جاهای دیدنی چالوس

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/05
بازدید: 1151
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

چرا "خاطرات شمال محاله یادمون بره؟" زیرا از همان ابتدای سفر، یعنی زمانی که پای خود را داخل جاده می‌گذارید سفر و خاطره‌سازی آغاز می‌شود و تا وقتی که به خانه باز می‌گردید، ادامه دارد. تصور کنید که قرار است از جاده چالوس به شهر چالوس برسید؛ در این مسیر جاذبه‌های گردشگری زیادی سر راهتان وجود دارد، که می‌توانید به برای بازدید از همه آنها برنامه‌ریزی کنید. اگر هم وقتتان کم است، می‌توانید یک لیست تهیه کنید و فقط از جاذبه‌های برگزیده بازدید نمایید. در این مطلب قصد داریم با هم از طریق جاده چالوس به شمال کشور سفر کنیم و از جاذبه‌های این مسیر دیدن نماییم. با ما در این مسیر همسر شوید تا یکی یکی با جاهای دیدنی چالوس، اطراف آن و جاذبه‌های موجود در مسیر رسیدن به این شهر آشنا شویم.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. به جاده چالوس خوش آمدید؛ بهترین جاهای دیدنی جاده چالوس
    1. سد امیر کبیر؛ اولین جاذبه چالوس در کرج
    2. غار تاریخی یخ مراد، پیرتر از ایران باستان
    3. پیست دیزین؛ تفریح در مهم ترین پیست اسکی جهان
    4. شهرستانک؛ یادگار سلسله ساسانیان
    5. روستای سپهسالار؛ پیک نیک کنار آبشار و رودخانه
    6. ارنگه؛ 15 کیلومتری جاده چالوس
    7. جنگل سرپوش تنگه، یک دالان تنگ طبیعی
    8. آبشار آکاپل؛ مقصدی برای یخنوردان
    9. آبشار سواسره؛ یک آبشار 100 متری در کیلومتر 55
    10. آبشار هریجان؛ در همسایگی تهران
    11. مرداب هسل؛ جاذبه‌ ای که لباس صورتی به تن کرده
    12. پارک جنگلی فین؛ در نزدیکی چالوس
    13. مرداب کندوچال؛ در دل جنگل فین
    14. دریاچه ولشت؛ دریاچه‌ای که پشت کوه‌های مازندران
    15. سیاه‌بیشه؛ در این منطقه شکار ممنوع
    16. جنگل‌ های چهارباغ مرزن‌ آباد، در یک قدمی چالوس
    17. پل زغال؛ توقف در 18 کیلومتری روستای کندوان
    18. کاروانسرای سنگی پای قله کندوان؛ 200 کیلومتر مانده به تونل کندوان
  2. به چالوس خوش آمدید؛ بهترین جاهای دیدنی شهر چالوس
    1. ساحل رادیو دریا؛ خزر از چشم های چالوس
    2. دریاچه سد دریوک؛ یک دریاچه آب شیرین در دل چالوس
    3. دریاچه حصارچال؛ 3800 متر بالاتر از دریای خزر
    4. کاج اجابت؛ قصری در دل طبیعت
    5. کاخ چای خوران؛ عمارتی به درخشانی یک مروارید
    6. مدرسه پروین اعتصامی؛ مدرسه‌ ای ثبت شده در فهرست آثارملی
    7. زوات؛ سدی در دل یک روستای زیبا
    8. راما اسپا؛ جایی برای خستگی در کردن
    9. نمک‌آبرود، شهرکی در چالوس
  3. در اطراف چالوس چه جاذبه هایی برای بازدید وجود دارد؟
  4. در شب‌ های چالوس از چه جاذبه های گردشگری دیدن کنیم؟

جاهای دیدنی چالوس

به جاده چالوس خوش آمدید؛ بهترین جاهای دیدنی جاده چالوس

جاده چالوس یا جاده 59 یکی از جاده‌های قدیمی و زبیای ایران است که از استان البرز آغاز شده و به شهرهای شمالی ایران ختم می‌شود. این جاده به دلیل زیبایی‌های فراوانی که دارد و جاذبه‌های گردشگری که در این جاده می‌توان پیدا کرد، معمولا انتخاب اول تمام مسافران شمال کشور است.  در این سفر هم قرار است ما از جاده چالوس راهی شمال شویم و جاذبه‌های گردشگری مهمی که در طول این مسیر وجود دارد را ببینیم. با ما همراه باشید.

