جاهای دیدنی ازمیر

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/16
بازدید: 3071
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا درباره ازمیر و وسعت آن چیزی شنیده‌اید؟ بعد از استانبول و آنکارا سومین شهر بزرگ و پر جمعیت ترکیه ازمیر است. ازمیر از نظر صنعت، تجارت و بنادر معروف بسیار غنی محسوب می‌شود. برخلاف استانبول، شهر ازمیر از آرامش خاصی برخوردار است و محل خوبی برای استراحت و دور شدن از ازدحام و شلوغی خواهد بود. افراد زیادی به عنوان جهان‌گرد و توریست از زیبایی‌های این شهر نظیر جنگل‌های کاج، کرانه‌های ساحلی و باغ‌های زیتون دیدن می‌نمایند.

پاموکاله

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

جاذبه دیدنی پاموکاله | جاهای دیدنی ازمیر

اگر به دنبال یک جاذبه بسیار شگفت‌انگیز و خاص هستید حتماً از پاموکاله ازمیر غافل نشوید. پاموکاله در واقع نوعی چشمه پلکانی آب گرم محسوب می‌شود که فضای آن با سنگ‌های سفید و فیروزه‌ای طراحی شده است. امثال این چشمه زیبا را در باداب سورت در شمال و در استان مازندران می‌توان مشاهده کرد. یکی از ناب‌ترین مکان‌هایی که می‌توانیم به صورت تضمینی به شما پیشنهاد کنیم همان پاموکاله در شهر بی‌نظیر ازمیر خواهد بود. قدم زدن در این دیار حال و هوای دیگری به شما می‌دهد. پاموکاله به طور کلی به معنای قلعه پنبه‌ای است و زمانی که شما از آن دیدن نمایید مسلماً به یاد یک قلعه با عظمت می‌افتید. معروف‌ترین چشمه‌های آب گرم در این مناطق واقع شده‌اند همین امر سبب بازدید افراد از راه دور و نزدیک گردیده است. جلوه باشکوه پاموکاله با وجود چشمه‌های پلکانی آن چندین برابر می‌شوند. همچنین آب و هوای عالی و معتدل این مکان، دیدن از مجموعه را در تمام ایام و فصول سال ایده‌آل خواهند کرد.

آسانسور تاریخی ازمیر

دیدن از آسانسور تاریخی ازمیر | دیدنی ترین جاهای ازمیر

برخلاف تصورات ما که ازمیر به عنوان یک شهر پرجمعیت و بزرگ باید پرازدحام و شلوغ نیز باشد اما این گونه نیست. ازمیر یک مکان توریستی بسیار معروف و بدون سر و صدا در کشور ترکیه محسوب می‌شود که آرامش وصف ناپذیری را به گردشگران هدیه می‌دهد.  میان تمام دیدنی‌های ازمیر آسانسور تاریخی جزء بهترین آثار آن به حساب می‌آید. ساختمانی بسیار زیبا که حتی اگر تمام دنیا را هم مشاهده کنید، نظیر آن را نخواهید یافت. گردشگری را پیدا نمی‌کنید که از دیدن Asansor Building راضی و شگفت زده نباشد.

سال 1907 میلادی سال تأسیس آسانسور تاریخی است که معماران و طراحان این آسانسور را هم از میان تاجران یهودی برگزیده‌اند. هدف اولیه از ساخت این اثر جابه‌جا کردن و رساندن افراد به بالای یک تپه بود. تعجب آور است که آسانسور تاریخی در ابتدا توسط جریان آب قابل راه‌اندازی بودند و سپس به سیستم الکتریکی مجهز شد.

سوار شدن در این آسانسور می‌تواند منظره بسیار زیبایی را به مسافران نشان دهد در واقع منظره پانورامایی شهر را می‌توانید نظاره‌‌گر باشید. علاوه بر تمام این جاذبه‌ها شما از فروشگاه‌ها، کافی شاپ‌ها، رستوران‌ها و دیگر امکانات این مجموعه نیز قادر به استفاده هستید. بنابراین هر چه سریع‌تر بلیط خود را رزرو کنید و حتماً از این مکان خاص بازدید فرمایید.

خرید از بازار کمرالتی

خرید از بازار کمرالتی در ازمیر

مهم‌ترین بخش یک مسافرت مخصوصاً برای خانم‌ها، بخش بازارها و خرید کردن خواهد بود. شهر ازمیر نیز به همین جهت بازارهای متعددی را برای گردشگران گرامی ساخته است. بنابراین شما به راحتی در شهر ازمیر بازارهای تاریخی و سنتی و مدرن را پیدا می‌کنید. بازار کمرالتی ازمیر یکی از مشهورترین بازارهای شهر ازمیر بوده که وجود یک مسجد با قدمت بیش از 400 سال بر اهمیت آن افزوده است. گردشگران بسیاری از این بافت تاریخی میدان کوناک ازمیر تا آگورا دیدن می‌نمایند زیرا جلوه خاصی را به خود اختصاص داده‌اند.

مسافرانی که به دنبال یک بازار برای خرید سوغاتی با قیمت مناسب و جنس خوب هستند به این بازار بزرگ سری بزنند. مساحت این بازار معروف حدوداً به 5 کیلومتر مربع می‌رسد و بیش از 15 هزار کسب و کار را در خود جای داده است. اهمیت و بزرگی بازار کمرالتی باعث گردید به آن قلب شهر گفته شود. حتی این بازار بزرگ‌ترین مجموعه بازار باز دنیا را از آن خود کرده است. همچنین انواع مختلف کارگاه‌ها و فروشگاه‌های قدیمی و پر کاربرد در این بازار وجود دارند.

ورودی‌های متعدد این بازار که اصلی‌ترین ورودی آن هم از سمت میدان کوناک و برج ساعت ازمیر است باعث شده تا افراد از راه‌های مختلف به راحتی وارد این بازارها بشوند. بازار کمرالتی در واقع به گونه‌ای ساخته شده که تمامی بازارها، بوتیک‌ها، خورده فروشی‌ها و... در دو طرف یک خیابان کم عرض بنا شده‌اند.

سواحل زیبای ازمیر

سواحل زیبای ازمیر | جایی برای بازدید از آب های نیلگون ازمیر

مالدیو دریای اژه لقبی است که به سواحل سفید و آب‌های زلال و فیروزه‌ای ازمیر داده‌اند. سواحل ازمیر خلیج‌های گوناگونی را در خود جای داده است و شما می‌توانید آن‌ها را در قسمت غرب کشور ترکیه مشاهده کنید. همچنین چهارمین منطقه پر رونق در زمینه صنعت گردشگری ترکیه معرفی می‌شوند. علاوه بر این‌ها وجود هتل‌های مجلل و مدرن در داخل این مراکز خرید، استراحت را برای مسافران راحت کرده است. زیرا می‌توانند بعد از گشت‌وگذار یکی از این هتل‌های پنج ستاره را اجاره و از محیط آن استفاده نمایند.

افراد زیادی هم موج‌سواری، شنا و دیگر تفریحات در سواحل ازمیر را بیشتر دوست دارند و نیازی به هتل ندارند. پرچم آبی واقع در مرکز برخی سواحل نمایان‌گر پاکی، صافی و پاکیزگی آن ساحل است. لازم به ذکر خواهد بود که دولت هم نقش بسزایی در پاک و تمیز نگه داشتن محیط آن داشته‌اند. سواحل دریای اژه در واقع از بهترین جاذبه‌های گردشگری و تفریحی ازمیر به شمار می‌روند. علاقه‌مندان به کافه و رستوران‌های دریایی لوکس و همچنین کسانی که به دنبال آفتاب گرفتن هستند می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.  

وای که لحظه غروب خورشید در سواحل اژه چه جذاب و دل‌نواز است به علاوه اینکه در این فضا امکان چشمه درمانی هم وجود دارد. قدم زدن و پیاده‌روی با دوستان و آشنایان یکی از بی‌نظیرترین کاراهایی است که بهترین حس را به شما منتقل می‌کنند. بنابراین بازدید از این مرکز گردشگری ازمیر و فضای رومانتیک غروب خورشید آن را از دست ندهید.

ازمیر آگورا

ازمیر آگورا کجاست؟ | آشنایی با مکان های دیدنی ازمیر

ازمیر از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین شهرهای ترکیه به حساب می‌آید و سالانه توریست‌های زیادی برای بازدید از مناطق گردشگری آن وارد این شهر زیبا می‌شوند. همچنین کسانی که علاقه به دریا و سواحل آرامش‌بخش دارند به همین منظور به این شهر می‌آیند و از دریای اژه دیدن می‌کنند. ازمیر جاهای دیدنی و تاریخی و سنتی بسیار دارد که یکی از برجسته‌ترین آن‌ها می‌توان به آگورا اشاره کرد. لحظه‌ای تصور کنید در جایی قدم می‌زنید که زمانی رومیان باستان قدم گذاشته‌اند و امورات روزمره خود را این گونه می‌گذراندند.

اگر این مکان دچار بلاهای طبیعی نظیر زلزله و سیل نمی‌شد قطعاً تا به حال آثار بیشتری از رومیان را مشاهده می‌کردیم. آثار جانبی زلزله خرابی‌هایی را به همراه داشت که در زمان امپراتور روم و مارکوس اریلیوس مورد بازسازی قرار گرفتند. کانال آبی که در مسیر این مکان قرار دارد زمانی خروشان بود و از مرکز این بازارها عبور می‌کرد و جلوه خاصی را خلق می‌کرد. همچنین بازارهایی که یک زمانی در مسیر جاده ابریشم قرار داشتند را نظاره‌گر باشید.

برخی از آثار و خرابه‌های این مکان قدمتی بیش از 2000 سال را به خود اختصاص داده‌اند. گردشگران عزیزی که یک مکان جالب برای تفریح و گردش می‌خواهند و علاقه به مکان‌های تاریخی و سنتی نیز دارند از این مراکز دیدن نمایند. ساعت 8 صبح تا 5 بعدازظهر زمان بازدید از این مجموعه‌های جذاب خواهند بود.

روستای با صفای شیرینجه

روستای شیرینجه از بهترین روستاهای ازمیر و با حدود 600 نفر جمعیت و همچنین در 8 کیلومتری شهر سلوجک واقع شده است. آب و هوای بی‌نظیر و پاک روستای شیرینجه باعث شده است بیشتر افراد برای خلاصی از آلودگی‌های شهر، ترافیک و ازدحام آن راهی این روستا شوند. گذراندن در این روستا حال و هوای شما را تازه و روح و روان آدمی را دگرگون می‌سازد. بیشتر آثار قدیمی این روستا هنوز هم حفظ شده و دست نخورده باقی مانده است اما خیابان‌های آن دچار بازسازی قراره گرفته‌اند. خانه‌هایی با دیوارهای سفید رنگ و سقف‌های چوبی ما را به یاد زمان‌های قدیم خواهد انداخت.

روستای با صفای شیرینجه

همین که بیشتر آثار سنتی و قدیمی این شهر حفظ شده است روستای با صفای شیرینجه را به عنوان یک شاخص جاذبه گردشگری قدیمی معروف می‌کند. کسب و کار اکثر مردمان این روستا تا حدود قرن 19 پرورش زیتون و باغداری بوده است. همچنین از برترین صادر کنندگان میوه انجیر بر شمرده می‌شدند. در واقع مردمان شهر افسوس بودند که در قرن 15 شهر خود را ترک و در شیرینجه یعنی همان روستای شیرینجه که اکنون به روستای سنتی ازمیر معروف است، اسکان یافتند. روستای شیرینجه جمعیت کم و محدودی دارد اما نسبت به وسعت و جمعیت خود از آوازه و شهرت بالایی برخوردار است. نام این روستا طبق یک افسانه یونانی به چیرکینجه (یعنی: زشت) شهرت داشت. سال 1926 توسط فرمانده استان ازمیر نام این روستا از چیرکینجه به شیرینجه تغییر داده شد. هم اکنون روستای شیرینجه از بهترین مکان‌های توریستی ازمیر به شمار می‌رود. جمعیت کم این روستا از جذابیت و محبوبیت این روستا نکاسته و شهرت و آوازه آن باعث جذب گردشگران بسیاری از سرتاسر دنیا شده است. وجود خانه‌ها و کلبه‌های قدیمی و به سبک یونانی به همراه خوراکی‌ها و غذاهای ارگانیک و میوه‌های خوشمزه بر شگفتی این دهکده افزوده‌اند.

مسجد حصار در ازمیر | عبادتگاه دیدنی ازمیر

یکی از مکان‌ها و مجموعه‌های تاریخی که در بازارهای تاریخی کمرالتی دیده می‌شود، مسجد حصار است. انواع مغازه‌های لحاف دوزی، مهمان‌خانه کیزلاراگاسی، فروشگاه‌های روغن و سازندگان پنیر در کنار این مسجد وجود دارند. مسجد حصار از کهن‌ترین و بزرگ‌ترین مساجد ترکیه محسوب می‌شود که به اسم قلعه‌ای نظامی نامگذاری شد که در زمان تأسیس در کنار آن بوده است. طبق تحقیقات مسجد حصار توسط سه نفر در سال 1598 احداث شده و به همین خاطر این مسجد سه محراب و سه دروازه دارد.

مسجد حصار ازمیر

با تمام هیاهو و جنب و جوشی که در بیرون از مسجد حصار در بازار دیده می‌شود با وارد شدن به مسجد آرامش و سکوت خاصی را حس خواهید کرد. حتی روی درب اصلی ورودی این مکان که یکی از معروف‌ترین مسجد‌های شهر است، نوشته شده هر کسی که وارد شود امنیت و آرامش دارد. زمانی که مقابل مسجد یک دریا وجود داشت تنها یک گنبد بزرگ در مرکز مسجد قرار داده بودند. ارتفاع ایوان‌های مسجد بسیار کم و بالای مسجد نیز با کاشی‌های زیبایی پوشیده شده‌اند. حیصارونو میدان کوچکی که در مقابل مسجد حصار بنا شده است، چشم‌انداز بسیار خاصی دارد.

میدان حیصارونو مکان خوبی برای قرارهای دوستانه و رومانتیک محسوب می‌شود که می‌توانید در آنجا انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد هم بنوشید. همچنین بازارهای متنوع گل فروشی و دیگر فروشگاه‌های مورد استفاده در این مکان قرار دارند.

برج ساعت ازمیر | معروف ترین جاهای دیدنی ازمیر

یکی از مشهورترین بناهای موجود در شهر ازمیر که به عنوان یک نماد معرفی می‌شود، برج ساعت (ساعت کولسی) است. برج ساعت در میدان کناک در شهر ازمیر وجود دارد که یکی از بهترین جاذبه‌های ترکیه به شمار می‌رود. همچنین شمار قابل توجهی از بازدید کنندگان را به خود اختصاص داده‌ است. برج ساعت در سال 1901 در زمان بیست و پنجمین سالگرد جشن سلطنت شاه عبدالحمید دوم و توسط معمار توان‌مند لوانتین فرانسوی تأسیس شد. برج ساعت با داشتن 25 متر ارتفاع نمای کامل از تمام شهر دارد.

برج ساعت ازمیر

هدیه امپراتور آلمانی ویلهلم دوم همان ساعتی که بر روی برج نصب شده است به سبک معماری دوره عثمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. آهن و سرب از جمله مصالح مورد استفاده برای ساخت این برج محسوب می‌شوند. همچنین تزئینات زیادی در ساخت و طراحی این برج همانند: الگوی دایره شکلی پایه‌های برج به کار رفته است. بازارهای کمرالتی، مسجد کناک و دیگر مکان‌های گردشگری زیبا در اطراف برج ساعت در میدان کناک وجود دارند.

تله فریک یا تله کابین ازمیر

از دیگر نقاط جذاب و پر طرفدار ازمیر تله فریک یا تله کابین ازمیر است که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. جهت ورود به این مرکز شما از یک فضای بسیار خوش آب و هوا به نام بالچوا عبور خواهید کرد. بزرگ‌ترین مراکز خرید و اصلی شهر اکثراً در نزدیکی تله فریک واقع شده‌اند که جزء برترین مراکز خرید ترکیه نیز به شمار می‌روند. دانشگاه اقتصاد ازمیر دقیقاً روبه‌روی ورودی این مجموعه گردشگری و توریستی ساخته شده است. سرمایه ساخت ورودی این مجموعه توسط شهرداری شهر ازمیر تهیه می‌شود.

اگر می‌خواهید نمای کلی شهر ازمیر را ببینید و علاقه به ارتفاع و بلندی دارید می‌توانید سوار تله کابین‌ها شوید و تا ارتفاع 423 بالا بروید و از منظره لذت ببرید. سواحل زیبای اژه، چشم‌اندازهای بی‌نظیر و دیدنی ازمیر و همچنین املاک ازمیر را در زیر پاهایتان خواهید دید. دیدن شهر از نمای بالا دید گسترده و کلی از شهر به شما می‌دهد علاوه بر آن شما می‌توانید از سایر امکانات پارک نیز استفاده کنید و بهره ببرید. همچنین فضا برای پیک نیک کردن وجود دارد تا بتوانید چندین برابر از محیط استفاده کنید.

تله فریک

نکته اینجاست که باید تمام سعی و تلاش خود را در تمیز نگه داشتن محیط به کار ببرید. حتماً از لحظه سوار شدن در تله کابین و محیط خود فیلم و عکس بگیرید تا به عنوان بهترین خاطرات شما ثبت شده و در یادتان بماند. همچنین انواع رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و... برای دل‌پذیرتر و رویایی‌تر کردن سفر شما تدارک دیده شده است.

راهنمای سفر به ازمیر - قبل از اینکه به ازمیر بری حتما این راهنمای سفر به ازمیر رو بخون تا بدونی چیکار باید بکنی!

قلعه کادیفه در ازمیر | از مراکز تفریحی ازمیر

از ناب‌ترین مراکز تفریحی و دیدنی ازمیر قلعه کادیفه محسوب می‌شود که منظره بی‌نظیری به شهر داده است. قلعه کادیفه کاله  (Kadifekale) یکی دیگر از مراکز تاریخی ترکیه خوانده می‌شود. همچنین به منظور نگهبانی از دریای اژه و شهر ازمیر آن را در بالای تپه‌ای احداث کرده‌اند. بلندی و ارتفاع این قلعه به 186 متر و زمان تأسیس آن هم به قرن چهارم پیش از میلاد می‌رسد. بنابراین قلعه کادیفه ازمیر از قبل قرن چهارم میلادی تا به امروز بوده و تا به امروز هم به عنوان یک مرکز جذاب گردشگری شناخته شده است. خلیج ازمیر هم با تمام زیبایی خود در مجاور این دژ قرار دارد بنابراین دژ کادیفه مکان مناسبی برای تماشا و لذت بردن از خلیج ازمیر خواهد بود. نام اولیه کادیفه کاله، پاگوس بوده و در زمان آمازون‌ها تأسیس شده است. قلعه کادیفه در دوران عثمانی، رم، امپراتوری یونان و بیزانس دچار تغییراتی گشت.

قلعه کادیفه ازمیر

تئاتر هیراپولیس در ازمیر

اکثر مسافرانی که به این شهر می‌آیند هیراپولیس را به نام پاموکاله می‌شناسند. هیراپولیس در واقع نام یک شهر قدیمی در نزدیکی رود لایکوس است که فصل بهار بسیار زیبایی دارد. وجود آب گرم کربنات‌دار یکی از مکان‌های گردشگری مهم این شهر به شمار می‌رود که از دوران باستان به عنوان تمدن رومی‌ها باقی مانده است. بسیار جالب به نظر می‌آید درون آب گرمی شنا کنید که قدمت املاح آن به بیش از 200 سال قبل از میلاد می‌رسد. زمین لرزه‌هایی که سال‌ها پیش اتفاق افتاد باعث ویرانی‌هایی در این مجموعه شد. برای رسیدن به پاموکاله باید از شهر بسیار زیبا و تاریخی هیراپولیس عبور کنید. هنگام بازدید از این شهر باستانی شما قادر به دیدن ستون‌های مرمرین هیراپولیس نیز هستید. علاوه بر آن آمفی تئاترها نیز در دل این شهر جلوه باشکوهی را ایجاد کرده است. معابد و مکان‌های مذهبی زیادی در این شهر وجود دارند که اکثراً از هزاران سال قبل بر جای مانده‌اند. بنابراین به خاطر وجود این معابد این شهر را هیراپولیس یعنی شهر مقدس نامیده‌اند. حدود سال 1988 تئاتر هیراپولیس در لیست میراث باستانی یونسکو ثبت گردید. به عبارتی می‌توان هیراپولیس را دروازه پاموکاله است.

تئاتر هیراپولیس

 هیراپولیس در بالای یک قلعه سفید رنگ که مربوط به امپراتوری روم شرقی می‌شود، ارتفاعی بیش از دو هزار و هفتصد و عرضی حدود 600 متر دارد. همچنین تپه‌های شهر دنیزلی از فاصله 20 کیلومتری دژ هیراپولیس قابل رویت خواهد بود. ده‌ها چشمه مصنوعی آب گرم در پاموکاله هستند که راه رفتن با کفش در آن‌ها قدغن است زیرا باعث ته نشین شدن موارد معدنی می‌شوند.

چشمه‌های مصنوعی آب گرم به گونه‌ای ساخته شده‌اند که هر دیده‌ای را به خود خیره می‌کنند و همچنین منظره زیبایی به اطراف خود می‌دهند. شهرهای پیسیدیا، لیدیا و کاریا از جمله شهرهایی به شمار می‌روند که موزه‌های تاریخی زیادی را در خود جای داده‌اند. علاقه‌مندان به تاریخ و آثار باستانی می‌توانند از این موزه‌های زیبا دیدن کنند.  

کلیسای سنت پلی کارپ در شهر ازمیر

کلیسای پلی کارپ که در زبان محلی به آن کلیسای عزیز پلی کارپ نیز می‌گویند از برجسته‌ترین جاذبه‌های شهر ازمیر به حساب می‌آید. مردم شهر احترام و ادب خاصی به این کلیسا قائل هستند و همچنین از نظر فرهنگی و تاریخی جایگاه بسیار بالایی دارد. کلیسای سنت پلی کارپ ازمیر از کهن‌ترین کلیساهای این شهر بوده و به عنوان یکی از هفت کلیسای وحی و نمایان‌گر نماد شهر سمورنا باستان گفته می‌شود. سال 1625 میلادی به دستور سلطان سلیمان اول عثمانی و همچنین درخواست پادشاه فرانسه، لوئی سیزدهم، کار ساخت و ساز این کیسا خاتمه یافت.

کلیسای سنت پلی کارپ

پس از رخ دادن بلاهای طبیعی مانند: زلزله سال 1688 به علاوه آتش سوزی وحشتناکی که یک ماه بعد از زلزله رخ داد، آسیب‌های جبران ناپذیری وارد کرد. بازسازی کلیسا چندین سال به طول انجامید و در نهایت در سال 1691 دوباره به همان کلیسای سابق بازگشت و سر پا ایستاد. اتفاقات دیگری هم نظیر آتش سوزی در سال 1763 برای کلیسای پلی کارپ افتاد اما آن هم در سال 1775 دوباره ترمیم و بازسازی شد. سال 1820 به میمنت و افتخار لوئی سیزدهم یک پلاک یادبود از جنس مرمر در کلیسای پلی کارپ آویختند.

همچنین مجموعه‌هایی مانند: عبادتگاه‌های متنوع و هزاران آثار هنری دیگر بر اثر بازسازی‌هایی که در سال‌های بین 1892 تا 1989 انجام شدند به آن اضافه گردید. بنابراین آشنایی هر چه بیشتر با این مکان زیبا و تاریخی می‌تواند شما را به سمت این جاذبه گردشگری بیشتر بکشاند. علت محبوبیت و علاقه‌مندی زیاد گردشگران و توریست‌ها به کلیسای سنت پلی کارپ چیست؟

  • آثار فرهنگی و تاریخی کلیسای سنت پلی کارپ بسیار زبانزد است.
  • نسبت به دیگر جاذبه‌های دیدنی و گردشگری شهر ازمیر بازدید از کلیسای سنت پلی کارپ بسیار ارزان و به عبارتی رایگان خواهد بود.
  • رفتن به کلیسای پلی کارپ سختی زیادی ندارد.
  • وجود چندین جاذبه گردشگری و انواع رستوران‌ها و هتل‌های گوناگون در اطراف این کلیسا

کوه با عظمت سیپیلوس | برای دوستداران جاهای بکر ازمیر

چیزی درباره افسانه‌های کوه سیپیلوس شنیده‌اید؟ کوه سیپیلوس سرشار از اتفاقات تاریخی و افسانه‌های شنیدنی است. اگر می‌خواهید سنگ نوشته‌ای از جاهای دیدنی ازمیر را ببینید سری به کوه‌های سیپیلوس بزنید. کوه سیپیلوس را می‌توان به عنوان دست نشانده‌ای از هنرمندان و تاریخ دانست. ارتفاع این کوه نزدیک به 1513 یا 4964 فوت گزارش می‌شود. داستان‌ها و افسانه‌های متعددی درباره این کوه بر سر زبان‌ها افتاده است. درباره کوهی که به شکل یک زن گریان در آمده چیزی می‌دانید؟ بخشی از کوه سیپیلوس به فرم یک زن گریان در آمده است که به آن نیوبه هم می‌گویند.

کوه با عظمت سیپیلوس

 کوه سیپیلوس برای علاقه‌مندان و دوست‌داران به طبیعت و فضای باز و هوای پاک بهترین گزینه گردشگری به حساب می‌آید. اگر به دنبال هیجان می‌گردید و از ارتفاع هراسی ندارید حتماً از دیدن این کوه غافل نشوید. وجود رستوران‌های مدرن، اقامتگاه‌ها و جان‌پناه‌ها و... در کنار دیگر زیبایی‌های ازمیر بر جذابیت این شهر افزوده است.  

موزه کی در ازمیر

به طور کلی موزه کی کلکسیون شخصی دو نفر است که از پر آوازه‌ترین موزه‌های موجود در شهر ازمیر محسوب می‌شود. وسعت و اندازه این موزه حدود 7 کیلومتر مربع بیان شده است. تعداد زیادی موتور سیکلت کلاسیک و شمار زیادی خودروهای لوکس از سال 2001 به بعد از سرتاسر دنیا به این موزه انتقال پیدا کردند. همچنین خودروهای زیادی در این موزه توسط یک سری تیم‌های پر قدرت ترمیم و بازسازی شدند. خودروهای بسیار کمیاب و نادر در کل جهان و با قدمت بیش از 100 سال و در شرایط بسیار ایده‌آل از نظر فیزیکی در موزه کی ازمیر قابل مشاهده است.

موزه کی ازمیر

حتی خودروهایی از سال 1880 در این موزه پیدا خواهند شد. بی ام و، مرسدس بنز، پورشه، مینی، فورد و... از جمله اتومبیل‌های موجود در داخل این موزه هستند. علاوه بر اتومبیل بیش از 40 موتور سیکلت در این موزه وجود دارد که حتی قدمت برخی از آن‌ها به اوایل تاریخ باز می‌گردند. تمامی اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌های موجود در این موزه شگفت‌انگیز، زیبا و جذاب هستند.

بهترین مراکز خرید ازمیر - معرفی بهترین و مناسب ترین مراکز خرید ازمیر به همراه آدرس

افه سوس در شهر ازمیر ترکیه

افه سوس جزء قدیمی‌ترین شهرهای ترکیه است که قدمت آن به قرن 11 قبل از میلاد می‌رسد. تمام ویرانی‌ها و خرابی‌هایی که در کشور ترکیه و در برخی شهرهای آن مشاهده می‌کنیم حاصل تمدن دیرینه این شهر خوانده می‌شود. شهر افه سوس به عنوان چهارمین شهر کلان امپراتوری روم و اساسی‌ترین مرکز بازرگانی به شمار می‌رود. همچنین این شهر به عنوان یک مقصد مهم و با ارزش برای زائران مسیحی است زیرا اسناد زیادی در رابطه با مذهب مسیحیت کشف نموده‌اند.

افه سوس در ازمیر

کلام پایانی

ازمیر، مروارید دریای اژه، از جمله شهرهایی است که بازدید از آن خاطره‌های بی‌همتایی خواهد ساخت. از ساحلی زیبا تا تمدنی دیرینه می‌تواند شماره با یکی از رویایی‌ترین شهرهای ترکیه آشنا کند سواحل زیبای ازمیر، کدیفه کاله، شهر افه سوس، موزه کی، کوه سیپسلوس، کلیسای سنت پلی کارپ، تئاتر هیراپولیس، تله فریک و... از جمله معروف‌ترین نقاط شهر ازمیر هستند. اگر می‌خواهید به این شهر بی‌نظیر ترکیه سفر کنید حتماً درباره جاهای دیدنی ازمیر اطلاعات کافی جمع‌آوری کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 100 کاربر