معروف ترین کاخ های استانبول

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/14
بازدید: 519
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کاخ های استانبول، کاخ هایی زیبا و به جا مانده از امپراتوری عثمانی است که به خوبی سرگذشت و تاریخ این کشور را برای مردم به نمایش می‌گذارد. در کنار تمام جاذبه‌های گردشگری ترکیه و شهر استانبول، این کاخ ها جایگاه ویژه‌ای دارند و هر ساله گردشگرهای زیادی از آن‌ها دیدن می‌کنند. توصیه می‌کنیم اگر در تور ترکیه و تور استانبول شرکت کردید، حتما به تماشای این کاخ های زیبا بروید. تماشای این کاخ ها شما را با تاریخ، فرهنگ و سرگذشت این کشور زیبا آشنا می‌کند. به سراغ آن‌ها بروید تا تحویلات تاریخی را مشاهده کنید. در این بخش قصد داریم معروف ‌ترین کاخ های استانبول را معرفی کنیم تا سفری تاریخی و شگفت‌انگیز را تجربه کنید.

معروف ترین کاخ های استانبول

کاخ ییلدیز استانبول (Istanbul Yildiz Palace)

کاخ ییلدیز، یکی از معروف ‌ترین کاخ های استانبول است. این کاخ زیبا در اواخر قرن 19 به فرمان سلیم سوم ساخته شده است. این کاخ با نیت هدیه و اقامتگاه مادر او یعنی مهری شاه ساخته شد اما بعدها توسط پادشاه‌های بعدی گسترش یافت و به مقر امپراتوری عثمانی و محل زندگی سلاطین تبدیل شد. در زمان سلطان عبدالحمید این کاخ به اسم کاخ ییلدیز یا ستارگان معروف شد. سلطان عبدالحمید 33 سال در این کاخ زندگی می‌کرد. در حال حاضر این کاخ دارای باغ و طبیعی زیبا است که معماری ترکیه را به خوبی به نمایش می‌گذارد.

ساعات بازدید: همه روزه به جز روزهای سه شنبه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۶ (زمان کاری در دوره‌های بازسازی کاخ می‌تواند متغیر باشد)

آدرس: استانبول، منطقه بشیکتاش، جاده ییلدیز

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

کاخ ییلدیز استانبول

کاخ موزه توپکاپی استانبول (Topkapi Palace Musuem)

از دیگر کاخ های معروف استانبول، می‌توان به کاخ موزه توپکایی اشاره کرد. این کاخ یکی از جاذبه‌های دیدنی استانبول است. معماری این کاخ زیبا برگرفته از سبک‌های آسیایی است و از سال 1942 یکی از موزه‌های برجسته و معروف این شهر است. در خصوص مشخصات کاخ توپکاپی زیبا باید گفت دارای سه دروازه زیبا بوده و از دوران بیزانسی ساخت آن آغاز شده است؛ در دوره عثمانی نیز به اوج شکوه و عظمت خود رسیده است.

 این کاخ به مدت 350 سال محل زندگی پادشان عثمانی بوده است. سرانجام با شکل‌گیری جمهوری ترکیه، این کاخ پس از سال‌ها تخلیه و به عنوان موزه ترکیه شناخته شد. در حال حاضر نیز گردشگران امکان بازدید از آن را دارند. در کنار موزه، این کاخ دارای محیط‌های دیگر از جمله 4 حیاط بیرونی، کاخ درونی، بخش دیوان سلطنتی، کلیسای ایا ایرنه و... است. هر گوشه از این کاخ زیبا شاهکار معماری به چشم می‌خورد.

ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۴ بعدازظهر

آدرس: استانبول، منطقه اروپایی فاتح، منطقه جان کورتران، نزدیک میدان سلطان احمد

تور استانبول - برگزاری پکیج های متنوع زمینی و هوایی + تضمین کمترین قیمت بازار

کاخ موزه توپکاپی استانبول

کاخ دلمه باغچه استانبول (Dolmabahce Palace)

از دیگر کاخ های استانبول، کاخ دلمه باغچه استانبول است. این کاخ آخرین مقر پادشاهان عثمانی بوده است که در حال حاضر نیز یکی از جاذبه‌های گردشگری استانبول به حساب می‌آید. این کاخ در سال 1850 توسط سلطان عبدالحمید ساخته شده است و معماری آن نیز برگرفته از سبک باروک اروپایی است. این مسئله در رنگ و نقش‌ها و همچنین در دکوراسیون آن کاملا مشخص است. این کاخ یکی از وسیع‌ترین کاخ های ترکیه محسوب می‌شود و بسیار گسترده است. بنای اصلی کاخ شامل یک اتاق بزرگ در مرکز و 258 اتاق در اطراف آن است. از شگفتی‌های دیگر این کاخ 46 تالار زیبای آن است که سقف آن‌ها از 14 تن طلا است. در فضای داخلی تابلوی نقاشی هنرمندان ترکی قابل مشاهده است. این کاخ در زمان‌های قدیم، محلی مهم برای تصمیم‌گیری‌های سیاسی بوده است.

