زیباترین فواره های جهان

زمان مطالعه: 8 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/04
بازدید: 279
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

اهل دنیا آب بازی و نوربازی هستید؟ دیدن فواره‌های متنوع و بزرگی که معمولا رقص نور و آب دارند و برخی از آنها با موزیکال بودنشان این ترکیب را زیباتر کرده‌اند، خوشحالتان می‌کند؟ پس بیایید با هم به دنیای فواره‌ها سفر کنیم. دنیای فواره ها و نوربازی‌ها و آب بازی‌هایشان همیشه موردتوجه گردشگران قرار می‌گیرد. این آبنماها نه تنها برای مردم سرگرم کننده هستند بلکه یک حس شادی در وجودشان ایجاد می‌کنند. معمولا بیشتر مردم زمانی که یک آبنمای بزرگ زیبا می‌بینند؛ ترجیح می‌دهند به زیر آن بروند، برقصند و شادی کنند. حتی برخی از مردم اعتقاد دارند اگر زیر فواره‌ها آرزو کنند، آرزویشان برآورده خواهد شد. در این مطلب می‌خواهیم 10 تا از زیباترین فواره های جهان را به شما معرفی کنیم. اگر دوست دارید، اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنید، با ما تا انتهای این مطلب از وبسایت لحظه آخر همراه باشید.

معرفی 10 تا زیباترین فواره های جهان | دنیا زیر چتر قطرات آب

فواره دبی؛ رقص زیر بزرگ ترین آبنمای موزیکال

فواره دبی را باید منحصر به فردترین و زیباترین آبنمایی دانست که در دنیا وجود دارد که حتی لقب بزرگ‌ترین فواره موزیکال جهان را هم از آن خود کرده است. بازدید از این آبنما رایگان است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید خروج آب از این فواره با موزیکی که پخش می‌شود هماهنگ است و هر ثانیه یک قاب رویایی و به یاد ماندنی را ثبت می‌کند. فواره دبی، به برج خلیفه نزدیک است، بنابراین در طول سفرتان به دبی، هنگام بازدید از برج خلیفه می‌توانید سری هم به این آبنما بزنید و خاطرات خوبی را در طول سفرتان ثبت کنید.

فواره دبی

فواره یونیسفر؛ سیاره زمین در نیویورک

یونیسفر که باید آن را نماد سیاره زمین دانست؛ یک فواره کره‌ای شکل در نیویورک آمریکاست که به اندازه یک ساختمان دوازده طبقه ارتفاع دارد. این فواره 50 متری را باید یکی از زیباترین آبنماهای دنیا دانست. این فواره جذاب در پارک عمومی کرونو قرار گرفته است و طوری طراحی شده که انگار زمین در فضا شناور است. آبنمای یونیسفر 408 تن وزن دارد و در سال‌های 1964 و 1965 ساخته شده است.

فواره یونیسفر

فواره غاز وحشی؛ جایی مقدس برای بوداییان

آبنمای سومی که نامش باید در این لیست قرار گیرد، فواره غاز وحشی در شیان چین است که در یک معبد بزرگ به همین نام قرار دارد. این فواره موزیکال است و باید آن را بزرگ‌ترین آبنمای آسیا در نوع خود دانست. حتی به اعتقاد بسیاری از گردشگران، فواره غاز وحشی مهم‌ترین جاذبه گردشگری شیان هم به حساب می‌آید. این فواره به چراغ‌های LED  مجهز است و آب آن به صورت نامنظمی در فضا پخش می‌شود. اگر شب از این جاذبه دیدن کنید، حتما با منظره شگفت‌‌انگیزی رو به رو خواهید شد.

فواره غاز وحشی؛

فواره Montjuic؛ ترکیب خیره کننده ای از رقص نور و آب

اگر دوست دارید یک نمایش خیره‌کننده از هنرنمایی نور و آب ببینید باید به اسپانیا رفته و از Montjuic دیدن کنید. این فواره در هر ثانیه 3620 لیتر آب را در فضای اطرافش پخش می‌کند. آب‌هایی که از این فواره خارج می‌شوند رنگی هستند و وقتی با موسیقی ترکیب می‌شوند، صحنه جالبی را به وجود می‌آورند. موسیقی‌هایی که از این فواره پخش می‌شوند همگی نوستالژیک هستند و این باعث می‌شود هنگام حضورتان در کنار این جاذبه حس بهتری داشته باشید.

