شهر دلیجان ارمنستان

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/08/30
بازدید: 690
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شهر دلیجان، یکی از شهرهای بزرگ و زیبا در کشور ارمنستان است. این شهر در شمال کشور ارمنستان قرار گرفته است و با نام سوئیس کوچک شناخته می‌شود. مهم‌ترین دلایل معروف شدن این شهر آب‌وهوای مطبوع آن، زمستان‌های  گرم و تابستان‌های  خنک، هوای پاک، طبیعت بکر و... است. این مسائل سبب شده تا موردتوجه گردشگران زیادی قرار بگیرد. این شهر بال جنگل‌های زیبا و طبیعتی بکر و ناب پوشانده شده است و به شما توصیه می‌کنیم اگر با تور ارمنستان به این کشور سفر کردید، بازدید از دیلیجان را فراموش نکنید. در ادامه با جاذبه‌های  دیدنی، رستوران‌ها و طبیعت بکر شهر دلیجان ارمنستان بیشتر آشنا شوید.

شهر دلیجان ارمنستان

طبیعت دلیجان ارمنستان

دلیجان در استان تاوش قرار گرفته است و اگر بخواهیم در مورد طبیعت دلیجان و موقعیت جغرافیایی آن صحبت کنیم باید بگوییم شهری است که با جنگل و کوه‌های استوار احاطه شده است. در این شهر شاهد ساختمان‌های قدیمی و زیبا، آسمانی آبی و هوایی سرشار از اکسیژن هستیم. این شهر از گردنه سوان با جنگل شروع می‌شود. در اطراف آن شاهد چشمه‌های زلال هستیم که از دل کوه جاری شده است.

به‌طورکلی این شهر سرشار از جنگل و کوه است و سردترین و گواراترین آب جهان در این منطقه از جهان قرار دارد. این آب در روستای سیمنوکا در کنار چشمه‌ای روان و تمیز است. بهتر است از مجری تور ارمنستان بخواهید حتماً در این سفر به این مقصد نیز برود. اگر به این شهر سفر کردید، حتماً در مسیر توقف کنید و از جنگل‌های وحشی، آلو و سیب ترش، تمشک و گلابی وحشی بخورید. در مسیر دلیجان اتومبیل‌های  کمی دیده می‌شود و به طور کلی طبیعت دیلیجان دارای هوایی پاک، چشمه‌های زلال، سرسبز و بکر است.

سفر به کشور زیبا و تاریخی ارمنستان!

طبیعت دلیجان

گشت و گذار و دیدن جاذبه‌های گردشگری شهر دلیجان ارمنستان

در کنار طبیعت بکری که در این شهر حاکم است، جاذبه‌های  گردشگری شهر دلیجان ارمنستان نیز کم نیست. شما می‌توانید در کنار هوای پاک و طبیعت زیبا، از این جاذبه‌های  گردشگری لذت ببرید. پس گشت و گذار در دلیجان را فراموش نکنید. برخی از مهم‌ترین جاذبه‌ها را در ادامه معرفی می‌کنیم.

  • صومعه گوشاواناک: صومعه گوشاواناک یکی از صومعه‌های  قدیمی مربوط به قرن 12 میلادی است. شما می‌توانید با طی کردن مسافت 40 دقیقه‌ای به این منطقه برسید. نقش‌های  برجسته، حکاکی‌های  جالب و به طور کلی قدیمی بودن این صومعه ارزش دیدن را دارد.
  • آمفی تئاتر دلیجان: از دیگر جاذبه‌های  گردشگری دیلیجان ارمنستان، می‌توان به آمفی تئاتر دلیجان اشاره کرد. این مکان دیدنی در مرکز شهر واقع شده است. این آمفی تئاتر شامل ساختمانی به سبک یونانی است. بهتر است این ساختمان را در زمان غروب آفتاب تماشا کنید.
  • موزه زمین‌شناسی گالری هنری دلیجان: این موزه تاریخی، در سال 1950 افتتاح شده است و نمایان‌گر تاریخ و فرهنگ دلیجان است. بازدید از این موزه به شما کمک می‌کند تا بیشتر با سبک زندگی و سنت‌های  دلیجان آشنا شوید. اگر به موزه علاقه دارید توصیه می‌کنیم به این موزه سری بزنید.
  • پارک ملی دلیجان: با قدم زدن در پارک ملی دلیجان، طبیعت این منطقه را با تمام وجود حس خواهید کرد. این پارک به سه ناحیه تقسیم می‌شود که یکی از آن‌ها منطقه تفریحی است. در دیگر بخش‌های  این پارک صومعه، چشمه‌های زیبا، دریاچه‌های  مختلف و در نهایت طبیعتی بکر به چشم می‌خورد.
  • دریاچه پارز دلیجان: دریاچه پارز، دریاچه‌ای زیباست که تنها 30 دقیقه از دیلیجان فاصله داشته و در پارک ملی دلیجان قرار گرفته است. در واقع در میان جاذبه‌های  گردشگری ارمنستان، دریاچه پارز یکی از زیباترین‌هاست. این دریاچه دارای دختان تنومند و زیباست که می‌توانید در اطراف آن نیز کمپ بزنید و لذت ببرید. ناگفته نماند که دریاچه در نزدیکی رستورانی با غذاهای دریایی قرار گرفته است.
  • صومعه هاغارتسین: در پارک ملی دلیجان صومعه هاگارتسین قرار گرفته است. این صومعه یکی از جاذبه‌های  قدیمی ارمنستان است که به قرن دهم میلادی برمیگردد. این صومعه در بخش شمالی پارک قرار گرفته و از 3 کلیسا تشکیل می‌شود.

