا 4 بعد از ظهر

جاهای دیدنی چین - کشف آثار تاریخی باشکوه، شهرهای مدرن و طبیعت بکر کشور چین

معبد لونگ هوا Longhua Temple

برج مروارید شرقی یا اورینتال پرل؛ The Oriental Pearl Tower

از دیگر جاذبه‌های شانگهای، می‌توان به برج مروارید شرقی اشاره کرد. این برج در ناحیه پودینگ و در کنار رودخانه هوانگ قرار دارد. برج مروارید شرقی، برج رادیو تلویزیونی بوده و از فولاد ساخته شده است. ارتفاع 468 متری این برج، آن را در ردیف ششم بلندترین برج جهان قرار داده است. معماری برج مروارید شرقی ترکیبی از سبک مدرک و سنتی بوده و در آخرین طبقه آن، یک رستوران گردان تعبیه شده است.

  • آدرس برج مروارید شرقی: 1 Shiji Blvd, Lujiazui, Pudong, Shanghai, China, 200120 (آدرس روی نقشه)
  • ساعت بازدید: 9 صبح تا 9 شب

برج مروارید شرقی یا اورینتال پرل

معبد جید بودا؛ The Jade Buddha Temple

اگر دوست دارید در میان جاهای دیدنی شانگهای به مکانی بروید که آرامش کسب کنید، سری به معبد جید بودا بزنید. این معبد در سال 1882 ساخته شده و محبوب‌ترین جاذبه مذهبی شانگهای محسوب می‌شود. در این معبد، دو مجسمه مشهور وجود دارد که یکی از آن‌ها متعلق به برمه و دیگری متعلق به سنگاپور است. به‌طور کلی در سراسر این معبد می‌توانید مجسمه‌های زیبایی را مشاهده نمایید.

  • آدرس معبد جید بودا: 170 Anyuan Rd, Jing'An, China, 200061 (آدرس روی نقشه)
  • ساعت بازدید: 8 صبح تا 4 عصر

اختلاف ساعت ایران و آمریکا - مشاهده ی تفاوت و اخلاف زمانی بین ایران و آمریکا

معبد جید بودا The Jade Buddha Temple

جاده نانجینگ؛ Nanjing Road

جاده نانجینگ یکی از جاده‌های معروف چین است که قدمتی طولانی مربوط به قرن 19 دارد. این خیابان با فروشگاه‌های متعدد و قدیمی، برای خرید گزینه‌ای مناسب محبوب می‌شود. ناگفته نماند هر سال با آغاز سال نو چینی، در این خیابان مراسم آتش‌بازی برگزار می‌شود.

  • آدرس جاده نانجینگ: Huangpu, Shanghai, China (آدرس روی نقشه)
  • ساعت بازدید: همه روزه

جاده نانجینگ Nanjing Road

معبد شهر خدا؛ City God Temple Of Shanghai

از دیگر جاهای دیدنی شانگهای، می‌توان به معبد شهر خدا اشاره کرد. این معبد در میان مردم چین با نام چنگهوانگ میائو شناخته می‌شود که قدمتی 600 ساله دارد. این معبد محل حکمرانی پادشاهان مختلف چینی بوده است.

  • آدرس معبد شهر خدا: 249 Fangbang Middle Rd, 四牌楼 Huangpu, Shanghai, China, 200000 (آدرس روی نقشه)
  • ساعت بازدید: 8 صبح تا 4 عصر

معبد شهر خدا City God Temple Of Shanghai

میدان مردم؛ People’s Square

این میدان که در میان مردم محلی با نام میدان خلق شناخته می‌شود، در گذشته محلی برای برگزاری مسابقات اسب‌دوانی بود. در حال حاضر مکان‌های مهمی مانند ساختمان هنر و دولتی تئاتر، موزه شانگهای و تالار در آن قرار دارد.

میدان مردم

موزه هنر چین؛ The China Art Museum

از دیگر جاهای دیدنی شانگهای که بسیار زیباست، موزه هنر چین است که در آن می‌توانید مجموعه‌ای از آثار هنری و زیبای این کشور را مشاهده نمایید. بنای این موزه شبیه به هرم وارونه است و مردم محلی به آن کاخ هنر می‌گویند.

  • آدرس موزه هنر چین: 205 Shangnan Rd, 周家渡 Pudong, Shanghai, China, 200010 (آدرس روی نقشه)
  • ساعت بازدید: 10 صبح تا 6 عصر

موزه هنر چین

محله فرانسوی‌ها یا تیان زیفانگ؛ Tianzifang

این محله یکی از جاهای دیدنی شانگهای است که مدتی تحت تصرف فرانسوی‌ها بود. پس از پایان جنگ جهانی دوم، حق انصاری فرانسوی‌ها نسبت به این محله به پایان رسید. محله فرانسوی‌ها، بیش از یک قرن قدمت دارد؛ اما در طول دوره‌های مختلف، بازسازی شده است.

  • آدرس محله فرانسوی‌ها: 210弄 Taikang Rd, Huangpu, China, 200023 (آدرس روی نقشه)
  • ساعت بازدید: همه روزه

محله فرانسوی‌ها یا تیان زیفانگ Tianzifang

ترن مگلو شانگهای؛ Maglev

یکی از جاهای مفرح در شانگهای، ترن مگلو شانگهای است. این ترن‌ها تکنولوژی خاصی دارند و همین مسئله سبب شده شهرت زیادی در دنیا داشته باشند. این ترن‌ها با فاصله کمی روی ریل‌های خود حرکت می‌کنند که این مسئله با کمک نیروی مغناطیسی امکان‌پذیر شده است. ترن مگلو به‌دلیل عدم تماس و اصطحکاک روی ریل، سرعت بالایی دارد و می‌تواند در هر سال 430 کیلومتر را طی کند.

  • آدرس ترن مگلو شانگهای: China, Shanghai, Pudong, 龙阳路,上海地铁总公司龙阳路基地以西约100米 (آدرس روی نقشه)
  • ساعت بازدید: همه روزه

ترن مگلو شانگهای Maglev

جزیره چونگ مینگ؛ chongming island in shanghai

از جمله محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعی شانگهای، می‌توان به جزیره چونگ مینگ اشاره کرد. این جزیره برای افرادی که به دنبال طبیعتی بکر هستند بسیار مناسب است. گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی این جزیره زیبا، هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند.

  • آدرس جزیره چونگ مینگ: Chongming District, China, 202178 (آدرس روی نقشه)
  • ساعت بازدید: همه روزه

جزیره چونگ مینگ chongming island in shanghai

شانگهای؛ سفری به قلب یک کلان‌شهر پرجنب‌وجوش

در مطالب فوق مهم‌ترین جاهای دیدنی شانگهای چین را معرفی کردیم. شانگهای، با ترکیبی از مدرنیته و تاریخ، یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در چین محسوب می‌شود. در این شهر، می‌توانید از آسمان‌خراش‌های باشکوه مانند برج شانگهای و اورینتال پرل لذت ببرید، در خیابان‌های شلوغ و مدرن نانجینگ قدم بزنید و زیبایی‌های تاریخی همچون معبد جید بای بودا و ناحیه یویوان را کشف کنید. شانگهای، با فرهنگی غنی و معماری بی‌نظیرش، تجربه‌ای منحصر به فرد را برای شما به ارمغان می‌آورد. در صورتی که تجربه سفر به این شهر و بازدید از جاذبه‌های آن را داشته‌اید، در بخش ثبت دیدگاه تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر