جاهای دیدنی بلغارستان

زمان مطالعه: 6 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/07
بازدید: 5379
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

بلغارستان کشوری با مناظر متنوع و ژرفا تاریخی است. سواحل‌ شنی که در دل آن، دریا سیاه قرار دارد از جاذبه‌های دیدنی بلغارستان است. در این کشور زیبایی‌های طبیعی فراوان و غنا‌ فرهنگی دیده می‌شود؛ که به دوران باستان بر می‌گردد. از مکان‌های دیدنی این کشور می‌توان به قله‌های صخره‌ای مرتفع که در دل کوه‌ها قرار دارد و حیوانات در حال انقراض اشاره کرد. کشور بلغارستان یکی از کشورهای بالکان است که در آن کوه‌های بی‌نظیری وجود دارد. فرهنگ مردم آنجا تلفیقی از فرهنگ ترکی و اروپایی است، به این علت که قبلا قسمتی از امپراتوری عثمانی به ‌حساب می‌آمده. این کشور در همسایگی یونان، صربستان، رومانی، ترکیه، مقدونیه قرار دارد. در ادامه بیشتر با یکدیگر در مورد بهترین مکان‌هایی دیدنی بلغارستان خواهیم خواند.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. آشنایی با دیدنی های بلغارستان
  2. جاهای دیدنی بلغارستان در وارنا
    1. باغ دریایی، یکی از جاهای دیدنی وارنا در بلغارستان
    2. موزه باستان شناسی
    3. پارک آبی آکوا پلیس
    4. صومعه آلادزا، جاهای دیدنی بلغارستان در وارنا
    5. بندر وارنا
    6. پارک وارنا
    7. موزه رترو
    8. باغ وحش وارنا
    9. دلفیناریوم وارنا، یکی از جاهای دیدنی بلغارستان
    10. کلیسای جامع وارنا 
    11. پارک تاریخی وارنا
    12. جنگل سنگی در وارنا بلغارستان
    13. دماغه گالاتا
    14. پلانتاریوم وارنا
    15. مجموعه Barite
    16. حمام‌ های رومی وارنا
  3. جاهای دیدنی بلغارستان در صوفیه
    1. کلیسای جامع الکساندر نوسکی
    2. سنت جورج روتوندا، جاهای دیدنی صوفیه بلغارستان
    3. لارگو از جمله جاهای دیدنی صوفیه بلغارستان
    4. کلیسای سنت صوفیه
    5. کاخ فرهنگ یکی از بهترین دیدنی های صوفیه بلغارستان
    6. موسسه ملی باستان شناسی
    7. بلوار ویتوشا، یکی از جاهای دیدنی بلغارستان در صوفیه
    8. مسجد بنیا باشی
    9. کوه ویتوشا
    10. کلیسای بویانا
    11. آمفی تئاتر سردیکا
  4. جاهای دیدنی بلغارستان در پلودیو
    1. بام پلودیو
    2. شهر قدیم پلودیو
    3. آمفی تئاتر پلودیو
    4. قطار بچه ها پلودیو
    5. مسجد جمعه پلودیو
  5. جاهای دیدنی بلغارستان در ولیکوو تارنوو
    1. صومعه پریو براژنسکی
    2. پیاده روی در خیابان چارشیا
    3. دهکده آرباناسی
    4. اسکی در ولیکو ترنوو
    5. نمایشگاه هنری بوریس دِنِو
    6. خیابان گورکو
    7. کاخ Euxinograd
    8. ساحل ماسه های طلایی
    9. قلعه‌های تزاروتس
  6. جاذبه های گردشگری بلغارستان؛ سواحل شگفت انگیز
    1. ساحل Sunny Beach
    2. ساحل Golden Sands
    3. ساحل Ahtopol
    4. ساحل Albena
    5. ساحل Irakli Beach
    6. Sozopol
  7. جاهای تاریخی و گردشگری بلغارستان
    1. قلعه Baba Vida بابا ویدا
    2. کلیسای Boyana بوایانا
    3. صومعه Rozhen
    4. قلعه Belogradchik

جاهای دیدنی بلغارستان

آشنایی با دیدنی های بلغارستان

در قسمت شمال بلغارستان تابستان‌ هوای بسیار گرم و زمستان‌های سردی وجود دارد؛ در صورتی که جنوب شرق آن آب ‌و‌ هوای مدیترانه‌ای دارد. می‌توان ‌گفت بیشتر اقلیم بلغارستان دارای آب و هوا کوهستانی و در نواحی ساحلی دریا سیاه آب ‌و هوا معتدل و مرطوب است. از اماکن دیدنی این‌ کشور می‌توان به منطقه تفریحی شن‌های طلایی، منطقه امباسادور با آب ‌و‌ هوای عالی اشاره کرد. همچنین منطقه تفریحی پانوراما و ساحل دریا سیاه هم از چشم اندازهای این کشور است.

جاهای دیدنی بلغارستان در وارنا

وارنا واقع در بندر دریا سیاه و سومین شهر بلغارستان است. این شهر نسبتا بزرگ در فصل تابستان مقصد گردشگران بلغاری قرار می‌گیرد. تنوع جاذبه‌های گردشگری این شهر بسیار زیاد است. از جمله مکان‌هایی که می‌توان دیدن کرد، موزه باستان ‌شناسی این شهر است که طلاهای قدیمی در آن نگهداری می‌شود. اگر به موزه رفتن تمایلی ندارید، می‌توانید در سفر خود به‌جای موزه به یک بیابان واقعی بروید یا از صخره‌های طبیعی دیدن کنید.

در حین بازدید از بلغارستان

همه چیز در مورد بلغارستان - جاهای دیدنی، سواحل، شهرها و هر آنچه که می‌خواهید در مورد بلغارستان بدانید را در این مقاله بخوانید!

باغ دریایی، یکی از جاهای دیدنی وارنا در بلغارستان

یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری وارنا، باغ ‌دریایی است. این پارک وسعت زیادی دارد که انجام هر تفریحی در آن‌ امکان‌پذیر است. اگر از آن دسته از مسافرین هستید که به ساحل علاقه‌ دارید می‌توانید به ‌آنجا بروید و از امکانات کنار ساحل استفاده کنید. همچنین اگر به دنبال آب ‌و ‌هوا خوب می‌گردید محوطه پارک گزینه خوبی برای شما است. پل آرزوها هم در این شهر واقع شده که اگر آن را ادامه دهید به یک موزه و آکواریوم خواهید رسید. 

سفر به کشور سرسبز اروپایی با جاذبه‌های دیدنی و سواحل جذاب!

موزه باستان شناسی

موزه باستان‌ شناسی وارنا هم یکی از مکان‌های دیدنی این شهر حساب می‌شود. نمایشگاه طلا وارنا، دلیل اصلی برای تبدیل موزه ‌باستان شناسی به جذاب‌ترین مکان‌های وارنا است. تمام چیزهایی که در این موزه مشاهده می‌کنید حدود 6500 سال قدمت دارد. همچین قدیمی‌ترین طلای دنیا نیز در وارنا نگه‌ داری می‌شود. اشیاء گران ‌بهایی چون جواهرات و وسایل تزئینی در آنجا وجود دارد. جالب است بدانید که در گور یکی از فرمانده‌هایی که قبلا در آنجا بوده است حدود 1.5 کیلوگرم طلا وجود دارد!

موزه باستان شناسی

پارک آبی آکوا پلیس

در منطقه جنگل وارنا پارک آبی آکواپلیس تأسیس شده که جای مناسبی برای تفریحات آبی به ‌حساب می‌آید. بهترین زمان برای بازدید از این مکان فصل تابستان است که قطعا اگر به وارنا سفر کردید این مکان را از دست ندهید. این پارک ترکیبی از یک محیط‌ طبیعی با عناصر مصنوعی از جمله استخر، آبشار، جکوزی و... است. از امکانات دیگر این پارک می‌توان به تیراندازی، مسابقه و قرعه‌کشی و صخره‌نوردی اشاره کرد.

صومعه آلادزا، جاهای دیدنی بلغارستان در وارنا

در شمال شرقی بلغارستان صومعه آلادزا که در یک مجموعه صومعه غار مسیحی ارتدکس ساخته شده است. این مکان در کنار پارک طبیعت گلدن سندز و در یک منطقه جنگلی محافظت شده تاسیس گردیده. از صومعه آلادزا  در قرن 12 تا حدودا قرن 18 جزو صومعه‌ها فعال در امپراتوری دوم بلغارستان یاد می‌شود. در زبان ترکی آلادزا یعنی خوش‌ رنگ که مخاطب آن نقاشی‌های دیواری قرون وسطا بوده است. همچنین می‌توان به یک ‌سری تپه‌های جنگلی اطراف صومعه که به کوه صلیب معروف هستند اشاره داشت که در قرن 20 توسط مردم محلی مقدس شناخته می‌شدند و هم ‌اکنون این غار جزو مناطق دیدنی بلغارستان به حساب می‌آید.

جا‌های دیدنی وارنا - معرفی بهترین جاذبه های گردشگری وارنا در بلغارستان

صومعه آلادزا

بندر وارنا

بندر وارنا بهترین مکان برای گذراندن اوقات فراغت در جوار خانواده است. اگر از آن دسته افراد هستید که به سواحل علاقه دارید خوب است به اینجا بروید و کنار ساحل  به پیاده‌روی بپردازید و در ادامه مسیرتان داخل کافه‌ای دنج، خودتان را به یک نوشیدنی گرم دعوت کنید. در داخل این بندر، رستوران کاپیتان کوک قرار دارد که پیشنهاد می‌کنیم آن را از دست ندهید. غروب آفتاب در این شهر واقعا تماشایی است؛ همچنین وقتی دلفین‌ها تا نزدیک ساحل می‌آیند این منظره یک تصویر فوق‌العاده می‌شود.

بندر وارنا

همه چیز در مورد وارنا - دین، مذهب، سواحل زیبای وارنا همه و همه را در این مقاله جذاب بخوانید!

پارک وارنا

سیمئون زاکس، تراز بلغارستان پیش از آنکه تبعید بشود در سال‌های 1943 تا 1946 در خانه‌ای زندگی می‌کرد که امروز به این پارک وارنا تبدیل شده است. این پارک فقط در روزهای آخر هفته باز است که باغ‌ها و طبيعت آنجا یک آرامش خارق‌العاده از مناظر را منعکس می‌کند.

پارک وارنا

موزه رترو

در سال 2015 میلادی موزه رترو در وارنا افتتاح شد. در این موزه حدود 50 ماشین کلاسیک و 27 مجسمه انسان از جنس موم نگهداری می‌شود. اشیاء این موزه به دوره سوسیالیستی بر می‌گردد. اگر به بازدید از موزه علاقه ندارید و برایتان لذت‌بخش نیست، پیشنهاد می‌کنیم این موزه را حتما بازدید کنید زیرا جزو جاهای دیدنی تاریخی خارق‌العاده وارنا به‌ شمار می‌آید.

موزه رترو

باغ وحش وارنا

سال1958 تا 1961 باغ ‌وحش وارنا در باغ‌ دریایی، توسط دو معمار ساخته شد. اگر دوست دار حیوانات هستید می‌توانید به آنجا بروید و ساعت‌ها به گردش در این باغ‌ وحش بپردازید. حیوانات این باغ ‌وحش از باغ‌ وحش صوفیه و بقیه با‌غ‌ وحش‌ها بلغارستان آورده می‌شوند که حدود 70 نوع حیوان در آنجا نگهداری می‌شود که شامل حیواناتی چون شیر، آهو، شتر، ببر، میمون، پلنگ، کانگرو، زرافه و ... است.

دلفیناریوم وارنا، یکی از جاهای دیدنی بلغارستان

در باغ ‌شهر، دلفیناریوم وارنا قرار دارد که اگر به دلفین‌ها علاقه‌مند هستید حتما از این مکان بازدید کنید. حدود 40 دقیقه هنرنمایی دلفین‌ها را ببینید. دلفین‌هایی که آنجا وجود دارد اولین بار از کوبه به بلغارستان آورده شدند. دیوار‌های این مجموعه از آلومینیوم و شیشه ساخته شده که ظرفیت 1200 نفری را به خود اختصاص می‌دهد. از نکات جالب این مجموعه می‌توان به این اشاره داشت که بازدید کنندگان می‌توانند علاوه بر تماشا دلفین‌ها به حیوانات باهوش نزدیک شوند و حتی لمسشان کنند و عکس یادگاری بگیرند.

دلفیناریوم

 

کلیسای جامع وارنا 

کلیسای جامع وارنا در قرن 19 میلادی ساخته شد و با اسامی دیگر چون کلیسای جامع ارتدوکس و کلیسای جامع ویرجین شناخته می‌شود. این کلیسا در اصل، نماد شهر وارنا است و در قلب شهر جا دارد. شروع اولین ساخت آن در دوران شاهزاده الکساندر باتنبرگ اول انجام شد. این کلیسا سومین کلیسای بزرگ بلغارستان به‌ شمار می‌رود. این مکان از معماری بسیار زیبایی برخوردار است که بی ‌اختیار بازدید کنندگان را به نقش ‌و نگار داخل آن جذب می‌کند. از زیبایی‌های این کلیسا می‌توان به لوستر‌های بزرگ چوبی، شیشه‌های رنگ‌آمیزی شده و نقاشی‌های دیوارها اشاره‌ کرد.

کلیسای جامع وارنا 

 

پارک تاریخی وارنا

اگر به مکان‌های دیدنی تاریخی علاقه‌مند هستید به باغ تاریخی وارنا سر بزنید. در این باغ از یک موزه و یک باغ با برکه‌های تماشایی دیدن کنید. این باغ یکی از آثار تاریخی فرهنگی بلغارستان به‌ حساب می‌آید. این پارک توسط خود اهالی شهر و توریست‌های خارجی بسیار محبوب گردیده؛ به این علت که معرف تاریخ و تمدن این شهر است. اگر از کسانی هستید که به تاریخ قرون وسطا علاقه‌مند هستید اینجا برای شما بهشت روی زمین است و آن را از دست ندهید.

پارک تاریخی

 

جنگل سنگی در وارنا بلغارستان

جنگل سنگی یکی از آن مکان‌هایی است که هر کس باید یک بار هم که شده از آن بازدید کند. این جنگل، باستان ‌شناسان و دانشمندان را به خود جذب می‌کند و تا به امروز کسی نتوانسته نظریه قانع‌ کننده‌ای ارائه دهد. در حدود 50 سال پیش، جای این جنگل دریا بوده که بعد از عقب نشینی دریا این جنگل سنگی به ‌جود آمده که همان صخره‌ها و سنگ‌های آهکی دریا هستند‌. در سال 1937 این مکان به عنوان اولین میراث طبیعی بلغارستان شناخته شد.

جنگل سنگی در وارنا بلغارستان

 

دماغه گالاتا

یکی از مکان‌های دیدنی وارنا که بسیار چشمگیر است دماغه گالاتا نام دارد. این دماغه یکی از جذاب‌ترین و باشکوه‌ترین ویژگی‌های شهر را به مسافرین نشان می‌دهد. از گرم‌ترین مکان‌های دیدنی وارنا است که نمی‌توان به دیدن آن نرفت! بازدید از این منطقه باعث می‌شود که چشم‌ اندازهای زیبا شهر را ببینید و از منظره آرامش‌بخش چراغ‌های شهر به آرامش برسید. قطعا عکس‌هایی که در اینجا  ثبت می‌کنید در پایان سفر جزو بهترین عکس‌هایتان می‌شود.

دماغه گالاتا

پلانتاریوم وارنا

پلانتاریوم وارنا بهترین رصدخانه کشور بلغارستان است که در شهر وارنا فعالیت می‌کند. کسانی که به رصد کردن ستارگان و نجوم علاقه‌مند هستند می‌توانند در این رصدخانه با تلسکوپ‌های مجهز به دیدن ستارگان بپردازند. نکته حائز اهمیت این است که یک وسیله پیشرفته در این رصدخانه وجود دارد که می‌توان از فاصله 5 کیلومتری منظومه ‌شمسی را رصد کرد. پلانتاریوم وارنا هر ساله میزبان گردشگران و دانشمندان زیادی از سرتاسر دنیا قرار می‌گیرد.

پلانتاریوم وارنا

 

مجموعه Barite

مجموعه Barite در اصل یک بازارچه‌ محلی است که در یک روستا واقعی کنار رودخانه و پایین تپه سبز قرار دارد. انواع صنایع دستی و لباس‌های محلی بلغارستان در آنجا یافت می‌‌شود. در این مجموعه یک رستوران و 5 خانه تاریخی وجود دارد که بازدید از آنها گزینه مناسبی است.

مجموعه Barite

 

حمام‌ های رومی وارنا

حمام رومی‌ها بخشی از امپراتوری رومیان به حساب می‌آید. که قدمت آن به قرن 2 میلادی برمی‌گردد. بلغارستان دارای پیشینه قدیمی و تاریخی است که این حمام رومیان هم یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی بلغارستان به شمار می‌رود. از اسم این حمام مشخص است که در ایتالیا و روم بسیار زیاد هستند و تنها جایی که به جز ایتالیا می‌توانید به این حمام‌ها بروید، در وارنا بلغارستان است. دیوارهای این حمام‌ها بسیار ضخیم و از جنس آجر‌ رس با چند لایه هستند. اگر به نقشه این شهر سر بزنید به عظمت و زیبایی این حمام‌ پی خواهید برد به گونه‌ای که کاملا قرینه طراحی شده‌اند.

جاهای دیدنی بلغارستان در صوفیه

پایتخت بلغارستان صوفیه است که یکی از مکان‌های دیدنی و تاریخی بلغارستان به شمار می‌رود. این شهر با گذشته‌ای مخلوط از فرهنگ عثمانی و سوسیالیستی تاریخ عجیب غربی در جنوب شرقی اروپا را روایت می‌کند. صوفیه به عنوان دومین تمدن قدیمی اروپا به حساب می‌آید که در قرن 8 در یک روستا بنا شد. اگر به آنجا بروید می‌توانید از کلیسا‌ها، خیابان‌های قدیمی و آثار تاریخی دیدن کنید. اکثریت مکان‌های دیدنی صوفیه به هم نزدیک هستند و این کار، بازدید را برای شما آسان کرده است.

جاهای دیدنی صوفیه - زیباترین جاهای دیدنی در شهر صوفیه بلغارستان

کلیسای جامع الکساندر نوسکی

کلیسای جامع الکساندر نوسکی یکی از بهترین جاهای دیدنی بلغارستان محسوب می‌شود. این کلیسا که در صوفیه قرار دارد، دارای معماری به سبک نئو-بیزانسی است. این کلیسا که لقب کلیسای جامع و پدر بلغارستان را دارد به‌عنوان یکی از 50 ساختمان بزرگ کلیسای مسیحی ازنظر مساحت در جهان شناخته می‌شود. جالب است بدانید که کلیسای جامع الکساندر نوسکی 5000 نفر را می‌تواند در خود جای دهد. این کلیسا به دستور سنت الکساندر نوسکی یک شاهزاده روسی به‌افتخار سربازان روسی که در طول جنگ روسیه و ترکیه در سال‌های 1877-1878 جان باختند، ساخته شد. در هنگام ورود به این کلیسا و در کنار محراب جعبه‌ای وجود دارد که می‌توان در آن آثار الکساندر نوسکی را مشاهده کرد. هم‌چنین در مجاورت این کلیسای زیبا بنای یادبود سرباز، بازارچه کوچک عتیقه‌جات، گالری ملی هنرهای خارجی و غیره وجود دارد. اغلب گردشگران بین‌المللی پس از بازدید از این کلیسا پررمز و راه معمولاً از بازارچه یا گالری ملی دیدن می‌کنند.

سنت جورج روتوندا، جاهای دیدنی صوفیه بلغارستان

سنت جورج روتوندا، قدیمی‌ترین ساختمان صوفیه که در قلب این شهر قرار دارد که حدود 300 سال پیش ساخته شده ‌و عجیب است که این ساختمان بعد از گذشت این همه سال هنوز پابرجا بوده و در اطراف آن می‌توان جزئیاتی از فرهنگ و تمدن‌هایی که طی این چند سال سپری شده‌اند را دید. اگر به داخل این کلیسا بروید می‌توانید بر روی در و دیوار‌ نقاشی‌های قرون وسطایی که در سال 1990 باز سازی شده‌اند را ببینید.

سنت جورج روتوندا

RC-1212

لارگو از جمله جاهای دیدنی صوفیه بلغارستان

لارگو یکی از بناهای تاریخی با معماری کلاسیک سوسیالیستی برشمرده می‌شود. این بنای زیبا و واقع در مرکز صوفیه به‌عنوان یکی از بناهای مهم و شاخص در کشور بلغارستان محسوب می‌شود. این سازه متشکل از سه ساختمان، علاوه بر جنبه تاریخی ازلحاظ سیاسی نیز بسیار حائز اهمیت است، زیرا چندین اداره دولتی صوفیه در این ساختمان‌ها هنوز هم فعال هستند. امروزه بخش زیادی از بنای لارگو شیشه‌ای است و اغلب گردشگران و عابران می‌توانند بنای تخریبی رومی و ساختمان ملی مجلس بلغارستان را مشاهده کنند.

کلیسای سنت صوفیه

در دهه 1300 همین کلیسا باعث شد که اسم این شهر صوفیه شود. این بنا ساده ولی در عین حال زیبا، به دوران بیزانس بر می‌گردد. و در سال‌های 500 در قبرستان شهر سردیکا بنا گردیده است. از چیزهای حیرت انگیز این کلیسا می‌توان به قبرهایی که به حدود 1500 سال پیش برمی‌گردند ولی هنوز پابرجا هستند اشاره‌ای داشت. به مدت دو قرن این‌ کلیسا به مسجد تبدیل شده بود اما زلزله‌ای در دهه 1800 مناره‌هایش را از بین برد.

کلیسای سنت صوفیه

 

کاخ فرهنگ یکی از بهترین دیدنی های صوفیه بلغارستان

کاخ ملی فرهنگ، قصر ملی فرهنگ یا مرکز کنگره صوفیه (NDK) بزرگ‌ترین مجموعه چندمنظوره در جنوب شرقی اروپا محسوب می‌شود. این کاخ که در سال 1981 باهدف میزبانی از رویدادهایی مانند همایش‌های بین‌المللی، نشست‌های رسمی، کنفرانس‌ها، سمپوزیوم‌ها، پانل‌های بحث، نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها، کنسرت‌ها طراحی شد. امروزه این قصر به‌عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر صوفیه بلغارستان محسوب می‌شود. در این قصر زیبا که توسط یک پارک احاطه‌شده هرساله مراسم‌های باشکوهی برپا می‌شود.

موسسه ملی باستان شناسی

موزه ملی باستان‌ شناسی در سال 1905 افتتاح شد. این موزه به قدیمی‌ترین مسجد شهر که به عثمانی‌ها تعلق دارد بر‌می‌گردد. که بعدها به موزه باستان‌ شناسی تبدیل شد. اگر بخواهیم مهم‌ترین بخش‌های این موزه را معرفی کنیم به ما قبل تاریخ، تالار اصلی برمی‌گردد. که گنجینه لاکوویت و گنجینه‌های طلایی ‌تراکیان از جمله این بخش‌ها است.

موسسه ملی باستان شناسی

 

بلوار ویتوشا، یکی از جاهای دیدنی بلغارستان در صوفیه

تجملاتی‌ترین خیابان شهر بلوار ویتوشا است. بلواری که از بوتیک‌ها و مغازه‌های باکلاس پر خواهد بود. اگر علاقه‌مند به خرید وسایل مارک و گران قیمت هستید به آنجا سر بزنید، همچنین اگر به دیدن مغازه و خرید تمایل ندارید گزینه بعدی، کوه‌های ویتوشا است که از روی ساختمان‌های بلند قابل تماشا هستند. این خیابان حال و هوای خاصی دارد و خالی از لطف نیست که چند ساعتی در آنجا قدم بزنید. نیکمت‌ها، چراغ برق، کیوسک‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که یادآور اوایل بلغارستان است.

بلوار ویتوشا

 

مسجد بنیا باشی

تنها مسجد واقع در صوفیه، بنیا باشی است. این مسجد فقط در مواقع اقامه نماز باز بوده و در بقیه ساعات نیست. این مسجد توسط معمار سنان در سال 1576 میلادی ساخته شده است و این اسم بنیا باشی از حمام‌‌های ترکی صوفیه الهام گرفته شده که حدود 700 نفر نمازگذار ظرفیت دارد.

مسجد بنیا باشی

 

کوه ویتوشا

در اطراف جنوب غربی شهر صوفیه، کوه ویتوشا با ارتفاع 220 متری واقع شده است. این کوه در پارک طبیعی قرار دارد و آنقدر پر ماجرا است که شاید با یک بار بازدید کردن نتوانید همه‌ جای آن را ببینید. برای رفتن به این مکان، آسان‌ترین راه مسیر پیست اسکی آلکو است و در آنجا با تله ‌کابین به بالا کوه رفته و ادامه مسیر را پیاده بروید چون این کوه شیب چندانی ندارد.

همه چیز در مورد وارنا - دین، مذهب، سواحل زیبای وارنا همه و همه را در این مقاله جذاب بخوانید!

کلیسای بویانا

اگر به دامنه‌های پایین کوه ویتوشا بیایید کلیسای بویانا را خواهید دید که جزوه میراث جهانی یونسکو است. اگر به بلغارستان رفتید، بازدید از این کلیسه را فراموش نکنید زیرا در مکانی لذت‌بخش قرار دارد. برای اینکه به این کلیسا برسید باید به بیشه‌ای پر از درخت بروید؛ کلیسا در گوشه‌ای از این بیشه قرار گرفته است.  این کلیسا در سه مرحله ساخته شده که مهم‌ترین قسمت ساخت‌ آن در دهه 1200 در دوره امپراتوری دوم به کلیسا افزوده گردیده.

کلیسای بویانا

 

آمفی تئاتر سردیکا

تا قبل از سال 2004 میلادی آمفی تئاتر رومی سردیکا کشف نشده بود. این آمفی تئاتر در سال 400 بازسازی شد ولی بعدها به متروکه تبدیل گشت. این مکان محلی برای برگزاری مبازره بین گلادیاتورها با حیوانات وحشی بود. اگر علاقه‌ای به بازید از این مکان دارید می‌توانید از گالری مخصوص هتل آرنا، خرابه‌های این آمفی ‌تئاتر را مشاهده کنید.

آمفی تئاتر سردیکا

RC-1240-

جاهای دیدنی بلغارستان در پلودیو

پلوودیو یا پلودیو دومین شهر بزرگ بلغارستان است که قدمت آن به 6 تا 7 هزار سال قبل برمی‌گردد. در طول تاریخ، اقوام مختلفی همچون امپراتوری پارس، یونیان، اسلام، رومیان و... برای تصرف پلوودیو به جنگ پرداختند. بدون اغراق می‌توان گفت این شهر در اکثر جنگ‌ها نقش موثری داشته که امروز به دو قسمت سنتی و مدرن تبدیل شده است.

بام پلودیو

در اطراف این شهر چند تپه قرار دارد که با بام پلودیو یاد می‌کنند. شما با بالا رفتن از تپه می‌توانید غروب آفتاب را برانداز کنید. شهر قدیم پلودیو بر روی یکی از این تپه‌ها قرار گرفته بود که باعث شده است هر سال این تپه شاهد جمعیت زیادی از گردشگران قرار گیرد.

بام پلودیو

RC-1241-

شهر قدیم پلودیو

اگر قصد سفر تاریخی دارید این شهر گزینه مناسبی برای سفر شما به حساب می‌آید. این شهر هم مثل پلوودیو در روی تپه قرار گرفته است. سنگ ‌فرش‌های خیابان و ساختمان قدیمی، یک فضا کاملا متنوع را به شهر داده‌اند. این شهر هنوز حال و هوای قدیمی دارد و اگر به آنجا رفتید یکی از مواردی که باید قبل از سفر به آن توجه کنید، بردن کفش مناسب است؛ زیرا مسافت زیادی را باید پیاده روی‌کنید. پیاده روی در خیابان‌های این شهر تاریخی یک حال و هوا فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند.

شهر قدیم پلودیو

 

آمفی تئاتر پلودیو

این مکان یکی از قدیمی‌ترین آمفی‌تئاترهای رومی شهر پلوودیو است که نزدیک به 30000 نفر جمعیت دارد. این آمفی تئاتر در قرن دوم میلادی تأسیس گردیده است. حدود 14 ردیف برای نشستن تماشاگران وجود دارد که به سبک معماری یونانی ساخته شده. در دوران امپراتوری روم فقط در آن تئاتر اجرا نمی‌کردند بلکه مکانی برای تجمع مردم نیز بوده است.

آمفی تئاتر پلودیو

 

قطار بچه ها پلودیو

اگر می‌خواهید سفرتان به پلوودیو برای کودکانتان هم سفری لذت‌بخش شود، به این قطار که یکی از سرگرمی‌های متنوع است بروید. در این قطار کودکان و حتی بزرگسالان سوار می‌شوند و به بالای یکی از سه‌ تپه پلوودیو می‌روند. این قطار از داخل تونل رد می‌شود که قطعا برای کودکان متنوع و هیجان‌انگیز خواهد بود.

قطار بچه ها پلودیو

 

مسجد جمعه پلودیو

مسجد جمعه در اصلی‌ترین خیابان پلوودیو در کنار استادیوم واقع شده است. این مسجد اثری از وجود عثمانی‌ها در این شهر بوده که قبلا اصلی‌ترین مسجد به حساب می‌‌آمده و امروزه تعداد زیادی از افراد که علاقه به مکان‌های تاریخی دارند از این مسجد به عنوان یکی از جاهای دیدنی بلغارستان دیدن می‌کنند.

مسجد جمعه پلودیو

جاهای دیدنی بلغارستان در ولیکوو تارنوو

یکی از شهر‌های زیبا و با ارزش بلغارستان ویلکو ترنوو است؛ همچنین در زمان‌های قبل، پایتخت دومین امپراتوری بلغارستان بوده و هر چه بخواهید در این موزه و مکان‌های تاريخی پیدا می‌شود. در این شهر صومعه‌ها، قلعه‌ها و جایی برای پیاده‌روی هست که ارزش بازدید کردن را دارد.

صومعه پریو براژنسکی

صومعه پریو براژنسکی در قرن 11 میلادی در شهر ولیکو ترنوو ساخته شده است. این صومعه در سال 19 میلادی به صومعه‌ای مستقل تبدیل شد. برای اینکه به این صومعه برسید باید حدود 10 مایل از شهر را طی کنید تا به آنجا بروید و از این مکان گردشگری تاریخی بازدید کنید.

صومعه پریو براژنسکی

پیاده روی در خیابان چارشیا

خیابان چارشیا از معروف‌ترین خیابان‌های شهر ولیکو ترنوو است. در این خیابان مغاره‌های لاکچری دیده می‌شود که اگر به دنبال خرید سوغات هستید حتما به اینجا سر بزنید؛ زیرا تنوع مغازه‌ها بالا بوده و قطعا چیزی که می‌خواهید خریداری کنید یافت می‌شود. همچنین اگر به عکس و عکاسی علاقه دارید خیابان چارشیا یک منظره فوق‌العاده برای عکاسی به حساب می‌آید.

پیاده روی در خیابان چارشیا

دهکده آرباناسی

دهکده تاریخی آرباناسی یکی از بناهای قدیمی شهر ولیکو ترنوو است که خارج از شهر واقع شده و از نظر بازدید کنندگان، ارزش یک ‌بار دیدن را دارد. زیرا جایی حیرت‌ انگیز و با صفا است. این دهکده روی یک تپه قرار گرفته که از روی این تپه بلند می‌توان نمایی از شهر را دید. در دهکده آرباناسی از معماری عجیبی استفاده شده که به همین خاطر توریست‌های زیادی را به آنجا می‌کشد‌. ما پیشنهاد می‌کنم یک بار هم که شده به این دهکده بروید و از منظره آنجا لذت ببرید و  آخر در رستوران کوچیکی که در آنجا قرار دارد یک وعده غذایی لذیذ نوش‌جان کنید.

دهکده آرباناسی

 

اسکی در ولیکو ترنوو

اگر به اسکی ‌‌سواری علاقه‌مند هستید این شهر باصفا جای مناسبی برای اسکی ‌سواری است. همچنین افرادی که به کوه‌نوردی علاقه‌‌مند هستند سفر به شهر ولیکو نرنوو یک گزینه منحصربه‌فرد به حساب می‌آید زیرا کوه و تپه‌های بی‌نظیری در آنجا قرار گرفته که جا دارد حتما یک بار از این شهر دیدن کنید.

اسکی در ولیکو ترنوو

 

نمایشگاه هنری بوریس دِنِو

نمایشگاه هنری دنو دارای قدمتی از سال 1928 است. از این مکان با عنوان یکی از غنی‌ترین گالری‌های منطقه ولیکو ترنوو یاد می‌شود. این نمایشگاه، زنده کننده فرهنگ و ملیت کشور بلغارستان است که فضای داخل آن شما را با فرهنگ بلغارستان کاملا آشنا می‌کند.

نمایشگاه هنری بوریس دِنِو

 

خیابان گورکو

یکی دیگر از خیابان‌های جذاب شهر ولیکو ترنوو خیابان گورکو است. در این خیابان ساختمان‌های قدیمی زیادی مشاهده می‌شود که برای مسافرین لذت‌بخش است. این خیابان عکاسان را به سمت تو جذب می‌کند زیرا گوشه گوشه آن برای ثبت‌ عکس‌های متنوع مناسب است.

خیابان گورکو

 

کاخ Euxinograd

کاخ اگزینو گراد در شهر وارنا بلغارستان واقع شده است و قدمت آن به 200 سال می‌رسد. نام این کاخ به خاطر شاهزاده اسکندر، ساندروو بود اما بعد از کنارگیری وی، پادشاه بعد، آن را اگزینو گراد نامید. این اسم از دریا سیاه گرفته شده که به معنای دریای مهمان نواز است. این کاخ جزو مکان‌های گردشگری تاریخی این شهر به حساب می‌آید. کاخ اگزینو گراد در خارج از شهر وارنا و در نزدیکی سواحل دریا سیاه قرار گرفته که این موقعیت مکانی، خود دلیلی برای جذابیت این کاخ است.  کاخ اگزینو گراد معماری‌ای براساس معماری عمارت‌های فرانسه داشته و محوطه‌ای دارد که همچون باغ فراخ است.

کاخ Euxinograd

 

ساحل ماسه های طلایی

مشهورترین ساحل توریستی وارنا، سواحل ماسه‌های طلایی است که در کنار پارک‌ ملی قرار دارد. این سواحل در 17 کیلومتری شمال وارنا قرار دارد و به خاطر ماسه‌های کوارتز طلایی کمیاب، باغ‌های جذاب، بازارهای سر باز و درختان کهنسال بین مردم شهرت پیدا کرد. همچنین این سواحل به علت آب ‌و هوای خوب و قيمت‌های نسبتا مناسب، جزو مشهورترین منطقه توریستی وارنا به شمار می‌رود که هر سال مسافرین زیادی از خلیج‌ فارس، روسیه و اروپا از آنجا بازدید می‌کنند.

ساحل ماسه های طلایی

 

قلعه‌های تزاروتس

قلعه تزاروتس یک قلعه قرون وسطایی است  و مرکز امپراتوری دوم بلغارستان بوده. این قلعه اول در محل قلعه بیزانسی قبلی ساخته شده بود که در اواخر قرن دوازدهم به مقر نیروهای بلغارستانی تبدیل شد و حکومت بیزانس را در منطقه سرنگون کرد. در اواخر قرن چهاردهم، ادامه ظهور امپراتوری عثمانی فشار فزاینده‌ای را بر نیروهای بلغارستانی وارد کرد و همراه با کل منطقه، قلعه تزاروتس توسط ارتش عثمانی تصرف شد. این قلعه در پیچی در رودخانه یانترا واقع شده که در بیشتر دوره قرون وسطایی، قلعه تزاروتس به عنوان مرکز دین، تجارت و اداره به شکوفایی خود را رونق داده ‌است.  

جاذبه های گردشگری بلغارستان؛ سواحل شگفت انگیز

از جمله جاذبه‌های گردشگری بلغارستان می‌توان به سواحل، پارک‌ها، خیابان‌ها، باغ‌ وحش و کوه‌های مرتفع اشاره کرد. در این شهر طبیعت بکری وجود دارد؛ همچنین در تابستان‌ها بهترین مکان برای شنا کردن و آفتاب‌گیری است. اگر به دنبال ‌آرامشی در طبیعت هستید این کشور و مناظر بی‌نظیر را از دست ندهید زیرا هر گردشگری به آنجا می‌رود از زیبایی‌ها و عظمت این کشور شگفت‌ زده می‌شود.

ساحل Sunny Beach

ساحل سانی یا همان ساحل خورشیدی از جمله معروف‌ترین سواحل وارنا است. این ساحل با وسعت حدود 8 کیلومتر از جمله شلوغ‌ترین ساحل‌ها به حساب می‌آید. ساحل خورشیدی چشم ‌اندازه‌های بی‌نظیری دارد که تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می‌کند. اگر سفری به بلغارستان داشتید به شهر وارنا سر بزنید و  آفتاب‌گیری در سواحل سانی را تجربه کنید و سفری بس لذت‌بخش را برای خود رقم بزنید.

ساحل سانی

ساحل Golden Sands

ساحل گلدن سندز یا ساحل ماسه‌های طلایی از جمله زیباترین سواحل وارنا است. بسیاری از گردشگران و مسافران، تابستان خود را به این ساحل سفر می‌کنند تا از آفتاب‌گیری و شنا در دریا سیاه لذت ببرند. در اطراف این ساحل امکانات تفریحی و اقامتی خوبی وجود دارد که اگر قصد اقامت داشتید می‌توانید به آنجا بروید. همچنین در شب، تفریحات زیادی در این سواحل انجام می‌شود که جذابیت سفر به اینجا را دو چندان می‌کند.

ساحل Ahtopol

برای ترکیبی عالی از زیبایی طبیعی و تاریخ هزاران ساله، به ساحل آهتوپل سفر کنید. این ساحل بزرگترین منطقه حفاظت شده در بلغارستان است که در محدوده وسیع‌تر پارک طبیعی Strandzha یافت می‌شود و مجموعه ای شگفت انگیز از گیاهان و جانوران را در خود جای داده است. 80 درصد از این ذخیره‌گاه پوشیده از جنگل‌ بوده، که باعث می‌شود مناطق ساحلی بیشتر به ‌عنوان یک مکان شنی پر زرق و برق برجسته شوند.

ساحل آهتوپل

ساحل Albena

آلبنا با طولی حدود 7 کیلومتر و همچنین آب‌های با عمق کم از آن دسته سواحل زیبای وارنا به حساب می آید. در اطراف ساحل، درختان و چشم ‌انداز‌های طبیعی زیادی قابل رویت است. ساحل آلبنا حدود 30 کیلومتر از شهر وارنا فاصله دارد و ناگفته نماند که وجود چشمه‌های آب معدنی در پرگردش بودن این ساحل بی‌اثر نیست.

ساحل Irakli Beach

ساحل irakli حدود 4 کیلومتری روستای مجاور بانیا و دیگر شهرهای ساحلی دریا سیاه واقع شده است. خود ساحل یک امتداد به ظاهر بی پایان از شن‌های طلایی نرم است. امکانات رفاهی زیادی در اینجا نیست و این منطقه به دلیل خط ساحلی نامتقارن و ناهموارش قابل توجه است؛ همچنین می‌تواند به ما کمک کند تا ساحل irakli از سواحل شنی سفید رنگ اطرافش متمایز شود. اگر به دنبال یک تکه دست نخورده از زیبایی‌های طبیعی سواحل بلغارستان هستید این ساحل جای مورد نظر شما است.

ساحل irakli

Sozopol

ساحل سوزوپل مقصد گردشگران اروپایی است. این ساحل ظاهری شبیه به ساحل یونانی دارد و از خاص‌ترین سواحل وارنا به شمار می‌رود. این ساحل با آبی زلال و شفاف، آب ‌و ‌هوا خنک، ماسه‌های گرم از جمله سواحل بکر شهر به حساب می‌آید. این ساحل جزو جاهای دیدنی تاریخی بلغارستان نیز است.

جاهای تاریخی و گردشگری بلغارستان

مکان‌های تاریخی این کشور شامل قلعه‌ها، صومعه‌ها، موزه‌های باستان ‌شناسی و کلیساها می‌شود که هر کدام به نحوی گذشته کشور بلغارستان را شرح می‌دهد. در هر کدام از این مکان‌های گردشگری و تاریخی یک دنیا جذابیت نهفته شده است که شما را با گذشته‌ها آشناتر می‌کند. اگر به حوادث تاریخی علاقه‌مند هستید قطعا سفر به این کشور شما را خوشحال می‌کند.

قلعه Baba Vida بابا ویدا

این قلعه یک قلعه قرون وسطی است که در شمال غربی بلغارستان قرار دارد و یک نقطه عطف برای شهر به حساب می‌آید. این قلعه در قرن دهم شروع به ساخت شد. ساختمان بابا ویدا به افسانه‌ای گره خورده است که بر اساس آن یک پادشاه بلغارستانی که دارای سه دختر به اسامی: ویدا، کولا، گامزا بود. او قبل از مرگ قلمرو خود را بین این دختران تقسیم کرد که ویدا ازدواج نکرد و در شهر، خود قلعه را ساخت که به معنای مادربزرگ ویدا است.

قلعه Baba Vida بابا ویدا

کلیسای Boyana بوایانا

کلیسای بویانا در کشور بلغارستان و شهر صوفیه واقع شده است. قسمت‌های زیادی در طول زمان به آن اضافه و کم گردیده‌اند. معروف‌ترین نقاشی‌ها بر روی دیوار‌های این کلیسا طراحی شده است. ناگفته نماند که اثر بسزایی در توسعه نقاشی قرون وسطی دارد. قسمت شرقی این کلیسا در دو طبقه در اواخر قرن 10 و اوایل قرن 11 ساخته شده و بخش مرکز آن در قرن 13 تحت امپراتوری بلغاری دوم تأسیس گردیده است. از نقاشی‌های موجود در این قلعه حدود 89 صحنه و 240 تصویر انسان کشیده‌اند.

صومعه Rozhen

صومعه روژن، بزرگ‌ترین صومعه بلغارستان است که در کوه‌های پیرین در جنوب غربی بلغارستان واقع شده؛ این صومعه جزو چند صومعه بلغارستان به حساب می‌آید که تا کنون پا برجا است. اولین شواهدی که در این صومعه پیدا شد یک سنگ قبر و چند سکه زمان امپراتوری بیزانس بر می‌گردد. قدمت بعضی از آثار این مکان به قرن 13 مربوط است. در سال 1611 نمای جنوبی این صومعه نقاشی شده و این صومعه طی یک آتش‌سوزی، آتش‌ گرفته و بیشترین آسیب هم به کتابخانه آن خورده است.

صومعه روژن

قلعه Belogradchik

قلعه بلوگرادچیک در دامنه شمالی کوه‌های بالکن قرار دارد. هدف از ساخت این قلعه در دوران امپراتوری روم برای حفاظت از جاده بوده است و در دوره‌های دیگر هم به کار گرفته‌اند. در سال 1885 آخرین باری بود که از قلعه برای جنگ استفاده کرده‌اند. این قلعه روی صخره‌ها واقع است که ارتفاع بعضی از این صخره‌ها به 200 متر می‌رسد.

قلعه Belogradchik

کلام پایانی

بنابراین بر اساس گفته‌هایی که داشتیم بلغارستان یکی از کشورهای‌ خارق‌العاده است که خالی از لطف نیست یک سفر به آنجا بروید. سفر به این کشور برای افرادی که دوست‌دار تاریخ، تفریحات و طبیعت هستند قطعا سفری هیجان‌انگیز می‌شود. مراکز گردشگری بلغارستان آنقدر زیاد است که ما در این مقاله لحظه آخر فقط مکان‌های پربازدید و مشهورتر را شرح دادیم. امیدوار هستیم به این کشور سفر کنید و لذت ببرید.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 100 کاربر