سواحل چابهار

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/01
بازدید: 1464
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

چابهار، یکی از شهرهای ساحلی حاشیه دریای عمان و جز شهرهای کمتر شناخته شده در جنوب ایران است که در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. این شهر دارای سواحل بسیار زیبا و شگفت‌انگیز است که هرکدام از آنها دارای جاذبه‌های خیره کننده ای هستند. اغلب گردشگرانی که به جنوب کشور سفر می‌کنند، به قصد بازدید از قشم و کیش است، اما باید بدانید که اگر یکبار به چابهار سفر کنید، شما به مسافرین همیشگی این شهر تبدیل خواهید شد.
 شهرهای جنوبی ایران، از جمله چابهار، دارای جاذبه‌های طبیعی بکر و منحصر به فردی هستند. چابهار یک ترکیب کامل از جاذبه‌های گردشگری است که با صخره، کویر و دریا، مانند یک تابلوی زیبا در جنوب ایران به نمایش درآمده است. سواحل زیبا و دیدنی چابهار، همراه با دشت‌های کویری و نخلستان‌های استوار، جذابیت خاصی به این شهر می‌بخشند. 
جالب است بدانید که سواحل چابهار که به عنوان دیدنی‌ترین بخش این شهر محسوب می‌شوند و به تنهایی خیره کننده هستند. تماشای طلوع و غروب آفتاب نیز جزء زیبایی‌ها و جذابیت‌های این سواحل محسوب می‌شود.تماشای منظره غروب آفتاب در سواحل چابهار مانند یک تابلوی نقاشی زنده، شما را شگفت‌زده خواهد کرد و احساس خوشایندی برای شما ایجاد خواهد کرد.در این مقاله، بهترین سواحل چابهار را به شما معرفی کرده‌ایم تا شما بتوانید راهنمای کاملی برای سفر به سواحل چابهار در اختیار داشته باشید. پس با ما همراه باشید تا در این مسیر شگفت‌انگیز شما راهنمایی کنیم.

ساحل درک کجاست

دریای بزرگ چابهار با موج‌فشان‌های طبیعی

دریای بزرگ چابهار، یکی از جاذبه‌های توریستی و زیباترین چشم‌‌انداز‌ه  این منطقه است. سواحل صخره‌ای چابهار، به دریای بزرگ و دریا کوچک معروف هستند. دریای بزرگ با ساحلی صخره‌ای و حیرت‌آور، یکی از فواره‌‌های طبیعی در ایران محسوب می‌شود. این فواره‌ شگفت انگیز، از موج‌های خروشان دریا عمان به‌وجود می‌آید. چشم انداز بسیار زیبای این موج‌فشان‌ها، چشم هرکس را خیره می‌کند و لحظات بسیار شیرین و به‌یادماندنی را برای شما رقم خواهد زد‌. اگر قصد سفر به چابهار را دارید قطعا ساحل صخره‌ای بزرگ با رستوران‌ها و آلاچیق‌های بسیار زیبا یکی از خاطره‌انگیز ترین مقاصد شما خواهد بود.

سفر به چهار بهار ایران

دریای بزرگ چابهار

دریای کوچک چابهار آرامشی وصف‌ نشدنی

دریای کوچک برخلاف دریای بزرگ، آب‌هایی بسیار آرام داشته و فواره محسوب نمی‌شود. بنابراین علاقه‌مندان به شنا، می‌توانند یک آب‌تنی خاطره‌انگیز را  در دریای کوچک چابهار تجربه کنند. اگر به غذاهای دریایی علاقه دارید، اسکله دریای کوچک مکان مناسبی برای شماست؛ چراکه در آن‌جا می‌توانید انواع ماهی، به‌خصوص ماهی تن و ماهی گیلت تازه را از ماهیگیران محلی خریداری کنید. دریای کوچک یک مرکز مهم برای رونق اقتصادی محسوب شده و همچنین محل صید ماهی و کسب درآمد برای ماهیگیران زحمت‌کش این منطقه است. اگر در حین گردش در ساحل کوچک احساس گرسنگی و خستگی کردید، کافی شاپ‌های دریای کوچک، میزبان شما عزیزان هستند.

دریای کوچک چابهار

سواحل بهشتی و بکر چابهار

از مرز هرمزگان تا مرز پاکستان، جزو سواحل زیبا و خارق‌العاده چابهار به حساب می‌آیند. این ساحل‌ها به‌صورت صخره‌ای، مرجانی یا شنی بوده و زیبایی بی نظیرشان، با روح و روان گردشگران بازی می‌کند! پدیده‌ گل‌فشان، ساحل مکران، ساحل شب‌تاب، ساحل درک و… زیبایی این منطقه‌ بهشتی را چندین برابر می‌کند.

جاهای دیدنی چابهار - طبیعت، تاریخ و سواحل شگفت انگیز!

ساحل مکران، تجربه‌ای زیبا از تماشای طلوع و غروب

ساحل مکران، محل پیوستن اقیانوس هند به ایران است. در این ساحل شگفت‌انگیز، امکان انجام ورزش‌های هیجان‌انگیز آبی، برای شما فراهم خواهد بود و شما می‌توانید ساعات‌ها سرگرم شوید. طلوع و غروب خورشید در سواحل مکران، می‌تواند یکی از زیباترین تجربه‌های شما در چابهار باشد؛ زیرا امکان گرفتن عکس‌های فوق‌العاده زیبا و حرفه‌ای را برای شما فراهم‌ می‌کند. این سواحل هم صخره‌ای و هم شنی هستند و امکان مشاهده‌ی کویر و دریا در کنارهم را برای شما ایجاد می‌کنند.

سواحل زیبای مکران میزبان همیشگی پرندگان مهاجر مانند پلیکان پا خاکستری و گیلانشاه خالدار است‌. همچنین نهنگ، دلفین، گاو دریایی، خرس، پلنگ و سنجاب در این منطقه به فراوانی یافت می‌شود . این ویژگی جزو نقاط مثبت سواحل مکران برای دوست‌داران حیوانات و حیات وحش طبیعی به‌حساب می‌آید. پدیده زیبای دیگر در سواحل مکران، گل فشان‌ها هستند که شامل سه تپه شده و جوشش گل‌های غلیظ در آن‌ها بسیار دیدنی خواهد بود. همچنین این مورد‌ در آجرپزی و سفال‌گری و… نقش مهمی دارند.

 علاوه ‌بر همه این‌ها اگر قصد سفر به چابهار را داشتید، قایق سواری در سواحل مکران را هرگز فراموش نکنید. ساحل درک و ساحل لیپار و ساحل بریس از سواحل زیبایی ست که در مکران قابل مشاهده هستند. کوه‌های مریخی نیز، در این منطقه قرار دارند. این کوه‌ها جزو عوارض زمین‌شناختی و فرسایش زمین بوده و طرفداران زیادی دارند. برخی قسمت‌های مکران نیز مکان مناسبی برای آب‌تنی محسوب می‌شوند. برای رسیدن به ساحل مکران براساس مسافت خود از چابهار، می‌توانید به‌صورت هوایی یا زمینی سفر کنید. اگر مسافت شما تا چابهار زیاد است، سفر هوایی بسیار برای شما راحت تر خواهد بود. پس از رسیدن به چابهار به‌راحتی می‌توانید به سمت ساحل مکران بروید.

ساحل مکران

چند دقیقه آرامش در کرانه‌های ساحل تیس

ساحل تیس، در روستای تیس چابهار قطعا یکی از حیرت‌آورترین سواحل چابهار برای شما خواهد بود. این ساحل زیبا مکانی بسیار مناسب و پر از امکانات تفریحی برای گردشگران است. گاهی اوقات گروه‌هایی در ساحل تیس برای گردشگران موسیقی محلی رایگان اجرا کرده و لذت تماشای دریا و ساحل را چندین برابر می‌کنند. آلاچیق، رستوران، حمام، شترسواری، شاتل، قایق‌سواری، جت اسکی، سرسره آبی و استخر‌بادی و انواع ورزش‌های آبی از تفریحات هیجان‌انگیز این ساحل بی‌نظیر است. پلاژ یا کرانه ساحلی تیس، مکانی امن و راحت برای استراحت و چادر زدن، برای گردشگران فراهم می‌کند.برای رسیدن به ساحل تیس، باید از چابهار به‌سمت روستای تیس بروید. شما می‌توانید در این مسیر از جاذبه‌های روستای تیس نیز لذت ببرید. جاذبه‌های فوق‌العاده‌ی این روستا، شامل آرامگاه سید غلام رسول، قلعه بلوچ، قلعه پیروز گت، قلعه انوشیروان، قلعه پرتغالی‌ها، گورستان جن‌ها، مسجد جامع تیس، غارهای بان‌میستی و… می‌شود. در جاده‌ساحلی، وقتی ‌که کمی از روستا دور شدید، می‌توانید پلاژ ساحلی تیس را ببینید. به طور دقیق‌تر این ساحل در ۵ کیلومتری جاده چابهار-کنارک، بعد از جاده تیس قراردارد. یادتان باشد که برای  رسیدن به کرانه‌ی تیس، ابتدا باید از چابهار تا روستای تیس حدود ۲۰ دقیقه رانندگی کنید.

