مجسمه آزادی

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/04/11
بازدید: 2030
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

مجسمه آزادی (به انگلیسی Statue of Liberty ) نماد آزادی و دموکراسی در جهان؛ این مجسمه که در قاره آمریکا، جزیره لیبرتی در بندر نیویورک قرار دارد، نشان دهنده آرمان های آمریکاست و به یکی از جذاب ترین مقصدها برای گردشگری تبدیل شده است. این مجسمه توسط کشور فرانسه ساخته شده و به آمریکا هدیه داده شده و الان یک میراث جهانی است و در یونسکو ثبت شده است. این اثر هنری با شعله‌ای در دست، کتابی با نوشته "July 4, 1776" (۴ ژوئیه ۱۷۷۶) که نماد استقلال ایالات متحده است، و تاجی با هفت ستاره که نماد هفت قاره است، تزیین شده است. مجسمه آزادی به عنوان یکی از مکان‌های دیدنی مهم در نیویورک شناخته می‌شود و سالانه میلیون‌ها گردشگر را به سوی خود جذب می‌کند. در ادامه با این مجسمه ی باشکوه به صورت کامل آشنا خواهیم شد.

مجسمه آزادی

ایده ساخت مجسمه ی آزادی آمریکا از کجا آمده؟

ایده ساخت مجسمه برای فردریک آگوست بارتولدی مجسمه ساز فرانسوی بود که در دهه 1860 هنگام بازدید از ایالات متحده از مفهوم آزادی الهام گرفت. بارتولدی با کمک مهندس فرانسوی گوستاو ایفل این مجسمه را به عنوان هدیه ای از طرف مردم فرانسه به مردم ایالات متحده داد. به ادعای فریدون جنیدی، ریشه تاریخی نماد مجسمه آزادی، مربوط به ماجرای به آتش کشیده شدن تخت جمشید به دستور اسکندر و همسر نامشروع وی "تائیس" بود؛ ولی طبق روایت های عنوان شده توسط غرب، ایده ساخت نماد دموکراسی در ذهن فردریک آگوست بعد از سفر به آمریکا، با دیدن آمریکا کلید خورد. این مجسمه بین سال های 1875 تا 1884 در فرانسه ساخته شده و به صورت قطعه های بسته بندی شده به آمریکا ارسال شد. سپس بر روی پایه ای که توسط معمار آمریکایی ریچارد موریس هانت طراحی شده بود، پیاده سازی شد و در 28 اکتبر 1886 طی مراسمی باشکوه به آمریکا اهدا شد.

تاریخچه مجسمه آزادی 

مجسمه آزادی در گذر زمان

در سال های اخیر، این مجسمه چندین بار بازسازی و مرمت شده، با وجود قدمت بالا، این مجسمه همچنان با پیام قدرتمند آزادی و امید الهام بخش مردم جهان  است. چه برای اولین بار بازدید کننده این اثر هنری باشید و چه یک مسافر باتجربه، این مجسمه با پیام قدرتمند و زیبایی خیره‌کننده‌اش، همیشه جاذبه‌ای تکرار نشدنی و باشکوه است.

مجسمه آزادی آمریکا

معرفی مجسمه آزادی

مجسمه آزادی آمریکا یک مجسمه مسی معروف است که در جزیره لیبرتی در بندر نیویورک قرار دارد. این مجسمه نقش یک زن  است که شباهت زیادی به الهه های یونانی دارد و یک مشعل در دست راست و یک لوح در دست چپ دارد.

ابعاد مجسمه آزادی نیویورک چقدر است؟

مجسمه آزادی نیویورک 305 فوت ارتفاع دارد، خود مجسمه از ورقه های مسی با ضخامت کمتر از 3/32 اینچ ساخته شده. مشعل مجسمه با ورق طلا پوشانده شده و مشعلی که در دست مجسمه است با نور الکتریکی روشن می شود. روی لوح مجسمه تاریخ استقلال آمریکا، 4 ژوئیه 1776، و اعداد رومی مربوط به سال 1776 حک شده است. و هفت میخ که روی تاج قرار دارد، نشان دهنده هفت دریا و هفت قاره جهان است.

مجسمه آزادی چه زمانی ساخته شد؟

مجسمه آزادی بین سال های 1875 تا 1886 ساخته شد.

چه کسی مجسمه آزادی را طراحی کرده؟

مجسمه توسط فردریک آگوست بارتولدی مجسمه ساز فرانسوی و با کمک مهندس گوستاو ایفل طراحی شده است.
چرا مجسمه آزادی ساخته شد؟

این مجسمه هدیه ای از طرف مردم فرانسه به مردم ایالات متحده بود و برای بزرگداشت صدمین سالگرد استقلال آمریکا در سال 1876 ساخته شد. همچنین قرار بود نماد آزادی و دموکراسی باشد.

ارتفاع مجسمه آزادی چقدر است؟

این مجسمه 151 فوت ارتفاع دارد، با پایه، 305 فوت است.

مجسمه آزادی نیویورک

مجسمه آزادی نماد چیست؟

مجسمه آزادی نمادی از اصول آزادی و دموکراسی است. مشعل مجسمه نماد روشنگری و نویدبخش رسیدن نور به تمام  جهان است.

داخل مجسمه آزادی چیست؟
داخل مجسمه یک پلکان مارپیچ تعبیه شده که از کف مجسمه تا قسمت تاج بالا می رود.

ساخت مجسمه آزادی چقدر طول کشید؟
10 سال طول کشید تا مجسمه ساخته شود، از 1875 تا 1886.

آیا می توان از داخل مجسمه آزادی بازدید کرد؟
بله، بازدیدکنندگان می توانند به داخل مجسمه رفته و تا تاج آن بالا بروند.

چند پله تا بالای مجسمه آزادی وجود دارد؟
تا بالای تاج 354 پله وجود دارد.

سالانه چند نفر از مجسمه آزادی بازدید می کنند؟
در سال 2019، قبل از شیوع کرونا، بیش از 4.5 میلیون نفر از مجسمه آزادی دیدن کردند.

هزینه بازدید از مجسمه آزادی چقدر است؟
هزینه بازدید از مجسمه آزادی بسته به نوع بلیطی که خریداری می کنید متفاوت است، اما به طور میانگین بین 18 تا 25 دلار است.

مجسمه فرشته آزادی

چگونه به موزه مجسمه آزادی نیویورک برویم؟

بازدید از مجسمه آزادی یک تجربه فراموش نشدنیست. بازدیدکنندگان می توانند با کشتی از Battery Park در منهتن یا Liberty State Park در نیوجرسی به جزیره Liberty بروند. داخل مجسمه یک موزه قرار دارد که می توانید از آن بازدید کنید، و سپس تا تاج آن بالا بروید و منظره خیره‌کننده بندر و خط افق شهر نیویورک را تماشا کنید. بهتر است برای اینکه در صف طولانی فروش بلیط نمانید، بلیط را از قبل خریداری کنید.

شایعات درمورد مجسمه آزادی آمریکا

حدیث و سخن درمورد مجسمه آزادی زیاد است، چند مورد از معروف ترین نظریه ها را با هم بخوانیم.

  •  مجسمه در اصل قرار بود یک زن مسلمان باشد: بارتولدی در ابتدا قصد داشت مجسمه یک زن مسلمان را برای ادای احترام به مردم مسلمانی که برای ایالات متحده جنگیدند، بسازد. این افسانه دروغ است. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد بارتولدی هرگز قصد ساخت مجسمه یک زن مسلمان را داشته است.
  •  مجسمه از مادر بارتولدی الگو گرفته شده: بر اساس این نظریه، بارتولدی این مجسمه را از چهره مادرش شارلوت بارتولدی الگوبرداری کرده است. طرفداران این نظریه به شباهت هایی بین چهره شارلوت و صورت مجسمه اشاره می کنند. با این حال، این نظریه نیز نادرست است. این مجسمه در واقع از الهه رومی لیبرتاس که با آزادی و لیبرالیتی مرتبط بود، الگوبرداری شده.
  • مشعل مجسمه قبلا فانوس دریایی بوده است: مشعل مجسمه طوری طراحی شده بود که به عنوان یک فانوس دریایی عمل کند، اما فقط برای مدت کوتاهی از آن استفاده می شد. مشعل در سال 1916 با چراغ برقی جایگزین شد.

مجسمه ی آزادی

12 حقیقت جالب درمورد مجسمه آزادی

  • بر روی لوح مجسمه عبارت "July IV MDCCLXXVI" نوشته شده است که تاریخ استقلال ایالات متحده است.
  • گفته می شود که صورت مجسمه از چهره مادر مجسمه ساز ایده گرفته شده، در حالی که تنه آن از بدن یک زن فرانسوی به نام ایزابلا اوژنی بویر ایده گرفته شده.
  • این مجسمه در 350 قطعه به ایالات متحده ارسال شد که در بیش از 200 جعبه بسته بندی شده بود.
  • پایه مجسمه توسط معمار آمریکایی ریچارد موریس هانت طراحی شده و توسط جوزف پولیتزر که با اجرای یک کمپین جمع آوری کمک های مالی در روزنامه خود به نام The World ساخته شد.
  • این مجسمه به طور رسمی در 28 اکتبر 1886 توسط رئیس جمهور گروور کلیولند به آمریکا تحویل داده شد.
  • این مجسمه پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 برای تعمیر و بازسازی به روی عموم بسته شد، اما در سال 2009 مجددا بازگشایی شد.

مجسمهٔ آزادی

  • این مجسمه در بسیاری از فیلم ها و برنامه های تلویزیونی از جمله Ghostbusters II، National Treasure و X-Men حضور داشته.
  • این مجسمه هر ساله پذیرای میلیون ها بازدید کننده است و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در ایالات متحده محسوب می شود.
  • مجسمه موقع ساخت به رنگ سبز نبود. هنگامی که برای اولین بار ساخته شد، ورق های مس به رنگ قهوه ای براق بودند، اما به تدریج به دلیل فرآیند طبیعی اکسیداسیون، سبز شد.
  • این مجسمه در طول سال ها چندین بار بازسازی و تعمیر شده، از جمله یک پروژه بازسازی بزرگ در دهه های 1980 و 1990 که آسیب های ناشی از چندین دهه قرار گرفتن در معرض عناصر طبیعی را ترمیم کرد.
  • این مجسمه در واقع در شهر نیویورک نیست، بلکه در جزیره لیبرتی در بندر نیویورک قرار دارد. بازدیدکنندگان برای رسیدن به جزیره و مجسمه باید سوار کشتی شوند.

این مجسمه برای میلیون ها نفر در سراسر جهان، از جمله مهاجرانی که به دنبال زندگی بهتر به ایالات متحده آمده اند، چراغ امید و الهام بخش بوده است. شما هم می توانید با سفر به این شهر زیبا، خاطره ای دلنشین در ذهن خود و همسفرانتان ثبت کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 0 کاربر