جاهای دیدنی بارسلونا

زمان مطالعه: 7 دقیقه
بروزرسانی: 1403/03/07
بازدید: 307
نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

برای بازدید از جاهای دیدنی بارسلونا هر چقدر زمان بگذارید باز هم کم است. این شهر با معماری عجیب، تعداد زیادی جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی جذاب برای نمایش دارد که از دیدن آن‌ها سیر نمی‌شوید؛ به ویژه اگر فردی باشید که عاشق کنکاش در تاریخ هستید. وقتی به این شهر زیبا و تاریخی اسپانیا وارد می‌شوید ساختمان‌های تاریخی و بلند، کلیسای معروف ساگرادا، کوچه پس کوچه‌های قدیمی و زیبا، ساحل زیبا و دلچسب مدیترانه و هزاران چیز دیگر توجه شما را جلب می‌کند. اگر به شهر رویایی بارسلون سفر کردید دیدنی‌های بارسلون که در ادامه معرفی می‌کنیم را از دست ندهید. همراه ما باشید تا با بهترین جاذبه‌های گردشگری بارسلون آشنا شوید.

لیست 15 تا از جاذبه های گردشگری بارسلونا

رزرو تور بهترین شهرهای توریستی اسپانیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا؛ عجیب‌ترین کلیسای دنیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا، یکی از بهترین جاهای دیدنی بارسلون است که از دیدن آن حیرت‌زده می‌شوید. این کلیسا در بخش شمالی بارسلون واقع شده و مجموعا دارای 18 برج مرتفع است. تقریبا در هر جای بارسلون حضور داشته باشید می‌توانید بخش‌هایی از این کلیسا را ببینید. این کلیسا بدون شک یکی از کهن‌ترین و در عین حال عجیب‌ترین کلیسا در دنیاست که معماری آن بسیار پیچیده و خارق‌العاده است. معمار این کلیسا فردی به اسم آنتونی گائودی بوده است. بنای اولیه کلیسا در سال 1883 استارت خورد و جالب اینجاست که هنوز به اتمام نرسیده است.

به هیچ وجه در میان جاهای دیدنی بارسلونا این کلیسا را از دست ندهید. کلیسای ساگرادا از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است و رنگ و معماری آن بدون شک در جهان تک است. مطمئن باشید از تماشای این کلیسا هرگز پشیمان نخواهید شد.

  • آدرس: Carrer de Mallorca, 401, 08013 Barcelona, Spain
  • ساعت بازدید: شنبه از ساعت 9 تا 6 عصر، یکشنبه از ساعت 10:30 تا 8 شب، دوشنبه تا جمعه از ساعت 9 صبح تا 8 شب

کلیسا ساگرادا فامیلیا؛ همه چیز درباره خانواده مقدس اسپانیا

بازار لابوکریا؛ بازاری با قدمت 100 ساله!

دومین جاذبه از میان دیدنیهای بارسلون، بازار قدیمی و زیبای لابوکریا است. این بازار در سال 1914 ساخته شده است و یکی از قدیمی‌ترین بازارهای اسپانیا به حساب می‌آید. سقف این بازار شیشه‌ای و آهنی بوده که همین مسئله بر جذابیت آن افزوده است. نکته جالب توجه اینجاست که تا قبل از سال 1914 و در سال‌های 1217 مردم در این مکان به دادوستد می‌پرداختند. بنای این بازار از سال 1840 تحت نظارت معماری به نام مس ویلا استارت خورد. در این بازار می‌توانید محصولات متنوعی بخرید؛ البته ناگفته نماند محصولات اصلی آن میوه و سبزیجات و گوشت است.

  • آدرس: La Rambla, 91, 08001 Barcelona, Spain
  • ساعت بازدید: 8 صبح تا 8 شب

لابوکریا؛ بازاری در بارسلونا که یک قرن قدمت دارد!

معرفی شهر بارسلون - همه آنچه که باید پیش از رفتن به شهر تاریخی بارسلون بدانید!

موزه تاریخ بارسلونا؛ آشنایی با تاریخ غنی بارسلون

از دیگر مکان‌های دیدنی بارسلونا می‌توان به موزه تاریخ اشاره کرد. بدون شک در میان جاهای دیدنی بارسلون باید از این موزه هم دیدن کنید؛ چرا که بازدید آن اطلاعات زیادی در خصوص تاریخ غنی این شهر به شما می‌دهد. در این موزه لوازم و اشیا تاریخی زیادی از زمان روم باستان تا امروز وجود دارد. این موزه دارای بخش‌هایی‌ست که نمایانگر شهر قدیمی بارسلون یعنی بارسینو است.

  • آدرس: location-icon Placa del Rei, S/N Barri Gotic, 08002 Barcelona Spain
  • ساعت بازدید: هر روز از 10 صبح تا 7 شب

تاریخ را از زبان موزه تاریخ بارسلونا بشنوید!

محله گوتیک کوآرتر؛ قلب شهر بارسلون

در میان جاهای دیدنی بارسلونا اسپانیا، محله گوتیک کوآرتر به مدت 2000 سال است که به قلب این شهر شهرت دارد. در این شهر می‌توان بناهایی مربوط به قرون وسطی و حتی دوران امپراتوری رومی‌ها یافت. در مرکز این شهر شاهد یک بنای باشکوه به اسم کلیسای جامع بارسلون هستیم. این بنای زیبا یک سازه با معماری فوق‌العاده و مربوط به قرون وسطی است.

 این کلیسا در میان دیدنی‌های بارسلون بدون شک یک شاهکار است که وقتی به آن خیره می‌شوید گویی یک بنا در فیلمی ترسناک و هیجان‌انگیز را می‌بینید. این کلیسا دارای بخش‌های مختلفی بوده که شامل 9 نمازخانه، 5 درب بزرگ و یک محراب باشکوه است. به طور کلی این منطقه با کوچه‌های تنگ و عجیبی که دارد حس و هوای زندگی در قرون وسطی را به خوبی به رخ می‌کشد. موزه پیکاسو، پلازا دل ری، کاخ موسیقی کاتالان، کازا پادلاس و موزه تاریخ از دیگر جاذبه‌های دیدنی محله گوتیک هستند.

  • ساعت بازدید: ساعت خاصی برای بازدید ندارد و در هر زمانی می‌توانید بروید.

منطقه فرهنگی تاریخی گوتیک، قلب تپنده شهر بارسلون

تور اسپانیا - رزرو انواع تورهای تکی و ترکیبی اسپانیا با قیمت باورنکردنی

کازا میلا؛ بنای خارق‌العاده دیگر به دست گائودی

گائودی همان فردیست که کلیسای ساگرادا را طراحی کرده است. او این بار یک بنای شگفت‌انگیز دیگر را طراحی کرده است که بدون شک معماری عجیب آن چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. اشکال منحنی و نبود هیچ خط صافی در نمای بیرونی آن باعث شده تا این بنا بیشتر یک اثر هنری باشد تا یک ساختمان! درب ورودی این بنا از آهن فرفورژه به شکل تار عنکبوت بزرگ طراحی شده و دارای یک حیات دل‌نشین و باصفاست. کازا میلا دارای بخش‌های مختلف مانند بوتیک، رستوران و کافی‌شاپ است. در حقیقت تاریخچه ساخت این بنا به سال‌های 1905 تا 1910 برمی‌گردد که قرار بود ملک شخصی یک زوج باشد.

  • آدرس: Pg. de Gràcia, 92, 08008 Barcelona, Spain
  • ساعت بازدید: همه روزه

قصر عجیب کازامیلا در بارسلونای اسپانیا

کازا بالیو؛ شاهکاری دیگر در دل بارسلون

شاهکارهای معماری در میان جاهای دیدنی بارسلونا تمامی ندارند. کازا بالیو یکی دیگر از مشهور‌ترین جاهای دیدنی بارسلونا در اسپانیا است. این مجموعه در دسته متفاوت‌ترین و گران‌بهاترین آثار تاریخی به جا مانده از گائودی قرار دارد و به درخواست فردی ثروتمند به اسم ژوزف بالیو ساخته شده است. نمای ساختمان ظاهری شبیه به جمجمه اژدها دارد و طراحی آن بسیار عجیب و خارق‌العاده است. بازدید از این کاخ بهانه‌ای در اختیار گردشگران قرار می‌دهد تا در رستوران باکیفیت مونتس غذا میل کنند.

  • آدرس: Pg. de Gràcia, 43, 08007 Barcelona, Spain
  • زمان بازدید: همه روزه

کازا بالیو، خانه اژدها در بارسلونا

تپه مونجوییک بارسلونا؛ تفریح‌گاهی زیبا برای گردشگران

این تپه در بندر بارسلونا قرار گرفته است. این بندر در گذشته به عنوان دروازه‌ای برای تعاملات کاتالونیا به شمار می‌رفت که به مرور زمان از اهمیت آن کاسته شد و امروزه یک تفریح‌گاه عالی برای گردشگران در میان جاذبه‌های گردشگری بارسلون به شمار می‌رود. تپه معرفی شده در فاصله 213 متری از سطح دریا قرار گرفته است و در نوک خود دژی تاریخی و تماشایی را به نمایش می‌گذارد. این تپه آن‌قدر زیباست که به عنوان پارک طبیعی روباز شهرت دارد. در دل این تپه موزه هنر ملی بارسلونا واقع شده که پر از آثار تاریخی و هنری است. از دیگر مکان‌های دیدنی این تپه قلعه تاریخی مونت جوییک است که برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ یک انتخاب ایده‌آل است.

  • آدرس: Ctra. de Montjuïc, 66, 08038 Barcelona, Spain
  • بازدید: همه روزه

قلعه مون جویک بارسلونا

بهترین تفریحات اسپانیا - در سفر به اسپانیا میتونی از این تفریحات هیجان انگیز استفاده کنی!

پارک گوئل بارسلونا؛ معماری با نمادهای طبیعی و مذهبی

از دیگر جاهای دیدنی بارسلونا می‌توان به پارک گوئل بارسلونا اشاره کرد که توسط آنتونی گائودی در سال‌های 1900 تا 1914 طراحی شده است. گفته می‌شود این فرد تا زمان مرگ در این مکان زندگی می‌کرده است. در معماری این پارک از نمادهای طبیعی و حتی دینی و مذهبی الهام گرفته شده است. تراس بزرگ و باشکوه، سرسرای ستون‌دار، موزه خانه گائودی، تالار پارک و فضای سبز آن بخش‌های مهم این پارک شناخته می‌شوند. این پارک وسعتی برابر با 17 هکتار داشته و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. مانند دیگر طرح‌های گائودی هیچ خط صافی در این پارک دیده نمی‌شود و همه اشکال منحنی هستند.

  • آدرس: Carrer d'Olot, Barcelona
  • زمان بازدید: 24 ساعته

واقعیت باورنکردنی درباره پارک گوئل در بارسلونا

صومعه و کاخ سلطنتی پدر البس؛ دور شدن از هیاهوی شهر

صومعه پدر البس یکی دیگر از جاهای دیدنی بارسلونا است که می‌توانید به دور از هیاهوی شهر به آن جا بروید. این محل در زمان‌های قدیم محلی برای نیایش راهب‌های مسیحی بوده است و در حال حاضر مکانی آرام برای مراقبه است. این ساختمان در حقیقت یک مجموعه کوچک بوده که از 3 طبقه تشکیل شده و دارای محلی برای سکونت راهبه‌ها، کلیسای گوتیک و چند ساختمان فرعی است. این صومعه در سال 1326 توسط ملکه السندا با معماری زیبا تأسیس شده است و محلی برای عبادت بود. فضای این صومعه بسیار روحانی است و از حضور در آن آرامش کسب می‌کنید.

  • آدرس: Baixada del Monestir, 9, 08034 Barcelona, Spain
  • ساعت بازدید: هر روز از ساعت 8:30 تا 6:30 عصر

صومعه پدرالبس؛ یکی از قدیمی ترین مکان های مذهبی

جاهای دیدنی اسپانیا - کشور سواحل بکر و طبیعتی بی‌نظیر

طاق پیروزی بارسلون؛ سازه‌ای خوش نقش و نگار و زیبا

طاق پیروزی بارسلون یک سازه خوش نقش و نگار در نزدیکی پارک سیوتادیا است که بنایی آجری و 30 متری دارد. این سازه بیش از صد سال قدمت داشته و با سبک معماری گوتیک کاتالونیا ساخته شده است. زمانی که بارسلون میزبان بازدید از نمایشگاه جهانی شناخته شد، برخی از دولتمردان تصمیم گرفتند طاقی باشکوه برای ورود به نمایشگاه تأسیس کنند که این سازه همان درب ورودی است. در حال حاضر این سازه یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی بارسلونا است که نمادی عالی برای آشنایی با سبک معماری و فرهنگ اسپانیا است.

  • آدرس: Passeig de Lluís Companys, 08003 Barcelona, Spain
  • ساعت بازدید: هر روز از 10 صبح تا 10:30 شب

دروازه (طاق) پیروزی بارسلون و المان های معماری آن

ساحل بارسلونتا؛ محبوب‌ترین ساحل این شهر

بارسلون دارای 7 سال زیباست؛ اما در میان همه آن‌ها محبوب‌ترین و زیباترین ساحل، ساحل بارسلونتا است. این ساحل از نظر موقعیت مکانی در نزدیکی مرکز شهر قرار گرفته و وسعتی 1000 متری دارد. فضای کنار ساحل به شما امکان دویدن، آفتاب گرفتن و انواع ورزش‌های ساحلی و آبی می‌دهد. در اطراف این ساحل دکه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید در زمان بازدید از آن از این دکه‌ها غذا و بستنی بخرید.

  • آدرس: Paseo Maritimo Barceloneta, 14, 08003 Barcelona Spain
  • زمان بازدید: همه روزه

بارسلونتا؛ توریستی ترین و شلوغ ترین ساجل بارسلون

سواحل اسپانیا - معرفی شگفت‌انگیزترین سواحل اسپانیا

ورزشگاه نیوکمپ؛ استادیوم باشکوه بارسلون

از دیگر جاذبه‌های گردشگری بارسلون، می‌توان به ورزشگاه زیبای نیوکمپ اشاره کرد. این ورزشگاه حدود 99000 نفر گنجایش داشته و محل انجام بازی‌های یکی از پرافتخارترین باشگاه‌های فوتبال دنیا یعنی بارسلونا است. این ورزشگاه فقط محلی برای مشاهده بازی‌های فوتبال نیست. در حقیقت معماری زیبای آن است که باعث می‌شود گردشگران به دیدن آن بروند. این ورزشگاه در سال 1957 تاسیس شده و با توجه به گنجایشی که دارد بزرگ‌ترین ورزشگاه اروپا و چهارمین ورزشگاه دنیا شناخته می‌شود.

  • آدرس: C. d'Arístides Maillol, 12, 08028 Barcelona, Spain

ورزشگاه نیوکمپ تنها در زمین فوتبال خلاصه نمی شود!

کلیسای سانتا ماریا دل مار بارسلون؛ معروف به کلیسای جامع لاریبرا

این کلیسا، یکی دیگر از کلیساهای باشکوه بارسلون است که به عنوان کلیسای جامع باریبرا هم شناخته می‌شود. کلیسای معرفی شده با معماری و بنای خیره‌کننده‌ای که دارد، فرهنگ مردم بارسلون را به خوبی به رخ می‌کشد. برای تماشای شگفتی‌های بیشتر این کلیسا باید وارد آن شوید تا رنگ و نقش‌های فوق‌العاده‌ای که دارد را ببینید. سبک گوتیک، سبکی‌ست که برای ساخت این کلیسا مورد استفاده قرار گرفته است. ساخت سانتا ماریا حدود 55 سال طول کشیده است و تاریخچه آن به قرون وسطی باز می‌گردد. لازم به ذکر است در مناسبت‌های مذهبی مراسم‌های مختلفی در این کلیسا برگزار می‌شود.

  • آدرس: Plaça de Santa Maria, 1, 08003 Barcelona, Spain

کلیسای سانتا ماریا دلهیک کلیسا و پرستشگاه در میلان

قصر موسیقی کاتالان؛ مهم‌ترین نماد فرهنگی و هنری بارسلون

قصر موسیقی کاتالان یکی از مهم‌ترین نمادهای فرهنگی و هنری در میان جاهای دیدنی بارسلونا است. این قصر معماری بسیار زیبایی دارد و یک شاهکار بسیار زیبا و ماندگار است. این قصر در سال 1905 افتتاح و رد سال 1982 مجدد بازرسازی شد. نمای شیشه‌ای و بیرونی این قصر چشم‌ها را مجذوب خود می‌کند. سالن کنسرت، کاخ کوچک، سالن تمرین، مرکز اسناد موسیقی و... از جمله بخش‌های مختلف این قصر را تشکیل می‌دهند.

  • آدرس: C/ Palau de la Música, 4-6, 08003 Barcelona, Spain
  • ساعت بازدید: 10 صبح تا 15:30 عصر

قصر موسیقی کاتلان؛  ساخته توسط لوییز دومانچه ای مونتانر به شیوه نوگرایی

موزه پیکاسو؛ جاذبه پرطرفدار اسپانیا

در میان تمان جاهای دیدنی بارسلون که تا اینجا معرفی کردیم، موزه پیکاسو محبوبیت ویژه‌ای دارد. این موزه سراسر آثار زیبای پیکاسو نقاش معروف اسپانیایی را به نمایش می‌گذارد. این موزه در سال 1963 افتتاح شد و ساختمان آن مربوط به قرون وسطا است. جالب اینجاست که این موزه منزل یکی از دوستان پیکاسو بوده و از آنجایی که منزل او پر از آثار این نقاش بود، تصمیم بر این شد تا این مکان موزه پیکاسو باشد.

  • آدرس: Carrer de Montcada, 15-23, 08003 Barcelona, Spain
  • ساعت بازدید: همه روزه به جز دوشنبه‌ها از ساعت 10 صبح تا 8 عصر

موزه پیکاسو؛ یکی از بزرگترین مجموعه‌های موجود از آثار پابلو پیکاسو

تور بارسلون؛ بهانه‌ای برای بازدید از زیباترین جاهای دیدنی بارسلونا

جاذبه‌های گردشگری بارسلون آن‌قدر زیاد است که هر چقدر برای آن زمان بگذارید باز هم کم به نظر می‌رسد. حتی قدم زدن در این شهر هم برای مسافران شگفت‌انگیز است؛ چرا که ساختمان و خیابان‌های زیبای آن خودنمایی می‌کنند. با تور بارسلون لحظه آخر می‌توانید از زیباترین جاهای دیدنی بارسلونا دیدن کرده و لذت ببرید. پیشنهاد می‌کنیم در زمان رزرو به تعداد روزهای اقامت توجه کنید تا فرصت کافی برای بازدید از بیشتر آن‌ها را داشته باشید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر