جاهای دیدنی صوفیه

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1401/12/20
بازدید: 3641
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

صوفیه پایتخت کشور بلغارستان از جمله شهر مهمی از نظر گردشگری محسوب می‌شود که داستان‌های زیادی برای گفتن دارد. هر جاذبه دیدنی این شهر دیدگاه تازه‌ای را به تصویر می‌کشد. در این شهر مدرن می‌توان کلیساهایی با معماری متفاوت، مساجدی با ساختار جذاب و پارک‌هایی مملو از زیبایی را مشاهده کرد. اگر بخواهیم در مورد بهترین جاهای دیدنی صوفیه بلغارستان صحبت کنیم، دچار تردید می‌شویم زیرا سراسر این کشور غنی از دیدنی‌های جذاب است. در میان تمام شهرهای بلغارستان، صوفیه پایتخت این کشور ازنظر جاذبه‌های دیدنی از جایگاه والایی برخوردار است؛ اما این تمام ماجرا نیست بلکه هرساله در صوفیه جاذبه‌های دیگری خلق می‌شود که آن را فریبنده‌تر می‌کند. در ادامه این بخش بیشتر در مورد جاهای دیدنی بلغارستان صحبت خواهیم کرد.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند


    کلیسای جامع الکساندر نوسکی

    کلیسای جامع الکساندر نوسکی

    کلیسای جامع الکساندر نوسکی یکی از بهترین جاهای دیدنی صوفیه بلغارستان محسوب می‌شود. این کلیسا که در صوفیه قرار دارد، دارای معماری به سبک نئو-بیزانسی است. این کلیسا که لقب کلیسای جامع و پدر بلغارستان را دارد به‌عنوان یکی از 50 ساختمان بزرگ کلیسای مسیحی ازنظر مساحت در جهان شناخته می‌شود. جالب است بدانید که کلیسای جامع الکساندر نوسکی 5000 نفر را می‌تواند در خود جای دهد. این کلیسا به دستور سنت الکساندر نوسکی یک شاهزاده روسی به افتخار سربازان روسی که در طول جنگ روسیه و ترکیه در سال‌های 1877-1878 جان باختند، ساخته شد. در هنگام ورود به این کلیسا و در کنار محراب جعبه‌ای وجود دارد که می‌توان در آن آثار الکساندر نوسکی را مشاهده کرد. هم‌چنین در مجاورت این کلیسای زیبا بنای یادبود سرباز، بازارچه کوچک عتیقه‌جات، گالری ملی هنرهای خارجی و غیره وجود دارد. اغلب گردشگران بین‌المللی پس از بازدید از این کلیسا پررمز و راه معمولاً از بازارچه یا گالری ملی دیدن می‌کنند.

    شهر صوفیه - شهر صوفیه بلغارستان زیباترین شهر این کشور تاریخی

    کلیسای سنت جورج روتوندا

    کلیسای سنت جورج یا به زبان رومی کلیسای روتوندا Sveti Georgi" "یکی از کلیساهای دیدنی صوفیه بلغارستان برشمرده می‌شود که در قرن چهارم باهدف حمام عمومی ساخته‌شده بود؛ اما پس‌ازاینکه ساخته شد، تغییر کاربری داد و هم‌اکنون به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای جهان شناخته می‌شود. این کلیسای زیبا با سنگ‌های سرخ و نقاشی‌های زیبایش به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی صوفیه بلغارستان محسوب می‌شود. این کلیسا با ارتفاع 50 متر و با دو گنبد طلایی چندین بار بازسازی‌شده و طی این بازسازی‌ها چندین نقاشی متفاوت از 22 پیامبر، مراسم‌های تاج‌گذاری، نحوه حکومت عثمانی‌ها، جنگ روس‌ها و غیره مشاهده‌شده است و همه آن‌ها درون موزه‌ای از نمادهای بلغارستان نگهداری می‌شود.

    کلیسای سنت جورج روتوندا

    بلوار ویتوشا

    بلوار ویتوشا یا ویتوشکا نام خیابان و بلواری تجاری در قلب صوفیه است. در این بلوار می‌توان شاهد شیک‌ترین فروشگاه‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها و غیره بود. این بلوار که از میدان سنت ندلیا تا پارک جنوبی امتداد دارد، می‌تواند محل مناسبی به جهت خرید یا ثبت خاطرات زیبا باشد. این بلوار که در نزدیکی کوه ویتوشا قرار دارد به‌عنوان یکی از محل‌های تجاری گران بلغارستان شناخته می‌شود، چراکه نیمکت‌ها، فواره‌ها، برج ساعت کلیسا سنت ندلیا همه و همه از جمله جاهای دیدنی صوفیه بلغارستان و دیدنی صوفیه و آثار باستانی این شهر محسوب می‌شوند.

    بلوار ویتوشا

    کلیسای سنت صوفیه

    کلیسای سنت صوفیه یکی از قدیمی‌ترین کلیسای پایتخت بلغارستان در صوفیه شناخته می‌شود. قدمت این کلیسا به قرن چهارم بازمی‌گردد. این کلیسا که به‌عنوان ارزشمندترین کلیسای جامع مسیحت برشمرده می‌شود، دارای سه محراب است. درون این کلیسا می‌توان نمادها و نقاشی‌های متفاوتی را مشاهده کرد که هرکدام از آن‌ها دارای داستان مخصوص به خود هستند. کلیسای سنت صوفیه که در وسط یک گورستان قرار دارد، مقبره‌های زیادی را در خود جای‌داده است که هر یک از آن دارای نقاشی‌های متفاوت و باستانی هستند.

    کلیسای سنت صوفیه

    موسسه ملی باستان‌شناسی

    این موسسه یا موزه باستان‌شناسی از جمله بهترین جاهای دیدنی صوفیه برشمرده می‌شود که در قلب صوفیه قرار دارد. این موسسه که درگذشته دور از جمله مساجد بزرگ بلغارستان محسوب می‌شد، ایامی دور به دستور ولی محمود پاشا ساخته شد و پس از مرگ او تغییر کاربری داد. هم‌اکنون این موسسه ملی دارای 5 سالن به نام‌های تالار مرکزی، موزه پیش‌ازتاریخ، موزه قرون‌وسطی، گنج و یک نمایشگاه موقت ویژه است. گردشگران علاقه‌مند به تاریخ جوامع می‌توانند از این موزه زیبا در صوفیه بلغارستان بازدید کنند.

    سفر به کشور سرسبز اروپایی با جاذبه‌های دیدنی و سواحل جذاب!

    مسجد بانیا باشی

    مسجد بانیا باشی مشهور به حمام های فراوان از جمله جاهای دیدنی صوفیه؛ مسجد بانیا باشی که توسط معمار مشهور عثمانی، معمار سینان طراحی شد در سال 1566 به‌طور رسمی افتتاح شد. جالب است بدانیم که بانیا باشی در زبان ترکی به معنای حمام‌های فراوان است و این‌که علت نام‌گذاری این اسم به علت قرارگیری و تأسیس این مسجد روی چشمه‌های آبگرم است. در هنگام ورود به این مسجد می‌توان از دریچه‌ها بخارهایی را مشاهده کرد که به علت فعالیت چشمه‌های آبگرم است. این مسجد باقیمانده از دوران حکومت عثمانی در بلغارستان هم‌اکنون تنها مسجد فعال مسلمانان در کشور بلغارستان محسوب می‌شود.

    مسجد بانیا باشی

    پارک وارنا

    پارک وارنا از جمله پارک‌های زیبا با معماری اروپایی محسوب می‌شود. این پارک با مساحت کمتر از 100 هکتار از جمله مهم‌ترین پارک‌های شهر صوفیه برشمرده می‌شود که بیش از 821 گونه درختی، درختچه‌ای و علفی را در خود جای‌داده است. این پارک زیبا که در سال 1900 تأسیس شد و در مدت زیادی متعلق به پادشاهان بلغاری و انگلستانی بود. اغلب گردشگران در هنگام بازدید از پارک زیبا با تعداد زیادی گونه‌های گیاهی شگفت‌انگیز مواجه می‌شوند که بر روی سنگ‌ها، کوچه‌ها و غیره رشد کرده‌اند.

    بهترین زمان سفر به صوفیه - بهترین زمان در سال برای سفر به شهر زیبای صوفیه

    پارک وارنا

    کلیسای بویانا

    یکی دیگر از جاهای دیدنی صوفیه کلیسای بویانا محسوب می‌شود که در حومه این شهر واقع‌شده است. این کلیسا که از سه ساختمان تشکیل‌شده در طول قرن 10 تا 19 بنا شده است. اولین کلیسا در قرن 10، دومین ساختمان کلیسا در قرن 13 و سومین ساختمان این کلیسا در قرن 19 بنا شد. جالب است بدانید که هر یک از ساختمان‌های این کلیسای دیدنی دارای مجموعه آثار دیدنی و نقاشی‌های ارزشمند باقیمانده از قرون‌وسطی هستند که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

    بهترین هتل های صوفیه - بهترین هتل های شهر زیبای صوفیه برای اقامت

    کلیسای بویانا

    آمفی‌تئاتر سردیکا

    آمفی‌تئاتر سردیکا نام یکی از جاهای دیدنی صوفیه است. این سالن آمفی‌تئاتر قدیمی که در قرن دوم بنا شد به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین سالن‌های آمفی‌تئاتر در بخش شرقی و بلغارستان امروزی بود که در اثر یک حمله جنگی متروک شد. این سالن آمفی‌تئاتر در سال 2004 توسط گروهی از کاوشگران کشف و بازسازی شد. امروزه گردشگران از این جاذبه تاریخی تحت عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی بلغارستان یاد می‌کنند.

    جاهای دیدنی بلغارستان - آشنایی با زیباترین جاذبه‌های گردشگری بلغارستان!

    لارگو صوفیه

    لارگو یکی از بناهای تاریخی با معماری کلاسیک سوسیالیستی برشمرده می‌شود. این بنای زیبا و واقع در مرکز صوفیه به‌عنوان یکی از بناهای مهم و شاخص در کشور بلغارستان محسوب می‌شود. این سازه متشکل از سه ساختمان، علاوه بر جنبه تاریخی ازلحاظ سیاسی نیز بسیار حائز اهمیت است، زیرا چندین اداره دولتی صوفیه در این ساختمان‌ها هنوز هم فعال هستند. امروزه بخش زیادی از بنای لارگو شیشه‌ای است و اغلب گردشگران و عابران می‌توانند بنای تخریبی رومی و ساختمان ملی مجلس بلغارستان را مشاهده کنند.

    لارگو صوفیه

    قصر ملی فرهنگ؛ یکی از بهترین دیدنی‌های پایتخت بلغارستان

    کاخ ملی فرهنگ، قصر ملی فرهنگ یا مرکز کنگره صوفیه (NDK) بزرگ‌ترین مجموعه چندمنظوره در جنوب شرقی اروپا محسوب می‌شود. این کاخ که در سال 1981 باهدف میزبانی از رویدادهایی مانند همایش‌های بین‌المللی، نشست‌های رسمی، کنفرانس‌ها، سمپوزیوم‌ها، پانل‌های بحث، نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها، کنسرت‌ها طراحی شد. امروزه این قصر به‌عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر صوفیه بلغارستان محسوب می‌شود. در این قصر زیبا که توسط یک پارک احاطه‌شده هرساله مراسم‌های باشکوهی برپا می‌شود.

    قصر ملی فرهنگ

    جمع‌بندی

    صوفیه بلغارستان یکی از قدیمی‌ترین پایتخت‌های اروپایی با مناظر باشکوه است. در این شهر می‌توان آثار تاریخی و فرهنگی دوران روم باستان، بیزانس، مساجد امپراتوری عثمانی در قرون‌وسطی و دوران مدرن را در کنار هم مشاهده کرد. جالب است بدانیم که در بلغارستان می‌توان علاوه بر جاذبه‌های تاریخی شاهد زیباترین مراکز خرید، رستوران، جاذبه‌های طبیعی و غیره بود. اگر تمایل به زندگی شبانه دارید می‌توان با اطلاع از قیمت تور بلغارستان و بررسی جاهای دیدنی بلغارستان یک‌بار سفر به این کشور را تجربه کنید. بسیار سپاسگزاریم که لحظه آخر را به جهت آشنایی با جاهای دیدنی صوفیه بلغارستان انتخاب کردید، حتماً نظرات خود را در مورد مراکز دیدنی این شهر دیدنی با ما به اشتراک بگذارید.

    تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

    مجله گردشگری

    مشاهده همه مقالات
    جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
    جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
    ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
    ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
    بیشتر بخوانید
    بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
    بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
    بیشتر بخوانید
    اطلاعات مفید مقالات مرتبط
    14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
    14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
    بیشتر بخوانید
    تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
    تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
    بیشتر بخوانید
    هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
    هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
    بیشتر بخوانید
    موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
    موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
    بیشتر بخوانید
    پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
    پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
    بیشتر بخوانید
    امتیاز 4.8 از 5 | از 100 کاربر