جزایر پوکت

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1402/08/13
بازدید: 3527
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

طبیعت بکر و سرسبز تایلند در جنوب شرقی آسیا و دریاهای اطراف آن یکی از دلایل اصلی سفر گردشگران به این سرزمین محسوب می‌شود. بسیاری از افراد سفر به تایلند را سالانه در برنامه‌های خود می‌گنجانند تا در سواحل زیبا این کشور لحظات آرام‌بخشی را تجربه نمایند. در بین تمام جاذبه‌های بکر و فوق‌العاده تایلند، جزیره پوکت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این جزیره در دریای آندامان و در جنوب غربی تایلند قرار دارد و یک سوی آن دامنه کوهستان و سوی دیگر آن را سواحل شنی زیبا و سفیدرنگ احاطه کرده است. منظره زیبای آبی فیروزه‌ای دریا در کنار سرسبزی جنگل و کوهستان مناظر تماشایی را به تصویر می‌کشد.

در اطراف این جزیره خاص که بهشت غواصان و پنجمین جزیره زیبای دنیا بشمار می‌آید، جزایر دیگری وجود دارند که به همان اندازه زیبا و فوق‌العاده هستند. هرکدام از جزایر پوکت زیبایی‌ها و چشم‌انداز فوق‌العاده مخصوص به خود را دارند که همه‌ ساله میلیون‌ها گردشگر را به سوی خود جذب کرده است.

جزایر پوکت

 

سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

جزیره فی‌فی پوکت (Phi Phi Island)

یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین جزایر اطراف پوکت، در کنار رشته کوه مالاکا جزیره فی‌فی محسوب می‌شود. این جزیره هیچگاه از گردشگر خالی نمی‌شود و همیشه قایق‌های مسافری به این جزیره در رفت‌وآمد هستند. اگر به جزیره پوکت سفر کردید حتماً ساعاتی را در جزیره فی‌فی بگذرانید که خالی از لطف نیست. جزیره فی‌فی که در 48 کیلومتری پوکت قرار دارد در کل از 6 جزیره کوچک تشکیل شده است که مهم‌ترین آن دو جزیره به نام‌های «فی‌فی دون» (فی‌فی بزرگ) و «فی‌فی له» (فی‌فی کوچک) است. جزیره فی‌فی دون دارای سکنه و جزیره فی‌فی له خالی از سکنه است.

شکل و شمایل خاص این جزایر در دنیا بی‌نظیر هستند و به‌طورکلی در دنیا جزیره پوکت را با جزایر فی‌فی می‌شناسند. مسافران این جزیره فوق‌العاده علاوه‌بر گذراندن لحظات آرامش‌بخش در سواحل مرجانی، به صخره‌نوردی، غواصی، شنا، بازدید از خلیج مایا و میمون‌های وحشی می‌پردازند. 

 جزیره فی‌فی پوکت

جزیره کورال پوکت (Coral Island)

جزیره مرجانی کورال، 3 کیلومتر از جنوب شرقی پوکت فاصله دارد و دارای دو ساحل اصلی به نام‌های «ساحل بزرگ» Long Beach و «ساحل موز» Banana Beach  است. در سواحل زیبای «موز» و در آب‌های شفاف این قسمت، اغلب مسافران به غواصی مشغولند. سواحل لانگ نیز با مرجان‌های زیبایی که دارد منظره چشم‌نوازی برای گردشگران به تصویر می‌کشد. جزیره کورال روزهای شلوغی دارد و بسیاری از مسافرانی برای گردش و آفتاب گرفتن به این منطقه می‌آیند.

جاذبه های گردشگری پوکت - آشنایی با زیباتری جاهای دیدنی پوکت که باید از آن ها دیدن کنید!

اگر گردشگران در اقامتگاه ساحلی کورال ساکن باشند صندلی‌های کنار ساحل برای آن‌ها رایگان است، در غیر این صورت گردشگران برای استراحت زیر نور آفتاب باید صندلی کرایه کنند. شبهای این منطقه بسیار آرام است و برای دوستانی که عاشق آرامش و سکوت هستند مقصد عالی بشمار می‌آید.