گورستان جن تیس - تجربه‌ای هیجان‌انگیز در گورستان جن تیس!

ساحل تیس

ساحل خروشان صخره‌ای چابهار

ساحل صخره‌ای چابهار که به دریای بزرگ هم معروف است، یکی از آرامش‌بخش‌ترین سواحل چابهار است. در برخی قسمت‌های ساحل حتی دسترسی به آب دریا هم سخت است. اما همچنان گردشگران علاقه فراوانی به حضور در این مکان و شنیدن صدای امواج دارند. امواجی که گاه آرام و گاه با جوش و خروش به ساحل صخره‌ای برخورد می‌کنند و جلوه‌ای شگفت انگیز از زیبایی خلقت را به‌رخ می‌کشند. علی رغم اینکه امکانات تفریحی زیادی در این ساحل وجود ندارد، اما به این علت که درون شهر قرار دارد شما با طی کردن کردن مسافت کوتاهی، می‌توانید از امکانات تفریحی و رفاهی برخوردار شوید.موج فشان یا فواره‌ی طبیعی، کوه‌های مریخی، تالاب لیپار،و ساختمان قدیمی تلگراف‌خانه چابهار از جاذبه‌های اطراف ساحل دریای بزرگ هستند. برای رسیدن به ساحل دریا بزرگ از جاده‌ امام خمینی به سمت میدان هیئت سه‌نفره بروید. وقتی به بلوار اقیانوس رسیدید به سمت جنوب و فلکه مادر بروید، سپس کمی حرکت کنید و در کنار فلکه بزرگ بعدی، ماشین خود را پارک نمایید. مابقی مسیر را به‌صورت پیاده و به‌سمت ساحل حرکت کنید.

کنارک چابهار - زیباترین بندر در چابهار

ساحل چشم نواز درک، جاذبه ای در جنوب ایران

یکی از اصلی ترین ویژگی های منحصر به فرد این ساحل می توان به تمیزی آن اشاره کرد. این ساحل یکی از پاک ترین ساحل در کشور نام گرفته است. ساحل درک در 6 کیلومتری چابهار واقع شده است و در روستای درک می باشد.

همان طور که ذکر شد این ساحل در نزدیکی چابهار واقع شده است. با ورود به این منطقه در زیبایی آن مبهوت خواهید ماند. این منطقه به دلیل داشتن منطقه کویری در کنار دریای نیلگون معروف می باشد. این ساحل که لقب پاک ترین ساحل را به خود اختصاص داده است از زیباترین و منحصر به فرد ترین منطقه گردشگری در جنوب به حساب می آید. این منطقه به دلیل تقابل دریا در کنار کویر باعث مات ماندن شما خواهد شد. این ساحل دارای زیبایی وصف نشدنی در خود می باشد.این ساحل زیبا در روستای در زرد آباد در شهرستان کنارک که در استان سیستان و بلوچستان می باشد واقع شده است. این ساحل 170 کیلومتر مانده به منطقه آزاد چابهار می باشد. شما با رفتن به این روستای علاوه بر جاذبه دریاچه درک با مردم خونگرم این روستا نیز آشنا خواهید شد. ساحل این روستا دارای خلقت های بی شماری در نزدیکی خود می باشد اعم از: ساحل مرجانی، ماسه ای، شنی و صخره‌ ای.می توان این ساحل شگفت انگیز را به عنوان یک جاذبه طبیعی در سطح جهانی نام برد. شما با سفر به این منطقه تقابل مرزی بین 2 بهشت را مشاهده خواهید کرد و از تجربه بی نظیری را به خود هدیه داده آید. یک مرز باریک که از عبور از آن از بهشتی به بهشت دیگر منتقل شده اید. مرز بین کویر و دریای نیلگون خلیج. با عبور از این مرز از گرمای سوزنده شن های کویر خود را به آب های نیلگون و پاک خلیج فارس خواهید رساند.

