بام کرج

زمان مطالعه: 7 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/26
بازدید: 4099
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

بام کرج یکی از جاهای دیدنی کرج است.افرادی که به دنبال مکانی آرامش‌بخش برای دوری از شلوغی و هیاهوی شهر هستند اغلب بام کرج را انتخاب می‌کنند. کافه رستوران‌های نزدیک به بام کرج، بهترین و باکیفیت‌ترین غذاها و نوشیدنی‌ها را به مشتریان ارائه می‌دهد. اما این مکان شگفت‌انگیز چه تفریحاتی دارد؟ چه ویژگی‌هایی باعث ‌شده تا بام تهران یکی از برترین مقصدهای گردشگری شود؟ چرا کوهنوردان عاشق بالارفتن از کوه‌های بام کرج عظیمیه هستند؟

معرفی بام کرج

بام کرج همان بهشتی است که علاقه‌مندان صعود و کوهنوردی آن را به‌عنوان یک مرکز تفریحی انتخاب می‌کنند. این مکان در عظیمیه قرار دارد و می‌توان برخی از قسمت‌های استان کرج را از بالای ارتفاعات آن دید. بام کرج در حقیقت قسمتی از کوهپایه‌های عظیمیه است و طبیعتی بی‌نظیر دارد. این مکان در سال‌های اخیر به عنوان مرکز تفریح و گشت‌وگزار در کرج شناخته‌ شده است. افرادی که به دنبال مکانی بکر و سرشار از حس نشاط هستند، اغلب بام کرج را انتخاب می‌کنند. کافه و رستوران‌های این بام، مکانی برای تجمع‌های خانوادگی و دوستانه است.

بام کرج عظیمیه در ارتفاعات قرار دارد و به همین علت آب‌وهوای آن بهتر از محیط شهر است. در بالاترین ارتفاع از این کوهپایه، شاهد منظره‌ای رویایی خواهید بود که روزها و شب‌هایش هر کدام جداگانه لذتی خاطره‌انگیز دارد. هنگامی که در ارتفاع بام کرج قرار می‌گیرید، می‌توانید تمام شهر را از بالا تماشا کنید. اغلب جوانان این مکان باصفا را به عنوان پاتوقی برای قرارهای دوستانه خود انتخاب می‌کنند.

بام کرج صبح‌ها و شب‌هایش با یکدیگر فرق می‌کند. شب‌های آرامش‌بخش بام عظیمیه باعث ‌شده تا جوانان بسیاری برای چند ساعت احساس خوب، جذب این مکان شوند. امکانات گردشگری بام، لذت تماشای شهر از بالا را دوچندان می‌کند و مکان مناسبی را برای قرارهای ملاقات فراهم کرده است. با استشمام هوای تازه در این مکان می‌توان خود را ریکاوری کرد و حسابی انرژی گرفت. شب‌ها آسمان و زمین بام کرج عظیمیه ستاره باران بوده و سرتاسر شهر نورانی است. در این فضا انسان احساس پرواز دارد و تمام دغدغه‌ها را فراموش می‌کند.

بام کرج کجاست؟

مسیر کوهنوردی بام عظیمیه کرج

کوهنوردان به مسیرهای شیب‌دار عادت دارند، ولی مردم عادی زیاد از پس شیب‌های مسیر بام عظیمیه کرج بر نمی‌آیند. بهتر است ابتدا مسیر خود را مشخص کرد و سپس نسبت به کوهنوردی اقدام نمود؛ زیرا طی‌ کردن کوهپایه کرج با ارتفاعی حدود 2220 متر همراه است. با ارتفاع زیاد این کوهپایه‌ها، مسیر کوهنوردی بام دشوار می‌شود و باید انتظار برخورد با شیب‌های تند را داشت. از زیبایی‌‌های مسیر کوهنوردی می‌توان به چشمه بام عظیمیه اشاره کرد. کوهنوردان در امتداد این چشمه استراحت کرده و صبحانه یا نهار خود را میل می‌نمایند.

منظره‌های بام کرج به‌قدری زیبا هستند که حین کوهنوردی متوجه گذر زمان نخواهید شد. همین موضوع سبب شده تا اغلب کوهنوردان عاشق وقت‌گذرانی در کوهپایه‌های این منطقه شوند. خانواده‌های بسیاری برای تفریح مسیر کوهنوردی بام را انتخاب می‌کنند؛ مسیر کوهنوردی دارای استراحتگاه است و می‌توان مدتی پس از کوهنوردی در آنجا استراحت کرد. این مسیر برای خانواده‌هایی که به ورزش و تحرک علاقه‌‎مند هستند جای بسیار مناسبی است؛ زیرا هوای پاک در کنار منظره‌ای بی‌همتا ترکیب جذابی را برای تحرک ‌داشتن و ورزش رقم می‌زند.

برخی افراد تصور می‌کنند که مسیر کوهنوردی تنها برای کوهنوردان حرفه‌ای است، اما مسیری ساده‌تر برای پیاده‌روی نیز وجود دارد. این مسیر برای افراد میانسال گزینه عالی است و می‌توانند به راحتی آن را طی کنند. این مسیر پیاده‌روی تا قله کوه ادامه دارد و لذت صعود را به افرادی که توانایی کوهنوردی ندارند، القا می‌کند. خانواده‌هایی که برای پیاده‌روی بام کرج را انتخاب می‌کنند، از صعود دسته‌جمعی به قله بیشتر از افراد دیگر لذت می‌برند. طبیعت بکری که این منطقه دارد بی‌رقیب است.

تفریحات بام کرج

تفریحات بام کرج

مکانی با این حجم از محبوبیت، قاعدتاً تفریحات بسیاری هم خواهد داشت. تفریحاتی که برای تمام سنین مناسب است و می‌تواند بهانه‌ای برای جمع‌شدن اعضای یک خانواده در کنار یکدیگر باشد. کوهنوردی و عکاسی از بام کرج، از برجسته‌ترین تفریحات آن هستند. تصور کنید در هوای سرد با یک فنجان قهوه داغ، در منظره بکر بام عظیمیه کرج باشید. حتی تصور چنین فضایی هم رمانتیک و آرامش‌بخش است. از طرفی یک قرار دوستانه در کافه رستوران و سپس پیاده‌روی در این مکان، بسیار دلنشین خواهد بود.

پاتوق جوانان کرج و استان‌های نزدیک به این شهر، کافه رستوران‌های بام است. برای تفریح در بام کرج، بهترین فصل‌ها پاییز و زمستان هستند که فضای دنج کافه‌ها را رمانتیک‌تر جلوه می‌دهند. این کافه رستوران‌ها سن و سال نمی‌شناسند و برای تمامی گروه سنی مناسب هستند. در فصول سرد سال کافه رستوران‌ها غذاهای گرم و خوشمزه‌ای را طبخ می‌کنند. سرمای هوا در کنار نوشیدنی و غذاهای داغ، همه را به وجد می‌آورند. دو غذای داغی که در رستوران‌های بام کرج طبخ می‌شوند آش رشته و عدسی است که طرفداران بسیاری دارند.

بین غذاهایی که در بام عظیمیه کرج طبخ می‌شوند، خوراکی‌هایی مانند لبوی داغ هم وجود دارند. فضای بام عظیمیه کرج برای عکاس‌هایی که عاشق عکاسی از طبیعت هستند، جای شگفت‌انگیزی خواهد بود. جوانان هم فرصت را از دست نمی‌دهند و در فضای رؤیایی کوهپایه، عکس‌های دسته‌جمعی یا تکی می‌گیرند. صعود به قله کوه به‌تنهایی یک تفریح عالی محسوب‌ می‌شود. با افزایش هیجان، آدرنالین خون هم بالا می‌رود و کم‌کم تمام انرژی‌های منفی تخلیه می‌شوند و جای خود را به شادی و نشاط می‌دهند.

عکاسی در بام کرج

عکاسان حرفه‌ای فرصت عکاسی در دامان طبیعت را از دست نمی‌دهند. سوژه‌های بسیار جالبی در طبیعت بام کرج عظیمیه وجود دارند که هر کدام جزئی از مخلوقات شگفت خداوند هستند. جدا از جاذبه‌های چشم‌نواز داخل بام کرج، نمای تماشایی از شهر فرصت مناسبی برای عکاسی ایجاد می‌کند. شب‌ها هنگامی که چراغ‌ها فضای شهر را روشن می‌کنند، نمای شهر از بالا شبیه به آسمان پرستاره می‌شود. بدیهی است که این آسمان پرستاره روی زمین را نمی‌توان با تمام جزئیات در عکس گنجاند؛ اما با این حال می‌توان از زیبایی‌های شهر عکس‌های خوبی گرفت.

عکاسی در بام کرج

کوهنوردی در بام کرج

منطقه عظیمیه کرج به چشمه‌های جوشان خود معروف است. این منطقه از زمان‌های قدیم به علت وجود آب قابل سکونت بوده و تا به امروز افراد بسیاری در این شهر ساکن هستند. کوهنوردی در بام کرج تنها یک ورزش و تحرک به‌حساب نمی‌آید؛ بلکه با چشمه‌هایی که در مسیر وجود دارند، کوهنوردی به‌نوعی طبیعت‌گردی هم محسوب می‌شود و جنبه تفریحی نیز دارد. کوهنوردان سعی دارند تا قبل از طلوع خورشید مسیر کوهنوردی را طی نمایند تا پس از آن صبحانه را در بالاترین نقطه کوه میل کنند. به‌راستی خوردن صبحانه کنار چشمه زلال روح انسان را جلا می‌دهد.

کوهنوری در بام کرج

بام کرج در شب

تصور بام کرج در شب شاید کار آسانی باشد؛ اما قرار گرفتن در آن فضا طعمی دیگر دارد، هرگز نمی‌توان آن را با کلمات توصیف کرد. شب‌ها بهترین زمان برای فرار از شلوغی و هیاهوی صبح است. بنابراین اغلب افرادی که مشغله‌های گوناگون دارند، شب را برای تفریح انتخاب می‌کنند. جمع‌های دوستانه‌ای که در بام کرج دیده می‌شود، دنج ‌بودن این مکان را اثبات می‌کند. چشم‌اندازی که از بالاترین نقطه شهر می‌توان داشت را هرگز از خاطر نخواهید برد. چراغ‌های شهر همواره شبیه به گردنبندهایی هستند که در تمام طول شب می‌درخشند و خودنمایی می‌کنند.

کوهنوردی شبانه در بام کرج بسیار جالب است. شاید یکی از برترین تجربه‌های یک کوهنورد باشد که در سکوت شب میان مناظر بکر بام کرج قدم بردارد. هر چقدر ارتفاع از زمین بیشتر می‌شود، زیبایی‌های منظره پایین کوهپایه هم وصف‌ناپذیرتر خواهد شد. می‌توان تمام شب را با دوستان خود روی بام گذراند و آرامش شب را بین یکدیگر تقسیم کرد. پیاده‌روی در شب تمام بار منفی و احساسات بد را تخلیه می‌کند و در حقیقت این ریکاوری، برای همه لازم است. بنابراین بام کرج در شب احساس خاص و نابی دارد که اگر آن را امتحان نکنید ضرر کرده‌اید.

بام کرج در شب

کافه و رستوران های نزدیک بام کرج

استقبال بی‌نظیر مردم از بام کرج عظیمیه، باعث شد تا کافه و رستوران‌هایی در این مکان ساخته شوند. این کافه رستوران‌ها خدمات باکیفیتی را به میهمانان خود ارائه می‌دهند. غذاهای خوشمزه‌ای که در رستوران‌های نزدیک بام کرج طبخ می‌شوند، در هیچ کجای دنیا نظیر ندارند. هارمونی فضا و غذاهایی که سرو می‌شوند یک خاطره بی‌نظیر را رقم می‌زنند. برترین غذاهای این رستوران‌ها فست‌فودها، انواع سالاد و نوشیدنی است. پیش‌غذاها با بهترین مواداولیه و سس‌ها تهیه می‌شوند. منوی کافه و رستوران‌های نزدیک بام کرج، به‌قدری متنوع هستند که دست شما برای انتخاب هر نوع غذایی باز است.

کافه و رستوران‌های نزدیک بام کرج، می‌توانند مکمل یک تفریح سالم باشند. برخی افراد بام کرج را برای اولین بار از نزدیک می‌بینند؛ این دسته افراد به‌قدری از فضا و غذاهای خوشمزه لذت می‌برند که باز هم به این منطقه باز می‌گردند تا بار دیگر خاطره‌سازی کنند. سه کافه و رستوران معروف نزدیک کرج، کافه رستوران دِ می زِ، تی شی نی و رستوران ایتالیایی ساریسو هستند. این سه کافه و رستوران به فضای دنج و غذاهای لذیذی که ارائه می‌دهند معروف شده‌اند. در این رستوران‌ها هر غذایی که میل داشته باشید را می‌توانید پیدا کنید.

کافه رستوران دِ می زِ

غذاخوردن در فضای باز شاید یکی از بهترین تجربه‌ها در کوهپایه بام کرج باشد. به لطف کافه رستوران دِ می زِ این امکانات فراهم‌ شده است که میهمانان در فضایی آزاد بدون محدودیت، غذای خود را میل کنند. این فضا در آب‌وهوای کوهپایه‌ای حس جالبی را به افراد القا می‌کند. جوانان پر انرژی که به یک مکان دنج و خلوت احتیاج دارند، می‌توانند کافه رستوران دِ می زِ را انتخاب کنند. همچنین این مکان یک پاتوق خوب برای قرارهای ملاقات عاشقانه است.

