جزایر آنتالیا

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/15
بازدید: 2373
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آنتالیا از شهرهای زیبای ترکیه به شمار می رود. این شهر ساحلی و زیبا در منطقه دریای مدیترانه واقع شده و آب و هوایی دلپذیر دارد. یکی از اصلی‌ترین دلایل سفر گردشگران به شهر ساحلی آنتالیا، آب و هوای مدیترانه‌ای آن است. آنتالیا با این‌که در ساحل آب‌های آزاد قرار گرفته؛ اما جزایر زیبایی از جمله ککوا و موش را در خود جای داد. در سفر به این شهر گزینه‌های بسیاری برای تفریح پیش‌روی شما خواهند داشت؛ اما بازدید از زیباترین جزایر آنتالیا می‌تواند تجربه‌ای بکر و به یادماندنی را برای شما رقم بزند.

جزایر آنتالیا

جزیره ککوا؛ بازدید از خرابه های باستانی

جزیره ککوا، جزیره‌ای کوچک است که با مساحتی 4.5 کیلومتری در منطقه دمری قرار دارد. جزیره ککوا در سال 1990 به عنوان منطقه‌ای حفاظت شده که خالی از سکنه بوده تحت نظر و محافظت دولت ترکیه در آمد. ککوا در زبان ترکی به معنای دشت شکوفه یا آویشن است. این منطقه بهترین گزینه تجربه یک غواصی یا شنای بکر و خاطره‌انگیز در یکی از بهترین جزیره های آنتالیا خواهد بود. جزیره ککوا به جزایر خرابه باستانی و آب‌های کریستالی پاک شهرت یافت. این شهر در حوالی دریای مدیترانه و قبل از میلاد مسیح بنا گردید که با زلزله‌ای در قرن 2 میلادی حجم گشترده‌ای از آن از بین رفت.

جزایر آنتالیا

تاریخچه جزیره ککوا

جزیره ککوا در نزدیکی شهر آنتالیا واقع شده که دارای محیطی آرام و زیبا و با آبی بسیار زلال پذیرای گردشگران بسیاری است. از گوشه و کنار ککوا بوی خوش آویشن به مشام می‌رسد. ککوا پیش از وقوع زلزله شهری باستانی و زیبا بوده که حتی بر سر مالکیت آن میان ترکیه و ایتالیا اختلافاتی وجود داشت که نهایتا در سال 1932 اختیار و مالکیت ککوا به دولت ترکیه اهدا گردید. بیشترین علت حضور گردشگران در این جزیره وجود شهر باستانی مربوط به 14 قرن پیش از میلاد مسیح است.

اهالی ساکن در جزیره ککوا سالیان طولانی زیر سیطره ایرانیان، رومیان و یونانیان بوده‌اند. در نهایت اهالی این منطقه برای فرار و در امان ماندن از قحطی و حملات دزدان دریایی و از همه مهم‌تر زلزله مجبور به ترک دیار خود شدند. در دوره بیزانس اهالی ککوا دوباره به شهر خود بازگشتند؛ اما باز هم به علت حمله اعراب به این منطقه، برای بار دوم به اجبار شهر را ترک کردند. این منطقه امروزه کاملاً از سکنه خالی است و تنها مردمانی که به خود می‌بیند گردشگران هستند. تمدن جزیره ککوا با توجه به نحوه خاص دفن مردگان و همچنین نحوه جالب قانون‌گذاری در زمان باستان بسیار شهرت دارد. برای آشنایی با تفریحات آنتالیا روی لینک آن کلیک کنید.

جزایر آنتالیا

راهنمای سفر به آنتالیا - برای آشنایی با آنتالیا، هزینه سفر و اقامت، جاهای دیدنی آنتالیا و... کلیک کنید.

جاذبه های جزیره ککوا

جزیره ککوا با وجود مساحت کمی که دارد، جاذبه‌های زیبا و متعددی را در خود جای داده است. تماشای آب زیبا و کریستالی جزیره آرامش خاصی را به روح و روان شما تزریق خواهد کرد. گزینه جالب جاذبه جزیره ککوا بدون شک، غواصی در آب جزیره و تماشای دنیای زیر آب خواهد بود؛ چرا که در آب‌های ککوا بقایایی از شهر باستانی دفن شده‌اند. شهر باستانی جزیره بعد از زلزله قرن دوم میلادی زیر آب دفن گردید. یکی دیگر از جاذبه‌های بسیار زیبای ککوا، راه پله‌ای است که نیمی از آن در زیر آب مانده و باقی آن بیرون آب قرار دارد. ککوا جزء بهترین و جذاب‌ترین اماکن تاریخی به حساب می‌آید.

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

برای رسیدن به جزیره ککوا هم می‌توان از راه دریا و با کشتی‌های گردشگری بهره برد و هم می‌توان از راه بزرگراه کاسی فینیکه استفاده کرد. البته تور قایقی خصوصی نیز برای رسیدن به جزیره ککوا وجود دارد که با پرداخت 92 دلار شما را به آسانی به این منطقه می‌رساند. مزه خوش غذاهای دریای مدیترانه را تنها در رستوران‌های ساحلی ککوا می‌توان تجربه کرد.

نوشیدن قهوه اصل ترک و نوشیدنی‌های خاص ترکی را می‌توانید در کافه‌های ساحلی جزیره ککوا تجربه کنید. در کنار نوشیدن یا خوردن قهوه و غذاهای خوشمزه می‌توان از تماشای بازی دلفین‌ها و لاک‌پشت‌ها نهایت لذت را برد. در سفر به ککوا می‌توانید از روستای سیمنا و خانه‌های روستایی خاص آن نیز دیدن نمایید.

جزایر آنتالیا

شهر آنتالیا - سفر به شهری با سواحلی جذاب!

جزیره موش؛ توده ای مثلثی در 10 کیلومتری آنتالیا

جزیره موش آنتالیا در 10 کیلومتری شمال شرق آنتالیا واقع شده است. در جزیره موش ماهیگیری، قایق سواری و ... بسیار رایج هستند. این جزیره به علت برخورداری از کف صخره‌ای خود در تابستان‌ها جذاب و دیدنی می‌شود. جزیره موش در فاصله‌ای تقریبا 700 الی 800 متری با ساحل آنتالیا قرار دارد. موش از یک توده سنگی به شکل مثلث تشکیل شده که عرضی 300 متری داشته و از جنوب به شمال ادامه یافته است. طبق گفته باستان‌ شناسان این جزیره از ویرانه‌های قلعه‌‌ای بوده که در قرن 12 میلادی، به دفعات مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفت. تمام گردشگرانی که به جزیره موش سفر می‌کنند از پرواز و حضور مرغ‌های دریایی به وجد می‌آیند.

جزیره موش آنتالیا

جاهای دیدنی آنتالیا -در سفر به آنتالیا جاذبه های گردشگری آن را از دست ندهید!

علت نام گذاری جزیره موش آنتالیا

جزیره موش در چند سال اخیر به یک منطقه گردشگری برای قایقرانی و غواصی تبدیل گردید. این جزیره برخلاف نام خود، مملو از مرغان دریایی است. علت نامگذاری این جزیره آن بوده که شکل آن از دور به موش شباهت دارد. زمانی که از دور و از زوایه‌ای خاص به جزیره بنگرید، این جزیره در نظر شما به موش مانند خواهد بود.

تفریحات جزیره موش آنتالیا

اطراف جزیره موش بهترین گزینه برای غواصی و شنا خواهند بود. صخره ‌نوردی در جزیره با این‌که کمی دشوار بوده؛ اما از تفریحات جالب این جزیره به شمار می‌رود. می‌بایست برای صخره نوردی از تجهیزات کوه ‌نوردی استفاده کنید. آب جزیره موش به قدری شفاف و زلال است که می‌توانید ساعت‌ها به تماشای بازی ماهی‌ها بنشینید. برای رفتن به جزیره موش کشتی و قایق از گزینه‌های جالبی هستند که برای شما یک تجربه خاطره‌انگیز را رقم خواهند زد.

جزیره موش آنتالیا

تاریخچه جزیره موش آنتالیا

در جزیره موش آثار تاریخی کوچک و زیبایی به چشم می‌خورند که به دوره سلطان محمد باز می‌گردند. این آثار تاریخی که بیشتر قلعه‌های کوچک و بزرگ هستند برای حفاظت و نگهداری از غنائم دزدان دریایی مورد استفاده قرار می‌گرفتند. باستان شناسان مطالعات بسیاری در این منطقه انجام نداده‌اند؛ اما با توجه به نحوه قرارگیری و موقعیت جغرافیایی جزیره، فرضیه محل اسکان دزدان دریایی بیشتر به واقعیت نزدیک است.

موقعیت جغرافیایی جزیره موش

برای سفر به جزیره موش بهترین گزینه استفاده از کشتی است. کشتی‌هایی که در اسکله ساحل کالکان قرار دارند شما را در زمانی 40 الی 50 دقیقه‌ای به این جزیره خواهند رساند. به علت داشتن صخره‌های خاص و نحوه قرارگیری آن‌ها، کشتی نمی‌تواند در مسیر این جزیره پهلو بگیرد. جزیره موش به بندر قدیمی آنتالیا نزدیک بوده و در شمال شرق این شهر واقع گردید.

جزیره موش آنتالیا

اوچ آدالار یا سه جزیره

محله آدالار در شهر استانبول جزو یکی از محله‌های بسیار لوکس در این شهر است. شرایط آب و هوایی این منطقه بسیار مطلوب بوده و همین موضوع سبب شده تا گردشگران بسیاری برای بازدید از آن به شهر آنتالیا سفر کنند. میزان رفاه اجتماعی در اوچ آدالار روند صعودی داشته و همین موضوع باعث شده تا میزان امکانات گردشگری در این جزیره به قدری بالا باشد که اکثر گردشگران برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت خود به این جزیره سفر کنند.

همچنین جزایر خاص و زیبای این منطقه به علت هم‌جواری با سواحل زیبا، تفریحات آب و ساحلی بسیاری را در خود جای داده‌اند. از جمله بهترین تفریحات این منطقه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود مسیرها و پیست‌های مختص دوچرخه سواری
  • وجود اماکن تاریخی و باستانی متعدد و امکان آشنایی بیشتر با تاریخ ترکیه و آنتالیا
  • نزدیکی به سواحل زیبای آنتالیا و طبیعت بکر در کنار تفریحات مختلف آبی
  • امکان استفاده از قایق‌های تندرو، اتوبوس‌های دریایی، قایق، جت اسکی و کشتی‌های معمولی
  • جزایر اوچ آدلارا بهترین مکان برای سفر در تابستان هستند.

اوچ آدالار یا سه جزیره

جزیره Suluada؛ یکی از بهترین جزایر آنتالیا

یکی از بهترین جزایر انتالیا، جزیره سولو آدا بوده که طبیعت خاص و بکر آن شبیه به بهشت است. آب زلال و خاص جزیره در کنار طبیعت بکر و زیبای آن باعث شده تا همه گردشگران برای دیدن از این جزیره داوطلب باشند. آب جزیره Suluada به قدری زلال و شفاف است که به راحتی می‌توان عمق آن را دید. رمز و رازهای پنهان در دل این جزیره باعث شده تا مردم محلی بیش از هر مکان دیگری از آن محافظت کنند تا آن را بکر و دست نخورده حفظ نمایند. در نتیجه همین مراقبت‌ها با ورود گردشگران به این منطقه آلودگی زیست محیطی انجام نخواهد شد.

  • تجربه قایق سواری با قایق‌های بادبانی زیبا در آب‌ها زلال جزیره
  • شنا در آب‌های جزیره
  • خوردن غذاهای خاص و خوشمزه ترکی
  • گرفتن عکس و فیلم‌های جذاب در سواحلی با سنگ‌های سفید  و زیبا

این‌ها گوشه‌ای از تفریحات و کارهایی خاصی است که در جزیره سولو آدا می‌توان انجام داد. دیدن غارهای نارنجی در دل صخره‌های جزیره برای هر گردشگری گفتانگیز خواهد بود. در این منطقه وقتی باد نمی‌وزد، آب‌های دریا آرام و بی‌صدا درحال گذر هستند و نور زیبای آفتاب را در خود منعکس می‌کنند.

جزیره Suluada؛ یکی از بهترین جزایر آنتالیا

جزیره یونانی Meis؛ یکی از دور افتاده ترین جاهای آنتالیا

جزیره یونانی Meis به عنوان کوچک‌ترین و دور افتاده‌ترین جزیره در آنتالیا شناخته می‌شود که در نزدیکی یونان واقع شده است. این جزیره تنها 125 کیلومتر از کشور یونان دور است. البته لازم به ذکر است که این جزیره با داشتن مساحتی 11 کیلومتر مربعی از باقی جزایر اطراف خود بزرگ‌تر است. افراد محلی این جزیره نام آن را کاستلوریزو می‌نامند. در زمان اشغال جزیره مییس توسط ایتالیایی‌ها نام آن به قلعه قرمز تغییر یافت. ایتالیایی‌ها بر این معتقدند که به علت وجود صخره‌های قرمز رنگ در این جزیره نام آن را باید قلعه قرمز دانست. بعدها ترک‌ها نام مییس را برای جزیره انتخاب کردند.

در حالت کلی تنها بخش شمالی جزیره قابل سکونت است. این جزیره به صورت صخره‌ای بوده و به همین علت تمامی خانه‌ها در دور و اطراف بندر به صورت کاسه ایجاد شده‌اند. برای رسیدن به جزیره Meis تنها باید با قایق سفر کنید. حتماً دیدن خانه‌هایی با معماری یونانی و رنگ‌هایی جذاب برای هر توریستی جالب خواهد بود. از ترکیه به این جزیره در طول روز 2 قایق برای جابه‌جایی مسافران وجود دارند.

جزیره یونانی Meis؛ یکی از دور افتاده ترین جاهای آنتالیا

بهترین دیدنی های جزیره یونانی Meis

جزیره یونانی میس دیدنی‌های خوبی دارد که هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. از بهترین این دیدنی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قلعه شوالیه‌ها:

این قلعه بر بلندای تپه‌ای در قسمت چپ جزیره و در حوالی بندر قرار دارد. قلعه شوالیه‌ها در قرن 14 ساخته شده است.

  • مقبره صخره‌ای لیسیا:

در جزیره میس تو مقبره صخره‌ای لیکیایی قرار دارند. این جزیره در کل اروپا توانسته نام تنها مقبره‌های صخره‌ای را به دوش بکشد.

  • مسجد عثمانی‌ها:

مسجد عثمانی‌ها در این جزیره در سال 1735 بنا شد و به علت برخی آسیب‌ها در سال 2007 مجدد بازسازی شد. این مسجد بعد از بازسازی به موزه قوم‌نگاری تغییر کاربری داد. در این موزه تمامی اشیاء و وسایل جزیره میس از قرن 20 تا به الان نگه‌داری می‌شوند.

  • سنت چورج صومعه کوهستان:

برای رسیدن به یکی از زیباترین محله‌های دیدنی جزیره باید از مسیر پلکانی سنگی که برروی تپه‌ای در مرکز جزیره واقع شده عبور کنید.

بهترین دیدنی های جزیره یونانی Meis

جزایر کاس؛ یکی از جزایر دنج آنتالیا

اگر می‌خواهید در سفر به آنتالیا در مکانی دنج و آرام اقامت کنید و تعطیلات خود را به بهترین نحو بگذرانید؛ پیشنهاد ما به شما انتخاب جزایر کاس است. کاس شهری ساحلی در آنتالیا بوده که به علت جذابیت و زیبایی خاصی که دارد همیشه به عنوان کانون توجه گردشگری در ترکیه بوده است. شهر ساحلی کاس گزینه خوبی برای دور شدن از هیاهوی شهرهای بزرگ است. این شهر در ساحل دریای مدیترانه و در قسمت جنوب غرب کشور ترکیه قرار دارد. در شهر جزیره‌ای کاس می‌توانید آثاری مانند:

  • آثار باستانی آنتیفلوس
  • تئاتر شهر بجای مانده از قرن 4
  • مقبره شیر با دو سر شیر حک شده برروی آن
  • خانه‌های زیبا و سفید رنگ با رویه‌های گل بوگن ویلیه

را ببینید. برای رفتن به جزایر کاس از شهر آنتالیا باید از جاده لیکیان استفاده کنید. البته لازم به ذکر است رسیدن به این شهر زیبا و خاص کار سختی است. اما این سختی به کارهای هیجان‌انگیز بعد می‌ارزد. فکر کنید بعد از رسیدن به کاس می‌توانید کایاک سواری را برروی شهری کهن تجربه کنید؛ حتی می‌توانید در کنار لاک‌پشت‌های بزرگ و کوچک شنا کنید. با تاریک شدن هوا می‌توانید در خیابان‌های کاس تفریحات مختلف شبانه را پیدا کنید. طبیعت بکر و ناب، ماسه‌های زیبا و نایاب، غذاهای لذیذ و ده‌ها جاذبه دیگر باعث شده تا جزایر کاس به عنوان گزینه خوبی برای گردشگری باشند.

جزایر کاس؛ یکی از جزایر دنج آنتالیا

سخن پایانی

جزایر آنتالیا ترکیه بهترین مکان برای تفریح و گذران اوقات فراغت هستند. آب و هوای مدیترانه‌ای آنتالیا و جزایر بکر آن سبب شده‌اند تا گردشگران فراوانی در این شهر حضور یابند. جزیره ککوا با وجود شهر باستانی و جزیره موش با وجود قلعه‌ای کوچک و بزرگ، از پرطرفدارترین جزایر زیبای آنتالیا به شمار می‌روند. هر کدام از جزایر آنتالیا از زیبایی های برخوردار بوده‌اند و تفریحات منحصربه‌فردی را در خود جای داده‌اند که هر یک از این جزایر شما را به وجود خواهند آورد. بازدید از جزایر آنتالیا و تماشای آب زلال آن‌ها را هرگز از دست ندهید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 100 کاربر