جاهای دیدنی جاده چالوس

سد امیر کبیر؛ اولین جاذبه چالوس در کرج

در 25 کیلومتری شمال شهر کرج، کنار جاده چالوس یک سد با نام رسمی سد امیرکبیر و نام عامیانه سد کرج وجود دارد که روی رودخانه کرج قرار گرفته است. بخش زیادی از آب مورد نیاز شهر کرج از طریق این سد تامین می‌شود. همچنین این منطقه یکی از مراکز مهم پروزش انواع ماهی در این شهر است. زمانی که وارد جاده چالوس می‌شوید، اولین جایی که می‌توانید خودرو را متوقف کنید و کمی استراحت نمایید، همین جاذبه است.

آدرس: استان البرز، شهرستان کرج، کیلومتر ۲۵ جاده کرج-چالوس، دریاچه سد امیرکبیر کرج (مشاهده روی نقشه)

جاهای دیدنی کرج - معرفی تمام جاذبه های کرج از روستای کردان تا کاخ مروارید

غار تاریخی یخ مراد، پیرتر از ایران باستان

در ابتدای جاده چالوس، روستایی به نام کهنه ده (از توابع کرج) را خواهید دید که قدمت آن به پیش از تاریخ ایران باستان بازمی‌گردد. در این روستا یک غار بسیار معروف به نام یخ مرداد وجود دارد که در سال 1381 به عنوان یک اثر ملی به ثت رسیده است. برای بازدید از این غار باید کمی کوهنوردی کنید. مسیر غار کمی شیب رو به پایین دارد و بنابراین اگر تصمیم دارید از این جاذبه گردشگری جاده چالوس دیدن کنید، کفش مناسب را فراموش ننمایید.

آدرس: استان البرز، جاده چالوس، گچسر (نرسیده به خروجی دیزین)، روستای کهنه ده (نمایش روی نقشه)

غار تاریخی یخ مراد

پیست دیزین؛ تفریح در مهم ترین پیست اسکی جهان

جاذبه بعدی جاده چالوس که در استان البرز قرار دارد و در همان ابتدای ورودتان به جاده چالوس باید برای رفتن به آن و تفریح کردن برنامه‌ریزی کنید، پیست اسکی دیزین است. این پیست مورد تایید فدراسیون جهانی اسکی قرار گرفته و آن را مهم‌ترین پیست اسکی ایران می‌دانند. دیزین دارای 23 پیست اسکی، چهار تله کابین و دو تله سیژ است. برای اینکه بتوانید در این منطقه اسکی کنید و تفریحات زمستانی انجام دهید، باید از اوایل آذرماه تا اواخر اردیبهشت به این پیست مراجعه کنید.

آدرس: استان البرز، ۷۴ کیلومتری کرج، دهکده توریستی دیزین، پیست بین‌المللی دیزین (مشاهده روی نقشه)

شهرستانک؛ یادگار سلسله ساسانیان

شهرستانک را باید یکی از معروف‌ترین روستاهای اطراف تهران و کرج دانست. این روستا در دهستان آسارا قرار دارد. این روستا در 55 کیلومتری شرق کرج قرار گرفته و به خاطر سرسبزی و آبادانی بسیار مورد توجه گردشگران قرار دارد و اکثر گردشگران آن را در لیست بازدیدهای خود قرار می‌دهند.

آدرس: جاده کرج به چالوس، کیلومتر ۵۵، روستای شهرستانک (مشاهده روی نقشه)

شهرستانک

روستای سپهسالار؛ پیک نیک کنار آبشار و رودخانه

در جاده چالوس در مسیر کرج، یک روستای زیبای دیگر به نام سپهسالار وجود دارد که این روستا هم از توابع بخش آسارا است و 15 کیلومتر با سد کرج فاصله دارد. برای رسیدن به این روستای زیبا باید وارد شهر کرج شوید و مسیر خود را به سمت جاده چالوس ادامه دهید. پس از اینکه از سد امیرکبیر گذشتید، به یک جاده باریک خواهید رسید که باید سه کیلومتر این جاده را طی کنید تا به تابلوی روستای سرسبز سپهسالار را ببینید و وارد آن شوید. در این روستا رودخانه، امامزاده، آبشار و دره برای بازدید وجود دارد.

