آبنمای دبی

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/05/03
بازدید: 961
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

دبی شهری جوان و یکی از شهرهای بسیار لوکس خاورمیانه محسوب می‌شود که با شگفتی‌های فراوان شناخته شده است. این شهر از لحاظ داشتن جاذبه‌های طبیعی تقریبا صفر است. در این شهر سرمایه‌گذاران زیادی وجود دارند که با ایده‌های خلاقانه اقدام به ساخت بناها و سازه‌هایی کرده‌اند که هرساله بسیاری از مردم جهان را متحیر می‌کنند. آ‌ب‌نمای دبی نمونه‌ بارز یکی از این جاذبه‌های بشری است. با به نمایش گذاشتن خانه برج خلیفه، بلندترین آسمان‌خراش جهان، جزایر مصنوعی نخل و دبی مال جای تعجبی ندارد که این شهر در صدر فهرست مسافران بدرخشد. یکی دیگر از جاذبه‌های عالی که دقیقا در قلب شهر به چشم می‌خورد فواره دبی نام دارد. آ‌ب‌نمای جذاب، موسیقی و نور در مرکز شهر دبی همگی فواره دبی را به بلندترین آ‌ب‌نمای اجراکننده جهان تبدیل کرده‌اند.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. آ‌بنمای دبی کجاست؟
  2. معرفی آ‌ب‌نمای دبی؛ لذت همزمان تماشای‌ آب و شنیدن موسیقی
  3. ساخت آ‌بنمای دبی؛ فواره ‌ای به بلندای آسمان
  4. مشخصات آ‌بنما یا فواره دبی؛ شگفتی ‌ساز دریاچه‌‌‌ برج خلیفه
  5. طراحی و مکانیزم آ‌بنمای دبی؛ سازه‌ ای با تکنولوژی فوق پیشرفته
  6. نحوه کار فواره دبی؛ ترکیب رنگ،‌ نور و موسیقی
  7. اطلاعات بازدید از آ‌بنما دبی؛ بازدید از آرامش دریاچه و هیجان فواره
  8. زمان‌ های اجرای نمایش آ‌بنمای دبی؛ نمایش بی ‌همتای رقص آب و نور
  9. هزینه بازدید از آ‌بنمای موزیکال دبی
  10. بهترین نقاط برای تماشای آ‌بنمای دبی
    1. ابرا سواری روی دریاچه مصنوعی برج خلیفه
    2. پیاده راه نزدیک ‌آ‌ب‌نما
    3. مرکز خرید دبی مال و پل سوق البهار
    4. کافه‌ها و رستوران‌های اطراف آ‌ب‌نما
  11. موزیک‌ هایی که در آ‌بنمای دبی پخش می ‌شوند.
  12. جاهای دیدنی اطراف آ‌ب‌نمای دبی
  13. آ‌بنماهای مشابه آ‌بنمای دبی در جهان
  14. بهترین زمان بازدید از آ‌بنمای برج خلیفه
  15. مسیر دسترسی به آ‌بنمای دبی
    1. اتوبوس‌ها
    2. مترو
    3. تاکسی‌های داخل شهر و تاکسی‌های آنلاین

آبنمای دبی

آ‌بنمای دبی کجاست؟

در کنار بلند‌ترین آسمان‌خراش دنیا یعنی برج خلیفه، فضایی به دور محیط بسته‌ برج و بسیار متفاوت و شگفت‌انگیز با نام آ‌ب‌نمای دبی به چشم می‌خورد. همنشینی در کنار مرکز تجاری دبی مال و برج بلند خلیفه، باعث شلوغ‌تر شدن این محیط شده است. این آ‌ب‌نمای حیرت‌انگیز در دریاچه‌ مصنوعی اطراف برج خلیفه و در خیابان شیخ محمد بن راشد می‌درخشد.

معرفی آ‌ب‌نمای دبی؛ لذت همزمان تماشای‌ آب و شنیدن موسیقی

این آ‌ب‌نما به فواره‌ رقصنده نیز شهرت دارد و با پخش شدن موسیقی این فواره رقصیدن با ریتم‌ همان موزیک را آغاز می‌کند. مرتفع‌ترین سیستم آب‌نمای جهان که در مرکز شهر دبی واقع شده، هر روز هزاران تماشاگر را به خود جذب می‌کند. اطراف این دریاچه با حصارهایی فلزی محفاظت شده‌اند. افراد زیادی برای تماشا و تهیه‌ فیلم و عکس در کنار حصارها می‌ایستند و از زیبایی‌های بصری این فواره سیراب می‌شوند. فواره‌های این آ‌ب‌نما قادر هستند تا هزاران لیتر آب را تا ارتفاع ۱۵۰ متری به سمت بالا پرتاب کنند و باعث شگفتی مسحورکننده‌ای شوند.

ترکیب زیبای این فواره‌ها با صدای موسیقی، هماهنگی و تنظیم حرکت فواره‌ها با ریتم موسیقی باعث ایجاد رقصی جذاب در این دریاچه می‌شود. باعث شگفتی است که این بنای ساخته‌ شده توسط بشر توانسته نظر بسیاری از مردم را به خود جذب کند. توجه داشته باشید که بازدید از این دریاچه برای عموم رایگان است. همین امر موجب شلوغی و ازدحام بسیاری در این مکان شده است.

تور دبی - ارزان ترین قیمت های تور دبی در این صفحه!

آبنمای دبی

ساخت آ‌بنمای دبی؛ فواره ‌ای به بلندای آسمان

جالب است بدانید که این سازه مانند اکثر سازه‌های شهر دبی قدمت کمی دارد و در سال 2009 افتتاح گردید. با وجود هزینه‌ 800 میلیون درهمی برای ساخت این آ‌ب‌نما، تکمیل این جاذبه در طول ۳ ماه صورت پذیرفت. طراحی این آ‌ب‌نما توسط شرکت وی ای تی انجام شده که در این زمینه از تبحر خاصی برخوردار بوده و سازه‌هایی را نیز در شهر لاس و گاس طراحی کرده است.

مشخصات آ‌بنما یا فواره دبی؛ شگفتی ‌ساز دریاچه‌‌‌ برج خلیفه

در دریاچه‌ برج خلیفه ۵ حلقه فواره به چشم می‌خورند که در مجموع آ‌ب‌نمای دبی را تشکیل می‌دهند. این حلقه‌ها روی خطی خمیده به طول 274 متر قرار گرفته‌اند و هم‌اندازه نیستند؛ اما از روز اول بهره‌برداری از این آ‌ب‌نما قرار بر این بود که این جاذبه چشم‌نواز با طنین موسیقی به رقص درآمده که خوشبختانه این اتفاق نیز افتاد! در حال حاضر ۲۵ ترانه در این مکان پخش می‌شوند و با نورپردازی‌ و رقص آ‌ب‌نما، اتفاق بسیار جذابی را رقم می‌زنند. این آ‌ب‌نما مجهز به فواره‌هایی برای پرتاب آب و نازل‌هایی برای پایین آوردن آب است که بسیار سریع و قدرتمند عمل می‌کنند.

جاهای دیدنی دبی - معرفی بهترین مکان های تفریحی و جاذبه های گردشگری دبی

آبنمای دبی

طراحی و مکانیزم آ‌بنمای دبی؛ سازه‌ ای با تکنولوژی فوق پیشرفته

در طراحی این فواره به این نکته که آب باید پرتاب شود، برقصد و پایین بیاید توجه ویژه‌ای شد. این سازه مجهز به پروژکتورهای پرقدرت و پروژکتورهای موزیکال ویژه‌ای است. در مجموع 6600 پروژکتور در این آ‌ب‌نما روشن می‌شوند و با نورپردازی با رنگ‌های مختلف جلوه‌های حیرت‌انگیزی را به این دریاچه می بخشند.

نحوه کار فواره دبی؛ ترکیب رنگ،‌ نور و موسیقی

جت‌های خاصی با نام‌های اکستریم، شوترز و ربات‌های آبی در آ‌ب‌نمای دبی استفاده شده‌اند. ربات‌ها همان جت‌هایی هستند که باعث رقصیدن آب می‌شوند؛ در حالی که شوترزها پرتاب‌کننده‌های آب هستند. اکستریم‌ها نسبت به شوترزها قدرت بیشتری دارند و می‌توانند آب را تا ارتفاع  بالای 150 متری نیز به هوا شلیک کنند. در هنگام شلیک شوترزها صدای بلندی به گوش می‌رسد که باعث ایجاد شور و هیجان بسیاری در بین تماشاگران می‌شود.

معرفی کامل شهر دبی - با مدرن ترین کشور خارمیانه آشنا شوید!

آبنمای دبی

اطلاعات بازدید از آ‌بنما دبی؛ بازدید از آرامش دریاچه و هیجان فواره

خوشبختانه به‌دلیل نزدیکی به برج خلیفه و دبی مال، دسترسی به این منطقه بسیار راحت است. همچنین قرار گرفتن دریاچه‌ مصنوعی در محیطی باز باعث شده که برای بازدید از آن نیاز به پرداخت هزینه‌ ورودی نباشد و شما بتوانید به هر میزان که علاقه‌مند هستید در این مکان بمانید و شاهد رقص‌های متنوع آن زیر نور مهتاب باشید.

زمان‌ های اجرای نمایش آ‌بنمای دبی؛ نمایش بی ‌همتای رقص آب و نور

بازدید از این جاذبه زیبای گردشگری در همه روزهای هفته از 13 تا 14 در دو نوبت نیم ساعته و همچنین از ساعت 18 تا 23 در نوبت‌های نیم ساعته امکان‌پذیر است. در روز جمعه نیز این آ‌ب‌نما به‌طور کامل تعطیل نبوده و از ساعت 13:30 تا 14:30 خودنمایی می‌کند. باتوجه به ساعات بازدید از این آ‌ب‌نما می‌توان دریافت که بیشتر ساعت کاری آن در شب است و آن را به‌دلیل انجام نورپردازی‌های زیبا و جذابیت در آسمان تیره‌ شب می‌دانند. رنگ‌ها و نورهای متنوع در کنار موسیقی و صدای آب بازدیدکنندگان را به وجد می‌آورند.

آب و هوای دبی - قبل از سفر به دبی وضعیت آب و هوای آن را بررسی کنید

آبنمای دبی

هزینه بازدید از آ‌بنمای موزیکال دبی

بازدید از این آ‌ب‌نما برای عموم مردم رایگان و آزاد است. البته قسمت‌های ویژه‌ای در اطراف این‌ آ‌ب‌نما وجود دارند که با رزرو آن‌ها می‌توان این آ‌ب‌نما را بهتر تماشا کرد. به عنوان مثال یک سکو در فاصله‌ کمتر از ۹ متری از این آ‌ب‌نما قرار گرفته که زیبایی‌های بیشتری را به شما هدیه می‌دهد. این مکان به همت موسسان آن به یکی از جاذبه‌های اصلی این کشور تبدیل شده است.

بهترین نقاط برای تماشای آ‌بنمای دبی

ارتفاع آب در آ‌ب‌نمای دبی باعث شده که بتوان در بسیاری از نقاط مرکز شهر این فواره‌ها را مشاهده کرد؛ اما بازدید از آن‌ها در فاصله‌ نزدیک و شنیدن صدای پرتاب آب حقیقتا هیجان‌انگیزتر است. بهترین و مشهورترین مکان برای بازدید از آ‌ب‌نمای دبی یک مسیر پیاده‌روی مرتفع بوده که در روبه‌روی مرکز خرید دبی مال قرار داشته و با دریاچه‌ برج خلیفه فاصله‌ بسیار اندکی دارد.

دبی مارینا - هرآنجه که باید درباره دبی مارینا جمیرا بدانید!

آبنمای دبی

ابرا سواری روی دریاچه مصنوعی برج خلیفه

ابرا نام محلی قایق‌های زیبای دبی است. در این دریاچه ابراهای ویژه‌ای نیز برای کسانی که علاقه‌مند هستند تا لذت سوار شدن بر قایق‌های سنتی را تجربه کنند، در نظر گرفته شده‌اند. هزینه‌ تمام شده برای هر فرد در حدود 65 درهم معادل 74 دلار برای بزرگسالان است و با پرداخت آن می‌توانید ۳۰ دقیقه ابرا سواری کنید. این قایق‌ها از ساعت 18 تا 11:30 شب مشغول به فعالیت هستند و گنجایش آن‌ها به 20 نفر می‌رسد.

پیاده راه نزدیک ‌آ‌ب‌نما

وجود یک پل شناور به طول 272 متر در دریاجه برای بازدیدکنندگان باعث رفاه برای بسیاری از افرادی شده که علاقه‌مند هستند که از فاصله‌ نزدیک‌تر به این فواره بنگرند و لذت بیشتری را از این زیبایی کسب کنند.

آبنمای دبی

مرکز خرید دبی مال و پل سوق البهار

دبی مال یکی از مراکز تفریحی و تجاری دبی بوده که در سال 2008 تاسیس شده است. در واقع این مرکز بخشی از ساختمان برج خلیفه محسوب می‌شود که در آن فروشگاه‌های بسیار متنوعی در زمینه فروش فرش‌های ایرانی و انواع پوشاک‌ با برندهای معتبر جهانی مشغول به فعالیت هستند. همچنین این مکان مجهز به آکواریوم بسیار زیبا، آبشار، اتاق‌های وحشت و دلهره‌آور، پیست اسکیت روی یخ، سینما ریل، شهربازی و چندین سوق یا بازار است.

در خروجی این مکان پلی مستحکم و عریض وجود دارد که دبی مال را به سوق یا بازار البهار متصل می‌کند. سوق البهار مجهز به ده‌ها فروشگاه و بیش از ۲۰ رستوران و کافه است. این بازار به سبک معماری سنتی و مدرن طراحی شده و استفاده از ستون‌های عریض علاوه‌بر جنبه‌ ایمنی و استحکام آن، یاداور معماری‌های کلاسیک عربی نیز است.

دبی مال - خریدی متفاوت و ویژه از دبی مال امارات!

آبنمای دبی

کافه‌ها و رستوران‌های اطراف آ‌ب‌نما

چه چیزی بهتر از این‌که در هنگام لذت بردن از میل کردن غذاها و نوشیدن نوشیدنی‌های محبوب، بتوان به تماشای زیبایی آ‌ب‌نمای دبی نیز نشست. کافه هوم بیکری برای علاقه‌مندان به شیرینی و نان گزینه‌ بسیار مناسبی است. در این کافه انواع کروسان، وافل،‌ کوکی و کیک‌های خوشمزه سرو می‌شوند. البته اکثر مواقع صندلی‌های این مکان پر هستند و به رزرو قبلی نیاز خواهید داشت. رستوران هوکا مارکت نیز با ارائه‌ انواع غذاهای خوشمزه ترکی نیز در این منطقه برای بازدیدکنندگان باز در دسترس قرار دارد. این رستوران به صبحانه‌‌های متنوع و لذیذ خود نیز شهرت دارد.

موزیک‌ هایی که در آ‌بنمای دبی پخش می ‌شوند.

در این مکان در حدود 25 ترانه پخش می‌شود که یکی از موزیک‌های محبوب ایرانی که در این آ‌ب‌نما اجرا می‌شود اثر امواج بیژن مرتضوی نام داشته که با رقص آ‌ب‌نماها بسیار شگفت‌انگیز است. اکثر آهنگ‌هایی که در این مکان پخش می‌شوند به زبان عربی هستند؛ اما شنیدن ترانه‌های بی‌کلام و آرامش‌بخش نیز در آسمان شب لذت دیگری دارد. از جمله موسیقی‌هایی که در این مکان به گوش می‌رسند می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • ترانه آسمان دبی
  • Shik Shak Shok که برای رقص عربی است.
  • Inshed An Aldar یک ترانه‌ اماراتی است.
  • Dhoom Thana به زبان هندی.
  • تریلر با هنرمندی مایکل جکسون.
  • سرود ملی امارات متحده عربی.

آبنمای دبی

جاهای دیدنی اطراف آ‌ب‌نمای دبی

اگر قصد اقامت دارید، هتل شرایتون به آ‌ب‌نما مشرف بوده و شما در اتاق خود با چشم‌انداز زیبای دریاچه و فواره‌ها شگفت‌زده خواهید شد. هتل لوکس و زیبای آرمانی نیز از دیگر هتل‌هایی هستند که در نقطه‌ مرتفع برج خلیفه قرار دارد. اگر هوس شکم‌گردی کرده‌اید رستوران برگز کینگز با ارائه‌ انواع خوراک‌های زیبا آماده‌ سرویس‌دهی به شما است. برج خلیفه به‌ این دلیل که به ثبت جهانی رسیده و همچنین شهرت آن به عنوان بزرگ‌ترین آسمان‌خراش، هرساله میزبان جشن‌های ویژه‌ای از جمله جشن سال نو میلادی است که مشاهده فواره‌ها در این فستیوال بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

همچنین در این جشن‌ها از آتش‌ بازی‌هایی بسیار متحیرکننده نیز استفاده می‌کنند که لذت تماشای آن‌ها در تاریکی شب و در فضای دریاچه و آ‌ب‌نما تجربه‌ای تکرانشدنی خواهد بود. برج پارک، آکواریوم آبی و مجتمع تجاری دبی مال از دیگر مکان‌های دیدنی اطراف آ‌ب‌نماها هستند.

پارک آبی دبی - معرفی کامل از بهترین پارک‌های آبی دبی!

آ‌بنماهای مشابه آ‌بنمای دبی در جهان

  • آ‌ب‌نمای جوول چانگی در فرودگاه چانگی سنگاپور
  • آ‌ب‌نمای بلاژیو در لاس و گاس آمریکا
  • آ‌ب‌نمای مونتیجو در اسپانیا
  • آ‌ب‌نمای غاز وحشی در چین
  • آ‌ب‌نمای موزیکال دادایفو در کره جنوبی

آبنمای دبی

بهترین زمان بازدید از آ‌بنمای برج خلیفه

باتوجه به این‌که دبی شهری گرمسیر بوده و به‌دلیل ساحلی بودن آن میزان رطوبت آن نیز زیاد است، در نتیجه پیشنهاد می‌شود که زمان سفر خود را در پاییز یا زمستان تنظیم کنید تا لذت آب‌وهوایی مطلوب را در سفر تجربه کنید. البته این شهر با ساخت پارک‌ها و فضاهای سبز تا حدود زیادی باعث تعدیل دمای کویری خود شده است. زمان‌های بازدید از فواره‌‌‌های دبی نیز بسیار مناسب هستند و به‌راحتی می‌توان هرجای دبی که باشید خود را به این محل برسانید.

مسیر دسترسی به آ‌بنمای دبی

برای رسیدن به فواره‌های بلند برج خلیفه مترو وجود ندارد؛ اما می‌توان به‌راحتی با تاکسی‌ها و اتوبوس به بهترین و مشهورترین مکان دبی یعنی برج خلیفه و دبی مال رسید.

اتوبوس‌ها

اتوبوس‌های خط 27 و 29 شما را به ورودی دبی مال می‌رسانند و از آنجا رسیدن به آ‌ب‌نما بسیار ساده خواهد بود.

مترو

برای این منطقه مترو وجود ندارد.

تاکسی‌های داخل شهر و تاکسی‌های آنلاین

برای زودتر رسیدن به این مکان می‌توانید از تاکسی‌ها کمک بگیرید و در ایستگاه دبی مال پیاده شوید.

آکواریوم دبی - سفر به اعماق دریای دبی در بازدید از آکواریوم!

آبنمای دبی

سخن پایانی

این شهر با وجود نداشتن جاذبه‌های طبیعی توانسته است با ساختن جاذبه‌های مصنوعی بسیار هوشمندانه و خلاق بسیاری از مردم را از نقاط مختلف جهان به سمت خود بکشاند و در بسیاری از موارد حرف اول را بزند. فراموش نکنید دبی کشوری مسلمان است و در این کشور باید از پوشش‌های مناسب استفاده کرد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 100 کاربر