جا‌های دیدنی وارنا

زمان مطالعه: 6 دقیقه
بروزرسانی: 1402/05/18
بازدید: 1953
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

اولین چیزی که در مورد وارنا به ذهن همه می‌رسد، جا‌های دیدنی وارنا، توریستی‌ ترین شهر بلغارستان خواهد بود. بی‌شک جاذبه های گردشگری وارنا در بلغارستان چیز‌های زیادی برای ارائه به توریست‌ها دارند. تنها زمانی تمام این جذابیت‌ها را می‌توانید درک کنید که به این شهر زیبا سفر کرده و از نزدیک لذت حضور در آنجا را تجربه نمایید. شهر وارنا به علت برخورداری از جالب‌ترین و باورنکردنی‌ترین دیدنی‌های دنیا بسیار شناخته شده است. وارنا را "پایتخت ساحلی بلغارستان" می‌نامند که سومین شهر بزرگ این کشور نیز محسوب می‌شود. وارنا به عنوان مرکز شهری تمیز و متراکم بوده و دسترسی و رفت و آمد در آن بسیار راحت است. انواع بی‌شماری از موزه‌ها، گالری‌ها و جاذبه‌های سرگرم‌کننده را در لیست دیدنی های وارنا می‌توان مشاهده کرد.

جاهای دیدنی وارنا

معرفی جاذبه های گردشگری وارنا

آیا تا به حال به این حقیقت فکر کرده‌اید که یک شهر می‌تواند تنها با زیبایی‌های طبیعی و تاریخی خود که سال‌هاست به آن افتخار می‌کند، توریست های زیادی را به سمت خود جذب کند؟ جاذبه های وارنا، به عنوان شهری ساحلی و جواهری در کنار دریای سیاه، آن را به یکی از مقصدهای دلپذیر گردشگری در اروپای شرقی تبدیل کرده است. با ما همراه شوید تا جاهای دیدنی وارنا در بلغارستان را با هم از نظر بگذرانیم و در کنار خیابان‌های غنی از تاریخ قدم بگذاریم. جذابیت‌های فرهنگی و هنری در این شهر رویایی جاهای دیدنی وارنا را بسیار پر طرفدار کرده است. از قلب شهر تا مناظر طبیعی خیره‌کننده‌اش، وارنا بازدیدکنندگان خود را به یک ماجراجویی منحصر به‌ فرد دعوت می‌کند که هیچ‌گاه فراموش نخواهند کرد.

جاذبه های وارنا

باغ دریایی Sea Garden | بزرگترین پارک در منطقه بالکان

یکی از جاهای دیدنی وارنا بلغارستان باغ دریایی است که به عنوان بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین پارک شهر بندری وارنا محسوب می‌شود که در تور وانا می‌توانید تجربه دیدن آن را داشته باشید. باغ دریایی که در نزدیک به هشت کیلومتر خط ساحلی گسترده شده است، مجموعه ای از جاذبه ها را در خود جای داده است که علایق متنوعی را جذب می کند. زمزمه های ملایم امواج، همراه با عطر گل ها، فضایی آرام بخش را ایجاد می کند. در مسیرهای پر پیچ و خم قدم بزنید و بگذارید سمفونی ملودی های طبیعت روح شما را آرام کند. باغ دریایی وارنا به غیر از کوچه‌های طولانی برای تفرجگاه‌ها دارای ساحل دریا با رستوران‌های ساحلی، بار‌ها و کلوپ‌های بی‌شمار نیز است. می‌توان از یک مجموعه استخر شنا و زمین بازی کودکان و یک استخر کوچک با قایق لذت برد. یک پل کوچک درست قبل از کوچه اصلی باغ وجود دارد که آن را پل آرزو‌ها می‌نامند. در زمان عبور از این پل به عقب راه بروید و چشمان خود را ببندید، خواسته‌های شما برآورده می‌شوند. مرکز این پارک، موزه بزرگ نیروی دریایی وارنا، یکی دیگر از جاهای ديدني وارنا قرار دارد که میراث دریایی شهر را از طریق مجموعه ای جذاب از ابزارها، اسناد تاریخی، و نمایشگاه ها به نمایش می گذارد. همانطور که موزه را کاوش می کنید، سفری را در زمان آغاز خواهید کرد و اطلاعاتی در مورد تاریخ غنی دریایی وارنا و نقش حیاتی آن در طول سال ها به دست می آورید.

  • برای رسیدن به باغ دریایی وارنا می‌بایست از ‌ایستگاه مرکزی قطار وارنا سوار قطار شوید. بازدید از این باغ به صورت 24 ساعته است.

ديدني هاي وارنا

جاهای دیدنی بلغارستان - آشنایی با زیباترین جاذبه‌های گردشگری بلغارستان!

پارک تاریخی وارنا | معرفی تاریخ و تمدن

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی وارنا پارک تاریخی وارنا بوده که از نظر قدمت و بزرگی در بین جا‌های فرهنگی همنوع خود، بی‌نظیر است. فاصله این پارک از وارنا حدود ۳۰ کیلومتر بوده و در دهکده نئوفیت ریلسکی واقع شده است. محیط پارک تاریخی وارنا منطقه وسیعی از فضای سبز و چندین دریاچه را شامل می‌شود که مکانی برای استراحت به شمار ‌می‌روند. از نظر وسعت ۵۰ هکتار بوده ولی اهمیت این جاذبه تنها مربوط به محیط زیبای آن نیست. در واقع اصل موضوع به معرفی تاریخ و تمدن مربوط می‌گردد. پارک تاریخی برای افرادی که به تاریخ قرون وسطی علاقه‌مند‌ هستند یک بهشت محسوب می‌شود. می‌توانید در پارک تاریخی زندگی و فرهنگ بلغاری‌هایی که در آن دوره زندگی می کردند را از نزدیک لمس کنید. ساختمان‌ها، یادگار‌ها و مجسمه‌های بسیاری از روم باستان نیز از سایر آثار این پارک به شمار ‌می‌روند.

  • ساعات بازدید از پارک تاریخی از ۱۰ صبح تا ۱۸ بعدازظهر است.

پارک تاریخی در وارنا

کلیسای جامع وارنا | بزرگترین کلیسای ارتدوکس وارنا

 در اواخر قرن نوزدهم این کلیسا توسط روس‌ها ساخته شده که برای ساخت آن از معبدی در روسیه الهام گرفته‌اند. این کلیسا دارای یک ورودی‌ به شکل غار بوده که با تندیس‌های زیبا‌یی که تزار نیکلاس دوم روسیه اهدا نموده طراحی در آمده و تزیین گردید. کلیسای جامع وارنا بزرگترین کلیسای ارتدوکس وارنا محسوب می‌شود. یکی از صحنه‌های کارت پستالی مورد استفاده، گنبد‌های مسی در شهر وارنا بوده که این کلیسای باشکوه و برج ناقوس ۳۵ متری درخشان است. بخش قابل توجهی از تاریخ و سرنوشت شهر وارنا را معماری آن نمایان می‌کند. ساختمان‌های مذهبی عوامل مهم در معماری شهری محسوب می‌شوند. کلیسا‌ها اثر مهمی بر رشد و اعطلای کشور‌ها در قرون وسطی داشتند. کلیسای جامع وارنا دارای نمایی سنگی، پنجره‌هایی بزرگ و ۶ گنبد مسی بوده؛ و عظمت زیبایی آن به قدری باشکوه است که از دور دست‌ها نگاه مخاطب را به خود جلب می‌نماید و از جاهای دیدنی و تفریحی وارنا که بسیار مورد توجه توریست ها است شمرده می شود.

  • ساعات بازدید کلیسا از ساعت 7 صبح تا 6:30 بعد از ظهر است.

کلیسای جامع وارنا 

دماغه گالاتا | جاذبه دیدنی وارنا

دماغه گالاتا به عنوان یک جواهر کشف نشده در دل وارنا و بالکنی زیبا در مسیر پیاده روی از چشم‌گیر‌ترین جاذبه‌های گردشگری وارنا به شمار می‌رود. از گرم‌ترین مکان‌های دیدنی وارنا گالاتا محسوب شده اما این دلیلی برای ندیدن آن نخواهد بود. یکی از جذاب‌ترین و باشکوه‌ترین ویژگی‌های شهر توریستی وارنا منظره آرامش‌ بخش چراغ‌های سطح شهر و دریا است. با بازدید از دماغه گالاتا توصیه می‌شود که دوربین عکاسی همراه داشته باشید تا از این مکان به عنوان یکی از بهترین جاهاي ديدني در وارنا این لحظات زیبا را ثبت کنید.

  • ساعت بازدید به صورت 24 ساعته است.

جاهای دیدنی و تفریحی وارنا

سفر به کشور سرسبز اروپایی با جاذبه‌های دیدنی و سواحل جذاب!

جنگل سنگی | از ديدني هاي وارنا

جنگل سنگی یا کویر سنگی یک پدیده زمین‌شناسی محسوب می‌شود که در شمال غربی وارنا قرار دارد. جالب است بدانید که این مکان از معدودترین مناطق کویری در اروپا و تنها کویر بلغارستان به شمار می‌رود. این پارک شامل بقایای درختانی بوده که در طی سالیان طولانی تبدیل به سنگ شده‌اند. بیشتر چوب‌های سنگ شده در این محدوده به نوعی درخت سوزنی‌ برگ به نام درخت سنگی آریزونا مربوط می‌گردد که گیاهی انقراض یافته ‌است. این مکان جزو رازآلودترین جاذبه های دیدنی وارنا است.

  • ساعت بازدید به صورت 24 ساعته است.

جنگل سنگی وارنا

موزه باستان‌شناسی | جاذبه گردشگری وارنا 

میراث رومی وارنا، گنجینه‌ای با ارزش از آثار تاریخی به این شهر بخشیده است؛ ولی نمایشگاه طلای وارنا، منجر به آن شده تا موزه باستان‌شناسی این شهر از مهم‌ترین جاهای دیدنی شهر وارنا باشد. با بازدید از موزه باستان‌شناسی شاهد مجموعه طلا و‌ اشیای با ارزش از گورستان شهر باستانی خواهید بود. ‌اشیایی که در این موزه مورد بازدید قرار می‌گیرند به قطعات مختلفی از جواهرات، اسباب و اثاثیه و دیگر ‌اشیای زینتی و دکوری مربوط می‌شوند. در موزه باستان‌شناسی قدیمی‌ترین گنجینه‌ی طلای جهان به نمایش گذاشته شده است. حدود ۱.۵ کیلوگرم طلا در یکی از قبر‌های این گورستان، که متعلق به یک فرمانده یا کشیش بوده، یافت شد که آن را در موزه می‌توان مشاهده کرد. ولی در صورتی‌که علاقه‌مند به باستان‌شناسی نیستید، می‌توانید در تور بلغارستان اشکال صخره‌های طبیعی را ببینید. در واقع تجربه دیدن یک بیابان واقعی را خواهید داشت.

  • ساعت بازدید: 10 صبح تا 5 عصر

موزه باستان‌شناسی

موزه رترو | دیدنی های وارنا

اگر اهل ماشین‌های کلاسیک و آنتیک هستید قطعاً موزه رترو جزء علایق شما خواهید بود. بازدید از موزه رترو یکی دیگر از جاذبه های دیدنی وارنا برای شما به شمار می‌رود. حتی اگر موزه‌ها را مکانی کسل‌کننده می‌دانید باز هم تجربه بازید از موزه رترو را از خود دریغ نفرمایید. با وجود ۵۰ ماشین کلاسیک خاص و ۲۷ تندیس از چهره‌های شاخص بلغارستان این موزه مکانی عالی برای گرفتن عکس‌های یادگاری و جذاب است.

  • ساعت بازدید: 10 صبح تا 9 شب

جاذبه های دیدنی وارنا

حمام ‌های رومی از جاذبه های گردشگری وارنا

حمام رومی وارنا یکی از جاذبه های وارنا محسوب می‌شود. این منطقه شامل حمام‌های رومی بوده که مجموعه‌ای از حمام‌های تاریخی به شمار می‌روند. ویرانه‌هایی باشکوه از تمدن رم باستان که یادگار حضور رومی‌ها در این منطقه هستند. توصیه می‌کنیم در تور وارنا تنها به دیدن ساحل و تفریحات آبی بسنده نکنید و تجربه شیرین بازدید از منطقه تاریخی با ارزش را نیز به خود هدیه دهید. جالب است بدانید وارنا در دوران رم باستان اودسوس نامیده می‌شد و به علت وجود این حمام‌ها نیز با نام حمام‌های اودسوس شهرت پیدا کرده بود.

  • ساعت بازدید: 10 صبح تا 6 عصر

حمام ‌های رومی وارنا

دلفیناریوم وارنا | مفرح ترین پارک دلفین ها در وارنا

دلفیناریوم وارنا در سال ۱۹۴۸ افتتاح گردید و یکی دیگر از جاذبه های وارنا بوده که به نماد وارنا نیز شناخته می‌شود. تجربه‌ دیدن دلفیناریوم در برنامه همه تور‌های گردشگری قرار دارد. شهر ساحلی زیبای وارنا تقریباً از نظر گردشگری در جایگاه خوبی قرار گرفته است. برخلاف سایر شهر‌های توریستی دیگر، این شهر ساحلی مملو از جمعیت نخواهد شد. دلفیناریوم وارنا در این منطقه یکی از مکان‌های جذاب و پرطرفدار محسوب می‌شود. علاوه ‌بر دیدن مهارت‌ دلفین‌ها در این محل بسیار دیدنی، بازدید‌کنندگان می‌توانند از نزدیک با دلفین‌ها ارتباط برقرار نمایند. ساختمان شیشه‌ای و معماری دلفیناریوم وارنا بسیار زیبا و مدرن بوده و در محوطه باغ دریایی وارنا واقع گردیده. ساختمان دلفیناریوم وارنا به مکعبی شیشه‌ای با ۳۰ متر طول و ۱۴ متر ارتفاع شباهت دارد و ظرفیت این مجموعه گنجایشی برابر ۱۲۰۰ نفر است.

  • ساعات کاری: سه شنبه تا یکشنبه  9 صبح تا 1 بعد از ظهر، 2 تا 5 بعد از ظهر
  • دوشنبه تعطیل است.

دلفیناریوم وارنا

بندر وارنا | مشهورترین جاهای دیدنی وارنا

تجربه‌ دیدن چندین ساحل در سفر‌های مختلف دال بر تجربه نکردن بندر و سواحل ماسه‌های طلایی تور وارنا نخواهد بود. در تور وارنا تا جایی‌که تا چشم کار می‌کند شاهد ماسه‌های طلایی بندری خواهید بود که در کنار دریای سیاه به زیباترین شکل خودنمایی خواهند کرد. در واقع وارنا با جمعیتی حدود ۵۵۲.۳۵۱ نفر در کرانه دریای سیاه در نزدیکی دریاچه وارنا به عنوان بندری مهم در بخش شرقی بلغارستان شناخته می‌شود. بندر وارنا یک تأمین‌کننده عمده مواد غذایی بخصوص گندم است که مرکزی پرترافیک جهت واردات از اروپا به بلغارستان به شمار می‌رود. حدوداً ۱۲ کنسول‌گری خارجی در بندر وارنا وجود دارند. این شهر از دوران باستان تا به امروز توسط باغ‌های انگور و جنگل‌های مختلف احاطه شده است. امکانات موجود در حمل و نقل دریایی دلیلی برای سهولت تردد در دریاچه‌ها و کانال‌های وارنا محسوب می‌شوند. خاک رس و سنگ آهک، ماسه سنگ و انواع ماسه از مهم‌ترین منابع طبیعی در وارنا شناخته شده‌اند. از منابع طبیعی بندر وارنا می‌توان به منگنز  اشاره کرد که از روستا‌های Ignatievo و Rudnik استخراج می‌گردد. در حوزه تولید سیمان و ساخت و ساز‌های مختلف این صنایع بسیار کاربردی خواهند بود.

  • ساعت بازدید به صورت 24 ساعته است.

بندر وارنا

سواحل وارنا - معرفی کامل سواحل وارنا + تصاویر 

پارک آبی آکوا پلیس | Aquapolis Water Park

یکی از این مکان‌های تفریحی وارنا که ساختی مصنوعی داشته پارک آبی آکوا پلیس بوده که در گلدن سندز بلغارستان واقع گردید. این مکان به نام ماسه‌های طلایی نیز شناخته می‌شود. برای بزرگسال بلیط پارک آبی آن ۳  الی ۵  لوا است که تفریح هیجان‌انگیزی خواهد بود. می‌توانید جهت رفتن به پارک آبی و بازگشت به هتل از شاتل رایگان بهره‌مند شوید که چند ‌ایستگاه در خیابان اصلی گلدن سندز دارد.  ورودی پارک آبی آکوا پلیس بسیار زیبا و هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد. رودخانه مواج، جکوزی، انواع استخرها و رستوران از امکانات آن محسوب می‌شوند. برای کودکان نیز امکاناتی همچون استخر با سرسره‌های کوچک تعبیه شده است. پارک آبی آکوا پلیس اولین پارک آبی راه‌ اندازی شده در کشور بلغارستان بوده که سالانه میزبان چندین هزار توریست خواهد بود. قابلیت این پارک آبی از نظر گنجایش ۳۰۰۰ نفر و به صورت همزمان تعریف شده. ۴۰ هزار مترمربع مساحت این پارک این اجازه را به مهندسین و سازنده‌های آن داده تا بتوانند امکانات بسیاری را درون پارک ایجاد نمایند. مسئولین این پارک بزرگ و دیدنی شرایطی را ایجاد کرده‌اند تا علاقه‌مندان به صخره نوردی بتوانند در قسمت‌هایی از پارک، این ورزش مهیج را تجربه نمایند. این پارک آبی هفت ورودی داشته و به بازدید‌کنندگان این اجازه را می‌دهد تا هنگام ورود به پارک دچار هجوم جمعیت و شلوغی دربهای ورودی‌ نشوند. 

  • ساعت بازدید: 11 تا 6 عصر است.

ديدني هاي وارنا پارک آّبی آکواپلیس

باغ وحش وارنا Varna Zoo

از جاهای دیدنی وارنا در باغ دریایی این شهر باغ وحش وارنا است که حیوانات متعددی در آن نگهداری می‌شوند. شما می‌توانید ساعت‌ها در این منطقه به گشت‌و‌گذار بپردازید و لذت ببرید. در بین سال‌های ۱۹۵۸ تا ۱۹۶۱ این باغ وحش زیبا با تلاش‌های دو معمار طراحی گردید. حیوانات این باغ وحش نیز از باغ وحش صوفیه و سایر باغ وحش‌های کشور بلغارستان آورده شده‌اند. بیش از ۷۰ گونه مختلف حیوانی را می‌توان در این مکان مشاهده کرد. بیش از ۱۰۰ پرنده حفاظت شده در سال ۲۰۱۳ نیز به این مجموعه اضافه شد. حیواناتی نظیر شیر، ببر، کانگرو، پلیکان، میمون، قو، پلنگ، پنگوئن، شتر، آهو و بسیاری از حیوانات دیگر را می‌توان با گشت‌و‌گذار در این باغ وحش از نزدیک مشاهده نمود.

  • ساعت بازدید: 9 تا 7 شب است.

باغ وحش وارنا

موزه تاریخ پزشکی وارنا

دانشگاه وارنا در منطقه‌ بالکان میزبان تنها جاذبه‌ای بوده که به تاریخ پزشکی اختصاص دارد. این موزه تنها مربوط به پزشکان جوان نخواهد شد. در واقع یک دوره‌ زمانی مربوط به پزشکی در بلغارستان را به تصویر می‌کشد. در این موزه هر‌ اشیای مهمی که پزشکان محلی از دوره‌های مختلف کشف کرده‌اند، نگهداری می‌شوند. حدود چهار هزار جلد کتاب پزشکی، به ‌همراه تاریخ طبیعی که خط زمانی پیشرفت بشر در منطقه را نمایش می‌دهد، در موزه به نمایش در آمده است. آثار پزشکی از جمله دستگاه اشعه ایکس و اسکنر فرادرمانی مدرن را در این موزه می‌توان مشاهده کرد.

  • ساعت بازدید: 9 تا 7 شب است.

موزه تاریخ پزشکی وارنا

پلانتاریوم وارنا

بهترین رصدخانه کشور بلغارستان که در شهر وارنا قرار دارد، پلانتاریوم وارنا است. علاقه‌مندان به نجوم و ستاره‌شناسی می‌توانند با تلسکوپ‌های مدرن و مجهز موجود در این رصد خانه سیارات و ستارگان را مشاهده نمایند. در این رصدخانه شاهد یک دستگاه مخصوص و بسیار پیشرفته نیز خواهید بود. به وسیله آن می‌توانید تجربه‌ دیدن منظومه شمسی را از فاصله ۵ کیلومتری داشته باشید. این رصدخانه به عنوان مجموعه‌ای فرهنگی همچون مرکز فستیوال و کنگره در وارنا به شمار می‌رود. این رصدخانه ضمن گردشگران، میزبان دانشمندان زیادی از سراسر دنیا خواهد بود.

  • ساعت بازدید: 9 تا 5:30 عصراست.

پلانتاریوم وارنا

سخن پایانی
کشور‌های اروپای شرقی در بر گیرنده زیبایی‌های بسیاری هستند. کشور بلغارستان با سواحل طلایی خود همیشه مورد توجه گردشگران بوده است. تور وارنا یکی از راه‌های کسب تجربه اروپاگردی خاطره‌انگیز در سفر به بلغارستان به شمار می‌رود. در کنار بنا‌های تاریخی از کوه ویتوشا، تجربه دیدن دریاچه ریلا، تفریحات ساحلی وارنا و حتی آبشار‌های کروشونا را خواهید داشت. وارنا به عنوان سومین شهر بزرگ بلغارستان واقع در دریای سیاه در فصل تابستان مقصد گردشگری برای خود بلغاری‌ها نیز به حساب می‌آید. جا‌های دیدنی وارنا آنقدر متنوع هستند که هر فردی با هر سن و سلیقه‌ای، می‌تواند لذت‌های متفاوتی را در آنجا تجربه نماید.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 100 کاربر