جاهای دیدنی پراگ

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/04
بازدید: 1192
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شهری با عنوان شهر هزار مناره که زیباترین معماری اروپا را به رخ می‌کشد. این شهر یکی از مهم‌ترین مراکز تاریخی اروپا به شمار می‌رود که در آن گنبد‌ها و کلیساهای تاریخی باشکوهی وجود دارند. برج‌های قدیمی بسیار بلند با زیبایی گوتیک و معماری رنسانس که حتی بهترین گردشگران را نیز شگفت‌زده خواهد کرد. پراگ پایتخت کشور جمهوری چک بوده و قدمت آن به ۱۱۰۰ سال قبل برمی‌گردد. به دلیل زیبایی بسیار زیاد به این شهر لقب عروس اروپا اختصاص داده شده است و جاهای دیدنی پراگ همواره مجذوب کننده خواهد بود. خیابان‌های قرون وسطایی را در نور روز کاوش کنید و عصرها در کنار رودخانه پر پیچ و خم قدم بزنید.

پراگ

پل چارلز

یکی از پل‌های زیبا در شهر پراگ پل چارلز نام دارد. این پل در قرن ۱۴ میلادی بنا شده و در اطراف آن سه برج قرار گرفته‌اند. مجسمه‌هایی از دوره باروک این پل را تزیین کرده و بیشتر آن‌ها تندیسی از قدیسین هستند. پل چارلز ۶۲۱ متر طول داشته و یکی از جاذبه‌های دیدنی پراگ برای عکاسی به شمار می‌رود. بسیاری از هنرمندان این شهر آثار خود را روی این پل به فروش می‌رسانند.

گشت و گذار در زیباترین شهرهای اروپا

پل چارلز

برج پترین

برجی به نام پترین با طول ۶۳ متر روی تپه‌ای واقع شده که از دیدنی‌های پراگ محسوب می‌شود. این برج 60 متری مناظر زیبایی در اطراف خود داشته و از 299 پله ساخته شده که برگرفته از بنای نمادین فرانسه و شبیه به برج ایفل است. بازدید شهر پراگ را با پیاده‌روی در تپه پترین آغاز نمایید تا از زمین لذت ببرید. برج پترین در شب دیدنی‌تر خواهد بود و از فراز آن می‌توان شهر پراگ را تماشا کرد‌.

برج پترین

برج پودر

یکی از قدیمی‌ترین دروازه‌های شهر و از جاهای دیدنی پراگ برج پودر نام دارد. دلیل نام‌گذاری این برج که قدمت آن به قرن ۱۵ میلادی باز می‌گردد، نگهداری پودر اسلحه در قرن ۱۷ در این مکان است. برای رسیدن به بالای این برج باید ۱۸۶ پله را پیمود. این برج نماینده‌ای از برج‌های تاریخی شهر پراگ محسوب می‌شود.

بهترین زمان سفر به پراگ - چه زمانی برای سفر به شهر پراگ جمهوری چک مناسب تر است؟

برج پودر

ساعت نجومی

ساعت نجومی شهر پراگ در سال ۱۴۰۰ میلادی ساخته شده و در جنگ جهانی دوم بخشی از آن تخریب گردید. بخش از بین رفته پس از مدتی مورد بازسازی قرار گرفت و به شکوه پیشین خود بازگشت. ساعت نجومی پراگ یکی از قدیمی‌ترین ساعت‌های نجومی دنیا بوده که هنوز کار می‌کند. این ساعت علاوه ‌بر زمان، حرکت ماه و خورشید و سیارات در آسمان را نشان می‌دهد. ساعت نجومی پراگ در میدان قدیمی شهر واقع شده است.

معروف ترین برج های ساعت جهان - معرفی و آشنایی کامل با مشهورترین برج های ساعت در دنیا!

ساعت نجومی

قلعه پراگ

درباره قلعه پراگ در کتاب گینس آمده که این قلعه بزرگ‌ترین قلعه جهان محسوب می‌شود. قلعه پراگ در قرن ۹ میلادی ساخته شده و اقامتگاه رئیس جمهور چک است. تحت نظارت ملکه ماریا ترزا تغییرات زیادی در این قلعه صورت گرفته و در آن تعداد زیادی سالن و کلیسا بنا نهاده‌اند. پشت قلعه پراگ خیابانی با قدمت نزدیک به قرن شانزدهم به نام گلدن لین قرار دارد.

قلعه پراگ

تئاتر ملی

یکی دیگر از جاذبه‌های شهر پراگ تئاتر ملی این شهر است. انواع تئاتر‌های فاخر و برنامه‌های اپرا در این تئاتر برگزار شده که می‌توانید در یکی از آن‌ها شرکت کنید. در سال ۱۸۸۱ و چند ماه پس از افتتاح، این مجموعه طعمه حریق گردید و پس از تعمیرات در سال ۱۸۸۳ مجدداً مورد استفاده قرار گرفت.

تئاتر ملی

کلیسای لیدی بیفورتین

زیباترین کلیسای گوتیک پراگ، کلیسای لیدی بیفورتین نام دارد. این کلیسا مکانی برای نگهداری قدیمی‌ترین ارگ بادی کلیسایی در شهر پراگ محسوب می‌شود. بسیاری از گردشگران هر ساله به این کلیسا رفته و از این ارگ بادی بسیار جالب دیدن می‌کنند. کلیسای لیدی بیفورتین در میدان قدیمی شهر پراگ واقع شده است.

زیباترین شهرهای جهان - برای دیدن زیباترین شهرهای دنیا اینجا کلیک کنید.

میدان قدیمی شهر

میدان قدیمی شهر پراگ یکی از مکان‌های پر بازدید در این شهر بوده و ساختمان‌های زیبا و چشم‌گیر در اطراف میدان واقع شده‌اند. بزرگ‌ترین بازار کریسمس هر سال در این میدان برگزار شده و خیابان‌های سنگ‌فرش اطراف آن از مملو کافه‌های رنگارنگ هستند. میدان قدیمی پراگ در مرکز شهر واقع شده است.

میدان قدیمی پراگ

خانه رقصان

ساختار عجیب و خلاقانه‌ای در قلب شهر که از جاهای دیدنی پراگ محسوب می‌شود، خانه رقصان نام دارد. سبک معماری این بنا نئو باروک بوده و برداشتی از رقص‌های فردی آستیر و جینجر راجرز است. بنای این خانه از بتون و شیشه‌های مواج ساخته شده و در آن یک رستوران نیز قرار دارد.

خانه رقصان

موزه ملی پراگ

مجموعه‌ای از اشیای مرتبط با جانورشناسی، مواد معدنی و آثار تاریخی، قلب تپنده موزه ملی این شهر هستند. اشیای مرتبط به مردم‌نگاری که ارزش بالایی داشته نیز در این موزه قرار گرفته‌اند. اگر به تاریخ علاقه‌مند هستید و می‌خواهید با آثار تاریخی بیشتر آشنا شوید و تجربیات زیادی کسب نمایید، به بازدید از این موزه بروید. موزه ملی پراگ را می‌توان در بالای میدان ونسسلاس یافت.

موزه ملی پراگ

ناپلاوکا منطقه ای در نزدیکی رودخانه پراگ

ناپلاوکا منطقه حوالی رودخانه پراگ بوده که حال و هوای عجیبی دارد و آخر هفته‌ها بازاری برای کشاورزان است. در آن جشنواره‌های موسیقی و برنامه‌های فرهنگی برگزار شده و یکی از پرسود‌ترین مناطق پراکنده محسوب می‌شود. در فصل‌های گرم سال بازار مکاره‌ای روی یک قایق در این مکان برپا می‌گردد.

جزیره کامپا

یکی از جزایر مهم شهر پراگ که موزه هنرهای مدرن و مجسمه کودکان غول‌آسا از دیوید چارنی در آن قرار گرفته، جزیره کامپا نام دارد. در این جزیره دیوار یادگاری به نام لنین ساخته شده که هر کسی می‌تواند روی آن یک اثر هنری خلق نماید. از میان این جزیره رودخانه مصنوعی به نام شیطان عبور کرده و طول کوتاهی نیز دارد.

جزیره کامپا

کلیسای جامع سنت ویتوس

بزرگ‌ترین کلیسای کشور جمهوری چک و یکی از جالب‌ترین کلیسا‌ها با معماری گوتیک کلیسای جامع سنت ویتوس نام دارد. این کلیسا متعلق به قرن ۱۴ میلادی بوده و کلیسای کوچک سنت ونسسلاس نیز در آن قرار گرفته است. در این کلیسا جواهرات سلطنتی کشور چک نگهداری شده و هر هشت سال یک بار در معرض دید عموم قرار می‌گیرند. از کلیسای جامع سنت ویتوس می‌توان در مجموعه قلعه پراگ بازدید نمود.

کلیسای جامع سنت ویتوس

پارک لنتا

پارک لنتا یکی از پارک‌های بزرگ شهر پراگ بوده و یک مترونوم خیلی بزرگ و قدیمی‌ترین چرخ و فلک اروپا در آن قرار دارند. این پارک برای پیک‌نیک و گردش بسیار مناسب است و در طول سال میزبان جشنواره‌های موسیقی زیادی خواهد بود. پارک لنتا را می‌توان نزدیک رودخانه ویتاوا مشاهده کرد.

میدان ونسسلاس

معروف‌ترین مکان‌ پراگ برای خرید که بیشتر شبیه به یک بلوار بوده تا میدان، میدان ونسسلاس نام دارد. بنای یادبود ونسسلاس در این منطقه مکانی مشهور برای بازدیدکنندگان است. در سال ۱۹۱۸ در این مکان اعلانیه استقلال چکوسلاواکی خوانده شد.

میدان ونسسلاس

قبرستان قدیمی یهودیان

بخشی از موزه یهودیان پراگ که بزرگ‌ترین قبرستان یهودیان در اروپا در آن قرار گرفته، قبرستان قدیمی یهودیان نام دارد. قدمت بیشتر مزارها در این مکان به قرن ۱۵ تا ۱۸ میلادی باز می‌گردد. شهرت این قبرستان به دلیل وجود قبر‌های چوبی و سنگی و چهره‌های مذهبی بسیار مهم مدفون شده در آن است.

کتابخانه کلمنتیوم

یکی از زیباترین کتابخانه‌های دنیا کتابخانه کلمنتیوم در شهر پراگ است. در این کتابخانه به سبک معماری باروک بیش از ۲۰ هزار جلد کتاب وجود دارد. نقاشی‌های دیواری و ساعت‌های نجومی عتیقه از سایر دیدنی‌های این کتابخانه محسوب می‌شوند.

کتابخانه کلمنتیوم

برج تلویزیونی ژیژکوف

برج تلویزیونی ژوکوف به دلیل وجود مجسمه‌های هنرمند معروف، داوید چرانی اهمیت زیادی دارد. این مجسمه‌ها به شکل چند نوزاد بوده که در حال بالا رفتن از برج هستند. در این برج رستورانی نیز ساخته شده که به دلیل صبحانه‌ها و نوشیدنی‌های با کیفیت خود مشهور شده است. در آن یک هتل یک اتاقه وجود دارد که با رزرو این اتاق می‌توانید مناظر زیبایی پراگ را از فراز برج مشاهده کنید.

برج تلویزیونی ژیژکوف

موزه کمونیسم

یکی دیگر از جاهای دیدنی پراگ که به دوران رواج و استیلای کمونیسم می‌پردازد، موزه کمونیسم است. در این موزه اشیائی که در زندگی عادی مردم استفاده می‌شده را به نمایش گذاشته‌اند. کلاس‌های درس، مغازه‌ها و اتاق‌های بازجویی دوران کمونیسم در این موزه وجود دارند. آثار قدیمی مانند عکس‌ها، البسه و اسناد تاریخی هم در این موزه قابل مشاهده هستند.

تالار الد تاون

ساختمان منحصربه‌فردی که از چند خانه کوچک به ‌وجود آمده و قدیمی‌ترین بخش‌های آن در دهه ۱۳۳۰ میلادی ساخته شده، تالار الدتاون نام دارد. علاوه ‌بر اتاق‌ها و سالن‌های این تالار، فضاها و عکس‌های بسیاری نیز در این مکان به نمایش گذاشته شده‌اند. کلیسای کوچک که قدمت آن به قرن ۱۵ میلادی باز می‌گردد هم در این مکان واقع شده است.

تالار الد تاون

سخن پایانی

پراگ به زبان چک «پراها»، پایتخت جمهوری چک، به نام‌های مستعار بسیاری مانند شهر 100 برج، پشت‌بام اروپا و قلب اروپا نامیده شده است. پراگ به خانه تعدادی از جاذبه‌های فرهنگی معروف بوده از خشونت و ویرانی اروپا در قرن بیستم جان سالم به در برده‌اند. در شهر پراگ دیدنی‌های جذاب و بسیاری وجود دارند که با سفر به این شهر می‌توانید به دیدن آن‌ها بروید. این شهر تاریخی غنی و معماری رومی، گوتیک، رنسانس و باروک را داشته و یک شهر مهم برای سلطنت هابسبورگ و امپراتوری اتریش-مجارستان محسوب می‌شد. شما می‌توانید با استفاده از تورهای مختلف به این شهر سفر کرده و از تاریخ آن لذت ببرید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 101 کاربر