جاهای دیدنی ارمنستان - مکان هایی که جزو قدیمی ترین آثار تاریخی دنیا هستند.✅

 جاذبه‌های گردشگری شهر دلیجان ارمنستان

شکم گردی در دلیجان ارمنستان

شکم‌گردی در ارمنستان در زمان سفر به این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. به‌طورکلی اصلی‌ترین بخش در هر سفر، امتحان کردن غذاهای محلی است. بنابراین اگر به دلیجان سفر کنید، از رستوران و غذاهای این شهر دوست‌‎داشتنی در ارمنستان غافل نشوید. در ادامه بهترین رستوران‌های  دیلیجان ارمنستان را معرفی می‌کنیم.

رستوران کچوچ دلیجان:

در میان بهترین رستوران‌های  ارمنستان، رستوران کچوچ محبوبیت زیادی در بین مردم این کشور دارد. این رستوران در یک ساختمان تاریخی با فضایی دنج واقع شده است.  غذاهای رستوران کچوچ بسیار لذیذ و خوش‌طعم است و دلمه آن معروف است. این رستوران غذاهای سنتی و ارمنی سرو می‌کند که از جمله بهترین غذاهای آن می‌توان به دلمه، کباب بره، آش و... اشاره کرد. این رستوران از یک تراس زیبا نیز تشکیل شده است و فضایی دنج و آرام دارد.

آدرس و ساعت کاری: خیابان ماشتوتس، دلیجان ارمنستان

رستوران صومعه هاغارتسین:

برای سرو غذا می‌توانید به سالن غذاخوری هاغارتسین نیز سر بزنید. این رستوران دارای انواع غذاهای سنتی و ارمنی است و فضایی محبوب و دل‌نشین دارد. از جمله غذاهای معروف این رستوران می‌توان به کباب، پاستا، پیتزا و... اشاره کرد.

آدرس و ساعت کاری: خیابان هاغارتسین، دلیجان ارمنستان

رستوران های ارمنستان - برای تست کردن بی نظیرترین غذاهای ارمنی این لیست را داشته باشید.

غذا و رستوران در دلیجان

بهترین زمان سفر به دلیجان

بهترین زمان سفر به دلیجان ارمنستان به دلیل طبیعت بکر این منطقه فصل بهار است. یعنی اگر دوست دارید آب و هوای این شهر را در معتدل‌ترین و سرسبزترین حالت ممکن مشاهده کنید، می‌توانید بهار را برای سفر به ارمنستان انتخاب کنید. اما اگر هزینه برای شما اهمیت دارد و دوست دارید هزینه کمتری بپردازید، بهترین زمان اواخر پاییز تا زمستان است. به‌طورکلی این شهر با طبیعت بکری که دارد، در 4 فصل ارمنستان زیباست و هر فصل زیبایی‌های  خاص خودش را نمایان می‌کند. اگر عاشق آب‌وهوای سرد و پاییزی هستید، زمستان و پاییز به این شهر سفر کنید؛ اما اگر بهار و تابستان را دوست دارید، در این دو فصل این شهر مناظری دیدنی دارد.

بهترین زمان سفر به دلیجان

فاصله ایروان تا دلیجان ارمنستان

شهر دلیجان تا ایروان، پایتخت ارمنستان حدود 98 کیلومتر فاصله دارد. شما می‌توانید برای دسترسی به این شهر از ماشین و یا اتوبوس استفاده کنید. اگر در تور ارمنستان شرکت کنید نیز می‌توانید با هزینه‌ای کمتر از این شهر دیدن کنید. در حالت عالی و با ماشین شخصی خود از ایروان تا دلیجان حدودا 1 ساعت و نیم تا 2 ساعت فاصله دارید. از تاکسی و اتوبوس نیز می‌توانید استفاده نمایید.

تجربه‌ای بی‌نظیر با سفر به دلیجان ارمنستان

در آخر باید بگوییم دلیجان شهری زیبا، بی‌نظیر و با طبیعتی بکر در کشور ارمنستان است. اگر عاشق طبیعت هستید و دوست دارید کمی ریلکس کنید، سفر به این شهر زیبا را فراموش نکنید. دلیجان با آب‌وهوای پاک و عالی، طبیعتی زیبا، جاذبه‌های  گردشگری و جنگل‌هایی با میوه‌های  خوش‌مزه، مقصدی فوق‌العاده در تور ارمنستان است. برای مشاهده قیمت تور ارمنستان و رزرو آنلاین هتل در ارمنستان با بهترین قیمت، به سایت لحظه آخر مراجعه نمایید

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + آدرس
خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + آدرس
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر