بلوار چمران شیراز

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1403/06/06
بازدید: 15376

بلوار چمران شیراز  که در در شمال غربی شهر واقع شده، به دلیل داشتن فضای سبز بسیار زیبا و مناظر شگفت‌انگیز، جاذبه‌ای بی‌نظیر محسوب می‌شود. این بلوار به طول 5 کیلومتر در امتداد رودخانه شیراز واقع شده که در 2 طرف آن فضای سبز مناسبی برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و سایر فعالیت‌های تفریحی و ورزشی قرار دارد. همچنین علاوه بر آن، بلوار چمران شیراز دارای معماری زیبا و تاریخی است که نباید از دیدن آن حین سفر به این شهر غافل شوید.

بلوار چمران شیراز

معرفی بلوار چمران شیراز

برای معرفی بلوار چمران شیراز باید بگوییم، این بلوار از قدیمی ترین بلوارها و خیابان های شهر شیراز است که با داشتن باغات قصردشت و وجود رودخانه خشک، به عنوان یکی از مکان‌هایی شناخته می‌شود که می‌تواند به دلیل طبیعت زیبا و هوای خنکش، فضایی آرام و امن را برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و تماشای زیبایی‌های طبیعی به مردم ارائه ‌دهد. از سوی دیگر در این بلوار امکانات تفریحی و خدماتی متنوعی مانند فضاهای پارکینگ، رستوران‌های با منظره‌ای زیبا، فروشگاه‌های محلی، ایستگاه‌های اتوبوس و ... در دسترس است. با توجه به اینکه این بلوار برای سکونت و تفریح بسیار مورد علاقه مردم است، هزینه‌های بالایی برای خرید و اجاره ملک در این بلوار وجود دارد. بنابراین، این بلوار به عنوان یکی از مناطق پرطرفدار جهت سکونت و تفریح در این شهر شناخته می‌شود.

تور شیراز | رزرو انواع تورهای زمینی و هوایی شیراز با تضمین قیمت در لحظه آخر

بلوار چمران شیراز

امکانات و تفریحات بلوار چمران شیراز

اگر شما هم به‌دنبال امکانات و تفریحات بلوار چمران شیراز هستید، باید بگوییم که این بلوار یکی از محل‌هایی بوده که برای تفریح و گردش بسیار پرطرفدار است؛ چرا که اغذیه فروشی‌های بسیاری در این محل فعالیت می‌کنند که همین امر سبب افزایش شور و حال و نشاط موجود در فضا شده است. از طرفی دیگر، باشگاه پینت بال این بلوار نیز یکی از مکان‌های محبوب و پرطرفدار است. همچنین، برای علاقه‌مندان به دوچرخه سواری و اسکیت، شهرداری این شهر فضایی 800 متر مربعی را در این محل در نظر گرفته است که برای ورزش و سرگرمی بسیار مناسب است. در این بلوار هتل چمران شیراز هم واقع شده است که شما با اقامت در این هتل می توانید به راحتی به تمام امکانات و تفریحات این بلوار دسترسی داشته باشید.

تور ارمنستان از شیراز - بهترین قیمت تور ارمنستان برای اهالی شهر شعر و ادب

زمان مناسب بازدید بلوار چمران شیراز

بسیاری از افرادی که زمان مناسب بازدید بلوار شهید چمران را نمی‌دانند؛ در این صورت باید بگوییم که این بلوار به دلیل فضاهای آزاد، پارک‌های متعدد، جاذبه‌ها و فعالیت‌های تفریحی و ورزشی، در هر فصلی از سال به ویژه در شب دیدنی است. در فصل بهار با گل‌های رنگارنگ و میوه‌های باغ‌های آن، این بلوار به بهشت شیرازی‌ها شهرت یافته است. در تابستان سبزی و خرمی این بلوار به اوج خود می‌رسد و شاهد حضور گسترده شهروندان در فضاهای آزاد و پارک‌های این بلوار هستیم.

در پاییز این بلوار به هزاررنگی رسیده و ما در این موقعیت شاهد تغییر رنگ درختان و باغ‌ها هستیم که برای افراد دلربایی می‌کند. همچنین در زمستان درختان بلور آجینش بلوار دیدنی هستند. اگر شما نیز از تماشای منظره‌های زمستانی لذت می‌برید، این فصل از سال نیز زمان مناسبی برای بازدید از این بلوار است.

قصرالدشت شیراز | تجربه زندگی در قلب شیراز + جاذبه ها  

بلوار چمران شیراز

باغ عفیف آباد - چرا گلشن شیراز را ببینیم؟

پیشنهاد ویژه بلوار چمران شیراز

این بلوار به دلیل جاذبه‌ها، فضاهای آزاد و حضور دانشجویان و دانش‌آموزان، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نقاط شهر شیراز شناخته می‌شود. پیشنهاد ویژه بلوار چمران شیراز این است که:

  • باغ‌های زیبا و بناهای تاریخی و مذهبی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.
  • رستوران‌ها و باغ رستوران‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها برای وعده شام یا نهار حضور داشته و از طعم غذاهای محلی و بومی لذت ببرید.
  • اگر به علم علاقه‌مند هستید، می‌توانید از رصدخانه دانشگاه شیراز در این بلوار بازدید کنید و با استفاده از تجهیزات علمی، به بررسی آسمان شب بپردازید.
  • نمایشگاه‌های هنری مختلفی برگزار می‌شود که می‌توانید در صورت تمایل از آن‌ها بازدید کرده و از هنرمندی‌های محلی آگاهی پیدا کنید.

محله های بلوار چمران شیراز

در بلوار چمران، محله‌های مختلفی وجود دارند که هر یک با ویژگی ‌و بافت‌های خاص خود، توانسته‌اند مخاطبان زیادی را به خود جذب کنند. از جمله از این محله‌‌ها، محله قدیمی و معروف ابیوردی هست که دارای بافت‌های قدیمی و خانه‌های قدیمی زیادی است. یکی دیگر از محله‌ها، محله سرسبز و زیبای محمودیه نام دارد که دارای کوچه‌های باغ‌های زیادی است. از محله‌های لوکس هم می‌توان خیابان نیایش را نام برد که دارای امکانات ویژه و فضاهای سبز زیادی بوده و به عنوان یکی از محل‌های پرطرفدار و مورد علاقه مردم در شیراز شناخته می‌شود.

بلوار چمران شیراز

جاهای دیدنی شیراز - معرفی جاذبه های گردشگری شیراز که باید از آنها دیدن کنید!

اماکن و جاهای دیدنی بلوار چمران شیراز

اگرچه بسیاری از افراد اماکن و جاهای دیدنی بلوار چمران شیراز را نمی‌شناسند؛ اما باید بگوییم این شهر به عنوان شهری با بافت تاریخی و فرهنگی بسیار غنی، دارای کوچه‌باغ‌های زیبا و سرسبزی بوده که هر ساله در فصول بهار و پاییز با مناظری شگفت‌انگیز شهر را به زیباترین حد خود می‌رسانند. از جمله از مهمترین آن، کوچه ‌باغ‌ قصر دشت هست که با سبک طراحی و فضای آرامش بخش خود، جذابیت بسیاری برای تفریح‌جویان دارد. همچنین، موزه حافظ هم یکی از موزه‌های معروف این شهر بوده که در نزدیکی این بلوار قرار دارد. این موزه با داشتن مجسمه حافظ و آثار مرتبط با شاعر بزرگ ایرانی به شما فرصتی برای آشنایی با زندگی و آثار گرانبهای حافظ می‌دهد.

بلوار چمران شیراز

شیراز - شهر حافظ را بیشتر بشناسید

باشگاه های موجود در بلوار چمران شیراز

پیدا کردن باشگاه ورزشی مناسب برای افرادی که به ورزش علاقه‌مند هستند، امری بسیار مهم است؛ چرا که به شما کمک می‌کند تا به بهترین شکل ممکن ورزش کرده و نتایج بهتری برای تناسب اندامتان را کسب کنید. باشگاه‌های موجود در بلوار چمران شیراز به شرح ذیل هستند:

  1. باشگاه ورزشی پرتو زندگی: شیراز، بلوار چمران، روبروی استخر انقلاب، نبش کوچه 9

تلفن: 07136266346

  1. باشگاه سیروس: شیراز، بلوار چمران، ابتدای خیابان زرگری

تلفن: 07136288882

بلوار چمران شیراز

شاهچراغ - معرفی و راهنمای جامع آرامگاه احمد بن موسی کاظم در شهر شیراز

رستوران ها و کافه های اطراف بلوار چمران شیراز

هر شهری دارای فضاهای خاصی بوده که برای استراحت، دیدن مناظر زیبا و لذت‌بردن از شهر مورد استفاده قرار می‌گیرند. شیراز نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با داشتن رستوران ها و کافه های اطراف بلوار چمران شیراز، یکی از بهترین مکان‌ها برای لذت بردن از محیط شهری است. از جمله آنها می‌توان به بخش‌های ذیل اشاره کرد:

  • کافه لابی هتل چمران          
  • کافه آریا چمران      
  • کافه موراکو     
  • کافه نوستالژی

بازار وکیل شیراز - معرفی معروف ترین بازار سنتی ایران و شیراز 

راه های دسترسی به بلوار چمران شیراز

در این بلوار، می‌توانید از مناظر طبیعی زیبایی لذت برده و به استقبال یک سفر فراموش‌نشدنی در این شهر بروید. راه‌های دسترسی زیادی به بلوار چمران شیراز وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:
  • می‌توانید از خودرو خود استفاده کنید و از مسیر بلوار امیرکبیر به سمت این بلوار بروید.
  • در این شهر، تاکسی‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
  • مترو نیز وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر از مسیر اصلی مترو استفاده کنید، باید از خط قرمز مترو استفاده کنید و در ایستگاه این بلوار پایین بیایید.
  • اتوبوس‌های شهری و بین شهری وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

سوغات شیراز - 15مورد از خوردنی های خوشمزه تا صنایع دستی شیراز

سخن پایانی

اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت و خاص در شهر شیراز هستید، حتماً باید به بلوار چمران شیراز سر بزنید؛ چرا که با داشتن اماکن دیدنی متعددی مانند باغ ارم، موزه حافظ و... به بازدیدکنندگان فرصتی را برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ شیراز و ایران می‌دهد. با برگزاری تور لحظه آخر، شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن بازدیدی فوق العاده از این بلوار را تجربه کرده و بهترین لحظات خود را همراه با زیبایی‌های بی‌نظیر این مکان سپری کنید.

رزرو محبوبترین تورهای داخلی در لحظه آخر

نظرات کاربران

  • علی علی 1402/05/08
    2 نفر پسندیدند
    از سگ گردانی و مدفوع آنها که در سرتاسر مسیر قابل رویت هست هم می‌گفتید
  • سیروس سیروس 1402/05/06
    15 نفر پسندیدند
    بی نظیره

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4.5 از 5 | از 103 کاربر