فواره Montjuic

فواره مون لایت رانی بوی؛ پرتاپ 10 هزار لامپ روشن به هوا

حتما تعریف فواره‌های زیبایی که در سئول، پایتخت کره جنوبی وجود دارد را شنیده‌اید. مون لایت رانی بوی یکی از معروف‌ترین آنهاست. این آبنما 10 هزار لامپ LED دارد و زمانی که آب‌های رنگی با موسیقی ترکیب شده و به فضا پرتاب می‌شوند، یک منظره فوق‌العاده را خلق می‌کند. این فواره باعث شده تا آن بخش از سئول رومانتیک به نظر می‌رسد. اگر گذرتان به سئول افتاد حتما سری هم به این جاذبه بزنید.

فواره مون لایت رانی بوی

فواره تروی، آبنمایی در کوچه پس کوچه های رم

اگر کوچه پس کوچه‌های شهر رم را بگردید یک آبنمای مشهور به نمام تروی پیدا خواهید کرد که یقینا شما را غرق خود خواهد کرد. این آبنما براساس معماری باروک ساخته شده و باید آن را یکی از خیره‌کننده‌ترین آب نماهای جهان دانست. این آبنما 26 متر ارتفاع و 20 متر عرض دارد. یک افسانه درباره فرواره تروی وجود دارد که براساس آن اگر یک سکه داخل آب حوض تروی بیاندازید، دوباره باز هم به رم برخواهید گشت. شاید برایتان جالب باشد که بدانید روزانه حدود 3 هزار یورو داخل این حوض ریخته می‌شود.

فواره تروی

فواره ملک فهد؛ بلندتر از برج ایفل

فواره ملک فهد که در عربستان قرار دارد، درحال حاضر بلندترین فواره‌های دنیاست. این فواره در سال 1985 ساخته شده است. این آبنما می‌تواند آب را تا ارتفاع 312 متر پرتاب کند که این ارتفاع از برج ایفل بیشتر است. رکورد این ارتفاع در برج ایفل به ثبت رسیده است. این آبنمای آب شور را با نام جده نیز می‌شناسند.

فواره ملک فهد

فواره اوال؛ راز شگفت‌انگیز بودن باغ تیولی

باغ تیولی یکی از معروف‌ترین باغ‌های ایتالیاست که در نام آن را در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسانده است. در این باغ بیشتر از 500 آبنمای بسیار زیبا را می‌توانید پیدا کنید. یکی از این فواره‌ها که بیضی شکل است، شهرت جهانی دارد. آب این فواره در یک استخر بزرگ می‌ریزد.

فواره اوال

فواره تاج؛ پرنسس اسپانیایی در آمریکا

در شیکاگوی آمریکا یک فواره بسیار زیبا به نام تاج می‌توانید پیدا کنید که آن را یک هنرمند و مجسمه‌ساز اسپانیایی به نام جیم پلنزا طراحی کرده است. این آبنما در پارک میلنیوم قرار دارد و سال ساخت آن 2004 است. این فواره از سنگ مرمر سیاه و سفید ساخته شده است و بازدیدکنندگان معمولا با پای برهنه وارد آن می‌شوند. این فواره به شکل یک دیوار است که چهره شخصی روی آن نقش بسته که از دهان آن آب بیرون می‌ریزد.

فواره تاج

فواره ثروت؛ دلربای چشم بادومی

فواره ثروت که در سنگاپور قرار دارد، آخرین آبنمایی است که در این لیست 10 تایی باید معرفیش کنیم. این فواره به عنوان یکی از بلندترین آبنماهای دنیاست، به خاطر تناسب و ظاهر پر زرق و برق، ثروت نامیده شده است. سنگاپوری‌ها یک افسانه قدیمی دارند که براساس آن اگر کسی در آب این فواره غوطه‌ور شود و با دستانش به سمت مرکز حرکت کند، هرچه آرزو کنید برآورده خواهد شد. اگر چه به نظر نمی‌رسد این افسانه به واقعیت بپیوند اما انجام دادنش حال و هوای جالبی دارد.

فواره ثروت

زیباترین فواره دنیا کدام است؟

در این مقاله 10 تا از فواره‌های دنیا را به شما معرفی کردیم. هر کدام از این آبنماها در یک کشور قرار دارد و آنقدر زیبا و منحصر به فرد است که بخواهید بازدید از آن را در لیست کارهایی که باید در سفر به آن کشور انجام دهید، بگذارید. اگر آبنمای زیبای دیگری می‌شناسید که نامش در این لیست خالی است، آن را به ما و دیگر خوانندگان معرفی کنید تا دیگران هم از آن بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر