شهرهای ارواح جهان

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/20
بازدید: 585
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شهرهای ارواح جهان در نقاط مختلف دنیا وجود دارند. این شهرها هر یک راز و رمزهای عجیب و غریب و جالبی دارند که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست و می‌توانید حقایقی شگفت‌انگیز در مورد هر یک بفهمید. اگر فردی هستید که به داستان‌های ترسناک و مهیج علاقه دارید یا کشف کردن مسائل در خصوص جاهای متروکه را دوست دارید، همراه ما باشید تا با شهرهای ارواح جهان و ترسناک‌‎ترین مکان‌های جهان آشنا شوید. در دنیا شهرهای زیادی وجود دارد که خالی از سکنه هستند. در ادامه آن‌ها را مورد بررسی قرار داده و داستان‌های مربوطه را توضیح می‌دهیم. در یک مقاله مهیج همراه ما باشید.

شهرهای ارواح جهان

شهر هلتون Helltown؛ شهری عجیب و خالی از سکنه

این شهر که به اسم شهر بوستون نیز شهرت دارد، دارای رازهای عجیب و افسانه‌های شومی است. بسیاری از افراد معتقد هستند که در نزدیکی ساکنین این شهر، عوامل غیرطبیعی وجود داشته است. این شهر در سال 1806 ساخته شده و تا سال 1970 میلادی نیز مملو از جمعیت بوده است. در همان زمان رئیس جمهور فورد، توافق‌نامه‌ای را با دولت فدرال امضا می‌کند که پیوست آن تبدیل املاک این شهر به پارک ملی بوده است و قصد داشت با این هدف این شهر را خریداری کند. به همین دلیل در همان زمان مردم این شهر را تخلیه می‌کنند در حالی که هرگز پارک ملی در آن ساخته نشد. امروزه این مکان بسته شده و به شهری متروکه تبدیل شده است.

در خصوص این شهر افسانه‌های زیادی وجود دارد. در شهر هلتون کلیسای پروتستان وجود داشته است و اتوبوسی متروکه در آن وجود دارد که می‌تواند خانه‌ای برای ارواح باشد. از طرفی مردم می‌گویند در این شهر موجودات جهش یافته وجود داشته است که معروف‌‎ترین آن‌ها ماری غول پیکر بوده است.

شهر هلتون؛ شهری عجیب و خالی از سکنه

شهر جروم Jerome؛ شهری اسرارآمیز

جروم یکی از شهرهای اسرارآمیز و عجیب است که به شهر صنعت استخراج معادن مس معروف است. این شهر در 100 مایلی شمال Phoenix در Black Hills ساخته شده است و در قرن نوزدهم محلی برای استخراج معدن مس بوده است. درست در زمانی که تعداد اکتشاف‌کننده‌ها به 10 هزار نفر رسید، از جمعیت مردم کاسته شد و به 400 نفر رسید. در حال حاضر این شهر، شهری متروکه است که دارای خانه‌های عتیقه جالبی است. به عقیده برخی مردم، هتل Connor، اتاق و کافه‌های آن توسط ارواح تسخیر شده‌اند به همین علت نام جروم در بین شهرهای ارواح جهان قرار گرفته است. همچنین گفته می‌شود که یکی از تسخیرشده‌‎ترین مکان‌های این شهر، هتل یزرگ بوده است که در زمانی بیمارستان بوده و حوادث تلخی در آن برای معدن‌چیان رخ داده است.

شهر جروم؛ شهری اسرارآمیز

شهر سنت المو St.Elemo؛ شهری در مرکز کلرادو

از دیگر شهرهای ارواح جهان یا به اصطلاح شهرهای عجیب دنیا، شهر سنت المو است که در نزدیکی مرکز کلرادو ساخته شده است. این شهر در سال 1880 با هدف استخراج طلا و نقره ساخته شد و در سال 1920 این معادن تمام شدند. در این زمان سرویس‌دهی به این مکان متوقف شد و به عنوان شهری متروکه رها گردید. این شهر یکی از جاذبه‌های گردشگری شناخته می‌شود و افسانه‌های زیادی در رابطه با آن مطرح است. یکی از این افسانه‌ها اینگونه است که گفته می‌شود یکی از ساختمان‌های آن توسط ارواح نگهداری می‌شود. چرا که خانه‌های آن سالم هستند. به گفته مردم یکی از ساکنین این شهر Annabelle Stark نام داشته است. او مدت زمانی طولانی بعد از مرگ والدین خود در این شهر مانده است و در اثر زندگی تنها عقل خود را از دست داد. سرانجام در تیمارستان جان خود را از دست می‌دهد اما برخی از بازدیدکنندگان شبح او را دیده‌اند.

شهر سنت المو؛ شهری در مرکز کلرادو

شهر کنکوت Kennecott؛شهری در جنوب آلاسکا

در میان معرفی شهرهای متروکه جهان، به شهر کنکوت، شهر معدن‌کاری در جنوب آلاسکا برخورد می‌کنیم. این شهر تا سال 1930 مملو از جمعیت بوده است اما در حال حاضر شهری متروکه است. برای دسترسی به این شهر یا از مسیر آسمان باید استفاده کنید و یا از یک مسیر شنی تکمیل نشده پیاده به آن جا بروید. در خصوص این شهر گفته می‌شود ارواحی در آن ساکن هستند که در زمان ساخت راه آهن به سمت جنوب کشته شده‌اند. همچنین در خصوص این شهر می‌گویند نشانه‌های گورها در جلوی چشم مسافران پدیدار یا ناپدید می‌شود. در آن زمان قبل از اینکه معدن این شهر به طور کامل تخلیه شود کارگران ادعا داشتند که صدای ناراحتی و وحشت معدن‌چی‌هایی که در شب قبل کشته شده بودند را می‌شنیدند. با گم شدن ناگهانی ابزار و رخ دادن فاجعه‌های بعدی در این منطقه، تمامی پروژه‌های اطراف شهر نیز لغو شد.

شهر کنکوت؛ شهری در جنوب آلاسکا

شهر کاهابا Cahawba؛ پایتخت قدیم ایالات آلاباما

این شهر نیز یکی از اسرارآمیزترین شهرهای ارواح جهان است. در گذشته این شهر پایتخت ایالات آلاباما بوده است؛ اما با این وجود در سال 1825 از پایتخت بودن خارج شد. تا سال 1866 این شهر پرجمعیت و اقتصادی بود و محلی برای مجلس نمایندگان شهر دالاس شناخته میشد. اما یک سیل عظیم مردم را مجبور به ترک شهر کرد. این شهر قبل از اینکه متروکه شود نیز داستان‌های عجیبی در خصوص ارواح داشت. افسانه‌های مختلفی در خصوص این شهر گفته می‌شود برخی می‌گویند یک گوی درخشان در مزرعه‌ای که متعلق به C.C. Pegues بوده است دیده می‌شود. همچنین برخی معتقدند که بخشی از این شهر توسط رعدوبرق آسیب دیده و سوخته است. افسانه دیگر داشتن محله‌های قدیمی و گورستان‌های تاریخی با نقاط غیرطبیعی بوده است. همچنین گفته می‌شود برخی از مکان‌ها در نزدیکی اردوگاه‌های قلعه مورگان، دارای ارواح هستند و روح سربازان جنگ داخلی در آن دیده شده است.

شهر کاهابا؛ پایتخت قدیم ایالات آلاباما

کولمانسکوپ ؛ شهری افسانه‌ای در نامیبیا

این شهر، به شهر شبح در جنوب نامیبیا شهرت دارد و ساخت آن مربوط به سال 1908 است. این شهر در آن زمان به دلیل شهرت الماس و امیدواری به ثروت آسان رونق گرفت و در مدت 2 سال، یک شهر کامل با مدرسه، بیمارستان و ساختمان‌های مسکونی بود. پس از مدتی فروش الماس افت پیدا کرد و مردم یکی یکی شهر را ترک کردند. از آن سال به بعد این شهر به شهر ارواح جهان معروف شد چرا که مردم صداهای عجیب و غریبی را از آن می‌شنوند.

سان زی؛ دهکده توریستی تایوان در گذشته

در زمان‌های قدیم، در تایوان شهری توریستی به نام سان زی در حال شکل‌گیری بوده است. در زمان احداث حوادث مختلفی در این منطقه رخ داد که کمبود امکانات مالی و بدشگون بودن آن از جمله این حوادث بود. از این رو این طرح ساخت به طور کامل متوقف شد و تایوانی‌ها معتقد هستند که در این منطقه ارواح در حال رفت و آمد هستند.

کولمانسکوپ ؛ شهری افسانه‌ای در نامیبیا

کراکو T ، جاذبه گردشگری ایتالیا

از دیگر شهرهای ارواح جهان می‌توان به شهر کراکو T اشاره کرد. این شهر در حال حاضر یکی از جاذبه‌های گردشگری ایتالیا است و متروکه تری و عجیب‌‎ترین شهر جهان شناخته می‌شود. این شهر در سال 1060 توسط اسقف اعظم آرنالدو بنا شده است. این شهر دارای خانه‌های متروکه و عجیب روی تپه است و تا اواخر قرن نوزدهم دارای دو هزار نفر جمعیت بود. قبل از آغاز جنگ جهانی اول بیشتر مردم این شهر کوچ کردند و تا سال 1963 نیز خالی از سکنه شدن. مورخان معتقد هستند که علت اصلی این کوچ کردن زمین‌ لرزه‌های مختلف و فقر کشاورزان بوده است.

گونکانجیما؛ جزیره ارواح ژاپن

از دیگر شهرهای متروکه و ترسناک جهان، می‌توان به جزیره ارواح ژاپن اشاره کرد. این شهر در سال‌های اواخر قرن 19 میلادی، مرکزی برای استخراج ذغال سنگ بود اما در حال حاضر شهری متروکه است. در واقع در سال 1960 به دلیل افزایش بنزین و کاهش مصرف ذغال سنگ این جزیره تخیله شد و در حال حاضر به دلیل منظره‌های وحشت‌آوری که دارد به نام جزیره ارواح شناخته می‌شود.

گونکانجیما؛ جزیره ارواح ژاپن

اورا دور سور گلان؛ روستایی عجیب با گذشته دردناک در فرانسه

در 10 ژوئن 1944 ساکنین این روستا یک کاروان نظامی ارتش آلمان رات مشاهده می‌کنند که به روستا می‌آید. در واقع گروهی نظامی از ارتش نازی‌ها بود. این ارتش در روز قبل از ورود به این روستا 99 گروگان را در شهر تول به نرده‌های بالکن منازل دار زدند. در واقع گفته می‌شود علت این قتل عام، تلافی کردن انفحار یک پل توسط نیروهای مقاومت فرانسه بوده است که در طی آن 2 سرباز به قتل رسیده بودند. در 10 ژوئن نیز فرمان تخریب روستا و قتل عام مردم آن صادر می‌شود. این روستای حدود 1200 نفر سکنه داشت که در آن روز 642 نفر از آن‌ها به طرز فجیعی به قتل رسیدند و از باقی افراد اطلاعی در دست نیست. همین حادثه سبب شده است تا مردم محلی صداهای عجیبی از گریه و زجه زنان و کودکان بشوند. در حال حاضر نیز به همین علت به شهر ارواح تبدیل شده است.

پریپیات؛ شهری رها شده در اوکراین

این شهر، شهری متروکه و شناخته شده در میان شهرهای ارواح جهان است. بیشتر افرادی که در این شهر ساکن بودند کارگران نیروگاه هسته این چرنوبیل بودند که در سال 1986 به علت حادثه چرنوبیل شهر را ترک کردند. در حال حاضر در شعاع چند کیلومتری این شهر هیچ فردی زندگی نمی‌کند و به گفته محلی‌ها این شهر به ارواح مقاوم به رادیواکتیو رسید.

پریپیات؛ شهری رها شده در اوکراین

معروف‌‎ترین شهرهای ارواح جهان کدام‌ها هستند؟

در این بخش در خصوص معروف‌‎ترین نقاط و شهرهای ارواح دنیا صحبت کردیم. به طور کلی قسمت‌های متروکه زیادی روی کره زمین وجود دارند که ناشناخته هستند. این شهرها، معروف‌‎ترین شهرهایی بودند که در حال حاضر متروکه و ترسناک باقی مانده‎‌اند و بیشتر آن‌ها نیز افسانه یا حقایقی عجیب و ترسناک دارند. تعدادی از این شهر‌ها به عنوان جاذبه توریستی شناخته می‌شوند و افرادی که عاشق هیجان هستند از آن‌ها دیدن می‌کنند. در جدول زیر در یک نگاه با شهرهای ارواح جهان آشنا شوید:

هلتون

ایالات اوهایو آمریکا

جروم

آمریکا

سنت المو

آمریکا

کنکوت

آلاسکا - آمریکا

کاهابا

آآمریآمریکا

کولمانسکوپ

آفریقای جنوبی

سان زی

تایوان

کراکو T

ایتالیا

گونکانجیما

ژاپن

پریپیات

اوکراین

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
انواع کلاس نرخی هواپیما | تاثیر کلاس های پروازی روی قیمت + جدول
انواع کلاس نرخی هواپیما | تاثیر کلاس های پروازی روی قیمت + جدول
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر