زیباترین مکان های دیدنی دنیا

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/15
بازدید: 4457
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

یکی از بهترین تفریحات بشر تا به امروز سفر و بازدید از زیباترین مکان‌های دیدنی دنیا است. مکان‌هایی که اگر در طول عمر از آن‌ها دیدن نکنید، لذت وصف‌ناپذیری را از دست داده‌اید. سفر به شهر یا کشورهای دیگر برای سلامت جسم و روح انسان مفید خواهد بود. حتی در برخی مواقع پزشکان و روانشناسان برای بیماران خود به‌جای دارو، سفر تجویز می‌کنند. بازدید از زیبایی‌ها برای کاهش اضطراب و استرس نیز توصیه‌ شده است. هر شخصی بنابر سلیقه‌ای که دارد، یک مکان را برای سفر انتخاب می‌نماید. 

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. معبد گویچین لاما – اولان باتور، مغولستان
  2. پل زنجیری Szechenyi – بوداپست، مجارستان
  3. بنای یادبود لینکلن – واشنگتن دی ‌سی
  4. آبنمای تروی – رم، ایتالیا
  5. خانه اُپرای سیدنی – سیدنی، استرالیا
  6. آکروپلیس – آتن، یونان
  7. ساختمان امپایر استیت – نیویورک، آمریکا
  8. یادبود رنسانس آفریقا – داکار، سنگال
  9. مجسمه ابوالهول – جیزه، مصر
  10. پارک ملی دره بزرگ – آریزونا، ایالات متحده آمریکا
  11. معبد طلایی ـ آمریتسار، هند 
  12. برج ایفل – پاریس، فرانسه
  13. قصر پوتالا – لهاسا،چین
  14. معبد بوربودور – اندونزی
  15. کوه کلیمانجارو ـ‌تانزانیا
  16. کلیسای جامع سنت باسیل – مسکو، روسیه
  17. معبد آنگکور وات – کامبوج
  18. بودای بزرگ – کاماکورا، ژاپن
  19. غار باتو – گومباک، مالزی
  20. پل گلدن گیت – سان فرانسیسکو، آمریکا
  21. صخره جبل‌الطارق – جبل‌الطارق
  22. کلیساهای گنبد آبی – سانتورینی
  23. آبشار ویکتوریا – زامبیا
  24. ماچو پیچو – پرو
  25. برج های پتروناس – کوآلالامپور، مالزی
  26. جزایر فی‌فی (Phi Phi)، تایلند
  27. آنتِلوپ کنیون (Antelope Canyon)، آمریکا
  28. آپرزرلند (Appenzellerland)، سوئیس
  29. ماونت رورایما (Mount Roraima)، ونزوئلا
  30. جزیره‌ بورا بورا (Bora Bora)
  31. هوردالند (Hordaland)، نروژ
  32. جزیره‌ی بِرلِنگا (Berlenga)، پرتغال
  33. آبشار آنجل – ونزوئلا
  34. دوازده رسول – ویکتوریا، استرالیا
  35. آبشار نیاگارا – کانادا و آمریکا
  36. موزه گوگنهایم – بیلبائو، اسپانیا
  37. مسجد بزرگ شیخ زاید – ابوظبی

معبد گویچین لاما – اولان باتور، مغولستان

این مکان شامل 5 معبد کوچک با طراحی فوق‌العاده رنگارنگ بوده که یک موزه در شهر اولان باتور مغولستان نیز به‌ شمار می‌رود. معابد در جهان بیشتر مکانی برای عبادت و ستایش محسوب ‌شده اما در حال حاضر از معبد گویچین لاما برای این موارد استفاده نمی‌شود. معبد گویچین امروزه یک میراث گرانبها برای مردم اولان باتور بوده و در حفاظت و نگهداری از آن بسیار حساس عمل می‌کنند. این مکان با نقاشی‌ها و مجسمه‌های مقدس بودا تزئین ‌شده است. یکی از عجایب این معبد نگهداری مجسمه‌هایی مانند ساکیامونای، بولتونگ چویمبا و گویچین لاما بوده که مویایی این افراد درونشان قرار دارد.

شگفت انگیزترین سواحل دنیا - زیباترین و بهترین سواحل دنیا از نظر نشنال جئوگرافیک

معبد گویچین

پل زنجیری Szechenyi – بوداپست، مجارستان

شهر زیبای بوداپست پایتخت کشور مجارستان، یک پل معلق به نام پل زنجیری سچنیی دارد. این پل که روی یک رود قرار گرفته دو قسمت غربی و شرقی شهر بوداپست را به هم متصل می‌کند. این پل دائمی بوده و امکان حمل و نقل در مجارستان را بهبود بخشیده است. پل زنجیری در سال 1849 توسط آدام کلارک ساخته و تأسیس شد. طراح این پل آقای ویلیام تیرنی کلارک دو شیر در سمت راست و چپ این پل همانند محافظ قرار داده است که نمایی منحصربه‌فرد به پل می‌دهد.
امکان تردد ماشین‌ها و افراد پیاده روی پل زنجیری وجود دارد. عرض این پل 16 متر بوده که شامل دو لاین رفت و برگشت می‌شود. همچنین طول پل 375 متر بوده که در تمام طول آن طراحی باشکوهش قابل مشاهده است. زنجیرهایی که در طراحی پل به‌ کار گرفته شده‌اند؛ دلیل نامگذاری آن هستند. شخصی به نام ایشتوان سچنیی که فرد با نفوذی در بوداپست به ‌شمار می‌آمد، دستور ساخت پل زنجیری را صادر کرد. پل زنجیری در جنگ جهانی مورد تخریب آلمانی‌ها قرار گرفت، اما بعدها در سال 1949 بازسازی شد.

زیبا ترین پل های جهان - نگاهي به پل های زيبا و شگفت انگیز در جهان

پل زنجیری

 

بنای یادبود لینکلن – واشنگتن دی ‌سی

آبراهام لینکلن نماد آزادی و پایان برده‌داری در آمریکا بوده که امروزه مجسمه‌ای به یاد ایشان در واشنگتن ساخته ‌شده است. این فرد شانزدهمین رئیس‌ جمهور آمریکا و خواهان آزادی بوده که موفق شد رؤیای آزادی بردگان این کشور را تحقق بخشد. بنای یادبود لینکلن در سال 1992 تماماً از سنگ مرمر ساخته ‌شده است. این بنا هفتمین اثر برجسته ساخت ه‌شده در آمریکا به ‌شمار می‌آید. ساختمان این بنا از ستون‌های سفید و بلندی تشکیل‌ شده که روبه‌روی آن استخر بازتاب قرار دارد. بازدید شبانه‌روزی از این مکان برای عموم رایگان است.

آبنمای تروی – رم، ایتالیا

آب‌نما یا فواره تروی به معنای سه راه، در شهر رم با 26 متر ارتفاع در میان مجسمه‌های اساطیری یونانی قرار دارد. مجسمه‌های روی آب در این شهر بیان ‌کننده داستان تشکیل چشمه آکوئا ویرگو هستند. این مجسمه‌ها به نام‌های مجسمه الهه فراوانی، خدای اقیانوس‌‌ها، الهه سلامتی، دختر باکره، ژنرال آگریپا، سربازان و... ساخته شده‌اند. کتیبه‌ای در این آب‌نما وجود دارد که به زبان لاتین نوشته ‌شده است. مردم بومی اعتقاد دارند برای بازدید دوباره از این آب‌نما باید سکه‌ای درون آب بیاندازند. نام افرادی که در ساخت فواره نقش داشته‌اند روی کتیبه هک‌ شده است.

 

آبنمای تروی

 

خانه اُپرای سیدنی – سیدنی، استرالیا

شهر سیدنی در استرالیا یک بندر محسوب‌ شده که خانه اٌپرای سیدنی در آن مکان قرار دارد. این مکان برای افرادی که به شعر و موزیک علاقه شدید دارند همانند یک بهشت است. هر سال در این مکان برنامه‌های تفریحی جالبی با مشتاقان هنر موسیقی به اشتراک گذاشته می‌شود. تئاترهای کمدی، مسابقات هنری، اپرا، نمایش باله، ارکستر سمفونیک و... نیز در خانه اٌپرای سیدنی به اجرا در می‌آیند. شب‌ها در این مکان نمایش رقص نور و امواج آب بسیار چشم‌نواز خواهد بود. این مکان در سال 1973 توسط الیزابت دوم تأسیس شد.

آکروپلیس – آتن، یونان

دوستداران فرهنگ و تاریخ یونان با بازدید از آکروپلیس در شهر آتن که یک نماد برای این کشور است، بسیار به وجد می‌آیند. این مکان یک مجموعه با بنایی عظیم بوده که در ارتفاع 150 متری از سطح دریا ساخته ‌شده است. مردم یونان این مکان را با نام صخره‌ی مقدس یا همان آکروپلیس می‌شناسند. البته آکروپلیس بین برخی افراد با نام اولین پادشاه آتن ککروپس شناخته ‌شده است. ساخت این بنا از سال 429 قبل از میلاد آغاز شد. پس از ساخت در طی گذشت چند دوره، آکروپلیس به قصرها، مسجدها و حرم‌ها تبدیل شده‌اند.

 

آتن

 

ساختمان امپایر استیت – نیویورک، آمریکا

نیویورک تنها یک شهر شلوغ و پر تردد آمریکا نیست اما یک شهر با بلندترین برج‌ها است. این ساختمان با معماری باشکوهی که دارد از سال 1931 تا 1972 جزئی از آسمان‌خراش‌های جهان به‌شمار می‌رفت. با وجود اینکه ساخت چنین برج بلندی به ‌نظر زمان بسیاری صرف می‌کند، اما ساخت ساختمان امپایر تنها 18 ماه طول کشیده است. سال 1930 اولین فعالیت‌ها جهت ساخت این مکان انجام داده شد. سرانجام یک ساختمان یا آسمان‌خراش با ارتفاع 380 متر در زمین یک هتل قدیمی جای گرفت. نورپردازی این برج به معنای پیروزی در سال 1932 روشن‌ شده‌اند.

یادبود رنسانس آفریقا – داکار، سنگال

مگر می‌شود یادبود رنسانس آفریقا در سنگال یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی دنیا نباشد؟ این مجسمه که شامل یک مرد، زن و یک کودک در دستان مرد بوده با ارتفاع 52 متر در سال 2010 ساخته‌ شد. قرار گرفتن کودک در دست مرد نشان ‌دهنده روزهای تازه و امیدواری به آینده روشن است. مردم سنگال با همبستگی و اتحاد خود توانستند تا در مقابل دولت‌های غربی و استعمارگر بایستند. عبدالله واد این مجسمه یادبود را که 7 تن وزن دارد، به مناسبت سالگرد پیروزی سنگال رونمایی کرده است. معمار این بنا پیر گودیابی، نقش زن در تلاش برای استقلال را در رنسانس آفریقا بیان می‌کند.

 

یادبود

 

مجسمه ابوالهول – جیزه، مصر

این مجسمه یک بنای عظیم واقع در اهرام مصر است. ابوالهول شباهت به شیر با بدن انسان دارد. نام مجسمه ابوالهول به معنای پدر ترس بوده که تماماً از آهک ساخته ‌شده است. این بنا با ارتفاع بالای 20 متر در کنار رود نیل قرار دارد. در زمان‌های نه‌چندان دور، بین دو پای شیر یک ورودی قرار داشت. آن ورودی که توسط کاویجیالا در سال 1816 پیدا شد، ورودی یک معبد بود. طبق اظهارات و بازبینی‌های انجام ‌شده ساخت این مجسمه به 2500 سال قبل از میلاد برمیگردد. ابوالهول در داستان‌های افسانه‌ای مصر ریشه‌ای دیرینه دارد.

پارک ملی دره بزرگ – آریزونا، ایالات متحده آمریکا

پارک ملی دره بزرگ یا همان پارک ملی گرند کنیون، در شمال غربی شهر آریزونای آمریکا قرار دارد. این مکان با وسعت 4927 در سال 1919 میلادی تأسیس شد. شهرت این پارک غروب‌های رنگارنگ، دره عمیق، رودخانه پایین دره (رود کلرادو) و گونه‌های گیاهی و جانوری آن است. این پارک جزئی از میراث یونسکو به ‌شمار می‌رود که می‌تواند نکته جالبی در خصوص پارک گرند کنیون باشد. بازدید شبانه‌روزی از این پارک برای عموم رایگان است. بالای 500 گونه جانوری مختلف در این پارک زندگی می‌کنند. پارک ملی از 1500 گونه گیاهی متنوع پوشیده‌ شده است.

 

پارک ملی

مهیج ترین تفریحات نمک آبرود - شما میتوانید برا کسب اطلاعات بیشتر درمورد سایر تفریحات نمک آبرود بر روی لینک کلیک کنید.

معبد طلایی ـ آمریتسار، هند 

معبد طلایی یک مکان مقدس برای پیروان دین سیک است. دور تا دور معبد را آب دریاچه پوشانده و برای ورود به این مکان مقدس باید از روی پل عبور کنید. همان طور که از نام این مکان هویدا بوده، قسمت‌های طلایی رنگ آن تماماً از جنس طلا است. معبد طلایی با نماد برابری و برادری، فرهنگ هند و تاریخ آئین سیک را در خود دارد. افرادی که به پنجاب هند سفر می‌کنند با مشاهده معماری پر زرق و برق آن بسیار لذت می‌برند. ورود به این مکان از 4 در مجزا امکان‌پذیر است. زائران معبد طلایی بیشتر از پیروان آئین سیک بوده‌اند اما آمار نشان‌ می‌دهد 35% از آن‌ها فقط بازدیدکننده هستند. 

برج ایفل – پاریس، فرانسه

برج ایفل، معروف‌ترین برج جهان، در شهر پاریس فرانسه است. این برج آهنی با 300 متر ارتفاع، در منطقه پارک شان دومارس قرار دارد. قبل از تاریخ 1930 برج ایفل بلندترین آسمان‌خراش دنیا محسوب می‌شد. این سازه به مناسبت سالگرد صدم انقلاب فرانسه ساخته‌ شده و در جشنواره اکسپو به نمایش گذاشته ‌شده است. ساخت این سازه با فلز آهن یک ریسک برای معماران آن محسوب می‌شد. اما به گفته گوستاو ایفل، این پل هر هفت سال توسط رنگ‌کاران رنگ می‌شود. برای بازدید از این سازه بلند شرط خاصی وجود ندارد و برای عموم آزاد است.

 

برج ایفل

 

قصر پوتالا – لهاسا،چین

قصر مقدس پوتالا در چین، یک عبادتگاه مقدس برای پیروان آئیین بودایی و مکان اقامت دالایی لاما است. اقامتگاه دالایی لاماها بالای هزار اتاقک در خود دارد. این کاخ بزرگ با طراحی شگفت‌آوری که دارد همانند قصرهای رؤیایی است. به‌طور کلی آرامگاه تعدادی از دالایی لاماها در این مکان وجود دارد. پوتالا در زبان محلی به معنای مکان مقدس است. بزرگان چین معتقدند پادشاه سانگتسن گمپو این مکان برای بزرگداشت عروس خود بنا نهاده، چرا که از خانواده‌های اصیل تانگ چین بوده‌اند. این کاخ 9 طبقه در ارتفاع 3700 متری از زمین قرار‌ داشته و در سال 1629 تأسیس‌ شده است.

 

قصر پوتالا

 

معبد بوربودور – اندونزی

این معبد به ‌قدری باشکوه است که بازدید از آن می‌تواند یک سفر تمام و کمالِ مذهبی، تاریخی، فرهنگی و طبیعی باشد. این معبد افسانه و داستان‌های بسیاری در خود دارد. در شهر جاوا اندونزی نگینی درخشان از طبیعت بکر را می‌توان دید. درختان سرسبز بوربودور با فضای اعجازانگیزی که در آن منطقه بوجود آورده‌اند، قادر هستند یک خاطره بی‌نظیر برای شما رقم بزنند. معبد مقدس آئین بودایی بزرگ‌ترین معبد در دنیا است. عکس‌هایی که روی دیوارهای این مکان هک‌ شده‌اند از داستان‌های زندگی بودا سرچشمه می‌گیرند. 
مردم شهر اندونزی، حتی قدم‌زدن و بالارفتن از پله‌های معبد بوربودور را به ‌نوعی مقدس می‌شمارند. این معبد خود به چند قسمت تقسیم می‌شود. از قسمت بیرونی یک گنبد بزرگ، 72 گنبد کوچک و ساختارهایش مشخص هستند. اگر به سنگ ‌نوشته‌های تاریخی علاقه‌ دارید این مکان سراسر نقوش ابتدایی و زیبا را در خود جای داده است. معبد هرمی شکل بوربودور وسط کوه‌های آتش‌فشانی قرار دارد. این سازه قدمتی بالای 1200 سال داشته که متشکل از 2 میلیون سنگ است. خارج از معبد 29 متریِ اندونزی، بالغ‌بر 500 مجسمه که درخصوص آئین بودا ساخته‌ شده‌اند، وجود دارند. 

کوه کلیمانجارو ـ‌تانزانیا

در آفریقا کوهی با ارتفاع 5885 متر که از سه کوه آتش‌فشانی تشکیل ‌شده است، قرار دارد. کوه کلیمانجارو بلندترین قله این کشور است که بازدید از آن برای کوهنوردان شگفت‌انگیز خواهد بود. این کوه تنها به‌ قدری بلند بوده که مشاهده آن در بعضی از شهرهای کنیا هم امکان دارد. کوه کلیمانجارو شیب‌های تند با درجه سختی بالا بوده اما افراد عادی که ترس از ارتفاع ندارند نیز قادرند به قله‌ آن صعود نمایند. سفر به تانزانیا و دیدار از کوه کلیمانجارو برای بیشتر افراد چالش‌برانگیز است. پس حتماً قبل از سفر از سلامت جسمی و میزان تاب‌آوری خود اطمینان حاصل کنید.

 

کوه کلیمانجارو 

 

کلیسای جامع سنت باسیل – مسکو، روسیه

کلیسای جامع سنت باسیل مسکو، نمایی نزدیک به خانه‌های آبنباتی درون قصه‌ها دارد. این مکان در زمان خود یکی از بلندترین سازه‌های روسیه به ‌شمار می‌آمد که توسط فردی به نام ایوان مخوف جهت بنای یادبود کازان ساخته شد. این ساختمان رنگارنگ در حال حاضر موزه ارتدوکس روسیه بوده و دارای 9 گنبد با طرح‌های متفاوت است. کلیسای جامع سنت باسیل جزئی از میراث جهانی مسکو محسوب می‌شود. معمار این بنا به دستور ایوان مخوف نابینا شد تا دیگر توانایی ساخت سازه‌ای به این شکوه را نداشته باشد.

معبد آنگکور وات – کامبوج

معبد آنگکور وات با عظمتی که قابل وصف نیست یک مکان مقدس مذهبی است. طبق گفته‌های مردم در این معبد رازهایی نهفته شده‌اند. این مکان تاحدی برای مردم و دولت کامبوج اهمیت داشته که حتی روی پرچم کشورشان از آن یاد کرده‌اند. ساخت این سازه از سال 1112 تا 1150 طول کشیده و برای پادشاهی به ‌نام سوریاوارمان جهت عبادت و قراردادن پایتخت آن ساخته ‌شده است. در میان برج‌های معبد آنگکور وات، یک برج به‌ عنوان برج اصلی شناخته می‌شود. تندیسی که روی بالاترین قسمت برج اصلی به چشم می‌آید، تندیس خدای ویشنو است.

 

معبد آنگکور

 

بودای بزرگ – کاماکورا، ژاپن

بودای بزرگ یک مجسمه با ارتفاع 13 متر در ژاپن است. این مجسمه عظیم تماماً از جنس برنز، سال 1252 ساخته شد. بودای بزرگ یک مرد با لباس‌های بودایی بوده که به حالت چهارزانو نشسته است. داخل این مجسمه خالی، فضای وسیعی دارد. نام دیگر مجسمه بزرگ، کاماکورا دیبوتسو است. امکان بازدید افراد کنجکاو از درون مجسمه وجود دارد. در طول تاریخ هنری ژاپن، بودای بزرگ عظیم‌ترین سازه مقدس به ‌شمار می‌رود. افسانه‌های قدیمی ژاپن بر این باورند که بودا واقعاً به همین اندازه بوده و مردم آن دوران نیز نصف این اندازه را داشتند.

غار باتو – گومباک، مالزی

غار باتو یک سازه مقدس و بی‌نظیر دیگر از مجموعه معابد مقدس دنیا است. این غار در دل کوه‌های مالزی جای گرفته و در قسمت خارجی آن یک مجسمه طلایی رنگ بزرگ قرار دارد. غار باتو یک غار آهکی شناخته‌ شده و نام دیگر آن غار میمون است. در آئین هندو خدای لرد موروگان نماد پیروزی و جنگ شناخته ‌شده است. این مکان نیز برای بزرگداشت و تقدیر از همین خدا در 400 میلیون سال پیش ساخته شد. این مکان با تپه‌های سرسبز و رودخانه‌های جاری از آب حال و هوای شادی را برای گردشگران رقم می‌زند.

تجربه سفر به کشورهای آسیای شرقی با جاذبه‌های دیدنی هیجان انگیز

غار باتو

 

پل گلدن گیت – سان فرانسیسکو، آمریکا

پل گلدن گیت روی تنگه گلدن گیت در شهرستان مارین سان‌فرانسیسکو قرار دارد. نکته جالبی که این پل را از سایرین متمایز کرده نوع معماری و طراحی نوین آن است. رنگ زیبای نارنجی مایل به قرمز که این پل دارد باعث ‌شده تا با کوه‌های سرسبز و رنگ آبی دریا ترکیب فوق‌العاده‌ای را تشکیل دهند. یکی از دلایل انتخاب این رنگ برای پل گلدن گیت، مشخص‌ شدن پل در زمان مه است. این پل عریض با 6 باند مخصوص ماشین و پیاده‌روهایش مجموعاً 7/1 مایل طول دارد. حتی برخی افراد برای تفریح و دوچرخه‌سواری روی پل گلدن گیت می‌روند.

صخره جبل‌الطارق – جبل‌الطارق

صخره جبل‌الطارق خود یکی از مجموعه‌های تفریحی و فرهنگی در سواحل جنوب اسپانیا شناخته‌ می‌شود. این صخره در نزدیکی تنگه جبل‌الطارق قرار داشته که در اتصال دریای اطلس و مدیترانه نقش مؤثری دارد. این مکان به ‌قدری جذاب به ‌نظر می‌آید که در افسانه‌های تاریخی یونان به وضوح از آن نام برده ‌شده است. صخره جبل‌الطارق ارتفاعی حدود 426 متر را دارد. این مکان ارزشمند یک ذخیره‌گاه طبیعی آپر راک شناخته می‌شود. غارهای گورهام که جزئی از میراث جهانی یونسکو هستند؛ در این منطقه قرار دارند. 

 

صخره جبل الطارق

 

کلیساهای گنبد آبی – سانتورینی

روستایی کوچک با خانه‌های سفید و رنگی در سانتورینی یونان قرار دارد. کلیساهای این روستا با گنبدهای آبی روشن آن هم درکنار ساحل آبی ترکیب جالبی را رقم ‌زده است. قدم‌ زدن در کوچه‌های این جزیره سفید با نمای غیر قابل وصف خود برای گردشگران یک تفریح سالم به ‌شمار می‌رود. ثرا نام دیگر این روستا است که بیشتر بومیان از این نام استفاده می‌کنند. این جزیره آتش‌فشانی کافه و رستوران‌هایی بی‌نظیر همراه با غذاهای دریایی را دارد. جزیره سانتورینی روی آب‌های دریای اژه قرار داشته و به غروب‌های رنگی‌اش معروف است.

آبشار ویکتوریا – زامبیا

آبشار ویکتوریا همان مکانی است که می‌توانید چشم‌هایتان را ببندید و با لذت به صدای گوش‌نواز آن دل‌ بسپارید. قسمت‌های جنوبی آفریقا دارای آبشاری به ارتفاع 108 متر بوده که اطراف آن با پوشش‌های گیاهی بسیاری محاصره ‌شده است. این مکان به‌ عنوان یکی از بزرگ‌ترین آبشارهای جهان شناخته می‌شود. عرض آبشار به حدود 1700 متر می‌رسد. نام آن برگرفته از نام ملکه ویکتوریا بوده و در سال 1855 توسط جهان‌گرد معروف دیوید لیوینگستن نامگذاری شد. مردم محلی آفریقا به این آبشار موسی اوآ تونیا (آبشار خروشان) نیز می‌گویند.

 

آبشار ویکتوریا

 

ماچو پیچو – پرو

شاید نام عجایب هفتگانه به گوشتان خورده باشد. ماچو پیچو یکی از این عجایب جهان است که در پرو قرار دارد. افراد کنجکاو که به بازدید از مکان‌های رمز‌آلود و آسرارآمیز علاقه‌مند هستند ماچو پیچو را به ‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌نمایند. عجیب‌ترین نکته راجب این مکان در رابطه با ساخت یک شهر در ارتفاع 7972 متری از زمین است. طبق شواهدات موجود، خانواده‌های سلطنتی برای محافظت از خود به ماچو پیچو نقل مکان مکان کرده‌اند. معماری این مکان پله‌پله و شبیه به قلعه است و نشانه‌هایی از تمدن در آن وجود دارد.
سیستم آبی پیشرفته آن‌ها به گونه‌ای بوده که همزمان با آبرسانی به خانه‌ها، لوله‌هایی برای آبیاری زمین‌های کشاورزی نیز قرار داده‌اند. ماچو پیچو وسعتی به بزرگی 32595 هکتار دارد. در این سازه از سنگ‌هایی استفاده‌ شده که درجای خود می‌لغزند و هر زمین‌لرزه‌ای را رد می‌کنند. به‌ عبارتی می‌توان گفت تمام این سازه باشکوه و عظیم ضد زلزله ساخته‌ شده است. به مردمانی که در ماچو پیچو می‌زیسته‌اند، اینکا می‌گویند. اینکاها قادر بودند که بدون استفاده از چرخ‌دنده، حیوانات، ابزار و... ساخت ماچو پیچو را به اتمام رسانند. 

برج های پتروناس – کوآلالامپور، مالزی

دو برج با ارتفاع 452 متر در مرکز شهر کوآلالامپور مالزی قرار دارند. هنگام ساخت این برج‌های دوقلو دو از دو معمار ژاپنی و کره‌ای استفاده ‌شده است. رقابتی که بین این دو نفر آغاز شده بود باعث شد تا فرایند ساخت هر طبقه از برج‌های پتروناس در 4 روز به اتمام برسد. برج‌هایی که ساخته شد از همه نظر به هم شباهت دارند اما برجی که پیمانکار کره‌ای ساخته است حدود 5/2 سانتی‌متر انحراف دارد. برج‌های پتروناس با رعایت تمامی نکات در استانداردسازی بنا ساخته شده‌اند و امکان آتش‌سوزی در آن‌ها وجود ندارد. این دو برج از قسمت‌های مشخصی به یکدیگر متصل هستند.

 

برج های پتروناس

 

جزایر فی‌فی (Phi Phi)، تایلند

جزایر فی‌فی در تایلند از 6 جزیره به هم متصل تشکیل‌ شده‌اند. حین سفر به تایلند در قسمت شرقی پوکت شاهد مجموعه جزایر فی‌فی که یکی از زیرمجموعه‌های پارک ملی فی‌فی است، خواهید بود. سواحل این جزایر شن‌های سفید با سنگ‌های آهکی را خواهید دید. جزایر فی‌فی معمولاً در بیشتر روزهای سال هوای شرجی و گرم دارند. این مکان به دو قسمت بزرگ و کوچک تقسیم‌ شده است. قسمت بزرگ به نام PhiPhi Don بیشتر مورد توجه گردشگران و مسافران قرار می‌گیرد. این جزایر با رستوران‌های معرکه و خدمات رفاهی برازنده‌ای که دارد تمام نیازهای گردشگران را فراهم می‌کند.

آنتِلوپ کنیون (Antelope Canyon)، آمریکا

پارک‌های طبیعی امروزه طرفداران بیشتری پیدا کرده‌اند چراکه بکر و دست نخورده باقی مانده‌اند. انسان با دیدن مناظری که دست بشر کمتر در زیبایی‌های آن دخیل است، بیشتر به‌ وجد می‌آید. دره‌های عمیق با رنگ‌های سرخ، نارنجی و ارغوانی آنتِلوپ کنیون را به مکانی باور نکردنی تبدیل کرده است. این مکان حیوان کمیابی مانند بزگوزن شاخ جنگالی را در خود دارد. ایالت آریزونا با داشتن مکانی پر آوازه مانند آنتِلوپ کنیون در میان گردشگران بسیار شناخته ‌شده است. موج‌های روی سنگ‌های این دره با عواملی مانند آب و باد ایجاد شده و حین غروب با تابش نور خورشید زیباتر می‌شوند.

 

آنتلوپ

 

آپرزرلند (Appenzellerland)، سوئیس

آپرزرلند سوئیس یک منطقه کوهستانی سراسر پوشیده از گیاهان سبز است. بومیان این منطقه کاملاً سبک زندگی اُرگانیک و سنتی را پیش‌رو گرفته‌اند. اگر از آپرزرلند سوار تله کابین شوید پس از مدتی به یک هتل کوهستانی در دیواره کوه می‌رسید. این هتل در زمان‌های نه‌چندان دور محل اسکان کشاورزان و دامدارانی بود که قصد گذر از مناطق کوهستان را داشتند. قدمت این ساختمان به 200 سال پیش بر می‌گردد. در آن هنگام ساخت چنین بنایی در دل کوه کار دشواری به‌ حساب می‌آمد. اتاق‌های داخل هتل پنجره‌هایی به سمت دره دارند که فضای کوهستان را از آن‌ها به‌ وضوح می‎‌توان دید.

ماونت رورایما (Mount Roraima)، ونزوئلا

کوه رورایما با افسانه‌های بومی مردمان ساکن آن منطقه در جنوب ونزوئلا قرار دارد. این کوه به ‌قدری عظیم بوده که افرادی که برای بار اول از آن دیدن می‌کنند اگر راهنمایی نداشته باشند احتمال گم ‌شدن آن‌ها بسیار است. اما اکثر گردشگران از راهنماهای هندی برای صعود از این کوه استفاده می‌کنند. کوه رورایما که امروزه با عنوان جهان گمشده از آن یاد می‌شود، در قسمت کوهپایه‌ای خود جنگلی سرسبز دارد. این جنگل بین کشور ونزوئلا و برزیل مشترک است. قله کوه رورایما با ارتفاع 400 متری، سطحی صاف دارد.

 

ماونت

 

جزیره‌ بورا بورا (Bora Bora)

جزیره بورابورا، جزیره‌ای با شن‌های سفید و آب‌های زلال در مجموعه جزایر بادپناه است و مساحتی معادل 3055 کیلومتر را دارد. تعریف از ویژگی‌های این جزیره قابل وصف نیست و حتماً باید از نزدیک شاهد آرامش و انرژی این مکان باشید. این جزیره می‌تواند برای زوج‌هایی که قصد سفری خاطره‌انگیز را دارند، مناسب‌ترین گزینه باشد. این جزیره متعلق به کشور فرانسه بوده و طی فعالیت آتش‌فشان‌های آن منطقه بهوجود آمده است. در جزیره بورابورا امکان اسکان گردشگران روی آب‌های شفاف دریا از طریق هتل‌های روی آب وجود دارد. 

جزیره فی فی تایلند - زیباترین جزیره تایلند !

هوردالند (Hordaland)، نروژ

هوردالند نروژ در لیست مکان‌های اسرارآمیز قرار دارد. صخره‌های هوردالند در دنیا به داشتن اشکال عجیب و غیر طبیعی شهرت دارند. صخره‌نوردان سراسر جهان برای بازدید و بالارفتن از این صخره‌های شگفت‌انگیز به نروژ سفر می‌کنند. صخره Pulpir Rock با ارتفاع 604 متر محبوب‌ترین صخره این مکان به‌ شمار می‌آید. گردشگران به 3 روش صخره‌نوردی، قدم‌زدن و بازدید از داخل قایق‌ها قادرند این صخره را مشاهده نمایند. صخره‌های دیگر هوردالند شامل کجراگ و ترول تونگا نیز می‌شوند. ایستادن روی صخره کجراگ به شما حس معلق بودن بین زمین و آسمان را می‌دهد.
قسمت زیرین این صخره حدود 984 متر خالی از سنگ است. مردم بومی و گردشگران همواره با دیدن این صحنه منتظر سقوط ‌کردن آن به اعماق دره هستند. افرادی هم وجود دارند که سابقه پرش از روی کجراگ را دارند. صخره ترول تونگا که همانند یک سکوی افقی از دل سنگ‌های کوه بیرون زده است نیز در نروژ یک نماد محسوب می‌شود. صخره‌های بلند هوردالند نروژ، سالانه بیش از 80 هزار بازدیدکننده دارند.

 

هوردالند

 

جزیره‌ی بِرلِنگا (Berlenga)، پرتغال

جزیره برلنگا در کشور پرتغال یک ذخیره‌گاه طبیعی برای این کشور محسوب می‌شود. این جزیره با آب‌های مواج و زلالی که دارد همراه با پوشش سرسبز روی تپه‌هایش به یک مکان بکر و دوست‌داشتنی تبدیل ‌شده است. جزیره گرمسیری برلنگا چند خانه و یک فانوس بزرگ در مرکز خود دارد. محیط طبیعی این جزیره برای افرادی که علاقه‌مند سفر به مکان‌های بکر هستند مناسب است. این مکان در شهر پنیچه لیریا در قسمت غربی پرتغال قرار دارد.

آبشار آنجل – ونزوئلا

آبشار آنجل با ارتفاع 979 متر بلندترین آبشاری است که در دنیا نظیر ندارد. در میان کوه‌های بلند و پوشش گیاهی پر تراکم جنوب ونزوئلا آبشار آنجل دیده می‌شود. این آبشار از مناطق دیدنی پارک ملی کانیما محسوب‌ شده و برای تفریح گردشگران ممنوعیتی ندارد. بسیاری از صخره‌نوردان جهان برای صعود به قله آبشار آنجل و نوشیدن از آب گوارای آن به ونزوئلا سفر می‌کنند. آبشار آنجل به ‌قدری مرتفع بوده که در نگاه اول ابرها و سپس آبشار را خواهید دید. ناگفته نماند این آبشار تنها توسط بارش باران در این منطقه به وجود آمده است.

 

آبشار آنجل

 

دوازده رسول – ویکتوریا، استرالیا

در قسمتی از جاده گریت اوشن استرالیا شاهد 8 صخره بلند از جنس آهک خواهید بود. این 8 صخره به دوازده رسول یا دوازده حوری معروف هستند. قدمت این صخره‌ها به دوره ترشری می‌رسد. غار بزرگی که پس از مقاومت در برابر آب‌های خروشان کم‌کم از بین رفته و حالا تنها بخشی از آن باقی مانده است. سنگ‌ها و صخره‌های آهکی تا 45 متر ارتفاع دارند. ابتدا نام این جزیره Sow & Piglets بود و سپس به دوازده رسول تغییر کرد. صخره‌های آهکی نرم هستند و احتمال تخریب آن‌ها بسیار زیاد است. با این حال یک مکان دنج و خاطره‌انگیز برای سفر محسوب می‌شود.

آبشار نیاگارا – کانادا و آمریکا

شاید برایتان جالب باشد، مکانی در جهان وجود دارد که با دیدن آن نمی‌توانید چشم از زیبایی‌های بصری آن بردارید. آبشار نیاگارا همان بهشت گمشده در تاریخ بوده که از سه آبشار تشکیل ‌شده است. این مکان طبیعی تنها به یک کشور تعلق ندارد. آمریکا و کانادا دو کشوری هستند که آبشار نیاگارا در آن‌ها جاری است. سرعت آب در این آبشار تا حدی سریع پیش می‌رود که قطرات آب پس از فرود همانند پودر سفیدی پخش می‌شوند. نسیمی که می‌وزد؛ همراه با این قطرات خنکای دلپذیری را تقدیم گردشگران می‌کند. آبشار نیاگارا از دریاچه ایری سرچشمه می‌گیرد. 
پس از جاری‌ شدن، آبشار به دریاچه انتاریو منتهی می‌شود. آبشارهای نقاب، نعل اسب و عروس هر سه جزئی از این مکان شناخته شده‌اند و با هم آبشار نیاگارا را تشکیل داده‌اند. در فصل تابستان با جاری‌شدن آب بیشتر در آبشار جذابیت آن هم بیشتر می‌شود. پلی به نام پل رین‌بود یا پل رنگین‌کمان جایی برای بازدید و استفاده از این منظره تکرار نشدنی است. قایق‌ سواری و پیاده‌روی در کناره آبشار نیاگارا با موسیقی دل‌نشینی که حاصل فرود آمدن قطرات آب در دریاچه است، لذت سفر را دوچندان می‌کند. هلیکوپترهایی هم برای بازدید گردشگران از بالای آبشار فراهم شده‌اند.

 

آبشاز نیاگارا

 

موزه گوگنهایم – بیلبائو، اسپانیا

موزه گوگنهایم با طراحی مدرن پیچیده اما زیبا در شهر بیلبائو اسپانیا قرار دارد. این موزه معروف با دیدنی‌های شگفت و پر ابهتش می‌تواند گردشگران را شگفت‌زده کند. این مکان برای افرادی که به هنر و تاریخ علاقه‌مند هستند مکانی رؤیایی محسوب می‌شود. ساحل، دریا، کوه‌ها و پوشش سبز اطراف موزه گوگنهایم حال و هوای خاص مخصوص به خود را دارد. این حال و هوا در تمام طول سفر با شما خواهد بود و به شما انرژی خواهد داد. این موزه اطلاعات فرهنگی بسیاری از سراسر جهان را گرد آورده است. بیشتر گردشگران از تاریخ اسپانیا و فرهنگ غنی آن در طول زمان‌های طولانی آگاه هستند. همین فرهنگ زمینه‌ساز پیدایش دست‌سازه‌های بزرگ و کوچکی بوده که در موزه گوگنهایم به نمایش گذاشته شده‌اند. آثار دیدنی هنرمندانی مانند پیکاسو، رامبراند، هاکنی، سزان، فورتونی و... در این موزه وجود دارند. معماری این مجموعه هنری در اسپانیا در سال 1997 میلادی ساخته شد. طراح و معمار این سازه فرانک گری در طراحی خود از عوامل طبیعی و باله‌های ماهی نیز بهره برده است.

 

 

مسجد بزرگ شیخ زاید – ابوظبی

نگینی سفید در کشور امارات که سومین مسجد مقدس در دنیا شناخته می‌شود وجود دارد. مسجد بزرگ شیخ زاید در ماه رمضان سال 2007 تأسیس شد. ورود مسلمانان به این مسجد از هر کجای جهان که باشد مجاز است اما ورود افراد غیر مسلمان و بازدید آن‌ها مجاز نیست. این مسجد جامع بزرگ از 80 گنبد سفید و حدود هزار ستون بلند تشکیل‌شده است. مراسم و اعیاد مقدس مسلمانان در این مکان با گنجایش 4000 نفر اجرا می‌شود. داخل مسجد با یک لوستر بزرگ و طراحی‌هایی با رنگ طلایی تزئین‌ شده است. کاشی‌های کف زمین این مکان با بزرگ‌ترین فرش دستباف ایرانی پوشیده ‌شده که 133 متر طول دارد. فرش ایرانی با تلاش 1200 نفر قالیباف در نیشابور بافته ‌شده است. این فرش به عرض 48 متر، عظمت و طراحی فوق‌العاده فرش ایرانی را به ‌رخ می‌کشد. بیشتر مواد تشکیل‌دهنده در بافت این فرش از پشم طبیعی و مقداری هم از پنبه استفاده‌ شده است. این فرش که در کتاب گینس هم به ثبت رسیده، مساحتی معادل 5634 متر مربع را دارد.

 

مسجد بزرگ شیخ زاید


  
کلام پایانی

زیباترین مکان‌های دیدنی دنیا اعم از مکان‌های مذهبی، آبشارها، کوه‌ها و جزایر مختلف را در این مقاله لحظه آخر بررسی کردیم. کره‌ زمین با عجایب هفت‌گانه‌اش که دانشمندان بسیاری را انگشت به دهان کرده است، بیشتر از سایر مکان‌ها طرفدار دارند. این عجایب از چگونه به وجود آمدن تا نابود شدن ساکنین آن‌ها، همه و همه سؤالاتی را برای ما پیش می‌آورند. شاید بازدید از این اماکن بتواند به تعدادی از این سؤالات پاسخ دهد. بازدید از مجسمه‌های عظیم و تاریخی در شناخت فرهنگ گذشتگان آن منطقه کمک شایانی می‌کند. همچنین شناخت بشر از ابتدا تا کنون جذابیت خود را دارد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.5 از 5 | از 100 کاربر