چرخ و فلک دبی

زمان مطالعه: 17 دقیقه
بروزرسانی: 1402/04/24
بازدید: 939
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

چرخ‌وفلک دبی بزرگ‌ترین جاذبه گردشگری در کشور امارات بوده که بسیاری از افراد به بازدید از آن و تجربه یه هیجان لذت‌بخش علاقه‌مند هستند. این سازه تنها یک چرخ‌وفلک نیست و امکانات رفاهی بسیار زیادی داشته، آن را به یک مجموعه تفریحی گردشگری بزرگ تبدیل کرده‌اند.با ما همراه باشید تا بتوانید از اطلاعات کافی برای سفر و بازدید از بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین چرخ‌وفلک دبی برخوردار شوید.

چرخ و فلک دبی

داستان افتتاح بزرگترین چرخ و فلک دنیا در دبی

چرخ‌وفلک دبی بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک جهان به شمار می‌رود و که در سال ۲۰۱۵ ساخت آن آغاز گردید و در حدود هشت سال به طول انجامید تا به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری شود، این سرگرمی جالب جزو تفریحات دبی محسوب می شود . در اکتبر سال ۲۰۲۱ بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین چرخ‌وفلک جهان افتتاح شد تا مردم دبی و تمام گردشگران کشور‌های مختلف بتوانند از آن دیدن کنند. این چرخ‌وفلک به عنوان یک مکان تفریحی و گردشگری شناخته می‌شود که از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری دبی به حساب می‌آید. این چرخ‌وفلک را در زبان عربی عین دبی می‌خوانند که عین به معنای چشم است که چشم شهر دبی محسوب می‌شود. چرخ‌وفلک‌های بزرگ بسیاری در کشور‌های مختلف مانند چین و انگلیس ساخته شده‌اند؛ اما عین دبی بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود.

عین دبی

مهم‌ ترین ویژگی‌ های چرخ و فلک عین دبی

چرخ‌وفلک عین دبی ویژگی‌های خاص بسیاری داشته که شامل ساختار کارایی و محل ساخت می‌شوند و به شرح زیر هستند.
•    بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک جهان
•    ارتفاع ۲۷۰ متر
•    دارای ۴۸ کابین
•    ظرفیت هر کابین ۴۰ نفر
•    گنجایش ۱۷۵۰ نفر
•    دارای امکانات راحتی در کابین‌ها
•    دارای دستگاه مخابره داخلی
•    سنسور‌های آتش‌نشانی
•    دارای دوربین‌های مداربسته در قسمت‌های مختلف برای محافظت از افراد
•    تجهیزا ایمنی و نجات در کابین‌ها
•    چشم‌اندازه کامل از شهر بزرگ دبی
•    مدت زمان مورد نیاز برای یک دور کامل در حدود ۴۰ دقیقه

همین الان با کمترین قیمت به دبی سفر کن!

جاهای دیدنی معروف دبی

طراحی چرخ و فلک عین دبی

طراحی و ساخت چرخ‌وفلک بزرگ در شهر دبی سختی‌های بسیار زیادی داشته که نیرو‌های مختلفی از کشور‌های دیگر نیز در ساخت آن از سهم بسیار مهمی برخوردار بوده‌اند. کشور‌های اروپایی مانند انگلیس و آلمان و دیگر کشور‌های آسیایی کمک زیادی به امارات کرده‌اند تا توانسته رکورد بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک در دنیا که متعلق به انگلیس بوده را از آن خود کند. وزن هر کدام از کابل‌هایی که چرخ‌وفلک را متعادل می‌کنند، ۵ تن است و به اندازه یک زمین فوتبال حرفه‌ای طول دارند. هر کابل نگهدارنده از شبکه‌ای از کابل‌ها تشکیل شده که طول آن به ۲۴۰۰ کیلومتر می‌رسد. بیش از ۹۰۰۰ تن فولاد برای ساخت این غول فولادی مورد استفاده قرار گرفته که ۲۵ درصد بیشتر از فولاد استفاده شده برای ساخت برج ایفل است. فولاد مورد استفاده در ساخت آن ساختار خاصی داشته که از وزن کم‌تر و مقاومت بسیار بیشتری برخوردار است.

دبی چرخ و فلک

منظره بالای چرخ و فلک عین دبی

چرخ‌وفلک عین دوبی در جزیره‌ای مصنوعی روی دریا قرار گرفته که این جزیره بلوواترز نام دارد. زمانی که کابین شما به بالاترین ارتفاع چرخ‌وفلک می‌رسد تمام شهر دبی را زیر پای خود مشاهده خواهید کرد و از طرف دیگر دریایی بزرگ و آبی رنگ منظره‌ای فوق‌العاده‌ای را خواهد ساخت. زمانی که در بالای چرخ‌وفلک قرار می‌گیرید می‌توانید بهترین عکس‌های سفر خود را از مناظر شگفت‌انگیز آن ثبت نمایید و به عنوان یادگاری این گردش در گنجینه خاطرات خود داشته باشید.

هزینه بلیط چرخ و فلک دبی

طبیعتا ساخت چرخ‌وفلک با این عظمت نیاز به سرمایه بسیار زیادی دارد که کشور امارات توانسته از روش‌های مختلف این هزینه‌ را تامین کند.در رابطه با هزینه بلیط نیز باید گفت که در حال حاضر قیمت تهیه این بلیط در حدود ۳۵ دلار در نظر گرفته شده که معادل سه و نیم میلیون تومان است. لازم است تا یک روز قبل از مراجعه به این جاذبه دیدنی، بلیط آن را تهیه نمایید؛ چراکه حجم بازدید‌کنندگان بسیار زیاد بوده و همچنین قیمت بلیط برای کودکان زیر ۱۲ سال کم‌تر محاسبه می‌شود. ساعت فعالیت این چرخ‌وفلک به وقت دبی از ۱۲ ظهر تا ساعت ۲۲ شب است و در طول این ۱۰ ساعت به‌صورت مداوم پذیرای گردشگران خواهد بود. قیمت بلیط چرخ‌وفلک دبی نسبت به امکانات لوکسی که در اختیار گردشگران قرار می‌دهند مناسب است و ارزش یک بار امتحان کردن را دارد.

هزینه بلیط عین دبی

حقایقی جالب درباره چرخ و فلک دبی

مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکته در رابطه با این چرخ‌وفلک شکستن رکورد جهان به عنوان بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک است و دیگر نکات جذاب شامل موارد زیر می‌شوند.
طول سیم‌هایی که این چرخ‌وفلک را نگه داشته‌اند در حدود ۲۴۰۰ کیلومتر است که می‌تواند به اندازه فاصله بین دو شهر باشد و به این معنا که بسیار زیاد است.
قسمت میانی چرخ‌وفلک وزن زیادی دارد که معادل چندین هواپیمای بزرگ خواهد بود.
تعداد ساعتی که برای ساخت چرخ‌وفلک عین دبی توسط افرادی که در ساخت آن مشارکت داشته‌اند در حدود ۹۰۰۰۰۰۰ بوده که زمان بسیار زیادی است.
مقدار فلزی که برای ساخت این غول بزرگ به کار رفته در حدود ۱۱۰۰۰ بوده که از بزرگ‌ترین برج جهان نیز این مقدار بیشتر بوده است.

امکانات چرخ و فلک دبی

امکانات رفاهی مختلفی در چرخ‌وفلک دبی گنجانده شده‌اند تا گردشگران اوقات بسیار خوبی را در آن‌جا سپری کنند که شامل موارد زیر می‌شوند.

امکانات چرخ و فلک دبی

برگزاری جشن عروسی

برگزاری جشن عروسی در بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک دنیا شبیه به یک رویا است که این رویا در شهر دبی به حقیت پیوست. امکان برگزاری جشن کوچک عروسی در کابین‌ها و فضای بیرونی این چرخ‌وفلک برای افراد مختلف و گردشگران فراهم بوده است. تعداد مهمان‌هایی که می‌توان برای این جشن دعوت کرد در حدود ۴۰۰۰ نفر بوده و به‌دلیل علاقه زیاد افراد به برگزاری جشن در این محل، می‌بایست از چندی قبل نوبت خود را رزرو کنید. امکانات مختلفی که برای برگزاری یک جشن عروسی باشکوه نیاز است در اختیار زوج‌ها قرار داده می‌شوند. امکاناتی مانند گروه فیلمبرداری، صرف غذا و پذیرایی، گروه موسیقی، طراحی دکوراسیون مناسب و... برای این مراسم در نظر گرفته شده‌اند.

برگزاری جشن تولد

برگزاری جشن تولد نیز مانند جشن ازدواج در این محل امکان‌پذیر است. پکیج‌های مختلفی برای پذیرایی از مهمانان آماده شده‌اند که هر کدام از امکانات مختلف و قیمت متفاوتی برخوردار هستند. برگزاری جشن تولد در چرخ‌وفلک بزرگ دبی می‌تواند یکی از بهترین خاطرات برای کودک شما باشد.