 

ساحل درک

سواحل صخره‌ای بریس، هنر دست طبیعت

ساحل بریس که به ساحل تراسی نیز مشهور است، از نظر اقتصاد و رونق ماهیگیری بسیار مهم است. اگر در ساحل تراسی قدم بزنید، می‌توانید کشتی و قایق‌های کوچک و بزرگ و رنگارنگ را مشاهده کنید. در مسیر این ساحل، می‌توانید از دیدن کوه‌های مریخی یا مینیاتوری که نتیجه فرسایش هستند، لذت ببرید. هنگام بارش باران در این منطقه، بین کوه‌ها و صخره‌ها یک خور ایجاد می‌شود که منظره بسیار زیبا و تکرارنشدنی را برای گردشگران ایجاد می‌کند.
 موج‌های بلند و فوراه‌های طبیعی در این ساحل مشاهده می‌شوند. امکانات تفریحی و اقامتی این منطقه زیاد نیست و برای اقامت در آن‌جا باید از روزهای قبل برنامه‌ریزی کنید. آدرس اسکله تراسی، ۶۰ کیلومتری شرق چابهار و در روستای بریس است. برای دسترسی راحت‌تر به آن بهتر است از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنید تا در پیدا کردن وسیله نقلیه در اطراف بریس، دچار مشکل نشوید. جاده ساحلی بریس به گواتر: جاده‌ای زیبا و شگفت انگیز که روستا بریس را به خلیج گواتر وصل می‌کند. سواحل صخره‌ای، فواره‌ها طبیعی، تالاب یا دریاچه لیپار، کوه ها مریخی چابهار، درختان انجیر معابد، فرش خزه و ساحل زیبای روستا رمین، از جاذبه‌‌ها مسیر حیرت‌انگیز بریس به گواتر است.می‌توانید در این جاده به دیدن اسکله بریس نیز بروید و از دیدن زیبایی‌ها دریای عمان و کوه‌ها‌ مینیاتوری لذت ببرید. همچنین صدا پرندگان دریایی و حرکت شترها در این جاده‌ شگفت‌انگیز، می‌تواند چشم و گوش شما را نوازش دهد. برای دسترسی به این منطقه، کافی است با اتومبیل شخصی، به سمت شرق چابهار حرکت کنید.

سواحل صخره‌ای بریس

تور چابهار زمستان_ در زمستان امسال مناظر خیره کننده و مهمان نواز گرم چابهار را کشف کنید. امروز برای فرار رویایی خود از سرمای زمستان برنامه ریزی کنید!

بندر گواتر، تجلی زیبایی خلقت

بعضی افراد بندر گواتر را انتهای جاده‌های ایران می‌خوانند. این بندر زیبا با پاکستان مرز مشترک دارد. بنابراین افراد اجازه‌ شنا کردن در این بندر را نداشته و قایق‌رانان نیز باید بسیار به این مسئله توجه کنند. گونه‌ها گیاهی و جانوری خاص و صخره‌ها و موج فشان‌ها زیبا و گونه‌ها نادر از پرندگان مهاجر در بندر بریس به وفور مشاهده می‌شوند‌.  بندر پزم‌تیاپ نیز یکی از شبه جزیره‌ها دیدنی این منطقه است که به وال یا نهنگ شبیه بوده و به معنی پوزه کوه است.روی این کوه که کنار دریا قرار دارد می‌توانید ساعت‌ها درآرامشی وصف نشدنی، به تماشای زیبایی‌ها دریا و لنج و کشتی‌ها متنوع بپردازید. جنگل‌های حرا که زیر آب قرار دارند. تمساح پوزه کوتاه یا گاندو، سارگپه، عقاب، لاک‌پشت سبز و… از دیگر دیدنی‌های جذاب گواتر هستند. این بندر به جنگل حرا بسیار نزدیک است و همین مسئله، زیبایی این بندر را دوچندان می‌کند. برای رسیدن به بندر گواتر باید از چابهار، ۹۵ کیلومتر به شرق بروید تا به انتهای جاده‌های ایران برسید.زیتون‌های بندر گواتر با شکلی شبیه به گلابی بسیار معروف هستند. میوه‌هایی ترش و خوشمزه چون انار گلی یا همان میوه کاکتوس، در بندر گواتر به‌فراوانی یافت می‌شود. اگر به بندر گواتر می‌رید، حتما طعم بی نظیر این میوه‌های کم‌یاب را امتحان کنید.

سواحل صخره‌ای بریس

ساحل گواتر یا لاک‌پشت

ساحل گواتر ساحلی بسیار زیبا و شگفت‌انگیز بوده و به‌دلیل اینکه هرساله لاک‌پشت‌های زیادی در آن‌جا تخم‌گذاری می‌کنند و یا متولد می‌شوند، به ساحل لاک‌پشت نیز معروف شده است. با توجه به اینکه افراد زیادی به لاک‌پشت‌ها علاقه داشته و ممکن است به‌دلیل وجود این موجودات زیبا و دیدن تخم‌گذاری و تولد آن‌ها به ساحل گواتر بروند، اما لاک‌پشت‌ها از حضور و شنا کردن افراد در ساحل می‌ترسند و حضور بیش از حد مردم در ساحل می‌تواند زیست‌گاه آن‌ها را مورد تهدید قرار دهد. بنابراین در این ساحل اجازه‌ی شنا داده نمی‌شود و بهتر است هنگام بازدید از این ساحل، خیلی به خط ساحلی نزدیک نشوید.امکانات رفاهی زیادی برای تفریح و اطراق در این ساحل فراهم نبوده و بنابراین بیشتر افراد، فقط به یک بازدید کوتاه از این ساحل زیبا بسنده می‌کنند. این ساحل زیبا در ۹۵ کیلومتری چابهار قرار دارد و دارای مرز مشترک با کشور پاکستان است.

ساحل بریس کجاست

ساحل شب تاب بندر تنگه

یکی دیگر از شگفتی های چابهار می توان به ساحل شب تاب بندر تنگه اشاره کرد. لازم به ذکر است این پدیده فقط در این ساحل قابل مشاهده نمی باشد و در نقاط مختلف جهان نیز قابل تماشایی می باشد. این سواحل را شما می توانید در کشور هایی اعم از جزایر هاوایی، سوئد، کامبوج، خلیج پورتوریکو، برمودا، جزایر مالدیو نیز مشاهده کنید.

هنگامی که 1 الی 2 ساعت از تاریکی هوا می گذرد شب تاب های آبی رنگ به همراه امواج به سمت ساحل خواهند آمد. تعداد زیادی از آن ها در ماسه های ساحل خواهند ماند و برخی دیگر دوباره به همراه آب برمی گردند. برای دیدن این پدیده بهتر است به سمتی از ساحل بروید که تاریک باشد. این منطقه به دلیل داشتن باکتری های نورافشان دریایی یکی از پدیده های زیستی می باشد و این منطقه را زیبا کرده است. این پدیده توان جذب گردشگر در سطح ملی و بین المللی می باشد. وجود الماس های آبی رنگ در شب هایی که مهتابی نمی باشد به خوبی در ساحل تنگ مشاهده خواهد شد.نام علمی این پدیده فیتوپلانکتون می باشد. این نوع از گیاهان در اقیانوس هستند که نیمی از اکسیژن های هوا را در دنیا را تولید می کنند. اگر تعداد این موجودات در آب به تعداد بالایی شوند رنگ آب به رنگ سبز در میاید یا به رنگ های دیگر نیز در میایند. فیتوپلانکتون ها دارای عمر بسیار کمی می باشند و در عرض چند دقیقه ناپدید خواهند شد بنابراین قابلیت جمع آوری و نگهداری نیستند. امروزه تعداد فیتوپلانگتون‌ هایی که به ساحل می آیند بسیار کمتر شده اند. این نور های آبی در برخی از شب های تابستان و پاییز و به خصوص زمستان مشاهده خواهید کرد.

ساحل شب تاب چابهار - معرفی ساحل شب تاب بندر لنگه و شب های رویایی آن 

ساحل شب تاب

دریاچه زیبای لیپار، دریاچه ای به رنگ صورتی

دریاچه‌هایی که تا‌به‌حال دیده اید به چه رنگی بوده‌اند؟ اگر تاکنون دریاچه‌ای به‌رنگ صورتی ندیده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از دریاچه زیبای لیپار دیدن کنید. محال است کسی در ساحل لیپار قدم بزند و رنگ صورتی دریاچه  او را متحیر و خیره نکند! این دریاچه یکی از چهار دریاچه‌ صورتی رنگ جهان بوده که در چابهار واقع شده است. مرجان‌ها و مواد معدنی و پلانکتون‌های خاص در تالاب لیپار دلیل رنگ متفاوت و خاص این دریاچه هستند.اگرچه این دریاچه یا تالاب خیلی مناسب شنا و آب‌تنی نیست، اما در نزدیکی آن امکانات تفریحی و رفاهی زیادی وجود دارد که سفر را برای شما لذت‌بخش‌تر خواهد کرد. انواع رستوران، اقامتگاه، تجهیزات رصد آسمان و ستاره‌ها و… جزو امکاناتی است که در این مکان برای شما فراهم خواهد بود. پس از ورود به چابهار به شرق بروید و جاده ساحلی چابهار به گواتر را طی کنید تا پس از مسافت ۱۵ کیلومتر به دریاچه لیپار برسید. این دریاچه در بین اسکله صیادی رمین و کوه‌های مریخی قرار دارد.دلیل صورتی بودن این پدیده: یکی از اصلی ترین دلایل صورتی بودن این دریاچه به دلیل وجود پلانکتون های گیاهی است که با جریانات آب نیز تعدادشان بیشتر می شود. لازم به ذکر است علاوه بر این پلانکتون های گیاهی وجود مواد آلی و معدنی نیز باعث بروز چنین رنگی شده است. پلانکتون ها توانایی شنای آزاد را ندارند و با جزر و مد آب جا به جا خواند شد. جزر و مد در این دریاچه در زمان های مشخص اتفاق می افتند و این امر بر اثر گرانش ماه و خورشید می باشد که این دریاچه صوتی بالا و پایین می شود. پلانکتون ها به دلیل داشتن رنگدانه های مختلف در خود باعث تاثیر بر روی رنگ آب می شوند. رنگ غالب به وجود آمده در این دریاچه غالباً سرخ می باشد که به همین دلیل دریاچه لیپار به این رنگ مشهور شده است.

دلیل صورتی بودن دریاچه لیپار

نکات مهم سفر به چابهار برای تماشای سواحل بکر

نکات مهمی برای سفر به چابهار و سواحل آن وجود دارد که لذت و راحتی شما را در این سفر خاطره‌انگیز تضمین می‌کند. اگر برای دیدن پدیده‌ خاصی مانند جشنواره مونسون یا ساحل شب‌تاب قصد سفر به چابهار را دارید، حتما طبق مطلب بالا در انتخاب فصل و زمان سفر دقت کنید. به هیچ وجه از تجربه غذاها و میوه‌های کم‌یاب این منطقه نگذرید و حتما آن‌ها را امتحان کنید. هنرها و صنایع‌دستی زنان و دختران بلوچ، می‌تواند از زیباترین یادگاری‌های این منطقه برای سوغاتی و یا تجدید خاطرات خودتان باشد!همچنین یادتان باشد که به گونه‌های جانوری منطقه آسیب نرسانید و به تابلوهای شنا ممنوع، دقت کنید! اگر با وسیله نقلیه عمومی به سواحل چابهار، به‌خصوص ساحل بریس رفتید، حتما وسیله نقلیه را برای مسیر برگشت، از قبل رزرو و هماهنگ کنید. در ضمن برای هوا مرطوب این منطقه که نزدیک مدار استوا قرار دارد، هرگز لباس خنک را فراموش نکنید. ممکن است در این سفر از سواحل و مکان‌هایی به دور از مناطق مسکونی دیدن کنید و ساعاتی را در آن‌جا بگذرانید، پس یادتان باشد که حتما خوراکی و سوخت برای وسیله نقلیه شخصی‌تان، به همراه داشته باشید.

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. صدف صدف 1402/05/17
    0 نفر پسندیدند
    از زیبایی های ساحل و دریای چابهار هرچی بگم کم گفتم، فقط تنها ایرادی که داره اینه که بهتره برای بازدید با تور برید، چون متاسفانه رسیدگی نشده به این شهر و تابلوهای واضحی وجود نداره..

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
جت لگ یا پرواز زدگی چیست | راه و روش های مقابله به آن
جت لگ یا پرواز زدگی چیست | راه و روش های مقابله به آن
بیشتر بخوانید
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 100 کاربر