برج های دبی

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/06/08
بازدید: 1691
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

برج‌های دبی با طراحی هنرمندانه بی‌نظیر باعث جذب گردشگران و توریستان شده است. در دبی می‌توان آسمان خراش‌های بسیاری را دید که از زیبایی خاصی برخودار هستند که در بین جذاب‌ترین برج‌های جهان قرار دارند. تعداد برج‌های خارق‌العاده دبی زیاد است و با دیدن آنها می‌توان لذتی وصف نشدنی را تجربه کرد. برج خلیفه، برج الیت رزیدنس، برج العالم، برج مشعل مارینا و... از برج‌های دبی هستند که امکانات هیجان‌انگیزی را در خود جای داده‌اند. با حضور در بلند‌ترین برج‌های دبی می‌توانید روز و سفری هیجان‌انگیز در کنار خانوده یا دوستان داشته باشید.

برج‌های دبی

برج خلیفه بلندترین برج جهان

برج خلیفه با بلندا و قامتی که دارد توانسته بلندترین برج جهان باشد. ارتفاع این برج جذاب 828 متر است که باعث شده در بین مردم و توریستان آشنا و محبوب گردد. برج خلیفه با ارتفاعی که دارد توانسته در میان ابرها باشد و اگر شما به آخرین طبقات این برج بروید می‌توانید ابرها را پایین‌تر از خود و زیر پاهای خود ببینید. برای ساخت برج خلیفه حدود 6 سال زمان صرف شده‌ است. از سال 2010 شروع و در سال 2016 این برج بلند دبی افتتاح گردید. طراحی برج خلیفه بر عهده یکی از شرکت‌های آمریکایی بود که توانست بهترین ایده خود را اجرایی کند.

در طراحی این برج، بیشتر از شیشه استفاده شده است و طراحی پلکانی آن بسیار خلاقانه و منحصربه‌فرد است.برج خلیفه 163 طبقه را شامل می‌شود که هر طبقه مربوط به موضوعی است. برخی طبقات مسکونی هستند و برخی دیگر شامل رستوران، استخر، کتابخانه، واحد اداری و... می‌شوند. همچنین در بلندترین برج دبی می‌توانید یک هتل با نام هتل آرمانی را شاهد باشید که امکانات مناسبی به مسافران ارائه می‌دهد. عجایت این برج جذاب تمام نشده و می‌توان بزرگ‌ترین آبنمای دنیا را نیز در جلو درب ورودی آن شاهد بود. مساحت آبنما حدود 11 هکتار است و می‌تواند آب را تا 150 متر به بالا پرتاب کند.

برج خلیفه

تور دبی لحظه آخری - آفر ویژه تورهای دبی در لحظه آخر از 20 الی 50 درصد تخفیف

برج العالم دومین برج بلند دبی

برج العالم در حال ساخت است و ارتفاعی 510 متری دارند. با توجه به این که این برج در حال ساخت است هنوز در رده بندی برج‌های بلند قرار ندارد. زمانی که این برج به بهره برداری برسد، می‌تواند جایگاه دومین برج دبی را به خود اختصاص دهد. با توجه به شواهد می‌توان فهمید که با یکی دیگر از شاهکارهای معماری و طراحی در دبی روبه‌رو هستیم.  در طراحی این برج از گل الهام گرفته شده است که می‌تواند بسیار منحصربه‌فرد باشد. این برج زیبا 108 طبقه دارد که می‌توان گفت 74 طبقه از آن را واحدهای اداری تشکیل داده‌اند.

همچنین در طبقات دیگر هتل العالم می‌توان شهد وجود حمام ترکی، واحدهای مسکونی و... بود. در سال 2006 ساخت این برج آغاز شد اما به دلایل مختلف نظیر وجود بودجه کم و... شاهد عدم پیرفت بودیم که در سال 2009 فعالیت و ساخت این برج به صورت کلی لغو گردید. اما در حال حاضر کارشناسان در حال بررسی موقعیت این سازه هستند تا با تایید مناسب بودن شرایط، ساخت آن آغاز گردد.

برج العالم دومین برج بلند دبی

 برج مارینا 101 یکی از لوکس‌ترین‌های دبی

برج مارینا 101 نیز یکی دیگر از بزرگ‌ترین برج‌های دبی و جهان است. این برج در موقعیتی لوکس و لاکچری قرار دارد که می‌توان از آن لذت برد. از خلیج فارس، کانالی کشیده شده است و حدود 3 کیلومتر را می‌پیماید تا به اطراف برج‌ها و مناطق مسکونی برسد. مارینا مال یکی از مراکز تجاری است که در حال ساخت است. طراحی این برج جذاب نیز بر عهده شرکتی آمریکایی بوده که توانسته قدرت خود را به نمایش بگذارد. ارتفاع برج مارینا 101 حدود 425 متر است که دومین برج بلند دبی و رتبه 30 را در بین بلندترین برج‌های جهان دارد. البته باید توجه داشت که برج العالم از این برج بلندتر است اما فرآیند ساخت بر العالم تمام نشده است. اگر این برج تکمیل شود، می‌توان گفت که برج مارینا 101 سومین برج بلند دبی است. در برج مارینا 101 می‌توان شاهد رستوران، کافه، آپارمان، هتلی پنج ستاره و... بود.

 برج مارینا 101 یکی از لوکس‌ترین‌های دبی

 برج پرنسس یا برج الأمیره

برج پرنسس دبی نیز یکی دیگر از برج‌های بلند دبی است که با طراحی خیره‌کننده خود توانسته جلب توجه کند. سومین برج بلند دبی، برج پرنسس یا برج الامیره است که 414 متر ارتفاع دارد. همچنین اگر به لیست برج‌های بلند نگاه کنید می‌توانید این برج زیبا را نیز در این لیست مشاهده کنید. همچنین به دلیل مسکونی بودن این برج می‌توان برج پرنسس را جزو بلندترین برج‌های مسکونی جهان دانست. در برج پرنسس می‌توان 763 واحد مسکونی را دید که موقعیتی مناسب برای زندگی است. وجود استخر، فروشگاه، سونا، سالن همایش، سالن بدن سازی، پارکینگ و... زا امکاناتی است که می‌توان از آنها بهره برد.

این برج در سال 2012 به بهره برداری رسید که در همان سال به عنوان بلندترین برج مسکونی ارائه شد. قیمت واحدهای این برج بسیار بالا است و تنها قشر مرفح می‌توانند از آن استفاده کنند.

 برج پرنسس یا برج الأمیره

برج ۲۳ مارینا چهارمین برج بلند دبی

برج 23 مارینا با رتبه چهارمین برج بلند دبی توانسته هنرنمایی کند و همه افراد را مجذوب خود نماید. ارتفاع این آسمان خراش 393 متر است که برجی مسکونی نیز است. 88 طبقه این برج تونسته محیطی زیبا و لوکس را برای افراد ایجاد کند و سکونتگاهی جذاب باشد. در برج 23 مارینا 289 واحد آپارتمان وجود دارد که منظره زیبایی را در اختیار ساکنان قرار می‌دهد. واحدهای دوبکس این برج آسانسور اختصاصی دارند، 57 عدد استخر و... از امکاناتی است که می‌توان از آنها بهره برد. در واحدهای دوبلکس می‌توان شاهد وجود استخر در بالکن بود که می‌تواند برای افراد بسیار جذاب باشد.

برج ۲۳ مارینا چهارمین برج بلند دبی

 برج الیت رزیدنس مکانی با چشم انداز جزایر مصنوعی

یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دبی، جزایر مصنوعی دبی هستند. زمانی که به برج الیت رزیدنس می‌ریود می‌توانید چشم‌انگیز جزایر مصنوعی دبی را داشته باشید. برج الیت رزیدنس جایگاه چنجمین برج بلند دبی را دارد که مکانی لوکس و زیبا است. ارتفاع این برج 380 متر است که 703 واحد مسکونی را به خود اختصاص داده است. این برج در سال 2012 به بهره برداری رسید که 4 طبقه زیر زمین و 86 طبقه روی زمین دارد. آپارتمان‌های موجود در این برج بسیار لوکس هستند و امکانات بسیاری را در اختیار مسافران و ساکنین قرار می‌دهند.

 برج الیت رزیدنس

برج آدرس بولوارد دبی

برج آدرس بولوارد دبی در واقع یکی هتل پنج ستاره است ولی به دلیل ارتفاع زیادی که دارد، آن را به برج تعبیر می‌کنند. ارتفاع این برج 368 متر است و چشم‌اندازی از برج خلیفه دبی دارد. همچنین برج آدرس بولوارد در مرکز شهر دبی قرار دارد و حتما این برج را دیده‌اید. در شب می‌توان شاهد نورپردازی بسیار جذابی از این هتل بود که شما را به حیرت وا می‌دارد. این برج یکی از برج‌های بلند دبی است 73 طبقه دارد و می‌تواند پذیرای شما و گردشگران عزیز باشد. هتل آدر بولوارد دبی در سال 2017 به بهره برداری رسید که رد طراحی داخلی خود از رنگ‌های خنثی استفاده شده است که محیط را رویایی کرده است.

برج آدرس بولوارد دبی

برج مشعل مارینا

برج مشعل مارینا نیز یکی از برج‌های بلند دبی است که در سال 2011 افتتاح شد. ارتفاع این برج 366 متر است که جزو بلندترین برج‌های دبی است. این برج در کارنامه خود شاهد سه آتش سوزی است که اولین بار در سال 2015 این اتفاق افتاد. جالب است بدانید که برج مشعل مارینا نیز همانند دیگر برج‌های قابلیت مسکونی بودن را دارد که 682 واحد مسکونی در آن موجود است. اگر به دنبال لوکس‌ترین و زیباترین آپارتمان در دبی هستید می‌توانید به برج مشعل مارینا سر بزنید. در این برج نیز می‌توان امکانات بسیاری را شاهد بود که مرکز اسپا، منظره زیبا، مرکز تناسب اندام و... بخشی از امکانات است.

برج مشعل مارینا

برج الماس یکی از جذاب‌ترین برج‌های دبی

برج الماس یکی از جذاب‌ترین برج‌های دبی است که طراحی خاصی دارد. برای ساخت این برج حدود 4 سال زمان صرف شده است. فرآیند ساخت برج از سال 2005 شروع شد و در منطقه زیبا و رویایی جمیرا بنا گردید. برج الماس دبی با طراحی خاص و منحصر به‌فرد توانسته نظر گردشگران را به خود جلب کند. ارتفاع این برج 360 متر است که 68 طبقه را در خود جای داده است. امکانات بسیاری در انتظر شما است. زمانی که به برج الماس می‌روید می‌توانید در حاشیه دریاچه پیاده‌روی کنید، از استخر و سونا و... استفاده نمایید، رستوران،کافی‌شاپ و... موجود است.

برج الماس یکی از جذاب‌ترین برج‌های دبی

برج گیووا : بلندترین هتل جهان

برج گیووا یا هتل گیووا که بلندترین هتل جهان است توانسته با بلندایی که دارد چشم افراد را به خود معطوف سازد. ارتفاع این هتل 356 متر است که هتلی 4 ستاره است. لابی این هتل بسیار لوکس است که باعث مجذوب شدن شما می‌شود. علاوه‌بر طراحی زیبای داخلی این هتل، نمای بیرونی آن نیز بسیار زیبا و جذاب است. برای ساخت این هتل 12 سال زمان صرف شده است و در سال 2018 به بهره برداری رسید. زمانی که وارد این هتلمی‌شوید می‌توانید با دو بخش روبه‌رو شوید. ساختما اصلی و ساختمان پارکینگ دو بخش از این هتل است. در کل هتل گیووا 75 طبقه دارد و 528 واحد مسکونی را در خود جای داده است. امکانات بسیاری در آن وجود دارد که می‌توان به لابی، اسپا، رستوران، پارکینگ و... اشاره داشت.

برج گیووا : بلندترین هتل جهان

 برج جی‌دبلیو ماریوت مارکوییس

برج جی‌دبلیو ماریوت مارکوییس از هتل‌های دبی است که به دلیل بلندایی که دارد توانسته جزو برج‌های بلند دبی قرار بگیرد. این برج دومین هتل بلند موجود در جهان است که 355 متر ارتفاع دارد که تفاوتی با هتل اول ندارد. این هتل دو سازه جدا از هم دارد که به آنها برج‌های دوقلو نیز گفته می‌شود. برای ساخت این برج حدود 6 سال زمان صرف شد که در نهایت سال 2012 به بهره برداری رسید. برای طراحی برج جی‌دبلیو ماریوت مارکوییس از درخت نخل الهام گرفته شده است که زیبایی این هتل را دوچندان کرده است. این هتل 1364 واحد برای اقامت دارد و امکانات مختلفی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. سالن اجتماعات، سالن بدن‌سازی، فروشگاه و... از امکاناتی است که می‌توان از آنها بهره برد.

 برج جی‌دبلیو ماریوت مارکوییس

برج اداری امارات

برج اداری امارات با طراحی خاص و دوبخشی توانسته جذب مخاطب کند. ارتفاع این برج بلند دبی، 345 متر است که 56 طبقه را در خود جای داده است. طراحی این دو برج بسیار جذاب و منحصربه‌فرد است که در سال 1999 ساخت آنها به اتمام رسید. باتوجه به قدیمی بودن این دو برج ولی می‌توان سبک خاصی را در آن شاهد بود که هنوز قدیمی نشده‌اند و طراحی آنها دلنشین است. در برج اداری امارات می‌توان شاهد بانک، داروخانه، فروشگاه، پارکینگ، چندین رستوران و... بود. موقعیت قرارگیری این برج بسیار مناسب است که می‌توان به مناطق مختلف دسترسی پیدا کرد. 

برج اداری امارات

برج العرب : برجی در جزایر مصنوعی دبی

برج العرب که در جزیره مصنوعی دبی قرار دارد، یکی از لوکس‌ترین برج‌های دبی است. این برج لاکچری، هتلی 7 ستاره دارد. در دنیا تعداد اندکی هتل هفت ستاره وجود دارد که یکی از آنها هتل این برج زیبا است. ارتفاع برج العرب 321 متر است. هتل موجود در برج العرب قیمتی بالا برای اقامت دریافت می‌کند و هر کسی نمی‌تواند در این هتل اقامت داشته باشد. متراژ اتاق‌های هتل متنوع است و می‌توان با توجه به نیاز خود یکی ار آنها را برگزید. کوچک‌ترین اتاق 169 متر است و بزرگ‌ترین اتاق این هتل دارای وسعتی حدود 780 متر است.

هتل برج العرب امکانات عجیبی دارد که باعث شده جزو هتل‌های 7 ستاره قرار بگیرد. در این هتل می‌توان شاهد امکاناتی خارق‌العاده در زیر آب و دریا بود. جای تعجب دارد ولی باید گفت که 7 طبقه از این هتل در زیر آب است و می‌توان از آکواریوم شیشه‌ای موجود در زیر دریا لذت برد و موجودات زیر دریا را مشاهده کرد. در بالای این برج می‌توان از باند فرود هلی کوپتر بهره برد که از دیگر امکانات این برج است.

برج العرب : برجی در جزایر مصنوعی دبی

برج هتل جمیرا

یکی دیگر از بهترین هتل‌ها و برج‌های دبی، می‌توان به برج هتل جمیرا اشاره کرد که نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. این هتل با ارتفاع 309 متر توانسته اعلام حضور کند. این هتل لوکس از سال 2000 توانسته است تا فعالیت خود را شروع نماید. در این هتل می‌توانید 400 واحد اقامتی را شاهد باشید که به بهترین نحو در حال خدمت رسانی و پذیرایی از مسافران هستند. باید توجه داشت که هتل جمیرا یکی از شاخه‌های برج اداری امارات است که در حال فعالیت است. امکانات بسیاری را می‌توان در هتل جمیرا دریافت کرد که رستوران‌های مختلف، سالن بدن سازی و... از امکانات این هتل زیبا است.

برج هتل جمیرا

برج کایان دبی با طراحی آمریکایی

برج کایان دبی که یکی از برج‌های دبی است به دست یکی از شرکت‌های آمریکایی طراحی شده است. نمای بیرونی این برج بسیار خاص و منحصربه‌فرد است که باعث مجذوب شدن دیگران می‌شود. ارتفاع این برج 306 متر است که طراحی پیچی آن بسیار جذاب است. برج کایان در سال 2013 اجرای و بنا شد که 75 طبقه دارد. در برج کایان می‌توان شاهکار طراحی را دید که بالای آن 90 درجه نسبت به پایین خود چرخش دارد.

برج کایان دبی با طراحی آمریکایی

سخن پایانی

برج‌های سر به فلک کشیده دبی باعث متحیر شدن افراد می‌شوند. زمانی که به این شهر منحصر به فرد سفر می‌کنید، از وجود چنین امکانات و خدمات و آسمان‌خراش‌ها به وجد خواهید آمد. برج‌های بلند دبی بسیار معروف و سرشناس هستند که امکانات بسیاری را به مسفران و گردشگران ارائه می‌دهند. برج العالم، برج جمیرا، برج العرب، برج کایان و... از برج‌های زیبای این شهر توریستی است. برج خلیفه بلندترین برج جهان است و حدود 828 متر ارتفاع دارد که اعلام حضور می‌کند. زمانی که در طبقات بالایی این برج قرار دارید می‌توانید ابرها را در زیر پاهای خود ببینید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 100 کاربر