تخت استانبول

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/15
بازدید: 2053
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

تخت استانبول یکی از فوق‌العاده‌ترین لوکیشن‌ها برای عکاسی بوده و افرادی که عاشق هنر عکاسی هستند حتماً نام آن را شنیده‌اند. اصولاً برای ثبت خاطرات هنگام سفر عکاسی بهترین گزینه بوده، زیرا باعث شده تا افراد را همان ‌گونه که هستند تا سال‌ها حفظ کند. به‌همین دلیل باعث شده تا یک مکان تفریحی و گردشگری در استانبول باشد.

تخت استانبول

موقعیت جغرافیایی تخت استانبول

این لوکیشن بی‌نظیر فاتح استانبول قرار گرفته و منظره چشم‌نواز به سمت پل گالاتا و خلیج شاخ طلایی دارد. تخت استانبول فاصله کوتاهی با مسجد سلیمان که یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول بوده و به‌گونه‌ای که شما با طی کردن فاصله کوتاهی به این بنا تاریخی خواهید رسید. هرساله تعداد زیادی از گردشگران سراسر دنیا برای گردش و دیدن تخت استانبول، به استانبول سفر می‌کنند.به‌دلیل قرارگیری بر روی بام فضای دلنشین و خاصی ایجاد شده که مطمئنا در فضای مجازی عکسا و فیلم‌های گرفته شده در تخت استانبول را مشاهده کردید و از محبوبیت آن آگاه هستید. بیشتر افراد تنها برای عکاسی پا به این مکان می‌گذارند.

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

در قسمت داخلی تخت استانبول، قسمت‌های متنوعی داشته و هر کدام از آن‌ها طراحی و تزئینات مختص خود را دارند و آماده پذیرایی از گردشگران با هر ملیت هستند. برای مثال قسمتی از این مکان را با گل‌های صورتی زیبا و قسمتی دیگر را توسط فرش‌های اصیل ترکیه‌ای و چراغ‌های قدیمی و مدرن تزئین کرده‌اند. به طوریکه فضای متفاوت برای عکاسی ایجاد شده و می‌توانید عکس‌های زیبایی از این مکان بگیرید.

تخت استانبول

خدمات ارائه شده در تخت استانبول

این تخت استانبول از سال‌های گذشته یک آتلیه عکاسی متفاوت در ترکیه بوده، زیرا این استودیو منظره‌ای فوق‌العاده از منطقه سلیمانیه استانبول را به نمایش گذاشته است. تخت استانبول با داشتن فضاهای متنوع و زیاد در داخل و خارج لوکیشن‌های بی‌نظیری برای عکاسان حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای آماده کرده و در اختیار مهمانان قرار می‌دهد. آتلیه تخت استانبول از مشهورترین آتلیه‌های قرار داشته در جهان است.

در تخت استانبول این امکان برای شما فراهم شده تا بتوانید چهار نوع لباس عثمانی بپوشید و در گوشه و کنار آن عکس بگیرید. یک موضوع جذاب در آتلیه تخت استانبول این بوده که افراد می‌توانند با گوشی و دوربین‌های شخصی خود به عکاسی بپردازند و هیچ اجباری در رابطه با عکاسی توسط عکاسان قرار گرفته در این مکان نبوده است. اما به‌طور کلی این آتلیه از تجهیزات کاملی برای عکاسی در هر مدل و هر قسمتی آمادگی داشته و شما را همراهی می‌کند.

راهنمای سفر به استانبول - همه آنچه درباره سفر به استانبول باید بدانید

بنابر آخرین هزینه برآورد شده از تخت استانبول در سال ۲۰۲۲ می‌توان به این نتیجه رسید که برای استفاده بهینه از این لوکیشن از چهار نوع پکیج مختلف استفاده می‌شود. یکی از آن‌ها پکیج عروسی که چهار کانسپت متفاوت داشته، ۲۵ عکس ادیت شده به همراه یک ویدئو در آخر به شما تحویل داده می‌شود.

یکی دیگر از پکیج‌های ارائه شده، فیلمبرداری و آماده‌سازی یک ویدئو یک الی دو دقیقه‌ای ادیت شده است و در کنار این ویدئو ۱۰ عکس ادیت شده با پوشش‌های مختلف به شما تحویل داده می‌شود. در پکیج سوم خدمات ارائه شده تخت استانبول توسط یک عکاس حرفه‌ای در این مجموعه ۵ عکس ادیت شده به‌همراه خدماتی که در اختیار شما قرار گرفته را برای شما آماده کرده‌اند.

تجربه سفری هیجان انگیز به توریستی ترین شهر ترکیه

راه‌های دسترسی به تخت استانبول

فاصله این مکان تا مسجد سلیمان با پیاده‌روی تنها سه دقیقه بوده و به راحتی می‌توانید به آن جا بروید و اگر شما در میدان تکسیم و نزدیک به میدان استقلال اقامت داشتید لازم است به سوی ساحل کاراکوی بروید و با گذر از پل گالاتا به سمت محله فاتح رفته و به تخت استانبول برسید.

تخت استانبول

جاذبه های گردشگری نزدیک به تخت استانبول

شما در تخت استانبول با یک منظره فوق‌العاده از شاخ طلایی روبه‌رو هستید که با وجود اقامت دائمی مرغ‌های دریایی در این خلیج، پس زمینه‌ای زیبا برای عکس‌هایتان ایجاد خواهد شده و یک عکس خاص و به‌یادماندنی برایتان خواهد بود. اگر علاقه‌مند هستید که در هنگام سفر به استانبول با تمام فرهنگ‌ها و رسوم مردم ترکیه اشنا شوید و از زیبایی‌ها و فرهنگ آن‌ها عکاس بگیرید، مطمئناً تخت استانبول بهترین مکان است. فاصله تخت استانبول با مسجد سلیمان تنها سه دقیقه بوده و با مسجد صوفیا فاصله سی دقیقه‌ای دارد. همچنین کاخ توپکاپی استانبول با این لوکیشن بی‌نظیر سی دقیقه فاصله داشته و در کنار این مکان، جاذبه‌های گردشگری متعددی نیز علاوه‌بر این موارد ذکر شده وجود دارد.

جاهای دیدنی استانبول - لیستی از جاهای دیدنی استانبول را در لینک مشاهده کنید. 

یک عکس اینستاگرامی خاص در تخت استانبول

کشور ترکیه، یک کشور با رنگ و فرهنگ‌های متفاوت بوده و اگر قصد دارید برای تعطیلات و دور کردن خستگی و رسیدن به آرامش به سفر بروید استانبول یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود. در هنگام سفر به استانبول عکاسی در تخت استانبول را باید در اولویت گردش خود قرار دهید، زیرا با این کار می‌توانید خاطره‌ای زیبا و دلنشین را به‌همراه داشته باشید.

شهر استانبول - معرفی کامل استانبول یکی از زیباترین شهر های ترکیه

کلام آخر

تخت استانبول با پوشش دادن تمام سلیقه‌ها باعث شده طرفداران زیادی داشته باشد و از هر ملیت و مذهبی برای دیدن و گردش به سوی خود جذب کند. این مکان با ایجاد لوکیشن‌های بی‌نظیر در عکاسی، آتلیه منحصر به‌فرد در سراسر جهان شده است. امکان عکاسی با چهار نوع پوشش عثمانی در این لوکیشن یک موقعیت عالی شمرده می‌شود. همچنین با وجود فاصله کمی که با دیگر مکان‌های گردشگری و تاریخی دارد برای گردشگران موقعیت جغرافیایی خوبی بوده است.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 100 کاربر