برگزاری مهمانی‌های ناهار یا شام با تم‌های مختلف

برگزاری مهمانی‌های مختلف خانوادگی، دوستانه و کاری نیز در بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک دنیا قابل اجرا است. کابین‌های خصوصی برای این کار رزرو می‌شوند که از قیمت‌های مختلفی برخوردار هستند و تمام امکانات مورد نیاز برای برگزاری یک مهمانی در اختیار افراد قرار داده خواهند شد.

کابین های چرخ و فلک دبی

کابین‌های مختلفی با امکانات و قیمت‌های متفاوت در چرخ‌وفلک دبی قرار داده شده‌اند که به شرح زیر هستند:

  • کابین بیسیک یا استاندارد در چرخ و فلک دبی: کابین بیسیک (Basic) و پایه در واقع معمولی‌ترین کابین‌های ساخته شده در بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک دنیا هستند که ورود به آن‌ها برای عموم مردم آزاد است. امکانات خاصی در اختیار گردشگران در این کابین قرار داده نمی‌شوند و این تنها یک سفر کوتاه با این چرخ‌وفلک جذاب به بالای آسمان دبی است.
  • کابین لانژ پلاس چرخ و فلک دبی: کابین لانژ پلاس شباهت زیادی به بیسیک داسته و مانند آن امکانات معمولی را ارئه می‌دهد. تفاوت مهم بین این دو کابین در ارائه چشم‌اندازی از دریا به هنگام سوار شدن است که می‌توان منظره بی‌نظیر را مشاهده کرد
  • کابین پرمیوم چرخ و فلک دبی: کابین‌های پرمیوم در چرخ‌وفلک از امکانات بیش‌تری برخوردار هستند و امکان سرو انواع نوشیدنی خنک و گرم در این کابین وجود دارد. نکته متفاوت دیگر این است که دارندگان این بلیط می‌توانند در صورت تمایل آن را تمدید کنند.
  • کابین خانوادگی چرخ و فلک دبی: این کابین‌ها با فضای اختصاصی برای خانواده‌های چهار نفره ساخته شده‌اند که می‌توانند فضای خانوادگی خوبی را برای گردشگران فراهم سازند. معمولا در کابین خانوادگی چیزی سرو نمی‌شود؛ اما اگر از نوع پلاس باشد این امکان فراهم خواهد شد.
  • کابین سلبریت کلوپ چرخ و فلک دبی: این کابین مخصوص برگزاری انواع جشن‌ها مانند تولد و عروسی است که امکان حضور مهمانان جشن نیز در آن فراهم گردید. امکان سرو غذا و نوشیدنی در این کابین وجود داشته تا بتوانید به‌خوبی از مهمانان خود پذیرایی کنید.
  • کابین سلبریت پلاس: این کابین مشابه کابین سلبریت کلوپ است؛ اما امکانات بهتری را برای افراد در نظر گرفته‌اند که از فضای بسیار خوب با منظره‌ای عالی برخوردار است و ظرفیت این کابین در حدود ۴۰ نفر خواهد بود. سرو غذا و نوشیدنی در این‌جا از ملزومات محسوب می‌شود و حتی یک کافه اختصاصی نیز به چشم می‌خورد.

کابین های عین دبی

بررسی ساخت بزرگ‌ ترین چرخ و فلک دنیا در دبی

ساخت بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک در دنیا در کشور امارات و شهر دبی انجام شده که از مهم‌ترین جاذبه‌های این کشور به شمار می‌رود. ساخت این چرخ‌وفلک را یک شرکت هلندی به نام Hyundai Engineering and Construction برعهده داشته و توانسته آن را طراحی و اجرا نماید. ساخت این چرخ‌وفلک در جزیره‌ای مصنوعی انجام شده و خاک آن نیاز به آماده‌سازی برای تحمل وزن این سازه را داشت. آماده‌سازی اولیه دو سال به طول انجامید و بعد از آن به‌طور رسمی پروژه آغاز گردید و با دو سال تاخیر در آماده‌سازی، زمان ساخت آن به ۸ سال رسید.

سازنده چرخ و فلک دبی

ساخت چرخ‌وفلک را شرکت هلندی برعهده داشته که با نام Hyundai Engineering and Construction شناخته می‌شود که در واقع پیمانکار این پروژه بوده است. کشور امارات سرمایه و امکانات خود را در اختیار این شرکت قرار داده و مهندسان خبره در این شرکت توانسته‌اند با کمک گرفتن از نیرو‌های زیاد از کشور‌های مختلف، کار ساخت آن را به اتمام برسانند و آن را راه‌اندازی نمایند. ‌ایده اولیه ساخت چرخ‌وفلک عین دبی الهام گرفته از مشابه آن، یعنی چرخ‌وفلک کشور انگلیس بوده که البته این سازه دبی بزرگ ‌تر است.

جاهای دیدنی دبی در تابستان

دسترسی به چرخ و فلک عین دبی

دسترسی و ورود به این جزیره کار بسیار سختی نخواهد بود و بعد از سفر به شهر دبی می‌توانید به سادگی به محل این چرخ‌وفلک مراجعه نمایید. ساحل نزدیک به چرخ‌وفلک که باید برای ورود از آن عبور کنید ساحل جمیرا نام دارد که با خودرو و وسایل نقلیه عمومی می‌توان به این ساحل مراجعه کرد. پل بسیار بزرگی به طول ۲۶۵ متر برای پیاده‌روی از ساحل به سمت چرخ‌وفلک در این منطقه قرار داده شده است. در زمان پیاده‌روی می‌توان مناظر فوق‌العاده‌ای را مشاهده کرد و به‌راحتی وارد جزیره شد.

شرایط بازدید از چرخ و فلک دبی

بازدید از چرخ‌وفلک بزرگ در شهر دبی در تمام روز‌های هفته امکان‌پذیر است و تنها زمانی تعطیل خواهد بود که در آن تعمیراتی انجام گیرند. ساعت کار این چرخ‌وفلک ۱۰ ساعت در شبانه‌روز بوده که از ۱۲ ظهر تا ۱۰ شب به وقت دبی است. بازدید از آن برای عموم مردم آزاد است؛ البته کودکان زیر ۳ سال اجازه ورود ندارند. حتماا قبل از مراجعه بلیط خود را به‌صورت آنلاین تهیه کنید تا در این مکان با هیچ مشکلی مواجه نگردید.

نقش چرخ و فلک عین در جاذبه گردشگری دبی

ساخت بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک جهان در شهر دبی باعث شده تا توجه مردم جهان به این شهر جلب شود و تنها دلیل بازدید از بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک برای ورود به این شهر کافی خواهد بود. تعداد گردشگران زیادی هرساله به این کشور وارد می‌شوند و سرمایه‌گذاری‌های بسیار خوبی را در این بخش انجام داده‌اند. یکی از مهم‌ترین نقاط گردشگری که هیچ مسافری آن را از دست نخواهد داد همین چرخ‌وفلک غین دبی است.

جاذبه‌های اطراف چرخ و فلک عین دبی

جاذبه‌های گردشگری دیگری در اطراف چرخ‌وفلک دبی به چشم می‌خورند که می‌توانند برای مسافران بسیار جذاب باشند. ساحل JBR در فاصله ۱۵ دقیقه‌ای ازدقیقه‌ای از چرخ‌وفلک قرار داشته و کافه‌های بزرگ و ساحل مخصوص شنا و قایقرانی را در خود جای داده است. نخل جمیرا در فاصله ۲۰ دقیقه‌ای از چرخ‌وفلک قرار گرفته و ساختمان‌های بزرگ برج مانندی در آن ساخته شده‌اند که در این جزیره قرار گرفته‌اند. تمام خانه‌های موجود در این محل در زمان کوتاهی به فروش رسیده و در منطقه‌ای رویایی روی آن قرار گرفته‌اند. باغ معجزه دبی از دیگر جاذبه‌های این جزیره به شمار می‌رود که گل‌های متنوع با طراحی خاص در آن به چشم می‌خورند. مهم‌ترین جاذبه در اطراف چرخ‌وفلک دبی، برج بزرگ خلیفه نام دارد که بلندترین ساختمان دنیا شناخته می‌شود و شهر دبی را به اولین‌ها تبدیل کرده است.

راهنمای بازدید چشم دبی

سخن پایانی

دبی شهری مملو از جاذبه‌های دیدنی بوده که یکی از شگفتی‌های آن چرخ‌وفلک آن است. چرخ‌وفلک دبی امکانات مختلفی را برای گردشگران فراهم نموه که با حضور در این محل شگفت‌زده خواهید شد. مسیر راحت، امکانات رفاهی و تفریحی و چشم‌انداز فوق‌العاده تنها بخشی از ویژگی‌های بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک به شمار می‌روند. شاید شما نیز تمایل پیدا کرده‌اید که به شهر دبی سفر کنید و بهترین راه این است که با تهیه بلیط لحظه آخر سفر خود را آغاز نمایید. آیا تا به حال از این مکان بازدید کرده‌اید؟ددر صورت تمایل تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + قیمت و آدرس خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + قیمت و آدرس
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 100 کاربر