جزیره کورال پوکت

جزیره سیمیلان پوکت (Similan Island)

جزیره سیمیلان که الماس آبی دریای آندامان بشمار می‌آید، جزیره‌ای متروکه و خالی از سکنه است. این منطقه با مناظر زیبا و بکر محل مناسبی برای غواصی و مشاهده شگفتی‌های زیر دریا محسوب می‌شود. مسافران با قایق‌های موتوری بعد از یک ساعت به این جزیره می‌رسند و در کنار تخته سنگ‌های بزرگ جزیره از سکوت سواحل نرم و سفید رنگ نهایت لذت را می‌برند. علاقمندان به برپایی کمپ درصورت داشتن مجوز می‌توانند چادر بزنند و در این سواحل بکر به استراحت بپردازند.

جزیره سیمیلان پوکت

جزیره راچا پوکت (Racha Island)

این جزیره در 12 کیلومتری جنوب پوکت قرار دارد و مکان مناسبی جهت غواصی و ماجراجویی در زیر آب (اسنورکلینگ) محسوب می‌شود. جزیره راچا سواحل زیبایی دارد که معروف‌ترین آن در خلیج U مانندی قرار دارد به نام «آئو تاوان توک». آب‌های زلال و شفاف سواحل این جزیره مکان مناسبی برای شنا و مشاهده دنیای درون آب است. اقامت یک روزه در جزیره راچا آرامشی لذت‌بخش برای گردشگران به همراه دارد.

پوکت بهشتی در تایلند - آشنایی و معرفی کامل درباره زیباترین شهر تایلند!

جزیره راچا پوکت

جزیره کوه خای پوکت (Koh Khai)

این جزیره زیبا تنها 15 دقیقه با ساحل شرقی پوکت فاصله دارد و مجموعاً از سه جزیره کوچک تشکیل شده است. آب‌های شفاف و زلال این ساحل پر است از ماهیان عجیب و غریب که از انسان‌ها نمی‌ترسند و در هنگام شنا در کنار شما پرسه می‌زنند. برای علاقمندان به غواصی در جزیره خای، چند مغازه وجود دارد که لوازم غواصی را با قیمت مناسب به فروش می‌رسانند. اگر هم به استراحت علاقه دارید روی صندلی‌های مخصوص کنار ساحل و زیر چترهای آن می‌توانید استراحت کنید و از آرامش ساحل خای لذت ببرید.

جزیره کوه خای پوکت

جزیره میتون پوکت  (Maiton Island)

جزیره کوچک میتون مانند یک جزیره خصوصی است و با زیبایی غیر منتطره‌ای شما را شگفت‌زده می‌کند. این جزیره، ساحلی بزرگ و تپه‌ای سرسبز دارد و برای فرار از شلوغی‌های پوکت و استراحتی آرام‌بخش مقصد مناسبی محسوب می‌شود. جزیره میتون یک هتل و چند خانه ییلاقی دارد و اگر شما برای یک روز هم به این جزیره سفر نمایید از امکانات رستوران و ماساژ این هتل می‌توانید استفاده نمایید.

جزیره میتون پوکت

جزیره کوه پانی پوکت (Koh Panyee)

جزیره کوه پانی یک دهکده غافلگیرکننده و فوق‌العاده است که در آن تمام خانه‌ها و ساختمان‌ها روی پایه‌های چوبی در قسمت کم عمق دریا و روی آب ساخته شده است. این جزیره کوچک بوسیله صخره‌های سنگی بزرگ و عمودی پوشیده شده است. سفر به این جزیره و بازدید از این شاهکار خارق‌العاده برای تمام گردشگران جذاب و شگفت‌انگیز است. جالب است بدانید در بین ساکنین این جزیره گروهی مسلمان زندگی می‌کنند به همین علت در این جزیره یک مسجد نیز مشاهده می‌شود. همچنین برای ساکنین این جزیره مدرسه‌ای نیز بنا شده است.

تفریحات پوکت - آشنایی با بهترین تفریحاتی که باید در پوکت تجربه کنید!

جزیره کوه پانی پوکت

 جزیره جیمز باند پوکت (James Bond Island)

جزیره فانگ انگا، که به دلیل فیلمبرداری یکی از فیلم‌های جیمز باند، به جزیره جیمز باند معروف شده است، گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. البته وجود سنگ‌های آهکی در طرح‌های مختلف که از دل دریا بیرون زده‌اند، غارهای زیبا، تالاب‌های دیدنی، آسمان صاف و سواحل بکر و فوق‌العاده این جزیره نیز در محبوبیت آن در بین گردشگران بی‌تأثیر نبوده است. علاقمندان به قایق‌سواری، ماهیگیری و غواصی لحظات لذت‌بخشی را در سفر به این جزیره خارق‌العاده سپری می‌نمایند.

 جزیره جیمز باند پوکت

جزیره کوه هونگ پوکت (Koh Hong)

جزیره کوه هونگ با مناظر فوق‌العاده و دیدنی که دارد، یکی از جزایر پارک ملی «تان بوک خورانی» بشمار می‌آید. این جزیره ازنظر ابعاد جزیره کوچکی است در بخش حفاظت‌ شده کوه هونگ و چشم‌اندازی بی‌نهایت زیبا دارد. ساحل کوچک جزیره که حدوداً 400 متر می‌شود از ماسه‌های سفید و ریز و گیاهان سرسبز گرمسیری پوشیده شده است. در اعماق جزیره کوه هونگ تالابی وجود دارد که از اطراف با صخره‌های محصورکننده احاطه شده است.

جزیره کوه هونگ پوکت

جزیره کوتائو پوکت

جزیره فوق‌العاده کوتائو با چشم‌انداز جذاب ساحل و زیبایی‌هایی که در عمق آب دارد بسیاری از گردشگران را به سوی خود می‌کشاند. در این جزیره که به بهشت غواصی معروف است، وسایل مورد نیاز غواصی با قیمتی مناسب و استاندارهای بالا به مسافران عرضه می‌شود. علاوه‌بر غواصی این جزیره برای علاقمندان به صخره‌نوردی و پیاده‌روی در کوه‌های سر به فلک‌کشیده کوتائو چشم‌انداز غیرقابل انکاری رقم می‌زند. دیواره‌های کوهستانی و صخره‌های ساحلی این جزیره همچون تصویری پانوراما شما را احاطه می‌کند.

از دیگر تفریحات فوق‌العاده جزیره کوتائو، گشت‌وگذار در آب‌های مرجانی جزیره و تماشای غروب زیبای آن با «پاراگلایدینگ» است. اسنورکلینگ، واک‌بردینگ و سواری با قایق موتوری از دیگر ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز این جزیره محسوب می‌شود. همچنین اگر به هیجان علاقه دارید می‌توانید تجربه پرش از صخره‌های 12 متری کوتائو را در برنامه سفر خود بگنجانید. از دیگر تفریحات مهیج این جزیره پرواز تریپز است که پیشنهاد می‌شود حتماً امتحان نمایید و مناظر فوق‌العاده جزیره را از بالا تماشا کنید. درضمن هنگام قدم زدن در ساحل ماسه‌ای مراقب بچه لاک‌پشت‌های تازه متولد شده که به سمت دریا می‌روند باشید.

جزیره کوتائو پوکت

جزیره کوه یائو پوکت (Koh Yao)

این جزیره از دو جزیره بزرگ نزدیک به هم تشکیل شده است که بین پوکت و کرابی قرار گرفته‌اند. جزیره کوه یائو نوی (Koh Racha Noi) و جزیره کوه یائو یای (Koh Racha Yai) با سواحل ماسه‌ای سفید و فوق‌العاده در کنار آبی درخشان دریا آرامبخش و چشم‌نواز هستند. این جزایر اقامتگاه‌های لوکس و ایده‌آلی جهت گذراندن یک تعطیلات مفرح و آرامش‌بخشی را دارند. در این جزیره دیدنی و بکر از دوچرخه‌سواری کوهستان و گشت‌وگذار در مزارع برنج، دهکده‌های کوچه روی ماسه غافل نشوید.

مهم ترین شهرهای تایلند - برای سفر به تایلند مهم ترین شهرهای این کشور را بشناسید.

جزیره کوه یائو پوکت

جزیره رانگ‌یا پوکت (Rang Yai Island)

جزیره زیبای رانگ‌یا، جزیره‌ای خصوصی در حدود 5 کیلومتری شرق تالاب Marina Royal Phuket Marind و Boat واقع گردیده است. در این جزیره ساعاتی را می‌توانید به ماجراجویی بپردازید و اگر به قایق‌رانی و دوچرخه‌سواری علاقه داشته باشید می‌توانید ساعات لذت‌بخشی را پشت سر بگذارید.

جزیره رانگ‌یا پوکت

جزیره کو کائو پوکت (Koh Kho Khao)

گردشگران از تاکوئاپا برای شنا و غواصی پس از حدوداً 10 دقیقه قایق‌سواری، خود را به جزیره کو کائو می‌رسانند. این جزیره که به نام کوخو خائو نیز شناخته شده است مناظر بکر زیبا و طبیعت فوق‌العاده‌ای دارد. اگر علاقمند به گشت‌وگذار در این طبیعت را داشته باشید می‌توانید با اجاره موتور سیکلت یک روز هیجان‌انگیز و شادی را برای خود رقم بزنید. ساکنین این جزیره اغلب بودایی هستند به همین علت جزیره کو کائو 3 معبد دارد که اغلب مسافران از آن‌ها دیدن می‌نمایند.

معروف ترین سواحل تایلند - آشنایی با بهترین و خوش آب و هواترین سواحل در کشور تایلند!

در فصول پاییز و زمستان این سرزمین بارانی است و اغلب مسافران این فصل را برای استراحت در جزیره و تماشای زیبایی‌های بکر آن انتخاب می‌کنند. همچنین در این فصول هزینه هتل و دیگر تفریحات به مقدار قابل توجهی کاهش می‌یابد. شما با سفری یک یا چند روزه و اقامت در کلبه‌های ساحلی جزیره از امکاناتی نظیر ماساژ و سرو غذاهای دریایی آن‌جا می‌توانید بهره‌مند شوید.

جزیره کو کائو پوکت

جزیره کوه مافراو پوکت (Koh Maphrao)

این جزیره که به نام جزیره کوکونات (Coconat) نیز شناخته شده است در 500 متری از ساحل شرقی پوکت قرار دارد. جزیره کوه مافراو دارای رستوران‌های شناوری است که علاقمندان در هنگام سرو غذا بر روی آب از طبیعت زیبا و بکر آن نیز لذت می‌برند. جزیره نارگیل، منطقه‌ای آرام‌بخش و دوست‌داشتنی برای افرادی است که به دنبال استراحت آرام هستند و قصد دارند از جنجال و هیاهو دور باشند. این جزیره، در بین مسافرانی که به ماهیگیری علاقه دارند نیز بسیار محبوب است. بسیاری از آنان از صبح خیلی زود در کنار تالاب یا ساحل نشسته‌اند و با صبر و حوصله مشغول صید ماهی‌های فوق‌العاده هستند.

علاوه‌بر ماهیگیری علاقمندان با کرایه دوچرخه‌ یا قایق‌ پارویی به تفریح و تفرج می‌پردازند و در پایان در استخرهای آب گرم جزیره خستگی را از تن دور می‌کنند. 

جزیره کوه مافراو پوکت

جزیره کوه سیری پوکت (Koh Sirey)

جزیره کوه سیری در ضلع شرقی پوکت، مانند یک شنل کوچک به مساحت 20 کیلومتر با جاده‌ای در امتداد ساحل گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده‌ است. این جزیره آرام با طبیعتی زیبا و بکر مکان مناسبی است برای استراحت به دور از هیاهوی شهر. همچنین این منطقه دارای معبد، رستوران دریایی و پارک جنگلی است که برخی گردشگران به گشت‌وگذار و بازدید از آن‌ها علاقمند هستند.

اخذ ویزا تایلند - شرایط + مدارک؛ هزینه‌ها و نحوه اقدام 

شما در این جزیره کولی‌هایی را نیز از نزدیک مشاهده می‌نمایید و با زندگی آن‌ها آشنا می‌شوید. به‌طورکلی اگر به دنبال آرامش هستید جزیره کوه سیری پوکت برای شما مکانی ایده‌آل محسوب می‌شود. سواحل این جزیره جایی برای شناکردن و آفتاب‌گرفتن ندارد اما می‌توانید در کنار گشت‌وگذار خود از مجسمه بودا در جزیره دیدن نمایید.

جزیره کوه سیری پوکت

کلام آخر

اگر به دنبال گذراندن تعطیلاتی آرام‌بخش، مهیج، فوق‌العاده و جذاب هستید جزایر پوکت بهترین مقصد برای شما هستند؛ این جزایر برای هرسلیقه‌ای گزینه مناسب را رو می‌کنند. در تمام جزایر اطراف پوکت از تفریحات ماجراجویانه تا استراحت در طبیعت زیبا و بکر غواصی، شنا، ماهیگیری، قایق‌سواری همه و همه را می‌توانید به صورت یک پکیج در این سفر تجربه کنید. اگر به همراه خانواده به سفر می‌روید مطمئن باشید جزایر پوکت نظر تمام افراد خانواده را با هر سلیقه جلب می‌کند و راضی نگه‌می‌دارد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
جت لگ یا پرواز زدگی چیست | راه و روش های مقابله به آن
جت لگ یا پرواز زدگی چیست | راه و روش های مقابله به آن
بیشتر بخوانید
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 100 کاربر