کوچه های چتری تهران

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/18
بازدید: 4077
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

تهران، شهری با پدیده‌های گردشگری و تفریحی در ایران واقع شده که به دلیل برخورداری از این جاذبه‌های بسیار به عنوان مهم‌ترین شهر و پایتخت ایران شناخته می‌شود. یکی از مراکز بسیار دیدنی در قلب تهران، میدان انقلاب نام داشته که در اطراف این میدان بزرگ کوچه پس کوچه‌هایی به چشم می‌خورند. هر کدام از این کوچه پس کوچه‌ها با معماری‌های مختلفی بنا گردیده‌اند که این موضوع باعث افزایش جلوه‌ای خاص در این نقطه از شهر شده است. کوچه مهرناز یکی از کوچه‌های بسیار زیبا، دیدنی و خاص در تهران است که به دلیل داشتن سقفی مملو از چتر توانسته چشم‌اندازی بسیار جالب ایجاد کند.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. معرفی کوچه مهرناز
  2. علت شهرت کوچه مهرناز چیست؟
  3. کوچه مهرناز کجاست؟

کوچه های چتری تهران

معرفی کوچه مهرناز

میدان انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین نقاط در شهر تهران بوده که به دلیل جای دادن مراکز خرید متعدد در حوزه کتاب در خود، هر روزه شاهد رفت ‌و آمد افراد زیادی از قشرهای مختلف است. رفت‌ و آمد این افراد با اتومبیل یا دیگر وسایل نقلیه صورت می‌پذیرد که باعث ایجاد آلودگی‌های صوتی شده و افراد برای دور ماندن از این مزاحمت‌ها و آلودگی‌ها به دنبال نقاطی آرام و دنج در اطراف این میدان هستند.

کوچه مهرناز یکی از این نقاط است که پروژه‌ای جذاب در آن انجام شده و علاوه بر این‌که آرامش را به این نقطه از شهر تزریق نموده، بلکه آن را تبدیل به یکی از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری کرده و سبب گردیده تا گردشگران جهت بازدید به این کوچه مراجعه کنند. کوچه مهرناز با برخورداری از سقفی چتری یا به عبارتی مملو از چتر، تبدیل به یکی از معروف‌ترین و خاص‌ترین پیاده‌روها در تهران شده است. کوچه‌ای که می‌توانید با پیاده‌روی در اوج گرمای سال، از گرما و نور مستقیم خورشید در امان باشید و چند ساعتی را جهت استراحت در آن بگذرانید.

سفر به زیباترین شهرهای داخلی با لحظه آخر

از طرفی در فصل پاییز و در زمان بارش باران قطرات از لابه‌لای این چترهای رنگی گذشته و باعث ایجاد فضایی دلنشین شده است. به طور حتم شما نقش رنگ‌ها را در معماری می‌دانید. این چترها با تنوع رنگی که دارند توانسته‌اند آرامش خاصی را به این نقطه از شهر تزریق کنند و به روح مرده شهر، سرزندگی و نشاط هدیه دهند. همچنین رنگی بودن این چترها علاوه ‌بر تزریق نشاط و سرزندگی، باعث شده تا عیب‌های موجود در این منطقه از بین رفته و زیبایی بصری خاصی را برای رهگذران و مردم ایجاد نماید.

کوچه های چتری تهران

علت شهرت کوچه مهرناز چیست؟

کوچه مهرناز یا کوچه‌ چتری فضایی، یکی از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی در مرکز تهران به حساب می‌آید. کوچه مهرناز علاوه ‌بر زیبایی که به سبب سقف چتری از آن برخوردار است، مملو از سکوتی بسیار خاصی بوده که افراد می‌توانند جهت خلوت و دوری از ازدحام و آلودگی‌های صوتی به این کوچه مراجعه کنند. اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان و عموم مردم برای استراحت و صحبت با یکدیگر به سراغ این کوچه می‌روند و ساعاتی را در این کوچه به سر می‌برند. این کوچه به دلیل چترهای رنگی که دارد، پاتوق زوجین محسوب می‌شود؛ زوجینی که می‌توانند در این کوچه عکس‌های یادگاری گرفته و خاطرات خوش خود را به ثبت برسانند.

جاهای دیدنی تهران - معرفی محبوب‌ترین و زیباترین مکان‌های دیدنی تهران + ویدئو و آدرس!

سقف این کوچه از چترهایی با رنگ‌های مختلف و در ابعاد کوچک و بزرگ تشکیل گردید. این چترها نه تنها برای عموم مردم بلکه برای صاحبان مغازه‌ها در این محله نیز جالب است. این چترها به دلیل داشتن رنگ‌های مختلف و متنوع و شاد، توانسته محیطی بسیار خاصی را برای رهگذران ایجاد کند و تاثیری بسیار مثبت بر روحیه آن‌ها داشته باشد. تاثیری که می‌تواند از خستگی‌های شما بکاهد و حس سرزندگی را به شما تزریق کند.

کوچه های چتری تهران

کوچه مهرناز کجاست؟

کوچه چتری فضایی، کوچه‌ای است که در میدان انقلاب اسلامی قرار گرفته است. اگر قصد دارید تا از نزدیک از کوچه مهرناز دیدن کنید می‌توانید از طریق مترو یا اتوبوس به میدان انقلاب مراجعه نمایید. کوچه مهرناز در ضلع جنوبی خیابان انقلاب واقع گردید. تنها کافی است تا شما از جمال زاده جنوبی به سمت میدان انقلاب حرکت کرده و در بین راه با کوچه زیبای مهرناز مواجه شوید.

همچنین اگر شما می‌خواهید از دیگر نقاط شهر تهران به میدان انقلاب مراجعه نمایید و به سراغ کوچه چتری بروید می‌توانید از طریق مترو انقلاب نیز اقدام کنید. مترو انقلاب ایستگاهی است که در خط ۴ قرار گرفته و پس از پیاده شدن از ایستگاه می‌توانید به سمت جنوب میدان انقلاب بروید. همچنین به دلیل قرارگیری میدان انقلاب در مرکز شهر، اتوبوس‌های BRT خط میدان آزادی-آرژانتین نیز گزینه‌ای دیگر برای رسیدن و مشاهده کوچه چتری یا همان کوچه مهناز است.

باشگاه انقلاب - لاکچری ترین باشگاه ورزشی تهران چه امکاناتی دارد؟

کوچه های چتری تهران

تور داخلی - برای رزرو تورهای مسافرتی داخل ایران با قیمت مناسب همین حالا کلیک کنید!

سخن پایانی

کوچه مهرناز کوچه‌ای است که امروزه تبدیل به محل برای پیاده‌روی امن جهت رفت ‌و آمد افراد گردید. این کوچه پاتوق دائمی دانشجویان، زوجین و دیگر اقشار بوده تا بتوانند ساعاتی را در این کوچه جهت صحبت و استراحت سپری نمایند. این کوچه به دلیل داشتن سقفی از چتر همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد. چترهایی که توانسته‌اند جذابیتی ویژه به این کوچه ببخشند و احساس شادی را در این کوچه به ارمغان آورند. اگر شما به تازگی به کوچه مهرناز رفته‌اید و از نزدیک این کوچه را مشاهده نموده‌اید، می‌توانید عکس‌های خود را با ما در میان بگذارید.

مترو تهران - آشنایی با خطوط مترو تهران + دانلود جدیدترین نقشه مترو تهران با کیفیت بالا + (معرفی ایستگاه های ویژه افراد دارای معلولیت)

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 100 کاربر