ساعات بازدید: همه روزه به جز روزهای دوشنبه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۴ بعدازظهر

آدرس: استانبول، منطقه بشیکتاش، محله ویشنزاده، خیابان دلمه باغچه

جاهای دیدنی استانبول - لیستی از جاهای دیدنی استانبول را در لینک مشاهده کنید. 

کاخ دلمه باغچه استانبول

کاخ مسلک استانبول (Maslak Pavilion)

یکی از زیباترین کاخ های استانبول، کاخ مسلک استانبول (Maslak Pavilion) است. این کاخ در یک منطقه سرسبز و در خیابان بیوک دره بنا شده است. ساخت این بنا مربوط به دوران امپراتوری عثمانی و در زمان سلطان محمود دوم است اما در زمان سلطان عبدالعزیز قسمت‌های بیشتری بر آن افزوده گردید. این کاخ زیبا از چند عمارت باشکوه تشکیل شده است و فضایی سرسبز و باصفا دارد. بخش‌های اصلی این کاخ شامل کوشک‌های سلطنتی، اتاق خواب، محل کار سلطان، حیاط بیرونی و عمارت و تالارهاست. این کاخ زیبا قبل از رسیدن سلطان عبدالحمید به سلطنت، محل اقامتگاه اون بود و در حال حاضر یکی از جاذبه‌های گردشگری ترکیه است که در صورت شرکت در تور استانبول باید حتما از آن دیدن نمایید.

ساعات بازدید: همه روزه به جز روزهای دوشنبه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۶ بعدازظهر

آدرس: استانبول، منطقه بشیکتاش، خیابان بیوک دار

کاخ مسلک استانبول

کاخ بیلربی استانبول (Beylerbeyi Palace)

از جمله زیباترین کاخ های استانبول که شاید خیلی معروف نباشد، کاخ بیلربی است. این کاخ در اواخر قرن نوزدهم توسط سلطان عبدالعزیز ساخته شد و محلی برای استراحت اون بود. این کاخ محلی برای میزبانی سران کشورهای خارجی نیز بود. این کاخ دارای ساختمان بزرگ و مجلل است که از 24 اتاق و 6 سالن بزرگ تشکیل شده است. فضای بیرونی و درونی این کاخ بسیار لوکس و مجلل است و دکوراسیونی زیبا دارد. در گوشه و کنار این کاخ شاهد تابلوهای نقاشی عظیم و گلدان‌های لوکس هستیم. کنده‌کاری‌های این کاخ، هنر دست سلطان عبدالحمید دوم است؛ چرا که 6 سال آخر عمر خود را در این کاخ حبس بوده است.

ساعات بازدید: همه روزه به جز روزهای دوشنبه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۵:۳۰ بعدازظهر

آدرس: استانبول، منطقه اسکودار، محله بیلربی، خیابان عبدالله آقا

جاهای دیدنی استانبول در شب | در تور استانبول لحظه آخر از این تفریحات شبانه غافل نشوید!

کاخ بیلربی استانبول

کاخ کوچوکسو استانبول (Kucuksu Palace)

از دیگر کاخ های معروف و زیبای استانبول می‌توان به کاخ کوچوکسو استانبول (Kucuksu Palace) اشاره کرد. این کاخ مربوط به دوران بیزانسی بوده و در دوره عثمانی به یک پارک سلطنتی تبدیل شده است. سبک معماری این کاخ بسیار لوکس و زیباست و از 9 اتاق تشکیل شده است. یکی از چیزهایی که بعد از ورود به این کاخ به چشم می‌خورد کفپوش‌های چوبی و حکاکی‌های طلایی سقف است. تمامی لوازمی که در این کاخ قرار دارند قیمتی هستند. به طور کل معماری خیره‌کننده این کاخ آن را به یکی از زیباترین کاخ های ترکیه تبدیل کرده است.

ساعات بازدید: همه روزه به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۵ بعدازظهر

آدرس: استانبول، منطقه بیکوز، محله کوچوکسو

کاخ کوچوکسو استانبول

کاخ ایهلامور در بشیکتاش (Ihlamur Pavilion)

کاخ ایهلامور در بشیکتاش (Ihlamur Pavilion) یکی از کاخ های ترکیه با معماری مربعی است. این کاخ از یک عمارت کلاه فرنگی، اتاق و سالن‌های زیبا تشکی شده است. این کاخ دارای معماری زیبا بوده و وجه تمایز آن با دیگر کاخ ها در محیط طبیعی اطراف آن است. فضای درونی و بیرونی این کاخ به قدری جذاب است که در قرن 18 و 19، به عنوان یک مقصد محبوب تابستانی شناخته می‌شد. فضای سبز اطراف آن و درختان تنومند و بلند به زیبایی این عمارت افزوده است.

ساعات بازدید: همه روزه به جز روزهای دوشنبه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۵:۳۰ بعدازظهر

آدرس: استانبول، منطقه نیشان تاشی، تشویکیه، محله شیشلی

موزه های استانبول - تاریخچه استانبول را در موزه های استانبول تماشا کنید.

کاخ ایهلامور در بشیکتاش

کاخ چراغان کمپینسکی استانبول (Ciragan Palace Kempinski)

کاخ چراغان کمپینسکی استانبول، از دیگر کاخ های معروف استانبول است که در زمان قبل از عبدالعزیز ساخته شد. این کاخ که به نام چیران نیز معروف است، به دستور عبدالعزیز در سال 1863 و 1867 تخریب و از نو بنا شد. این کاخ دارای چشم‌اندازی بسیار زیبا و دوجانبه است که از یک سو به درختان جنگلی و از سوی دیگر به آب‌های بسفر مشرف است. یکی از نکات جالبی که در خصوص این کاخ باید بدانید این است که توسط یک پل به کاخ سلطنتی دیگر یعنی کاخ ییلدیز متصل می‌شود. نمای بیرونی کاخ بسیار زیبا بوده و از سنگ‌های مرمر ساخته شده است. ناگفته نماند که در حال حاضر این کاخ زیبا یک هتل 5 ستاره لوکس در استانبول است.

ساعات کاری: شبانه روزی

آدرس: استانبول، منطقه بشیکتاش، خیابان چراغان ۳۲

کاخ چراغان کمپینسکی استانبول

کاخ خدیو استانبول (Khidiv Palace)

از دیگر کاخ های سلطنتی ترکیه، با کاخ خدیو استانبول (Khidiv Palace) آشنا شویم. به این کاخ، کاخ چوبوکلو نیز گفته می‌شود که در سال 1907 در شهر زیبای استانبول ساخته شد. این عمارت زیبا از 3 طبقه تشکیل شده است و معماری آن توسط یک معماری مشهور ایتالیایی انجام شده است؛ به همین علت ظاهری شبیه به کاخ های ایتالیایی دارد. جالب است بدانید این کاخ زیبا دارای یک آسانسور عجیب است که هیدرولیکی بوده و با انرژی بخار آب کار می‌کند. در بخش ورودی این کاخ، آب‌نماهای زیبایی به چشم می‌خورد که بر زیبایی آن افزوده است. تا سال 1930، سلطان عباس خدیو در آن زندگی می‌کرد و پس از آن مدتی به حالت متروکه مانده بود. در سال 1984 برای مدت کوتاهی به یک هتل تبدیل شده و در حال حاضر نیز یک باغ رستوران بسیار زیباست. در سفر به استانبول این کاخ را فراموش نکنید.

ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۲ نیمه شب

آدرس: استانبول، منطقه بیکوز، محله چوبوکلو

محله های استانبول - برای آشنایی با محله های استانبول روی لینک کلیک کنید.

کاخ خدیو استانبول

کاخ تکفور استانبول (Tekfur Palace)

از دیگر کاخ های زیبای شهر استانبول می‌توان به کاخ تکفور اشاره کرد. این کاخ در دسته کاخ های زیبا در دوره بیزانس به حساب می‌آید و بسیار قدیمی است. این کاخ بخشی از مجموعه عظیم کاخ بلاچرن بود که در آن زمان اهمیت زیادی داشت. اگرچه بیشتر کاخ های این مجموعه تخریب شده است، اما این کاخ باقی ماند و شهرت زیادی پیدا کرد. در حال حاضر نیز این عمارت یکی از موزه‌های شهر استانبول است.

ساعات کاری: همه روزه به جز روزهای دوشنبه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۵ بعدازظهر

آدرس: استانبول، منطقه فاتیح، محله ایوانسرای

کاخ تکفور استانبول

بازدید از جاذبه‌های گردشگری و کاخ ها در تور استانبول

در این بخش معروف ‌ترین کاخ های استانبول را معرفی کردیم و در مورد تاریخچه هر یک توضیح دادیم. شهر استانبول جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد که قطعا نمی‌توانید از همه آن‌ها دیدن کنید. اما با شرکت در تور استانبول می‌توانید بیشتر جاذبه‌های گردشگری و کاخ های زیبای آن را مشاهده کنید. برای مشاهده تورهای فعال استانبول و یا رزرو هتل به سایت لحظه آخر مراجعه نمایید. شما هم می‌توانید نظر خود را در خصوص این کاخ های زیبا در بخش ثبت دیدگاه بنویسید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر