خیابان شاردنی تفلیس

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/04/20
بازدید: 5492
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

خیابان شاردنی، از جمله جاذبه های گردشگری تفلیس واقع شده است. تفلیس پایتخت کشور گرجستان است، که مملو از مکان‌های گردشگری و تفریحی بوده و از خانه‌های قدیمی تا اماکن تاریخی و کوچه خیابان‌های او هرکدام جاذبه‌ای هستند که شما را ساعت‌ها درگیر خود خواهند نمود. شما هنگامی که به خیابان شاردنی قدم می‌گذارید گویی به قلب جاذبه‌ها سفر کرده‌اید. در ادامه بیش‌تر با خیابان معروف تفلیس به ‌نام شاردنی آشنا می‌شویم.

 خیابان شاردنی تفلیس

آشنایی با خیابان شاردنی تفلیس

خیابان شاردنی، خیابان معروفی بوده که در شهر تفلیس واقع گردید. شناخته شده بودن و محبوبیت این خیابان مربوط به سال‌های اخیر نیست و از دیرباز این خیابان میان مردم محلی و توریست‌ها بسیار مورد توجه بوده است. خیابان شاردنی برخلاف خیابان‌های دیگر در صبح هنگام بسیار آرام و کم رفت ‌و آمد بوده اما شب‌های شلوغی دارد.

امروزه ممکن است خیابان شاردنی را با ‌نام آپخازی نیز بخوانند که این نام را به تازگی بر این خیابان نهاده‌اند. اما چه در گرجستان و چه در دیگر نقاط جهان این خیابان با ‌نام شاردنی معروف بوده است. خانه‌هایی که در این خیابان واقع شده‌اند، رنگارنگ بوده و اکثراً رنگ قرمز به چشم می‌خورد. در شب هنگام نیز این خیابان را صدای ساز و آواز در برمی‌گیرد. هتل‌ها و هاستل‌های زیادی در این خیابان واقع شده‌اند و پذیرای گردشگران هستند. تفلیس پالاس، ماربوت هتل از هتل‌های گران قیمت این خیابان نام دارند. هتل کوپالا و پنتهوس نیز از هتل‌های ارزان بوده‌اند که به راحتی می‌توانید در آن‌جا اقامت داشته باشید. همچنین اگر می‌خواهید بیش از پیش در مورد شهر تفلیس اطلاعات کسب کنید، می‌توانید از مقاله معرفی شهر تفلیس گرجستان نیز استفاده نمایید.

با کدام تور به تفلیس سفر کنیم؟

آدرس خیابان شاردنی تفلیس

خیابان شاردنی در نزدیکی مرکز شهر تاریخی تفلیس بوده و از میدان تفلیس آغاز شده و تا انتهای همین خیابان ادامه دارد. برای رسیدن به این خیابان می‌توان از تاکسی یا ون‌ها استفاده نمود. همچنین ایستگاه مترویی به ‌نام آولاباری در نزدیکی این خیابان برای دسترسی راحت‌تر واقع شده است. هنگامی‌که از ایستگاه خارج شده باید به سمت خیابان واین رایز رفته و در انتهای این خیابان با عبور از پل ماهی، خیابان شاردنی به چشم خواهد خورد.

  • آدرس خیابان شاردنی تفلیس: گرجستان، تفلیس، حاشیه جنوبی رود کور، نزدیک پل متخی، حد فاصل خیابان‌های اوانس تومانیایی و سیونی

بازدید و آدرس خیابان شاردنی تفلیس

خیابان مبله شاردنی تفلیس در گرجستان

در خیابان مبله شاردنی خانه‌هایی با سقف شیروانی رنگارنگ قرار گرفته‌اند که بیشترین رنگ دیده ‌شده در آن‌جا قرمز است. این خانه‌ها نیز با نرده‌هایی از جنس چوب تزئین شده‌اند. می‌توان گفت مبلمانی که در قسمت جلویی این خانه‌ها قرار گرفته‌اند نمایشگاهی در این خیابان بر پا کرده‌اند.

در برخی مواقع مردمان محلی این منطقه، این خیابان را خیابان مبله می‌گویند؛ که علت آن وجود همین مبل‌هایی است که با رنگ‌ها و مدل‌های مختلف در این خیابان قرار دارند. خیابان شاردنی از نام جواهر فروش و جهانگردی فرانسوی به ‌نام  شاردن گرفته شد. او سفرهای مختلفی به تمام نقاط جهان داشته و در سفرنامه خود به شهر تفلیس، از مردمان این شهر با عنوان مهربان و اصیل و همچنان مهمان‌نواز یاد کرده‌ است.

جاذبه های گردشگری تفلیس - جاذبه های گردشگری که در سفر به تفلیس باید ببینید

زمان بازدید از خیابان شاردنی تفلیس

اگر علاقه‌مند به پیاده‌روی در مکانی هستید که دیدنی‌های بسیاری داشته و هر نقطه از آن حرفی برای گفتن دارد، به شما خیابان شاردنی را پیشنهاد می‌دهیم. اگر دوست دارید در سکوت این خیابان قدم بزنید در صبح هنگام حتماً سری به آن بزنید. اما اگر عاشق جنب‌ و جوش افراد و مغازه‌داران بوده‌اید از هنگام غروب تا طلوع آفتاب شما می‌توانید در این خیابان قدم زده و از اتفاقات و جاذبه‌های آن لذت ببرید.

همچنین در شب هنگام افراد با سازه‌های خود به این خیابان آمده و شروع به نواختن می‌کنند و گاهاً خواننده‌ای هیجان این نواختن‌ها را زیاد خواهد کرد. خیابان شاردنی را می‌توان از زنده‌ترین و پرهیاهوترین خیابان‌های شهر تفلیس دانست. علت این امر نیز وجود کافه‌ها، رستوران‌ها و بارهایی است که تا دیر وقت مشغول به فعالیت هستند و می‌توان در فضای باز آن‌ها وقت گذراند.

زمان بازدید از خیابان شاردنی تفلیس

تفریحات خیابان شاردنی تفلیس

خیابان شاردنی به تنهایی با برخورداری از معماری خاص، یک جاذبه محسوب می‌شود. اما از این خیابان می‌توان به پل صلح که یکی از زیباترین پل‌های کشور گرجستان است، دسترسی یافت و عکس‌هایی ماندگار به عنوان یادگاری از این پل ثبت کنید. همچنین میتوان از تئاتر گارباریدزه که در این پل اجاره داده می‌شود دیدن کرد.این خیابان به صورت یک پیاده‌رو بوده که از بارها گرفته تا کافه‌ رستوران‌های نایاب در این خیابان قرار گرفته‌اند.

تفریحات تفلیس - اگر قصد سفر به تفلیس داری قبلش با تفریحاتش آشنا شو!

در این خیابان مجسمه‌های زیبایی با معانی متفاوت به چشم می‌خورند که هر کدام از آن‌ها بیانگر داستانی هستند. برای مثال مجسمه تامادا که مشابه مجسمه اصلی تامادا بوده و به قرن ششم تا هفتم قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد؛ در موزه ملی گرجستان در تفلیس نگهداری می‌شود. این مجسمه نمادی از قدمت طولانی شرابی است که در این کشور قرار داشته و در زبان گرجی تامادا ‌معنای ساقی را می‌دهد. از دیگر جاذبه‌هایی که در این خیابان واقع شده‌اند می‌توان به کلیسای سیونی، موزه تاریخ تفلیس، کلیسای جامع سنت جرج، رودخانه کور، شهر قازبگی، مسجد دو محراب، میدان آزادی، قلعه ناریکالا اشاره نمود.

تفریحات خیابان شاردنی تفلیس

امکانات خیابان شاردنی تفلیس

در دو طرف خیابان شاردنی مغازه‌ها و فروشگاه‌های گوناگونی وجود دارند؛‌ که شما می‌توانید برای خرید سوغاتی به این مغازه‌های محلی رفته و نیاز خود را برطرف کنید. در خیابان شاردنی رستوران‌هایی با انواع غذاهای خوشمزه و باکیفیت سرو می‌شوند. شما می‌توانید در هنگام بازدید از دیدنی‌های این مکان و برای استراحت به این رستوران‌ها مراجعه کرده و غذای مورد علاقه خود را میل نمایید.

از رستوران‌های معروفی که در این خیابان قرار گرفته می‌توان به رستوران تفلسیو اشاره کرد که دارای انواع غذاهای اروپایی بوده و ناهار و شام را سرو می‌نماید. همچنین رستوران دیگری  با نام رستوران ارگانیک جوسپر گریل قرار داشته که مورد علاقه دوستداران استیک است و بهترین غذا‌هایی گوشتی را سرو می‌کند.

میدان آزادی تفلیس - میدانی زیبا در انتهای خیابان روستاولی

کلام آخر

شما در هر زمان از سال که به شهر پرجاذبه تفلیس سفر نمایید، می‌توانید به این خیابان سری زده و از آن دیدن کنید. در تمامی زمان‌های طول روز این خیابان زیبایی خود را داشته و شما را جذب خود خواهد کرد. این خیابان نیز مانند خیابان روستاولی یکی از مکان‌هایی بوده که در سفر با تور از آن دیدن می‌نمایید. این جاذبه گویی قلب مکان‌های دیدنی در شهر تفلیس است.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 100 کاربر