آدرس: کیلومتر 45 جاده کرج-چالوس استان البرز و بعد از پل خواب در منطقه آسارا (مشاهده روی نقشه)

ارنگه؛ 15 کیلومتری جاده چالوس

زمانی که 15 کیلومتر جاده چالوس را طی کنید، به جایی به نام ارنگه خواهید رسید که درواقع مجموع هفت روستا از توابع آسارا است. اولین روستای این منطقه هم ارنگه نام دارد. این روستای خوش آب و هوا باغ‌های سیب، زردآلو، گلابی و... را در خود جای داده که این باغ‌ها زیبایی این روستا را بیشتر کرده است. در ابتدای این روستا یک آبشار زیبا به نام هفت چشمه را می‌توانید پیدا کنید که توصیه می‌شود بازدید از آن را حتما در لیست خود قرار دهید.

آدرس: کیلومتر 18 جاده چالوس، فرعی روستای ارنگه (مشاهده روی نقشه)

ارنگه

جنگل سرپوش تنگه، یک دالان تنگ طبیعی

در پیچ و خم جاده چالوس یک جنگل تنگ و تاریک به نام جنگل سرپوش تنگه را می‌توانید پیدا کنید که بازدید از آن لذت سفرتان را دو چندان می‌کند. البته همه جای این جنگل تنگ و تاریک نیست و فقط یک سمت از آن به این شکل است. در مسیر این جنگل دو تنگه وجود دارد که گذر از اولی آسان و گذر از دومی سخت است. پوشش گیاهی این جنگل از درخت‌های بلند و آویزهای جنگلی تشکیل شده است و در بیشتر نقاط آن از زیر پای شما آب رد خواهد شد.

آدرس: جاده چالوس، 7 کیلومتری شهر چالوس (مشاهده روی نقشه)

آبشار آکاپل؛ مقصدی برای یخنوردان

در 50 کیلومتری جاده چالوس، می‌توانید شهر کلاردشت را پیدا کنید. خود این شهر به اندازه کافی زیباست اما یک آبشار به نام آکاپل در این شهر می‌توانید پیدا کنید که بسیار زیباست. این آبشار بیست متر ارتفاع دارد و زمستان‌ها یخ می‌زند و چهره زیباتری به خود می‌گیرد. در این ایام یخ‌نوردانی را خواهید دید که در این آبشار یخ نوردی می‌کنند. آبشار آکاپل در یک جنگل کوهستانی قرار دارد و دریاچه ولشت را نیز می‌توانید در نزدیکی آن پیدا کنید.

آدرس: شهرستان چالوس، خیابان کوهستان (مشاهده روی نقشه)

آبشار آکاپل

آبشار سواسره؛ یک آبشار 100 متری در کیلومتر 55

در کیلومتر 55 جاده چالوس یک آبشار دیگر به نام سواسره را می‌توانید پیدا کنید که 100 متر ارتفاع دارد. آب این آبشار با شدت بسیار از بالا به پایین می‌ریزد. اگر به بالای این آبشار بروید می‌توانید به منطقه بلده تسلط کامل داشته باشید. باید بدانید که جدا از آبشار سواسره، آبشارهای کوچک و بزرگ دیگری نیز در این منطقه وجود دارد که می‌توانید زمانی را برای بازدید از آنها کنار بگذارید.

آدرس: شهرستان نور و در نزدیکی روستای بلده و در ۵۳ کیلومتری جاده هراز و ۵۵ کیلومتری جاده چالوس (مشاهده روی نقشه)

آبشار هریجان؛ در همسایگی تهران

در 10 کیلومتری جاده چالوس، نزدیک تهران یک آبشار به نام هریجان وجود دارد که حیف است پا به جاده چالوس بگذارید و از این آبشار دیدن نکنید، این جاذبه در بخش کلاردشت قرار دارد و برای رسیدن به آن باید از امامزاده حسن کم بگذرید. تقریبا از ابتدای جاده چالوس تا رسیدن به این آبشار باید یک ساعت و 40 دقیقه رانندگی کنید. برای رسیدن به هریجان باید حدود چهار کیلومتر پس از سیاه بیشه، در پیچ سمت راست جاده دنبال تابلوی رستوران جعفر میردار سلطانی بگردید. زمانی که وارد فرعی کنار رستوران می‌شوید باید حدود پنج کیلومتر را طی نمایید تا به آبشار برسید.

