عجیب ترین جاهای دیدنی ایران

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/13
بازدید: 1024
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

عجیب ترین جاهای دیدنی ایران را می‌شناسید؟ عجیب از نظر افراد معناهای مختلفی دارد برخی عجیب ترین جاهای دیدنی را ترسناک‌ترین جاهای دیدنی ایران می‌شناسند. اما از نظر برخی دیگر جای دیدنی عجیب، مکانی‌ست که چیز تعجب‌آوری در آن وجود داشته باشد مانند روستایی با قدمت 3000 ساله، درخت‌هایی که به جای میوه و برگ، سنگ از آن‌ها آویزان باشد و... اگر عاشق هیجان و دیدن جاهای عجیب هستید، توصیه می‌کنیم در ادامه همراه ما باشید تا با جالب‌ترین جاهای دیدنی ایران آشنا شوید.

عجیب ترین جاهای دیدنی ایران

ماخونیک؛ روستایی با افرادی کوتاه قامت

روستای ماخونیک، روستایی جالب و جذاب در خراسان جنوبی است که به شهر لیلی پوتی معروف است. در این روستا همه خانه‌ها در اطراف خیلی کمی ساخته شده‌اند و ساکنین این روستا همگی کوتاه قامت هستند. یکی از نکات عجیب در رابطه با این روستا این است که مردم آن تا چند سال پیش با ورود برق، گاز و هر تکنولوژی مخالف بودند. در حال حاضر خانه‌های کوچک عجیب ترین جاذبه دیدنی این روستا هستند.

جنگل جیغ، عجیب ترین جنگل دنیا

در میان عجیب ترین جاهای دیدنی ایران، جنگل جیغ، جنگلی خارق‌العاده و ترسناک است. اگر به مکان‌های دیدنی ترسناک علاقه‌مند هستید، توصیه می‌کنیم این جنگل را از دست ندهید.جنگل جیغ در مشهد قرار گرفته است و بعد از تاریکی هوا صدای موجوداتی ناشناخته به شکل جیغ از آن خارج می‌شود. شاید تصور کنید این جیغ صدای حشرات و یا بهم خوردن برگ درختان است اما اینطور نیست. جیغ این منطقه ممتد است. بر اساس پیگیری مسئولان گفته شده این صدا، صدای جیرجیرک‌ها بین شاخه درختان است اما این دلیل قطعی نیست. رسما با رفتن به این جنگل هیجان و ترس را تجربه می‌کنید.

جنگل جیغ مشهد - ترسناک‌ترین جنگل ایران

جنگل جیغ، عجیب ترین جنگل دنیا

باغ سنگی؛ با میوه‌های سنگی

باغ سنگی یکی دیگر از عجیب ترین جاهای دیدنی ایران است. در این باغ به جای میوه روی درختان، سنگ‌های آویزان‌شده می‌بینید. این باغ در سیرجان کرمان قرار گرفته است و صاحب آن پیرمردی کرولال به نام درویش خان اسفندیارپور بود. این مرد یک چوپان و باغ‌دار بود اما خیلی ناگهانی کارش را متوقف کرده و سنگ‌های عجیب را پیدا می‌کند و از درختان آویزان می‌کند.

شایعات زیادی در خصوص علت این کار وجود دارد؛ برخی می‌گویند این کار اعتراض به اصلاحات اراضی بود، برخی دیگر می‌گویند کار موجودات فرازمینی است و برخی دیگر علت را جنون می‌دانند.

باغ سنگی؛ با میوه‌های سنگی

ریگ جن؛ مثلث برمودای ایران

می دانستید ایران نیز جایی را با نام مثلث برمودا دارد؟ به طوری که هر فردی که به این کویر زیبا در سمنان رفته است شن‌های این کویر آن را درون خود کشیده و اثری باقی نمانده است. بنابراین نباید خودتان به تنهایی به این کویر سفر کنید. اگر علاقه دارید آن را مشاهده کنید باید بگوییم قسمت‌هایی هست که رفتن به آن مانعی ندارد اما تنها باید با یک راهنمای کارکشته بروید. مردم محلی می‌گویند این کویر نفرین شده است اما به هر حال گردشگران زیادی دوست دارند به آن جا بروند.

گورستان جن تیس - تجربه‌ای هیجان‌انگیز در گورستان جن تیس!

ریگ جن؛ ممثلث برمودای ایران

ونیز ایران؛ روستایی با خانه‌های روی آب

در میان عجیب ترین جاهای دیدنی ایران سری به ونیز ایران بزنیم. این روستا خانه‌هایی روی آب دارد که مردم آن با قایق رفت و آمد می‌کنند. این روستای عجیب در سراخیه خوزستان قرار گرفته است و برای رفتن از یک خانه به خانه دیگر لازم است از قایق استفاده کنید. اما باید گفت آب این روستا آلوده شده است چرا که رسیدگی‌های لازم را ندارد و ممکن است به مرور زمان باعث به خطر انداختن سلامت ساکنین شود. اما باید گفت برای گردشگری روستای جالب و زیبایی است.

ونیز ایران؛ روستایی با خانه‌های روی آب

روستای درک چابهار؛ ملاقات کویر و دریا با یکدیگر

کویر از اسمش پیداست یعنی جایی که خبر از درختان سرسبز و چشمه و رودخانه نیست. اما اگر در تور چابهار شرکت کنید منطقه‌ای عجیب می‌بینید که از جاذبه‌های مهم چابهار است. روستای درک چابهار یکی از زیباترین و عجیب ترین روستاهای کره زمین است که در دل کویر دریایی زیبا می‌بینیم که از دیدن آن شگفت‌زده می‌شویم. در این روستا کویر خشک و برهوت، دریای نیلگون خلیج فارس را به آغوش می‌کشد. این روستا روزهای گرم و شب‌های خنک و پرستاره دارد.

تور چابهار - سفری لذت بخش به جنوب ایران با بهترین قیمت از تهران و سایر شهرها

روستای درک چابهار

روستای نیمروز سیمرم ؛ روستایی با روزهای کوتاه

این روستای جالب، مکانی دیگر از عجیب ترین جاهای دیدنی ایران است. این روستا دارای دیوارهای بلند است و با کوه‌های استوار احاطه شده است. دیواره‌های اطراف این روستا به قدری بلند است که اجازه ورود آفتاب را نمی‌دهد و در طول روز آفتاب تنها 3 الی 4 ساعت می‌تابد و باقی روز تاریک است. روستای نیمروز سیمرم، زمستان‌هایی سخت و سرد و استخوان‌سوز و تابستان‌هایی خنک دارد.

روستای نیمروز سیمرم

دره ستارگان؛ دره‌ای در دل جزیره قشم

دره ستارگان از دیگر جاهای عجیب و زیبای ایران است که اگر با تور قشم به این جزیره سفر کنید از این دره دیدن خواهید کرد. دره ستارگان دارای حجم و صخره‌های بزرگی است و ساختاری فوق‌العاده زیبا دارد. محلی‌های قشم اعتقاد دارند این دره توسط فرازمینی‌ها و به دلیل برخورد ستاره با زمین تشکیل شده است. صخره‌های این منطقه طوری ساخته شده‌اند که در هنگام وزش باد، صدای عجیب و ترسناکی در این دره می‌پیچد.

تور قشم - تضمین کمترین قیمت تور قشم در بازار را از لحظه آخر بخواهید

دره ستارگان؛ دره‌ای در دل جزیره قشم

غار نمکدان قشم؛ غاری زیبا با اشکال مختلف

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری قشم که در دسته عجیب ترین جاهای دیدنی ایران قرار می‌گیرد، غار نمکدان قشم است. این غار در بخش غربی این جزیره قرار گرفته است و قدمت طولانی دارد. پیدایش غار نمکدان مربوط به نخستین دوره‌های زمین‌شناسان است و کهن‌ترین جاذبه گردشگری در قشم به شمار می‌رود. زمانی که وارد این غار زیبا می‌شوید با دیواره‌هایی مملو از دیواره‌های نمک مواجه می‌شوید که هر یک از آن‌ها 500 میلیون سال عمر دارند. وقتی وارد این غار می‌شوید گویا وارد غاری پر از قندیل‌های یخ شده‌اید اما آن‌ها قندیل یخ نیستند نمک‌های زیبا با اشکال مختلف‌اند.

غار نمکدان قشم؛ غاری زیبا با اشکال مختلف

تالاب ارواح نوشهر؛ معروف به دریاچه ممرز

تالار ارواح نوشهر که به دریاچه ممرز معروف است، در 50 کیلومتری شهر نوشهر قرار گرفته است و از جمله جاذبه‌های معروف و دیدنی این شهر است. این دریاچه نسبتا زیبا و عجیب، در میان جنگل‌های حفاظت‌شده ممرز قرار گرفته است و دارای موقعیتی خاص است. بهترین زمان برای بازدید از این تالاب، در ساعات اولیه روز است چرا که سراسر مه است و درختان میان آن در مه قرار گرفته‌اند. علت نام‌گذاری این مرداب به دلیل فضای مه‌‎آلود آن است و هیچ ریشه خرافی ندارد.

تالاب ارواح نوشهر

معرفی دیگر جاهای دیدنی عجیب ایران

در مطالب فوق در مورد عجیب ترین جاهای دیدنی ایران صحبت کردیم. بهتر است بدانید ایران جاهای عجیب و زیبای زیادی دارد که همه آن‌ها در یک مقاله نمی‌گنجد. به طور مثال روستای دوقلوها، جزیره رنگین‌کمانی هرمز، چشمه وقت و ساعت، چشمه دمکش، کلبه مرگ انزلی، دهکده چوبی نیشابور و... از دیگر جاذبه‌های عجیب، زیبا و دیدنی ایران هستند. رفتن به هر یک از این جاذبه‌ها خالی از لطف نیست و اگر به دنبال مکان‌های هیجان‌انگیز، عجیب و گاها ترسناک هستید، سری به این جاذبه‌ها بزنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر