پارک ژوراسیک مشهد

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/17
بازدید: 10902
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

سفر به شهر مشهد، یک سفر سیاحتی زیارتی است. در این شهر، علاوه بر زیارت بارگاه ملکوتی علی ‌ابن موسی الرضا و بازدید از حرم امام رضا، شما از جاذبه‌های گردشگری نیز می‌توانید دیدن داشته باشید. یکی از این جاذبه‌های دیدنی و هیجان‌انگیز، پارک ژوراسیک (Mashhad Jurassic park) است. این پارک نمونه‌ای از دنیای 200 میلیون سال قبل محسوب می‌شود. با بازدید از این پارک، موجودات عظیم‌الجثه‌ای که نسلشان منقرض شده را می‌توانید در اندازه‌های واقعی مشاهده کنید. در جهان تنها چند نمونه از این پارک ساخته شده ‌است. پارک ژوراسیک تهران و مشهد نمونه کامل و خوبی از این مکان دیدنی خواهند بود.

پارک ژوراسیک مشهد

پارک ژوراسیک مشهد کجاست؟

این مجموعه تفریحی و دیدنی، واقع در محله کوی پلیس مشهد و بزرگراه شهید قاسم سلیمانی قرار دارد. در این محله علاوه بر پارک ژوراسیک، مکان‌های دیدنی دیگر نیز قرار دارند. این پارک در نزدیکی، مجموعه تفریحی گردشگری و گیاه‌شناسی مشهد نیز واقع گردیده است. کافه باغ، باغ ماجراجویی، دهکده گل‌آباد نیز در کنار این منطقه دیدنی شهر مشهد قرار دارند. این مجموعه تفریحی و گردشگری، به وسعت 29 هکتار است و بیش از 30 نقطه ممتاز گردشگری در آن ساخته شده ‌است. این نقاط گردشگری شامل کلکسیون‌های زیبایی از گیاهان مختلف است که در وسعت 18 هکتار احداث شده‌اند. در این مجموعه، رستوران، کافی شاپ و دمنوش سرا، دهکده صنایع دستی، باغ طبیعت و شادی کودکان در نظر گرفته شده‌ است. سالن های چند منظوره‌ای نیز در این پارک ساخته شده‌است که برای برگزاری مراسم و همایش‌ها مناسب هستند. روستایی آرام و زیبا، آبشارها و رودخانه‌ها، دهکده اقوام، باغ‌های میوه، مرکز طب سنتی  و سلامت‌کده نیز در مجاورت این مکان دیدنی قرار دارد.

دایناسور پارک ژوراسیک مشهد

تفاوت پارک ژوراسیک مشهد با تهران

در پارک ژوراسیک تهران نیز ماکت دایناسورهای منقرض شده در ابعاد واقعی ساخته شده‌ است. تفاوت اصلی این مجموعه و پارک ژوراسیک مشهد در متحرک بودن مجسمه دایناسورها است. در پارک ژوراسیک مشهد، مجسمه دایناسورها با اندازه و ابعاد طبیعی ساخته شده‌اند، اما این ماکت‌های غول پیکر ثابت و غیر متحرک هستند. دایناسورهای موجود در مجموعه تهران، کاملا طبیعی هستند. حرکت مکانیکی این مجسمه‌ها به صورتی است که می‌توان احساس کرد واقعا" در کنار یک دایناسور واقعی ایستاده‌ایم. ماکت این موجودات، در حال تکان خوردن صداهایی مانند صدای یک دایناسور واقعی در می‌آورند. از سرگرمی‌های دیگر در قسمتی از پارک ژوراسیک تهران، دایناسور سواری کودکان است. در داخل مجموعه پارک ژوراسیک تهران، قسمت مهیج دیگری به نام اسپایدر پارک ساخته شده است. در این قسمت غیر از دیدن دایناسورها، امکانات و سرگرمی‌های دیگری نیز در نظر گرفته شده ‌است. در این بخش از پارک، ماکت حشرات در اندازه‌هایی بزرگ ساخته شده‌است. بیش از ۲۰ نوع حشره مختلف و البته متحرک در اندازه‌های بزرگ در این قسمت قرار دارند. پارک ژوراسیک تهران، مجهز به سینمای سه‌بعدی است. در این سینما،  فیلم‌هایی هیجان‌انگیز از زندگی دایناسورها به صورتی سه‌بعدی به نمایش در می‌آید که برای بسیار مهیج خواهد بود. این مکان دیدنی در تهران به آدرس، سعادت‌آباد، انتهای بلوار پاک‌نژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق، پایین‌تر از پارک پرواز واقع شده ‌است.

جاهای تفریحی مشهد - آشنایی با تفریحات مهیج و منحصر به فرد مشهد

پل پارک ژوراسیک

جاهای مشابه پارک ژوراسیک مشهد

عد از کشورهای هلند و سنگاپور ایران سومین کشوری بوده که این مکان تفریحی را دارد. در قسمت ژوراسیک، پارک پروفسور بازیما و در میدان مرکزی آن، یک اسکلت غول‌پیکری از دایناسور قرار گرفته‌ است. ماکت‌های دیگری نیز در این مکان علمی تفریحی قرار دارند که همگی کاملا" مطابق با فسیل‌ها ساخته شده‌اند. دراین پارک ماکت حیوانات دیگر را نیز می‌توانید مشاهده نمایید. این مجموعه در سال 1395، در سه شاخه نجوم، زیست و زمین شناسی آماده بازدید شد. بعد از آن قسمت‌هایی جهت استفاده کودکان و نوجوانان به این مجموعه اضافه شد. پروفسور بازیما یک از بزرگ‌ترین پارک‌های موضوعی مشهد است و در مساحتی بیش از 2400 متر احداث شده است. مطالب علمی در کتاب‌های درسی به صورت عملی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

مشهد - سفر به شهر مذهبی ایران

مکان‌ های دیدنی اطراف پارک ژوراسیک مشهد

در اطراف مکان دیدنی پارک ژوراسیک مشهد، مجموعه تفریحی و گیاه‌شناسی باغ مشهد قرار دارد. هر قسمت این باغ با پوشش گیاهی یک کشور آراسته شده‌است. این مجموعه شامل چندین کلکسیون می‌شود. کلکسیون‌های باغ صخره‌ای، گیاهان دارویی، نهالستان و گلخانه‌های تولیدی، گل‌های داوودی، باغ رز و باغ میو‌ه‌های بومی ایران از بخش‌های دیدنی این باغ هستند. از دیگر مکان‌های دیدنی در کنار پارک ژوراسیک، کافه ‌باغ است که شما می‌توانید در این محل زیبا استراحت کنید و سپس به ادامه گشت و گذار بپردازید. در سال‌های اخیر توسط انجمن تولید کنندگان گل و گیاه استان خراسان رضوی در نزدیکی پارک ژوراسیک دهکده گل‌آباد افتتاح شده‌ است. در این دهکده، تمام گل‌ها و گیاهان زیبای سراسر دنیا که با آب‌و‌هوا مشهد سازگارند در معرض نمایش و فروش گذاشته شده‌اند. در کنار تمام اماکن دیدنی اطراف پارک ژوراسیک، دهکده صنایع دستی نیز قرار دارد. در این قسمت شما از سوغات دست ساز و سنتی می‌توانید علاوه بر دیدن، خرید نمایید.

جاهای دیدنی مشهد - اگر قصد سفر به مشهد دارید با کلیک بر روی لینک از دیدنی های این شهر مطلع شوید.

استخوان های دایناسور پارک ژوراسیک مشهد

چگونه به پارک ژوراسیک مشهد برویم؟

برای رفتن به این مکان پارک دیدنی به بزرگراه حاج قاسم سلیمانی، بزرگراه بسیج، پارک ژوراسیک مراجعه نمایید. یکی دیگر از مسیرهای رسیدن به این پارک، مسیر بلوار جمهوری اسلامی است که با رانندگی در این مسیر به پارک ژوراسیک می‌رسید. اگر وسیله نقلیه شخصی نداشته باشید نیز می‌توانید با کمک از خط یک مترو، به راحتی به این مجموعه دیدنی برسید.

ساعات بازدید از پارک ژوراسیک مشهد

شما برای دیدن این مکان تفریحی، می‌توانید هر روز هفته از ساعت 9 صبح تا ساعت 23 مراجعه نمایید.

کلام آخر

در حال حاضر سفر به شهر مشهد، علاوه بر بار معنوی می‌تواند جنبه سرگرمی و سیاحتی نیز برای شما داشته باشد. اماکن تفریحی و دیدنی در این شهر بسیار زیاد هستند و شما با یک برنامه‌ریزی دقیق می‌توانید از آن‌ها دیدن نمایید. پارک ژوراسیک نیز یکی از همین اماکن است که علاوه بر کودکان، بزرگسالان نیز از دیدن آن لذت می‌برند. علاوه بر گردش در پارک ژوراسیک، از امکانات رفاهی مجموعه مانند کافه و رستوران هم می‌توانید استفاده نمایید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 101 کاربر