مساجد دبی

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/16
بازدید: 699
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

باشکوه ‌ترین مساجد دبی، از جمله جاذبه‌های فرهنگی و مذهبی مهمی هستند که تاریخ و فرهنگ اسلامی را در خود جای داده‌اند و همین مسئله سبب می‌شود تا گردشگران و مسلمانان زیادی از سراسر جهان به کشور امارات و شهر دبی سفر کنند. توصیه می‌کنیم اگر با تور دبی به این شهر زیبا سفر کردید، از معروف‌ترین مساجد دبی دیدن کنید تا با فرنگ اسلامی در این شهر و شاهکار معماری آشنا شوید. اما معروف‌ترین مساجد دبی کدام مسجدها هستند؟ در این بخش قصد داریم با معرفی این مساجد، شما را در سفر به این شهر زیبا راهنمایی کنیم.

باشکوه ‌ترین مساجد دبی

مسجد جمیرا (Jumeirah Mosque)

یکی از باشکوه ‌ترین مساجد دبی، مسجد جمیرا در این شهر است. این مسجد در کنار ساحل جمیرا دبی واقع شده است و به همین دلیل بازدید از آن را توصیه می‌کنیم. به سبب نزدیکی به ساحل جمیرا شما می‌توانید روزی لذت‌بخش را در دبی سپری کنید و در کنار بازدید از این مسجد در ساحل نیز تفریح کنید. جالب است بدانید معماری زیبا و لوکس این مسجد معروف است و عکس آن روی اسکناس‌های 500 درهمی امارات ثبت شده است. این مسجد بی‌همتاست و محبوب‌ترین عبادتگاه دبی شناخته می‌شود.

آدرس مسجد جمیرا: دبی، اجاده ساحل جمیرا، محله جمیرا

تور دبی - تضمین کمترین قیمت موجود در بازار + آفرها و خدمات ویژه در لحظه آخر

مسجد جمیرا دبی

مسجد جامع دبی (Grand Mosque Dubai)

دومین مورد از باشکوه ‌ترین مساجد دبی، مسجد جامع دبی است. این مسجد یکی از دوست داشتنی‌ترین مسجدهای دبی است که در کنار آن نیز موزه تماشایی ملی دبی قرار گرفته است. این مسجد قدمتی طولانی دارد که ساخت آن به سال 1900 برمیگردد اما بدن نیست بدانید که در سال 1960 به طور کامل تخریب شد و در سال 1998 مورد بازسازی قرار گرفت. در حال حاضر مسجد جامع دبی 1200 نفر ظرفیت دارد. جالب است بدانید فقط مسلمانان می‌توانند وارد این مسجد شوند و پیرو ادیان دیگر اجازه ورود به آن را ندارند.

آدرس مسجد جامع دبی: دبی، خیابان علی‌ابن ابی طالب

برج‌های دبی - معرفی کامل برج‌های دبی از بلندترین تا لوکس‌ترین

مسجد جامع دبی

مسجد الفاروق عمر ابن خطاب (Al-Farouq Omar ibn Al-Khattab)

مسجد الفاروق عمر ابن خطاب، معماری مشابه با مسجد سلطان احمد استانبول دارد. این مسجد معماری خیره‌کننده و بسیار زیبایی داشته و سال ساخت آن مربوط به 1986 میلادی است. برای ساخت این مسجد از سبک معماری اندلس و عثمانی استفاده شده است. بد نیست بدانید که در سال 2003 و 2011 مجددا بازسازی شده است و در نهایت دارای 4 مناره، 21 گنبد کوچک و بزرگ، 124 پنجره شیشه‌‌ای زیبا و رنگارنگ است.

آدرس مسجد الفاروق عمر ابن خطاب: امارات متحده عربی، خیابان الصفا

جاهای دیدنی دبی - معرفی برترین جاذبه های گردشگری دبی

مسجد الفاروق عمر ابن خطاب

مسجد خلیفه التاجر (Khalifa Al tajer)

مسلماً با شرکت در تور امارات، می‌توانید از مسجدی زیبا و دیدنی در این شهر یعنی مسجد خلیفه التاجر دیدن کنید. این مسجد یکی از باشکوه ‌ترین و معروف‌ترین مساجد دبی است که ساختمانی تماشایی دارد. ساختمان آن از دو مناره بسیار مرتفع و بلند و یک گنبد زیبا ساخته شده است و در بیشتر قسمت‌های ساختمان از رنگ قهوه‌‌ای و سبز استفاده شده است. یکی از نکاتی که لازم است در مورد این مسجد بدانید این است که اولین و برترین مسجد سازگار با محیط زیست است و به همین علت اهمیت زیادی دارد. این مسجد از نور خورشید برای تأمین نیروی خود استفاده می‌کند و همچنین دارای دستگاه‌های تهویه هوا است که منجر به کاهش اثر گازهای گلخانه‌‌ای می‌شود. این مسجد 3500 نفر ظرفیت دارد و ورود افراد پیرو مذهب‌های دیگر به آن ممنوع است.

آدرس مسجد خلیفه التاجر: امارات متحده عربی، دبی

مسجد خلیفه التاجر

مسجد ایرانی (Iranian Mosque)

از دیگر مساجد معروف دبی، می‌توانیم به مسجد ایرانی یا مسجد علی ابن ابی‌طالب اشاره کنیم. این مسجد نماد معماری اسلامی در شهر دبی است و برای شیعیان ایرانی و غیرایرانی ساکن در شهر دبی ساخته شده است. این مسجد زیبا در بازار نساجی دبی قرار گرفته است و با رفتن به آن می‌توانید خوش‌نویسی‌های زیبا، کاشی و سرامیک‌های رنگارنگ آن را مشاهده کرده و بی‌نهایت لذت ببرید.

آدرس مسجد ایرانی دبی: دبی، بازار نساجی

مسجد الرحیم (Masjid Al Rahim)

از دیگر مساجد زیبای شهر دبی، مسجد الرحیم است که توسط معاون نخست‌وزیر دبی یعنی شیخ منصور بن زاید آل نهیان ساخته شده است. ساخت این مسجد حدوداً 4 سال زمان برده است و پروژه آن در سال 2013 به پایان رسید. در حال حاضر 2000 نفر ظرفیت داشته و از رنگ و نورپردازی زیبایی برخوردار است.

آدرس مسجد الرحیم: دبی، امارات متحده

مسجد الرحیم

مسجد عبدالرحمان سیدیک (Abdul Rahman Siddik)

جایزه بناهای سرآمد و برجسته دبی به این مسجد می‌رسد چرا که یکی از دیدنی‌ترین مساجد دبی شناخته می‌شود. یکی از مسائلی که در مورد این مسجد باید بدانید این است که تاکنون نوآوری‌های زیادی را در خود جای داده است و جهت قبله با نور سبز در آن نمایش داده می‌شود. همچنین بهتر است بدانید که در ساخت این مسجد از هیچ کاشی، سرامیک سنتی، فلز و یا سنگ نیز استفاده نشده است.

آدرس مسجد عبدالرحمان سیدیک: المیرزیبان،  دبی، امارات متحده عربی

مسجدعبدالرحمان سیدیک

مسجد بستکیه (Bastakia)

مسجد بستکیه یکی از مساجد زیبا در محله بستکیا دبی است. زمانی که به این مسجد وارد می‌شوید می‌توانید زیبایی فوق‌العاده‌‌ای را در آن مشاهده کنید. برای ساخت این مسجد از رنگ سفید استفاده شده است و همین مسئله سبب شده تا زیبایی آن بیشتر شود. لوازمی که در این مسجد قرار دارند همگی به سبک سنتی اعراب هستند.

آدرس مسجد بستکیه: الحمریه، دبی، امارات متحده عربی

بازار طلا دبی لذت خرید زیورآلات لوکس و جذاب در بازار طلا دبی

مسجد بستکیه

مسجد السلام (Al Salam Mosque)

از دیگر مساجد معروف و باشکوه ‌ترین مساجد دبی می‌توانیم به مسجد السلام اشاره کنیم. این مسجد در منطقه البرشا و در مجاورت بازار بزرگ امارات قرار گرفته است. این مسجد توسط فردی به اسم شیخ محمد بن راشد آل مکتوم در سال 2014 ساخته شده است. در ساخت مسجد السلام از معماری اندلش و عثمانی استفاده شده است و 1500 نفر ظرفیت دارد.

آدرس مسجد السلام: دبی، البرشا، جنب بازار بزرگ امارات

بازدید از معروف‌ترین مساجد در تور دبی

از طریق شرکت در تور دبی به راحتی می‌توانید جاذبه‌های گردشگری دبی و مساجد باشکوه و معروف آن را مشاهده کنید. در سایت لحظه آخر می‌توانید قیمت تور دبی، امکانات و سایر مشخصات آن را مشاهده نمایید و به صورت آنلاین اقدام به خرید تور و یا رزرو هتل در دبی نمایید. در صورت نیاز به مشاوره رایگان نیز با لحظه آخر در تماس باشید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر