جزیره فی فی تایلند

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1402/06/08
بازدید: 1840
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

تایلند یکی از کشورهای پرطرفدار به شمار می‌رود که جزایر و جاذبه‌های گردشگری فراوانی را در خود جای داد. از معروف‌ترین و جذاب‌ترین جزایر پوکت تایلند که بسیار مورد استقبال گردشگران در تور این شهر قرار می‌گیرد می‌توان به جزایر زیبای فی فی اشاره کرد. می‌توانید با قدم زدن در این جزیره فوق‌العاده روح و ذهن خود را از هر گونه نگرانی و مشغله برهانید. سفر به پوکت بدون بازدید از این جزایر خوشایند نبوده و شما می‌توانید خاطرات جذابی را در این مکان رقم بزنید. قایق‌های گوناگونی در این جزایر قرار داده شده‌اند که می‌توانند توریست‌ها را در آن جابه‌جا نمایند. دو جزیره فی فی کوچک و بزرگ تمام محوطه این جزایر را تشکیل می‌دهند. فی فی کوچک دارای یک غار خارق‌العاده به نام Viking است که بر چشم‌انداز این جزیره می‌افزاید.

جزیره فی فی تایلند

درباره جزیره فی فی

جزیره فی فی در پوکت، یکی از زیباترین جزایر تایلند به شمار می‌رود. بازدید از جاذبه‌های زیبا و شگفت‌انگیز جزیره فی فی مانند مایابای متشکل از مرجان‌ها و ماهی‌های رنگارنگ و زیبا، سواحل جذاب میمون، خلیج زیبای لوساما و پیله لاگون همگی می‌توانند لحظات زیبایی را در سفر به فی فی برای شما رقم بزنند. اگر می‌خواهید به دنیایی از شگفتی‌ها سفر کنید تنها یک قایق پارویی لازم خواهید داشت.

در تمام مناطق گرمسیر جنوب شرق آسیا، جنگل‌هایی به زیبایی جنگل جزیره فی فی پوکت مشاهده نخواهید کرد. شک نکنید که هرگز از دیدن زیبایی‌های مختلف این جنگل‌ها خسته نخواهید شد. امکان سفر و پرواز مستقیم از ایران به جزیه فی فی وجود ندارد؛ اما با این حال شما می‌توانید ابتدا به پوکت سفر نموده و سپس به فی فی مراجعه نمایید. طی چند سال گذشته و با توسعه منطقه جزایر فی فی، این منطقه در صنعت گردشگری بسیار پرطرفدار شده و سالانه گردشگران زیادی را به خود اختصاص می‌دهد.

جزیره فی فی تایلند

تاریخچه جزایر فی فی

طبق نظریات و عقاید باستان شناسان، جزایر فی فی جزء قدیمی‌ترین جزایر دنیا به حساب می‌آیند. قدمت جزایر فی فی به زمان وجود نسل دایناسورها بازمی‌گردد. نام جزیره فی فی توسط تایلندی‌ها از کلمه Krabi که به معنای شمشیر است گرفته شده؛ در واقع جزایر فی فی مانند یک شمشیر زیبا از دل خاک و آب بیرون آمده‌اند. البته نام پیشین این جزیره Pulau Api-Api بوده که آن را به جزیره آتشین معنا نموده‌اند.

چرا باید از جزایر فی فی بازدید کنیم؟

جزیره 6 گانه فی فی در فاصله 48 کیلومتری از پوکت واقع گردید. این جزیره زیبا یکی از بهترین جاذبه‌های طبیعی گردشگری تایلند به شمار می‌رود. جزیره فی فی با صخره‌هایی آهکی پوشیده شده است. این جزیره سواحل شنی زیبا و غاری دست نخورده بنام Viking cave را در خود جای داده که اصلی‌ترین جاذبه گردشگری جزیره محسوب می‌شوند. کشف جزایر فی فی و گشت و گذار در آن بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

جزایر 6 گانه فی فی دو جزیره مهم و اصلی دارند که جزیره phi phi lei به طور کامل خالی از سکنه است. همچنین جزیره دوم که با نام phi phi Don شناخته می‌شود، محل زندگی مسلمانان جنوب تایلند به حساب می‌آید. نکته جالب در رابطه با جزایر فی فی، عدم وجود هر گونه وسایل نقلیه موتوری است.

زیباترین جزیره های تایلند - آشنایی با زیباترین جزیره های توریستی کشور تایلند

جزیره فی فی تایلند

بخش های مختلف جزایر فی فی

جزایر فی فی به 2 قسمت، اولی جزیره Phi Phi Leh که قسمت کوچک‌تر و خالی از هر نوع سکونت بوده و دومی جزیره phi phi Don که قسمت بزرگ‌تر و محل سکونت مردم بومی تشکیل شده است. بخش بزرگ‌تر یعنی جزیره فی فی دون امکانات خدماتی و رفاهی بسیاری مانند هتل، رستوران، کافه و سواحل زیبا را در خود جای داد. برای صرف غذاهای خوشمزه و استراحت در هتل‌های لوکس بهتر است که به جزیره فی فی دون مراجعه نمایید.

جزیره فی فی تایلند

جزایر تشکیل دهنده فی فی

جزیره فی فی از 6 جزیره مختلف تشکیل شده است.

  1. کو فی فی دون (Ko Phi Phi Don):

کو فی فی دون یکی از بزرگ‌ترین جزایر در بین جزایر 6 گانه  فی فی به شمار می‌رود. همچنین تنها جزیره کو فی فی دون قابل سکونت بوده و گردشگران می‌توانند از انواع امکانات رفاهی موجود در آن جزیره لذت ببرند.

  1. کو فی فی له (Ko Phi Phi Leh):

کو فی فی له در جنوب جزیره فی فی قرار دارد و  قسمت کوچک‌تر این جزیره است. اثری از هیچ‌گونه سکونتی در آن دیده نمی‌شود و تنها در این بخش از جزیره، نگهبانان وظیفه حفاظت و تمیز نگه داشتن این جزیره را عهده‌دار هستند. در جزیره فی فی له  فیلم زیبایی نیز فیلمبرداری شده که پس از تولید و پخش فیلم با توجه به عدم سکونت در آنجا، این جزیره به یکی از توریستی‌ترین مناطق دنیا مبدل گردید.

  1. کو مای فای (Ko Mai Phai) ملقب به جزیره بامبو:

یکی دیگر از جزایر 6 گانه جزیره فی فی که درختان بامبو بسیاری را نیز در خود جای داده کو مای فای نام دارد. جزیره بامبو فی فی در قسمت شمالی جزیره فی فی دون قرار گرفته است. شنا و غواصی نیز در جزیره بامبو فی فی برای افراد امکانپذیر خواهد بود.

  1. جزیره کو یونگ (Ko Yung):

جزیره کو یونگ در شمال جزیره فی فی دون قرار دارد که دارای ساحلی زیبا و سنگی به همراه ساحلی شنی است. در سفر به جزیره کو یونگ حتما با کفش یا صندل روی سواحل قدم نگذارید؛ چرا که روی شن‌های ساحلی این جزیره پر از مرجان و جوجه تیغی‌های دریایی است که به راحتی می‌توانند به پا آسیب برسانند.

  1. جزیره بی دا نوک (Bida Nok) و جزیره بی دا نای (Bida Nai):

دو جزیره آخر یعنی جزایر 5 و 6 فی فی، از جنس سنگ‌های آهکی و در جنوب جزیره فی فی له قرار گرفته‌اند. جزایر بی دا نوک و بی دا نای   در به وجود آمدن جزیره اصلی فی فی نقش بسزایی ایفا کرده‌اند.

جزیره فی فی تایلند

هزینه سفر به تایلند - قبل از سفر به تایلند با هزینه‌هاش آشنا شو

امکانات جزایر فی فی

در جزیره فی فی دون امکانات جذابی مانند غواصی در دل آب‌های جزیره، تجربه یک صخره نوردی منحصربه‌فرد، ورزش یوگا، قایقرانی، پرش از صخره‌ها، موج سواری هیجان‌انگیز و ماهیگیری وجود دارند. مابین ماه‌های دی تا اردیبهشت، پرنده‌های بسیار نادری در این منطقه زندگی می‌کنند که بدون شک تماشای پرواز آن‌ها احساس خوبی را به شما منتقل خواهد کرد.

نحوه دسترسی به جزیره فی فی

بهترین گزینه برای دسترسی به جزیره فی فی به علت فاصله‌ آن تا پوکت، استفاده از بهترین قایق‌های تندرو خواهد بود که در مدت زمانی کمتر از 45 دقیقه شما را به این منطقه می‌رسانند. این قایق‌ها خصوصی هستند و می‌توانید ساعات حرکت و توقف آن‌ها را تغییر دهید. قایق‌های تندرو خصوصی کاملاً ایمن بوده‌اند و شما را بدون کوچک‌ترین تأخیری به جزیره زیبای فی فی خواهند رساند. البته می‌توانید از کشتی یا قایق‌های عمومی نیز برای رسیدن به فی فی استفاده کنید. برای استفاده از کشتی یا قایق‌های عمومی لازم است تا به ایستگاه اصلی آن‌ها واقع در شهر پوکت، اسکله راسادا مراجعه فرمایید.

همچنین در شهر کرابی و اسکله کلانگ جیراد نیز می‌توانید به این کشتی یا قایق‌ها دسترسی داشته باشید. نکته قابل توجه در رابطه با نوع سفر عمومی به فی فی این است که زمان رسیدن به جزیره با کشتی‌های عمومی 2 برابر قایق‌های تندرو خواهد بود. در زمان طی مسافت تا جزیره فی فی در طبقات بالایی کشتی‌ها امکان گرفتن حمام آفتاب و برنزه شدن نیز وجود دارد.

همچنین در طبقات پایین کشتی‌های عمومی، اتاق‌هایی با سیستم تهویه هوا وجود دارند که خدماتی مانند سرو انواع نوشیدنی و میان وعده‌های خوشمزه را ارائه خواهند داد. برای استفاده از این خدمات عالی باید بلیط vip تهیه کنید. در جزیره فی فی نیز برای دسترسی به هر کدام از 6 جزیره می‌توان از قایق‌های محلی استفاده کرد.

جزیره فی فی تایلند

رستوران های نزدیک به جزیره فی فی

نزدیک‌ترین رستوران‌ها به جزایر 6 گانه فی فی عبارتند از:

  • رستوران پاد تای: در فاصله ۳۰۰ متری از جزیره فی فی
  • رستوران آکووا: در فاصله ۳۵۰ متری فی فی
  • رستوران رامفونگ: در فاصله ۴۰۰ متری از جزیره
  • کافه ساحلی سان فلاور: از جزیره فی فی تا این رستوران 600 متر فاصله است
  • کافه رستوران اونلی: در فاصله 650 متری از جزایر 6 گانه فی فی قرار دارد

جاهای دیدنی تایلند - آشنایی با 22 جاذبه گردشگری تایلند که ایرانیان عاشق آنند.

هتل های نزدیک به جزایر فی فی

از جمله هتل‌های نزدیک به جزیره فی فی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هتل چونوت هاوس: از این هتل تا جزیره ۵۸ متر فاصله است.
  • هتل فی فی تاپ ویوو: در فاصله ۶۴ متری از جزیره فی فی واقع شده است.
  • هتل فی فی گنگ گرند: از جزیره تا این هتل ۶۵ متر فاصله است.
  • هتل چائو کوه دورم: از جزایر فی فی تا این هتل 260 متر فاصه است.

جزیره فی فی تایلند

هزینه های سفر به جزیره فی فی

همانطور که می‌دانید جزایر 6 گانه فی فی به علت برخورداری از جاذبه‌های متعددی، مقصد بسیاری از گردشگران خارجی محسوب می‌شوند. برای سفر به جزایر فی فی باید در حدود 1000 الی 3000 بات هزینه کنید. تمامی هزینه‌های گردش در جزیره فی فی به شرح زیر هستند:

  • تور گردشگری جیمز باند هزینه‌ای در حدود 1200 الی 3700 بات را در بر دارد.
  • تورهای غواصی جزیره فی فی نیز مبلغی در حدود 1900 الی 4000 بات هزینه خواهند داشت.
  • تور فیل سواری در جزایر فی فی نیز در حدود 900 الی 1400 بات هزینه را شامل می‌شود.
  • استفاده از زیپلاین هانومان نیز 2700 الی 3500 بات هزینه در بر خواهد داشت.

جزیره فی فی تایلند

کاهش هزینه های سفر به جزیره فی فی

برای کاهش هزینه‌های خود در سفر به جزایر فی فی بهتر است به جای استفاده از قایق‌های خصوصی، از کشتی‌های عمومی استفاده کنید. قبل از سفر حتماً پول رسمی کشور تایلند را تهیه نمایید. پیشنهاد می‌شود تا برای صرف غذا به روستای تونسای بروید؛ زیرا تنها در این روستا می‌توانید غذاهای ارزان قیمت را بیابید. البته رستوران‌های ساحلی روباز نیز غذاهایی با قیمت 35 تا 70 بات سرو می‌کنند. برای خرید نیز می‌توانید از بازار فی فی دیدن نمایید؛ زیرا این بازار ارزان‌ترین مواد غذایی و سبزیجات را در اختیار شما قرار خواهد داد. بهترین زمان سفر برای کاهش هزینه‌ها ماه‌های می و اکتبر خواهند بود.

بهترین زمان سفر به تایلند - چه زمانی برای سفر به تایلند مناسب‌تر است؟

جزیره فی فی تایلند

جاهای دیدنی جزیره فی فی

جزیره فی فی جذابیت‌ها و مکان‌های دیدنی بسیاری را در خود جای داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تفریحات شبانه جزیره: تفریحات مختلف و هیجان‌انگیزی در شب در این جزیره وجود دارند. از جمله این تفریحات برگزاری مسابقات بوکس یا برنامه آتش بازی هستند. همچنین جشن‌های ساحلی در جزیره فی فی هر شب برگزار خواهند شد.
  • غواصی در باقی ‌مانده‌های کشتی کینگ: در سال 1997 کشتی کسنگ به علت برخورد با تپه‌ دریایی امنن غرق شد و از آن پس به یک جاذبه گردشگری در جزیره فی فی تبدیل گردید. غواصی در این کشتی می‌تواند یک تجربه جدید به شمار رود.
  • بازدید از سواحل زیبای میمون فی فی: ساحل میمون در تمام تایلند بی‌نظیر است و یکی از بهترین سواحل در جزیره فی فی به شمار می‌رود. حضور میمون‌های اهلی در ساحل سبب هیجان‌انگیزتر شدن سفر شما خواهد شد.
  • جزیره بامبو
  • غواصی در هین موانگ
  • شنا در خلیج مایا
  • تماشای طلوع آفتاب با کایاک

جزیره فی فی تایلند

سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

کلام پایانی

مجمع الجزایر فی فی به زلالی آب و صخره‌های زیبایش معروف بوده و یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری نه تنها در پوکت بلکه در کشور تایلند به حساب می‌آید. در این ساحل چند فیلم هالیوودی نیز فیلمبرداری شده که به شهرت این مجمع الجزایر افزوده است. همچنین این جزیره یک غار وهم‌انگیز را در خود جای داده که در میان مردمان محلی ‌بنام وایکینگ شناخته می‌شود. در فی فی شما می‌توانید از تفریحات مختلفی مانند صخره نوردی، غواصی و ... بهره ببرید. همچنین می‌توان گفت که گشت و گذار در جای جای این جزیره 6 گانه برای شما خاطره‌انگیز خواهد بود.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.7 از 5 | از 100 کاربر