کافه رستوران دِ می زِ

کافه رستوران تی شی نی

کافه‌ رستوران‌های بسیاری وجود دارند که باب میل جوانان هستند، اما برخی از کافه‌ رستوران‌ها برای جمع‌های خانوادگی مناسب‌تر خواهند بود. مثلاً کافه رستوران تی شی نی فضایی سنتی دارد و غذاهای اصیل ایرانی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. به علاوه منو قهوه‌خانه تی شی نی تمام انتظارات مشتریان را برآورده می‌کند. خدمات باکیفیت این کافه رستوران سنتی، باعث‌شده تا مشتریان ثابت بسیاری داشته باشد. سبک سنتی تی شی نی ایام قدیم را یادآور می‌شود و محفلی گرم و صمیمی دارد.

کافه رستوران تی شی نی در بام کرج

جوانان امروزی بیشتر به‌دنبال کشف مزه‌های جدید هستند و ترجیح می‌دهند تا طعم غذاهای جدید را حین سفر تجربه کنند. کافه رستوران ایتالیایی ساریسو با منو غذاهای خوش رنگ خود این نیاز را برآورده می‌کند. این مکان دو طبقه مجزا دارد که این امکان را به مشتری خود می‌دهد تا در قسمت کافه یا رستوران بنشیند. قسمت بالا به منوی کافه و قسمت پایین به منو غذاهای ایتالیایی اختصاص‌داده شده است. نوشیدنی‌ها و دسرهایی که در این کافه رستوران سرو می‌شوند بی‌همتا هستند. تنوع غذا در منو رستوران ساریسو، انتخاب را برای مشتریان سخت می‌کند.

کافه رستوران ایتالیایی ساریسو

آدرس بام کرج عظیمیه

آدرس بام کرج عظیمیه: استان البرز، کرج، میدان طالقانی، انتهای خیابان طالقانی شمال

آدرس بام کرج

نکاتی که هنگام بازدید از بام کرج باید در نظر بگیرید

آرامش و سکوت بام کرج را به خالق آن مدیون هستیم؛ بنابراین باید حین بازدید به رعایت بهداشت و نریختن زباله در طبیعت اهمیت دهیم. با اهمیت‌ دادن به نریختن زباله می‌توان به بقای این مکان بکر و زیبا که هدیه‌ای از سمت خداوند است، کمک کرد. بام کرج عظیمیه، منطقه‌ای کوهستانی است و احتمال بارش باران در اغلب مواقع وجود دارد. همچنین در فصول سرد سال بارش برف موجب خطرناک شدن کوهنوردی یا سنگ‌نوردی می‌شود. بهتر است قبل از اقدام به کوهنوردی یا سنگ‌نوردی در بام کرج، از وضعیت آب‌وهوای این منطقه اطمینان حاصل کنید.

افرادی که قصد ماندن در بام کرج را دارند می‌توانند اقامتگاه‌های عظیمیه را اجاره کنند. این اقامتگاه‌ها کاملاً مجهز هستند و تمام نیازهای یک مسافر را برآورده می‌نمایند. مسافرانی که سفر دسته‌جمعی دارند می‌توانند بهترین ویلاها و سوئیت‌های کرج را کرایه کنند. ویلاهای منطقه عظیمیه کرج از ویو چشم‌نوازی بهره‌مند هستند و میهمانان در طول اقامت خود از تمامی جزئیات لذت می‌برند. قطعاً سفر چند روزه و اقامت در مناطق اطراف بام کرج می‌تواند حسابی انرژی مثبت تولید کند.

نکاتی که هنگام بازدید از بام کرج باید در نظر بگیرید

کلام آخر

هوای پاک بام کرج اجازه کوهنوردی را به علاقه‌مندان این ورزش می‌دهد. از طرفی خانواده‌ها هم می‌توانند در کنار یکدیگر از مسیر پیاده‌روی بام کرج عظیمیه، از کوه نور صعود کنند. عکاسی یکی از تفریحات متنوع بام کرج است. طبیعت‌گردان و گرشگران بیشتر از افراد دیگر عاشق عکاسی در بام کرج هستند. لحظه آخر یکی از بهترین ارائه‌دهنده‌های تور در ایران است که مسافران می‌توانند از خدمات بی‌نظیر این مجموعه در سفرهای خود بهره برند. لطفاً پیشنهادات و انتقادات خود را در رابطه با بام کرج بیان کنید.

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. مهران امیری مهران امیری 1402/02/21
    4 نفر پسندیدند
    بام کرج چیزی واسه خوردن گیر میاد؟
  2. مهران امیری لحظه آخر 1402/02/21
    3 نفر پسندیدند
    بله. رستوران‌ها و کافه‌های متعددی در این مکان وجود دارد که برخی از اون‌ها رو در متن معرفی کردیم.

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
انواع کلاس نرخی هواپیما | تاثیر کلاس های پروازی + نرخ هر ایرلاین
انواع کلاس نرخی هواپیما | تاثیر کلاس های پروازی + نرخ هر ایرلاین
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.7 از 5 | از 100 کاربر