آدرس: جاده چالوس، 4 کیلومتر جلوتر از سیاه بیشه (مشاهده روی نقشه)

آبشار هریجان

مرداب هسل؛ جاذبه‌ ای که لباس صورتی به تن کرده

در 10 کیلومتری شهر چالوس یک مرداب منحصر به فرد دیگر به نام مرداب هسل نیز وجود دارد که آب آن به رنگ صورتی است. برای رسیدن به این مرداب باید 10 کیلومتر مانده به چالوس، بعد از پلیس راه وارد اولین فرعی شوید و جاده جنگلی پیش رویتان را پیش بگیرید. بعد از اینکه از پل رودخانه عبور کردید، به یک دو راهی خواهید رسید که باید برای رسیدن به مرداب هسل به سمت راست بروید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید هیچ رود یا جویباری به این مرداب نمی‌ریزد و آب آن از کفش می‌روید. زمانی که به مرداب هسل می‌رسد می‌توانید تصور کنید که زندگی به حالت ساکن درآمده و همه چیز برای چند ساعت متوقف شده است. از این فرصت استفاده کنید و کمی به خودتان و ذهنتان استراحت بدهید.

آدرس: استان مازندران، ۱۰ کیلومتری چالوس (مشاهده روی نقشه)

پارک جنگلی فین؛ در نزدیکی چالوس

7 کیلومتر مانده به شهر چالوس یک پارک جنگلی به نام فین وجود دارد که بهترین زمان برای استراحت کردن و بهترین مکان برای پیک نیک است. پس ماشین را پارک کنید و وارد این پارک جنگلی شوید. این پارک جنگلی فضای سبز و زیبایی دارد و حتی اگر خوش شانس باشید می‌توانید به سنجاب هم ببینید. همچنین امکانات رفاهی کامل برای پیک نیک کردن را هم می‌توانید در پارک جنگلی فین پیدا کنید.

آدرس: شهرستان چالوس،جاده هسل،بوستان جنگلی فین (مشاهده روی نقشه)

پارک جنگلی فین

مرداب کندوچال؛ در دل جنگل فین

در دل جنگل فین یک مرداب زیبا به نام کندوچال نیز می‌توانید پیدا کنید که انبوهی از درختان سرسبز اطرافش را پوشانده است. این تالاب حدود چهارم تا پنج متر عمق دارد و اطرافش پر از نی و گیاهان مردابی است. شااید برایتان جالب باشد که بدانید سطح مرداب هم درست شبیه به فیلم‌ها از گل نیلوفر پوشیده شده است. از دیگر جاذبه‌های این مرداب پرندگان زیبایی هستند که اطراف کندوچال را برای زندگی انتخاب کرده‌اند.

آدرس: شهرستان چالوس، بوستان جنگلی فین (مشاهده روی نقشه)

دریاچه ولشت؛ دریاچه‌ای که پشت کوه‌های مازندران

در کلاردشت، در نزدیکی‌های شهر چالوس، یک دریاچه بکر و جذاب به نام ولشت، پشت کوه‌ها پنهان شده است که آب این دریاچه از بارش باران و چشمه‌های زیرزمینی تامین می‌شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید سطح آب ولشت در ماه‌های مختلف سال با تغییر دما تغییر می‌کند اما سطح این آب هرچقدر که بالا برود، سرریز نخواهد شد.

آدرس: جنوب غربی چالوس و در 25 کیلومتری شمال کلاردشت (مشاهده روی نقشه)

دریاچه ولشت

سیاه‌بیشه؛ در این منطقه شکار ممنوع

در شهر چالوس یک منطقه شکار ممنوع وجود دارد که به آن سیاه بیشه می‌گویند. این منطقه در بیشتر روزهای سال در یک مه غلیظ و سیاه رنگ فرو می‌رود و اصلا به همین دلیل هم به آن سیاه بیشه می‌گویند. این منطقه حدود 9 هزار هکتار وسعت دارد و باید آن را یکی از بزرگ‌ترین مناطق گردشگری این چنینی در مازندران دانست. در طول سفرتان به چالوس حتما زمانی را هم برای بازدید از این جاذبه گردشگری طبیعی کنار بگذارید.

