روستای امامزاده ابراهیم

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1403/04/09
بازدید: 47
نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

به امامزاده ابراهیم فقط به چشم یک مقبره یا مکان مذهبی نگاه نکنید. امامزاده ابراهیم شفت در حقیقت نام یک روستای زیبا در استان گیلان است که در ارتفاع قرار داشته و آب و هوای دلنشینی دارد. این مقبره به عنوان یک مکان مقدس در روستا، سبب شده تا این روستا با نام روستای امامزاده ابراهیم شناخته شود. اگر به این روستا بروید چشم‌اندازی فوق‌العاده از یک منظره کوهستانی می‌بینید که پر از درخت و زمین‌های شالیزار است. برای آشنایی بیشتر با این روستا پیشنهاد می‌کنیم همراه ما باشید و قبل از راهی شدن اطلاعات کاربردی در خصوص آن کسب کنید.

روستای امامزاده ابراهیم

امامزاده ابراهیم کجاست؟ روستایی در فاصله 57 کیلومتری از رشت

روستای امامزاده ابراهیم در شهرستان شفت در استان گیلان قرار دارد. مقبره امامزاده ابراهیم نیز در 23 کیلومتری جنوب شرق شهرستان شفت قرار گرفته است. در صورتی که از سمت رشت راهی این روستا می‌شوید باید یک مسیر 57 کیلومتری را طی کنید که در نهایت یک ساعت در راه هستید. ناگفته نماند که مردم این روستا همگی به زبان تالشی صحبت می‌کنند. چشم‌اندازها و طبیعت این روستا بی‌نظیر بوده و ارزش وقت گذاشتن را دارد.

آب و هوای امامزاده ابراهیم؛ روستایی خنک با هوایی پاک

از آنجایی که این روستا در ارتفاعات استان گیلان قرار گرفته است؛ پس توقع می‌رود که آب و هوایی خنک و دلنشین داشته باشد. در این روستا خبری از آب و هوای شرجی با رطوبت بالا نیست. هر چقدر به امامزاده ابراهیم نزدیک‌تر می‌شوید شاهد آب و هوای خنک و پاک‌تری هستید. حتی اگر در وسط تابستان هم به این منطقه بروید شاهد شب‌های خنک و دلنشینی هستید.

آب و هوای امامزاده ابراهیم

جاهای دیدنی روستای امامزاده ابراهیم؛ از خانه‌های چوبی تا بازارها

اگر به این روستا سفر کنید جاذبه‌های زیادی برای دیدن دارید. مهم‌ترین چیزی که در این روستا به چشم می‌خورد خانه‌های چوبی و رنگارنگ با معماری خاص است. به دیدن این خانه‌ها بروید و کمی عکاسی کنید. در ادامه جاهای دیدنی این روستا را معرفی می‌کنیم.

جاهای دیدنی روستای امامزاده ابراهیم

مقبره امامزاده ابراهیم

اصلی‌ترین جاذبه این روستا، مقبره امامزاده ابراهیم است که سبب شده تا نام آن روی روستا قرار بگیرد. مقبره امامزاده ابراهیم یکی از نوادگان امام موسی کاظم است که رنگی نقره‌ای داشته و ارتفاع جنگلی خودنمایی می‌کند. با مراجعه به این مقبره می‌توانید ساعاتی را به عبادت بپردازید و پس از آن به گشت و گذار بروید.

خانه‌های چوبی رنگی و زیبا

مسلما هنگام قدم زدن در دل این روستا با این خانه‌ها مواجه می‌شوید؛ خانه‌هایی که با رنگی بودن خود حس شادی و زندگی را در بیننده ایجاد می‌کنند. این خانه‌های سقفی شیروانی دارند و از چوب راش ساخته شده‌اند. گلدان‌های زیبا در بالکن این خانه‌ها، به خودی خود زیبایی آن‌ها را دوچندان می‌کنند.

خانه‌های چوبی رنگی و زیبا

رودخانه و آبشار روستای امامزاده ابراهیم

همان‌طور که گفتیم این روستا در دل طبیعت است؛ پس همان‌طور که انتظار می‌رود جاذبه‌های طبیعی زیادی دارد. با طی کردن مسیر روستا و دور شدن از هیاهوی بازار، در میان انبوهی از درخت طبیعتی بکر و دیدنی را می‌بینید که دارای رودخانه‌ای پرآب است و در میان ارتفاعات کوهستانی می‌درخشد.

بازار امامزاده ابراهیم

اگر به بازارگردی و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم علاقه دارید، سری به بازار امامزاده ابراهیم بزنید. در این بازار انواع محصولات سنتی و صنایع دستی این روستا وجود دارد و می‌توانید از میل کردن خوراکی‌های محلی نیز لذت ببرید.

سوغات و صنایع دستی روستای امامزاده ابراهیم

امامزاده ابراهیم شفت، سوغات و صنایع دستی جذابی برای خریدن دارد. اگر به این روستا سفر کردید سری به بازارچه سنتی آن بزنید و سوغاتی بخرید. مهم‌ترین سوغات این امامزاده پنیر خوشمزه سیاه‌مزگی است که بافتی سفت داشته و مزه آن شور است. این پنیر از شیر بز، گوسفند و گاو تهیه می‌شود. از دیگر سوغات این امامزاده می‌توان به عسل طبیعی و سوهان اشاره کرد.

انواع خوراکی‌های محلی که توسط خانم‌های گیلانی پخته می‌شود، ظروف سفالی، لباس‌های بافتنی و قلاب‌بافی از دیگر سوغات امامزاده ابراهیم است.

سوغات و صنایع دستی روستای امامزاده ابراهیم

شکم‌گردی در روستای امامزاده ابراهیم در رستوران‌های محلی

از غذاها و خوراکی‌های روستای امامزاده ابراهیم به هیچ وجه نگذرید. غذاهای محلی شمال به طور کلی همیشه زبانزد است. امامزاده ابراهیم نیز غذاهای خوش طعم خود را دارد. لازم است بدانید در این روستای کوچک نباید به دنبال یک رستوران لوکس باشید. تمامی رستوران‌های آن محلی است که غذاهای خوشمزه این روستا را سرو می‌کنند. انواع کباب، جگر، واویشکای محلی و... را در این رستوران‌های کوچک تست کنید.

بهترین زمان سفر به روستای امامزاده ابراهیم چه زمانی است؟

اگر می‌خواهید در یک آب و هوای عالی به این روستا سفر کنید پیشنهاد می‌کنیم اوایل پاییز یا اواخر بهار را برای سفر انتخاب نمایید. در این بازه آب و هوای این روستا بسیار دلنشین و خنک است و نسیم بهاری و پاییزی پوست شما را نوازش می‌کند. در فصل تابستان نیز همه چیز برای خوش‌گذرانی در این روستا فراهم است. اگر به آب و هوای مه‌آلود و نم باران علاقه دارید پاییز را برای سفر انتخاب کنید؛ اما اگر طرفدار آب و هوای آفتابی با نسیم خنک هستید، در بهار و تابستان راهی روستای امامزاده ابراهیم شوید.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر