جاهای دیدنی بانکوک

زمان مطالعه: 6 دقیقه
بروزرسانی: 1401/12/15
بازدید: 1363
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

اگر کمی اهل گشت و ‌گذار و سفر بوده باشید، غیرممکن است که نام شهر بانکوک را به عنوان یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری میان عموم مردم نشنیده باشید. کشور تایلند و پایتخت آن از جمله مناطقی در جهان هستند که به سبب دارا بودن امنیت، آرامش، مردمان مهمان‌نواز، مراکز خرید متعدد و مشهور، هتل‌های لوکس و مجلل، جاذبه‌های گردشگری، جاذبه‌های طبیعی و ... مورد توجه گردشگران قرار گرفته‌اند. اگر اولویت شما نیز سفر به منطقه‌ای بهداشتی، همراه با سواحل تمیز و تفریحات دریایی، مراکز خرید لوکس و مجلل، جاذبه‌های تاریخی، جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی است، به شما این اطمینان را می‌دهیم که بانکوک گزینه مناسبی برای سفر شما خواهد بود.

جاهای دیدنی بانکوک

کلان‌شهر زیبا و دیدنی بانکوک سرشار از مکان‌های گردشگری و مفرح بوده که به شما این امکان را می‌دهد تا با تشخیص علاقه و سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب نموده و به آن مراجعه نمایید. در این منطقه برای تمامی افراد فارغ از سن و جنسیت‌، تفریح مناسبی در نظر گرفته شده که برای یافتن آن‌ها نیاز به کمی بررسی و تفحص دارد. از جمله مکان‌های گردشگری این کلان‌شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

قایق سواری در رودخانه چائو فرایا

رودخانه چائو فرایا وسعت بسیار زیادی دارد؛ این رودخانه آنقدر وسیع بوده که بسیاری از افراد گمان می‌کنند که تمام کلان‌شهر بانکوک را احاطه نموده است. مسیر شروع این رودخانه محبوب و پرطرفدار از تلاقی رودخانه‌های نان و پینگ آغاز شده و تا خلیج تایلند ادامه دارد. این مسیر طولانی و پرپیچ و خم مسافتی معادل با ۳۷۰ کیلومتر را در برمی‌گیرد. قایق سواری در این رودخانه برای افرادی که به دنبال آرامش، امنیت و صدای امواج رودخانه هستند، بسیار مناسب خواهد بود.

سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

هنگام قایق سواری در مسیر این رودخانه شما می‌توانید به علت وسعت زیاد آن مناطقی از جمله فضای سبز، منازل مسکونی، مراکز خرید و پاساژ‌ها، صومعه‌ها، معابد و ... را مشاهده نمایید. لازم به ذکر است که قایق سواری در این رودخانه فقط گذری عادی از آب نبوده و می‌تواند به یکی از خاطرات جذاب و هیجان‌انگیز مبدل شود. سرزندگی و پویایی این جاذبه طبیعی بسیار زیاد بوده و قطعاً تأثیر مثبت و حائز اهمیتی در روحیه شما خواهد گذاشت.

قایق سواری در رودخانه چائو فرایا

مرکز خرید سیام پاراگون

اغلب افراد هنگام سفر به یک منطقه به جهت گشت و ‌گذار و خرید سوغاتی، به دنبال مراکز خرید و پاساژ‌های مقصد گردشگری‌ خود هستند. براساس نظرات مسافرانی که سالانه به این منطقه سفر می‌کنند، یکی از کامل‌ترین و مجلل‌ترین مراکز خرید این کلان‌شهر، مرکز خرید سیام پاراگون نام دارد. شما می‌توانید در این مرکز خرید علاوه بر گشت و ‌گذار و خرید اجناسی از برند‌های مشهور، به بازدید از بزرگ‌ترین آکواریوم جنوب شرقی آسیا بپردازید.                                                                           

در واقع یکی از جذابیت‌های این مرکز خرید به دلیل تکامل آن در خدمات‌رسانی به مراجعه‌کنندگان است؛ چرا که این امکان برای شما میسر بوده تا بتوانید علاوه بر خرید به بازدید از یکی از جاذبه‌های طبیعی این منطقه بپردازید. این ساختمان از ۱۰ طبقه تشکیل شده که هر کدام از قسمت‌های آن مختص به فروش کالا‌های خاصی است. برای مثال در بخش‌های مختلف شما شاهد فروش انواع البسه مردانه و زنانه، زیورآلات، لوازم بهداشتی، لوازم الکتریکی و ... هستید.

مرکز خرید سیام پاراگون

بازار چاتوچاک

یکی از متنوع‌ترین و بزرگ‌ترین بازار‌های موجود در جهان را می‌توان بازار چاتوچاک دانست. این بازار به علت حضور بی‌شمار مردم به سبب قیمت مناسب اجناس و کیفیت مطلوب آن‌ها اغلب مواقع شلوغ است. پیشنهاد می‌کنیم با توجه به ساعت کاری این مجموعه، ساعت مناسبی را انتخاب کنید تا به هیچ عنوان گرفتار ازدحام و شلوغی این بازار نشوید.

زیباترین جزیره های تایلند - آشنایی با زیباترین جزیره های توریستی کشور تایلند

در این میان ۱۵۰۰۰ مغازه موجود در این بازار امکان خرید اجناسی چون پوشاک مردانه، پوشاک زنانه، پوشاک بچگانه، لوازم خانگی، لوازم الکتریکی، لوازم بهداشتی، کتاب و ... را برای تمامی افراد بومی و گردشگران فراهم نموده‌اند. با حضور در این بازار حتی می‌توانید به خرید حیوان خانگی مورد علاقه خود نیز بپردازید. در واقع هیچ فرض محالی در بازار چاتوچاک وجود نداشته و شما قادر خواهید بود از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در این محل بیابید.

بازار چاتوچاک

عمارت ویمانمک

در پشت ساختمان مجمع ملی، ویلایی قدیمی و سلطنتی به نام عمارت ویمانمک یا فرا تای نانگ ویمارن وجود دارد. در ابتدا این عمارت محل اقامت سلاطین بوده و بعد از گذشت مدت‌ها خالی و بدون هیچ سکنه‌ای ر‌ها شده است. دلیل جذابیت و شهرت این عمارت استفاده از چوب درخت ساج در اجزای سازنده آن بوده است. این محل به سبب برخورداری از معماری بی‌نظیر و شگفت‌انگیز خود، چشمان متعددی را برای زمان طولانی به سمت خود جذب نمود.

در بخش داخلی این عمارت شما شاهد ترکیب معماری سنتی و نئوکلاسیک اروپایی خواهید بود. شکل ظاهری این عمارت براساس حرف انگلیسی L طراحی شده که در نگاه اول کاملاً مشهود است. هر اتاق عمارت ویمانمک دارای رنگ‌های مجزا بوده که این موضوع و وجود سبک معماری تایلندی این محل، به جذابیت این محل افزوده‌اند. شما می‌توانید با حضور در این عمارت و صرف زمانی به مدت ۲ الی ۳ ساعت، به طور کامل از تمامی بخش‌های این کاخ دیدن کنید. همچنین حضور شما در این مکان مستلزم پرداخت هزینه ورودی است.

عمارت ویمانمک

موزه ملی بانکوک

قطعاً در میان مسافران یک شهر افرادی یافت می‌شوند که علاقه‌مند به تاریخ و سرگذشت آن بخش از جهان باشند. اگر شما نیز به تاریخ و کشف حقایق مربوط به گذشته علاقه دارید، انتخاب موزه ملی بانکوک گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. پادشاه بنام و مشهور تایلندی رامای پنجم دستور گردآوری وسایل قدیمی و گران قیمت را به معاونان خود صادر نمود تا بتواند با جمع‌آوری آنان در محیطی مناسب آثاری زیبا و خارق‌العاده خلق نماید. مراجعه‌کنندگان در این محل می‌توانند اجناسی چون سرامیک‌های باستانی، ساز‌های موسیقیایی سنتی، پارچه‌های ابریشمی گران قیمت، سنگ‌های زینتی و باستانی و ... را مشاهده نمایند.

بهترین رستوران های تایلند - آشنایی با خوشمزه ترین رستوران های کشور تایلند

صعود از برج ساتورن

برج ارواح که نام دیگر آن برج ساتورن است، ساختمانی بلند مرتبه و عظیمی بوده که امروزه به تسخیر طبیعت درآمده و به یکی از لوکس‌ترین آسمان خراش‌های بانکوک مبدل گردید. قطعاً به این موضوع آگاه هستید که اکثر آسمان خراش‌ها به دلیل عظیم‌الجثه بودن، توجه افراد بی‌شماری را به سمت خود جلب می‌کنند؛ در واقع برج ارواح نیز از این قاعده مستثنی نبوده و سبب تحریک هیجان افراد و مراجعه آن‌ها به این مکان می‌شود. برح ساتورن به دلیل برخورداری از معماری جذاب و فوق‌العاده و همچنین چشم‌انداز بسیار زیبا، سالانه میزبان نفرات زیادی از مراجعه‌کنندگان است. 

امکان بازدید کامل از برج ارواح وجود ندارد؛ چرا که در درب ورودی آن چند نگهبان مستقر شده‌اند. همچنین اگر راه ورود به این برج را یافتید، توصیه می‌کنیم احتیاط‌های لازم را به خاطر بسپارید تا خاطره خوب و هیجان‌انگیزی از این محل برای شما به یادگار بماند.

موزه ملی بانکوک

رفتن به پارک لومپینی

از زیباترین و معروف‌ترین پارک‌های بانکوک می‌توان به پارک لومپینی اشاره نمود که برای تمامی سنین مناسب است. این پارک مکانی برای استراحت، تنفس هوای تازه و دریافت احساس خنکی درختان در شهر شلوغ بانکوک محسوب می‌شود. همچنین پارک لومپینی زیستگاه گیاهان و جانوران مختلفی بوده که سابقه‌ای در حدود صد سال دارند. کشور تایلند یکی از مناطقی به شمار می‌رود که دارای بهترین اقامتگاه‌ها، طبیعت‌های بکر و دست نخورده در سراسر جهان است و هر ساله گردشگران زیادی مایل به سفر به این کشور و شهر‌های آن هستند. 

غذاهای تایلند - آشنایی با خوشمزه ترین غذاهای کشور زیبا و توریستی تایلند

طبیعت مسخ‌کننده، آواز پرندگان، حضور مردمان پرشور و حال، وجود زمین بسکتبال، نواختن موسیقی محلی، وجود آلاچیق‌های خانوادگی و ... از دلایلی هستند که شما را به حضور در این پارک جذب می‌نمایند. اگر قصد فراغت و آسودگی دارید و می‌خواهید اوقات خود را در مکانی آرام، ایمن همراه با صدای پرندگان و حضور آن‌ها بگذارنید، پارک لومپینی مختص شما خواهد بود.

رفتن به پارک لومپینی

زیارتگاه اراوان

قطعاً در میان مسافران یا مردم بومی یک محل، افرادی وجود دارند که علاقه‌مند به حضور در زیارتگاه‌های مختلف هستند. از محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین زیارتگاه‌های هندو که در مرکز کلان‌شهر بانکوک قرار گرفته می‌توان به زیارتگاه اراوان اشاره نمود. این مکان هر ساله میزبان نفرات متعددی از اقصی نقاط جهان بوده است. در واقع افراد با حضور در این مکان به پیشگاه مجسمه خدای برهما ادای احترام کرده و با دادن گل و روشن نمودن عود، این اقدامات را کامل اجرا می‌نمایند. مردم بر این باور هستند که خدای برهما به علت مهربانی، همدلی، رحمت و بی‌طرفی خود بسیار سریع می‌تواند به خواسته‌ها و آرزو‌های افراد آمین بگوید و آن‌ها را برآورده سازد. مراسماتی که در این محل برگزار می‌شوند متعدد بوده و حضور در آن‌ها خالی از لطف نیست.

زیارتگاه اراوان

شرکت در جشن سونگکران

در تایلند جشنی به نام سونگکران مرسوم بوده که در آن تمام افراد فارغ از سن و جنسیت‌، در فواصل زمانی ۳ روز به آب‌پاشی بر همدیگر می‌پردازند. فلسفه این کار به علت تمیزی و زلالیت آب و پاکیزگی افراد از هر گونه بیماری، بدشانسی و ... است. همچنین این افراد بر این عقیده بوده‌اند که با انجام این کار و پرتاب آب، باریدن باران و کشت مقادیر زیاد برنج رخ خواهد داد و آن‌ها سالی پربار و موفقیت‌آمیز خواهند داشت. در روز اول این رویداد تفاوتی ندارد که قصد شما از مراجعه به بیرون از منزل برای چه عنوانی است؛ قطعاً باید انتظار پرتاب آب را داشته باشید. 

معابد تایلند - زیباترین و معروف‌ترین معابد تایلند با معماری شگفت‌انگیز

روز دوم که به روز خانواده یا Wan Nao نیز مشهور است، خانواده‌ها به بیرون از منزل خود رفته و با پاشیدن آب به یکدیگر تقاضای پاکی و طهارت دارند. در روز پایانی این مراسم که به نام Wan Payawan مرسوم بوده، افراد در معابد‌ها گرد یکدیگر آمده و با خواندن دعا و انجام اعمال مربوطه، تقاضای پاکی و داشتن سالی سرشار از موفقیت را از خالق خویش خواستارند. همچنین در مرحله آخر نیز با حضور در سواحل و ساخت سازه‌های شنی این مراسم پایان می‌یابد.

شرکت در جشن سونگکران

خانه‌ جیم تامپسون

خانه جیم تامپسون، ساختمانی چوبی بوده که میراثی بر جای مانده از جیم تامپسون است. اجزای سازنده این خانه چوبی هستند و برای افراد علاقه‌مند به فضای سنتی و قدیمی بسیار مناسب خواهد بود. در این منزل از چوب‌های بسیار زیادی استفاده گردید؛ به طوری که به بیان برخی از معماران مشهور از چوب‌های استفاده شده در این خانه می‌توان ۱۰۰ خانه دیگر نیز ساخت. تمامی مجسمه‌ها، آویز‌ها و ... که در منزل جیم تامپسون قرار دارند، توسط وی خریداری شده و امروزه به یادگار از آن‌ها نگهداری می‌شود. معماری داخلی و خارجی این خانه همراه با فضای سرسبز اطراف، منظره بسیار زیبا و جذابی را جهت مراجعه عموم پدید آورده است.

سواحل تایلند - بهترین و زیباترین سواحل تایلند کامند؟

دریم ورلد

قطعاً در میان مسافران، کودکان و افراد بزرگسالی نیز وجود دارند که همیشه و هرجا یکی از تفریحات مورد علاقه آن‌ها، شهربازی و گشت و‌ گذار در آن محل باشد. شهربازی جذاب و پرمخاطب دریم ورلد در سال ۱۹۹۳ میلادی تأسیس شده و مساحت آن حدوداً ۱۶۰هکتار است و نسبت به سایر شهربازی‌های این منطقه از وسعت بسیار زیادی برخوردار بوده؛ و با تفریحات متنوع و سرگرم‌کننده خود می‌تواند افراد متعددی را به صورت طولانی مدت سرگرم کرده و لحظات خوشی را برای آنان خلق نماید. اگر به انجام کار‌های هیجان‌انگیز علاقه‌مند هستید می‌توانید با انتخاب یکی از تفریحات این شهربازی از جمله ترن هوایی، پیست اتومبیل رانی، سرزمین یخی، تونل وحشت، تله کابیل، انواع قطار، تورنادو، سوپر اسپلش، هریکین، گرند کانیون، سرزمین برفی، مزرعه‌ حیوانات، خانه‌ متروکه و ... خود را سرگرم سازید.

دریم ورلد

مزرعه تمساح ها

کشور‌های آسیای شرقی ارزش و احترام خاصی برای حیوانات از جمله تمساح‌ها قائل هستند. این مزرعه یکی از بزرگ‌ترین مزارع تمساح در جهان بوده که تعداد بی‌شماری تمساح بالغ بر ۳۰ هزار تمساح و ۶۰ هزار کروکودیل را در خود جای داده است. این بخش یکی از هیجان‌انگیز‌ترین و در عین حال ترسناک‌ترین مناطق کشور تایلند محسوب می‌شود که افراد متعددی علاوه بر غلبه بر ترس‌ خود، به حضور و تماشای سبک زندگی تمساح‌ها علاقه‌مند هستند. در این مکان این امکان برای شما فراهم بوده تا بتوانید ساعاتی از روز را به نحوه زندگی، خورد و خوراک، خواب و ... زندگی تمساح‌ها و کروکودیل‌های این مزرعه بپردازید. اگر از رابطه خوبی با حیواناتی از این قبیل برخوردارید و همچنین علاقه‌مند به کشف سبک زندگی آن‌ها هستید، این مزرعه می‌تواند انتخاب خوبی برای گذراندن اوقات شما باشد.

فستیوال های تایلند - آشنایی با بهترین و مهیج‌ترین جشن‌های کشور فیل‌های سفید یا تایلند!

شهر تاریخی آیوتایا

همان طور که مستحضر هستید از علاقه‌مندان به تاریخ و کشف حقایق هیچ‌گاه کاسته نمی‌شود. این شهر قدیمی و تاریخی در زمان‌های قدیم بسیار پررونق بوده و به سبب شهرت آن در ۴۱۷ سال پیش به عنوان پایتخت کشور تایلند شناخته می‌شد؛ اما پس از حمله ارتش برمه به این منطقه در سال ۱۷۶۷، تمام جایگاه این منطقه در میان عموم از بین رفت و امروزه بخش‌هایی نیمه ویران از آن قابل مشاهده هستند.

شهر تاریخی آیوتایا

بانکوک پایتخت تایلند - معرفی شهر بانکوک؛ از آب و هوا تا هزینه ها

سخن پایانی

به منظور سفر و کسب آرامش، شما می‌توانید با آژانس های گردشگری عضو لحظه آخر به پایتخت کشور تایلند سفر کرده و با بهره‌مندی از امکانات موجود در آن، خاطرات بسیار خوبی را برای خود به ثبت برسانید. در واقع امکانات این کلان‌شهر به حدی وسیع و متعدد بوده که تمام سلایق و سنین را شامل می‌شود. پس هرگز نگران نبوده و مطمئن باشید که با انتخاب مناسب‌ترین مکان‌های گردشگری و جاذبه‌های فرهنگی، هنری و تاریخی این شهر لحظات خوشی برایتان رقم خواهد خورد. اگر عازم سفر هستید و بخشی از هدف شما از سفر شامل سفری آسان، ایمن و مقرون به صرفه است؛ انتخاب این کلان‌شهر به عنوان مقصد مسافرتی، بسیار مناسب خواهد بود.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 100 کاربر