آدرس: مازندران، کلاردشت، سیاه بیشه (مشاهده روی نقشه)

جنگل‌ های چهارباغ مرزن‌ آباد، در یک قدمی چالوس

در کیلومتر 90 جاده چالوس به مرزن‌آباد یک پارک جنگلی بسیار زیبا وجود دارد که باید آن را از محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعی چالوس دانست. این پارک جنگلی 19 هزار هکتار وسعت دارد و یک اکوسیستم جنگلی را شامل می‌شود که در آن کوهستان، رودخانه و روستاهای زیادی همچون لير، ايلت، مچر، نوكرس، واسپول، دزماكوی، كيجان، انگورن، چهار باغ، پولاد كوه قرار گرفته‌اند. این منطقه را باید زیستگاه بسیاری از  جانوران دانست که برای حفاظت این جانوران دو محیط‌بان به صورت شبانه روزی از این پارک جنگلی محافظت می‌کنند.

آدرس: کیلومتر 90 جاده کرج چالوس، مرزن اباد (مشاهده روی نقشه)

جنگل‌ های چهارباغ مرزن‌ آباد

پل زغال؛ توقف در 18 کیلومتری روستای کندوان

در طول سفر به جاده چالوس، 18 کیلومتر مانده به روستای کندوان توقف کرده و از جاذبه تاریخی زیبایی به نام پل زغال بازدید کنید. این پل در سال 1317 در زمان رضا شاه پهلوی ساخته شد. از آن زمان تاکنون به صورت استوار و زیبایی در این مکان جا خوش کرده است. پل زغال را در سال 1382 به عنوان یک اثرملی به ثبت رسانده‌اند.

آدرس: مازندران، شهرستان چالوس، جاده کندوان، روی رودخانه چالوس (مشاهده روی نقشه)

کاروانسرای سنگی پای قله کندوان؛ 200 کیلومتر مانده به تونل کندوان

جاذبه بعدی که در جاده چالوس وجود دارد و باید به شما معرفی کنیم، کاروانسرای سنگی پای قله کندوان، 200 کیلومتر مانده به تونل کندوان است. این جاذبه را باید یک کاروانسرای کوهستانی دانست که در قدیم از آن استفاده زیادی می‌شده اما امروزه فقط پنج گنبد در بخش شرقی بنا باقی مانده است. گنبدها از نوع کلنبه‌ای هستند و روی چهار طاق استوار شده‌اند. اگر خواستید در جاده چالوس توقف کنید، جاذبه‌ای ببینید و استراحتی بکنید، فرصتی را هم برای بازدید از این کاروانسرای کوهستانی کنار بگذارید.

آدرس: مازندران، چالوس، ۲۰۰ متری شمال تونل کندوان (مشاهده روی نقشه)  

کاروانسرای سنگی پای قله کندوان

به چالوس خوش آمدید؛ بهترین جاهای دیدنی شهر چالوس

در خود شهر چالوس نیز جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارد که قرار است در طول سفرمان به چالوس از این جاذبه‌ها هم بازدید کنیم. پس کفش مناسب بپوشید و در ادامه مسیر با ما همراه باشید.

ساحل رادیو دریا؛ خزر از چشم های چالوس

جاذبه بعدی که به هیچ عنوان نمی‌توان از خیر بازدید از آن در طول سفر به چالوس گذشت، ساحل رادیو دریاست. شما با طی کردن چند کیلومتر از مرکز شهر چالوس می‌توانید خود را به این ساحل بکر برسانید. در این ساحل امکانات رفاهی و تفریحی زیادی همچون پلاژ، سرویس بهداشتی و محل کمپ کردن و... برای گردشگران تعبیه شده است و به همین دلیل هم معمولا بازدید از آن مورد استقبال آنها قرار می‌گیرد. سعی کنید در طول سفرتان به چالوس حداقل یک غروب یا طلوع آفتاب را در این ساحل مشاهده کنید.

آدرس: استان مازندران، چالوس (مشاهده روی نقشه)

ساحل رادیو دریا

دریاچه سد دریوک؛ یک دریاچه آب شیرین در دل چالوس

یکی از جاذبه‌هایی که می‌توانید در سفر به چالوس از آن بازدید کنید، دریاچه سد دریوک است. این دریاچه آب شیرین یک هکتار وسعت دارد و عمق آن نیز به پنج متر می‌رسد. دقیقا روبه‌روی دره ولی‌آباد هزارچم قرار گرفته است. روبه روی این دریاچه توسط مراتع و مرغزارها پوشیده شده که یعنی اطراف دریاچه فضای سبز وجود دارد و برای پیک نیک بسیار مناسب است. اگر در نیمه دوم سال از اتین جاذبه بازدید کنید می‌توانید پرندگان مهاجر را هم در این منطقه ببینید.

آدرس: چالوس، روبه‌روی دره ولی آباد هزارچم، دامنه کوه دال کمر (مشاهده روی نقشه)

دریاچه حصارچال؛ 3800 متر بالاتر از دریای خزر

در ارتفاع 3800 متری از سطح دریا یک دریاچه به نام حصارچال وجود دارد که باید آن را یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر چالوس دانست. این دریاچه کوهستانی در ارتفاعات البرز قرار گرفته است. این دریاچه را باید یکی از جاذبه‌های بکر منطقه دانست و اطراف آن در بیشتر روزهای سال می‌توان برف پیدا کرد.

آدرس: مازندران، کلاردشت (مشاهده روی نقشه)

دریاچه حصارچال

کاج اجابت؛ قصری در دل طبیعت

کاخ اجابت که در دوره پهلوی ساخته شده، در روستایی به همین نام از توابع کلاردشت قرار دارد و باید آن را یکی از دیدنی‌های کلاردشت و چالوس دانست. این کاخ دارای تزئینات و گچ‌بری‌های زیبا است و معماری آن به سبک اروپایی انجام شده است. در این کاخ لوسترهای بسیار تفیس و زیبایی آویزان شده که دیدن آنها شگفت‌زده‌تان می‌کند. اطراف کاخ اجابت را درختان سرسبز و بلند پوشانده و چهره رویایی‌تری این جاذبه گردشگری داده است.

آدرس: مازندران، کلاردشت (مشاهده روی نقشه)

کاخ چای خوران؛ عمارتی به درخشانی یک مروارید

کاخ چای‌خوران را باید یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر چالوس دانست که ساخت آن مربوط به دوره حکومت رضاشاه پهلوی است. این کاخ زیبا با وسعت چهار هزار متری در ارتفاع بیشتری نسبت به مناطق اطرافش ساخته شده است و اصلا به همین دلیل لقب کاخ را به آن نسبت داده‌اند. از آنجایی که رضاشاه به سبک معماری اروپایی علاقه داشت دستور داد که این این کاخ را هم با همین سبک بسازند. با این وجود گچ‌بری‌ها و کاشی‌کاری‌های ایرانی را نیز می‌توانید در این ساختمان پیدا کنید. وجود یک حوض بسیار بزرگ در این کاخ بر زیبایی آن افزوده است. این کاخ در سال 1353 یک بار مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است.

آدرس: چالوس،شهرک نواب صفوی،خ بینش ۴،کاخ چایخوران (مشاهده روی نقشه)

کاخ چای خوران

مدرسه پروین اعتصامی؛ مدرسه‌ ای ثبت شده در فهرست آثارملی

مدرسه پروین اعتصامی یک مدرسه در شهر چالوس است که در زمان پهلوی ساخته شده و در سال 1385 آن را به ثبت ملی رسانده‌اند. ساخت این مدرسه به سال 1312 خورشیدی بازمی‌گردد و Hن را همزمان با احداث کارخانه حریربافی ساخته‌اند. این مدرسه پس از پایان جنگ جهانی دوم و خروج متفقین از ایران در سال 1946، با نام شاپور فعالیتش را از سر گرفت و بعدها نام آن را به پروین اعتصامی تغییر دادند.

آدرس: خیابان پانزده خرداد خیابان جمشیدپور خیابان ملا باقری پلاک 12 (مشاهده روی نقشه)

زوات؛ سدی در دل یک روستای زیبا

در چالوس یک روستای بسیار زیبا به نام زوات وجود دارد که در آن یک سد معروف به همین نام می‌توانید پیدا کنید. درواقع این سد روی رودخانه‌ای قرار گرفته است که از دل جنگل عبور می‌کند. از آنجایی که این رودخانه بسیار پر آب و خروشان است. اطراف این سد را باید جای مناسبی برای پیکنیک درهمه فصول دانست. هوای اطراف این سد همیشه خنک و مطبوع است. بنابراین در طول سفرتان به چالوس اگر دوست دارید هوایی تازه کنید حتما پیک نیک در کنار سد زوات و گردش در این روستا را جزو برنامه‌های خود قرار دهید.

آدرس: شهر چالوس، روستای زوات (مشاهده روی نقشه)

زوات

راما اسپا؛ جایی برای خستگی در کردن

راما اسپا یک مجموعه تفریحی در چالوس است که می‌توانید خدمات ماساژ و اسپا را از آنجا بگیرید. این مرکز در هتل کوروش قرار گرفته است و برای استفاده از خدمات آن لازم نیست حتما در این هتل اقامت داشته باشید. اگر دوست دارید گرفتن ماساژ و خستگی در کردن را در یک مجموعه حرفه‌ای تجربه کنید، در طول سفرتان به چالوس حتما زمانی را برای رفتن به راما اسپا کنار بگذارید.

آدرس: چالوس، هتل کوروش (مشاهده روی نقشه)

نمک‌آبرود، شهرکی در چالوس

نمک آبرود را باید یک شهرک گردشگری در دل چالوس دانست که در آن جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی وجود دارد. درواقع اگر دوست دارید در طول سفرتان به چالوس یک روز پر از تفریح و خوش گذرانی داشته باشید. باید سری به این شهرک بزنید. در این شهرک می‌توانید به سراغ جاذبه‌هایی همچون قله دیو حمام، پارک جنگلی نمک آبرود، ساحل نمک آبرود، پیست‌های نمک آبرود، تکه کابین، پل معلق، زیپ لاین، سورتمه‌سواری، کارتینگ و... بروید.

آدرس: چالوس، نمک‌آبرود (مشاهده روی نقشه)

نمک‌آبرود

در اطراف چالوس چه جاذبه هایی برای بازدید وجود دارد؟

اگر به چالوس سفر کردید و فرصت کافی برای این سفر داشتید، حتما زمانی را هم برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری اطراف این شهر کنار بگذارید. استان مازندران به‌طورکلی به از جاذبه‌های گردشگری است و از آنجایی که فاصله شهرهای شمالی با هم کم است، به راحتی و در یک زمان کم می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری اطراف چالوس نیز دیدن کنید. برخی از این جاذبه‌ها به شرح زیر هستند:

  • جنگل‌های چهار باغ مرزن آباد
  • کاروانسرای سنگی پای قله کندوان
  • روستای میدانک
  • جنگل سرپوش تنگه
  • آبشار هفت چشمه

جاذبه‌های گردشگری اطراف چالوس

در شب‌ های چالوس از چه جاذبه های گردشگری دیدن کنیم؟

تا اینجای مقاله با جاذبه‌هایی را که در طول مسیر رسیدن به چالوس سر راهمان قرار داشت و همچنین جاذبه‌هایی که در خود این شهر و اطراف آن می‌توانیم ببینیم، آشنا شدیم. اما در طول سفرمان حتما هوس خواهیم کرد شب‌ها هم به تفریح و گردش بپردازیم. برخی از جاذبه‌هایی که بازدید از آنها در طول شب امکان‌پذیر است به شرح زیر هستند:

  • مرداب هسل
  • آبشار اگاپل
  • پارک جنگلی فین
  • پل زغال
  • نمک آبرود
  • کاخ چای خوران
  • دریاچه ولشت
  • مرداب کندوچال
  • کاخ اجابت
  • دریاچه حصار چال
  • دریاچه سد دریوک
  • آبشار سواسره

چالوس را طور دیگری تجربه کنید؟

جاده چالوس از قدیم تا امروز یکی از جاده‌های موردعلاقه ایرانیان است که تقریبا همه مردم، خصوصا ساکن شهرهای مرزی و شمالی ایران در این جاده خاطره بازی کرده‌اند. در این سفر که ا هم آن را از ابتدای جاده چالوس شروع کردیم و تا خود شهر چالوس ادامه دادیم، سعی شد با دید متفاوت‌تری به این مسیر را طی کنیم و از تمام جاذبه‌هایی که می‌توانیم در این جاده وجود دارد، بازدید کنیم و بعد از آن به سراغ جاهای دیدنی چالوس و اطراف آن برویم. اگرچه ممکن است این سفر زمان بیشتری بخواهد اما شک نکنید که دیدن هرکدام این جاذبه‌ها می‌تواند سفرتان را زیباتر کند. سفر خوبی را برایتان آرزو می‌کنیم.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
روز مردگان؛ رقص با ارواح در جشن روز مردگان مکزیک + عکس
روز مردگان؛ رقص با ارواح در جشن روز مردگان مکزیک + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر